Baza je ažurirana 16.12.2024. 

zaključno sa NN 123/24

EU 2024/2679

NN 111/10 od 27.09.2010. Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o postupku homologije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01)

 

DRŽAVNI ZAVOD ZA MJERITELJSTVO

Na temelju članka 275. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 67/08) ravnatelj Državnog zavoda za mjeriteljstvo donosi

 

PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSTUPKU HOMOLOGACIJE ODREĐENIH SASTAVNIH DIJELOVA I ZNAČAJKI MOTORNIH VOZILA NA DVA ILI TRI KOTAČA TPV 212 (IZDANJE 01)[1](*)

DIO 9.: dopuštena razina buke u dB(A) i ispušni sustav za motorna vozila na dva ili tri kotača(**)

Članak 1.

U Pravilniku o postupku homologacije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01) – Dio 9.: dopuštena razina buke u dB(A) i ispušni sustav za motorna vozila na dva ili tri kotača (»Narodne novine« br. 16/09 i 95/10), iza članka 8. dodaje se novi članak 8.a koji glasi:

»Pozivanje u ovom Pravilniku na ‘homologaciju’ smatrat će se od dana pristupanja Republike Hrvatske u članstvo Europske unije pozivanjem na ‘EU homologaciju«.

Članak 2.

U Prilogu III. iza točke 1.4 dodaje se točka 1.5 koja glasi:

»1.5. »Hibridno električno vozilo (HEV)« označava motocikl, tricikl ili četverocikl za koje se mehanički pogon osigurava energijom koja se dobiva iz dva niže navedena izvora pohranjene energije u vozilu:

(a) pogonskog goriva

(b) uređaja za pohranjivanje električne energije (npr. akumulator, kondenzator, zamašnjak/generator, itd.) …«

Iza točke 2.1.4.3.2.2.2 dodaje se točka 2.1.4.4 koja glasi:

»2.1.4.4. U slučaju hibridnog električnog vozila ispitivanja se moraju provesti 2 puta:

(a) uvjet A: baterije su sa svojom najvećom razinom napunjenosti; ako je raspoloživo više od jednog »hibridnog načina rada«, za ispitivanje se mora odabrati hibridni način rada pretežno s električnim pogonom;

(b) uvjet B: baterije su sa svojom najmanjom razinom napunjenosti; ako je raspoloživo više od jednog »hibridnog načina rada«, za ispitivanje se mora odabrati električni hibridni način rada pretežno s pogonom na gorivo.«

Iza točke 2.1.5.4 dodaje se točka 2.1.5.5 koja glasi:

»2.2.5.5. Ako srednja vrijednost četiriju rezultata u uvjetu A i srednja vrijednost četiriju rezultata u uvjetu B ne prelazi najveću dopuštenu razinu za kategoriju, u koji spada ispitano vozilo, smatra se da su ispunjeni zahtjevi za granične vrijednosti dane točki 2.1.1.

Najveća srednja vrijednost predstavlja rezultat ispitivanja.«

Članak 3.

U Prilogu IV. iza točke 1.4 dodaje se točka 1.5 koja glasi:

»1.5. »Hibridno električno vozilo (HEV)« označava motocikl, tricikl ili četverocikl za koje se mehanički pogon osigurava energijom koja se dobiva iz dva niže navedena izvora pohranjene energije u vozilu:

(a) potrošnog goriva

(b) uređaja za pohranjivanje električne energije (npr. akumulator, kondenzator, zamašnjak/generator, itd.) …«

Iza točke 2.2.4.4.3 dodaje se točka 2.2.4.5 koja glasi:

»2.2.4.5. U slučaju hibridnog električnog vozila ispitivanja se moraju provesti 2 puta:

(a) uvjet A: baterije su sa svojom najvećom razinom napunjenosti; ako je raspoloživo više od jednog »hibridnog načina rada«, za ispitivanje se mora odabrati hibridni način rada pretežno s električnim pogonom;

(b) uvjet B: baterije su s razinom najvećeg punjenja; ako je raspoloživo više od jednog »hibridnog načina rada«, za ispitivanje se mora odabrati hibridni način rada pretežno s pogonom na gorivo.«

Iza točke 2.2.5.4 dodaje se sljedeća točka 2.2.5.5 koja glasi:

»2.2.5.5. Ako srednja vrijednost četiriju rezultata u uvjetu A i srednja vrijednost četiriju rezultata u uvjetu B ne prelazi najveću dopuštenu razinu za kategoriju, u koji spada ispitano vozilo, smatra se da su ispunjeni zahtjevi za granične vrijednosti dane točki 2.2.1.

Najveća srednja vrijednost predstavlja rezultat ispitivanja.«

Članak 4.

Novi tipovi hibridnih električnih vozila s obzirom na emisiju onečišćivača zraka mogu se homologirati, uvoziti i stavljati na tržište ako zadovoljavaju zahtjeve ovoga Pravilnika.

Odredbe stavka 1. ovoga članka primjenjivat će se od 1. travnja 2011. godine za sva nova hibridna električna vozila koja se prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj.

Članak 5.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/10-02/19

Urbroj: 558-04-2/1-10-3

Zagreb, 20. rujna 2010.

Ravnatelj dr. sc. Krešimir Buntak, v. r.

[1](*) Pravilnik preuzima sadržaj Direktive Komisije 2009/108/EZ od 17. prosinca 2009. kojom se radi prilagođavanja tehničkom napretku mijenja Direktiva 2002/24/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o određenim sastavnim dijelovima i značajkama motornih vozila na dva ili tri kotača.

(**) Radi jednostavnije uporabe, Pravilnik TPV 212, razdijeljen je na 12 dijelova od kojih se svaki odnosi na jednu zasebnu cjelinu. Ovaj dio odnosi se na dopuštenu razinu buke i ispušne sustave za motorna vozila na dva ili tri kotača, Poglavlje 9. Direktive 97/24/EZ.

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2010_09_111_2928.html

Copyright © Ante Borić