Baza je ažurirana 16.12.2024. 

zaključno sa NN 123/24

EU 2024/2679

NN 77/14 od 26.06.2014. Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o homologaciji tipa motornih vozila na dva ili tri kotača (izdanje 01)

 

DRŽAVNI ZAVOD ZA MJERITELJSTVO

Na temelju članka 275. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« br. 67/08, 48/10, 74/11 i 80/13) ravnatelj Državnog zavoda za mjeriteljstvo donosi

 

PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O HOMOLOGACIJI TIPA MOTORNIH VOZILA NA DVA ILI TRI KOTAČA (IZDANJE 01)

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi Direktiva Komisije 2013/60/EU od 27. studenoga 2013. o izmjeni, radi prilagodbe tehničkom napretku, Direktive 97/24/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o pojedinim sastavnim dijelovima i značajkama motornih vozila na dva ili tri kotača, Direktive 2002/24/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o homologaciji tipa motornih vozila na dva ili tri kotača i Direktive 2009/67/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o ugradbi uređaja za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju na motorna vozila na dva ili tri kotača (Tekst značajan za EGP) (SL L 329, 10. 12. 2013.) (dio koji s odnosi na Direktivu 2000/24/EZ).

Članak 2.

U Pravilniku o homologaciji tipa motornih vozila na dva ili tri kotača (izdanje 01) (»Narodne novine« br. 16/09 i 11/13) u Prilogu IV. točka 46. mijenja se i glasi:

‘46. Emisije ispušnih plinova (11)

46.1. Euro norma: .................(1, 2, ili 3)(12)

46.2. Ispitivanje tipa I.: CO: ............. g/km HC: .............. g/km NOx ................ g/km HC + NO x : ................. g/km (13)

46.3. Ispitivanje tipa II.: CO(13): .......................... g/min HC (13): ..................... g/min

CO (14): .......................% vol

Vidljivo onečišćenje zraka koje je prouzrokovao motor s kompresijskim paljenjem:

ispravljena vrijednost apsorpcijskog koeficijenta: ........... m–1’.

Sljedeće bilješke 12., 13. i 14. dodaju se iza bilješke 11.:

‘(12) Ovisno o broju odgovarajuće Direktive i zadnjeg akta o izmjenama koji se primjenjuje na homologaciju, sukladnost s Euro normom 1, 2 ili 3 utvrđuje se na sljedeći način:

– oznakom Euro norme, po zahtjevu tijela za homologaciju, za homologacije dodijeljene prije 11. prosinca 2013.;

– sukladnost s graničnim vrijednostima u prvoj alineji članka 7. stavku 2. ovoga Pravilnika znači sukladnost s »Euro 1« normom, a sukladnost s drugim retkom graničnih vrijednosti u tablici 2.2.1.1.3 u Prilogu I. ovom Pravilniku znači sukladnost s »Euro 2« normom;

– potpuna sukladnost s Prilogom I. koja uključuje sukladnost s »Euro 2« normom u kombinaciji s izmijenjenom metodologijom ispitivanja utvrđenom u Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o postupku homologacije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01) – DIO 5.: mjere protiv onečišćavanja zraka koje prouzrokuju motorna vozila na dva ili tri kotača (»Narodne novine«, broj xx/2014 znači sukladnost s »Euro 3» normom.

U tablici 2.2.1.1.5. Priloga II. Pravilnika o postupku homologacije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01) – DIO 5.: mjere protiv onečišćavanja zraka koje prouzrokuju motorna vozila na dva ili tri kotača (»Narodne novine«, broj 16/2009, 111/2010 i xx/2014) sukladnost s:

– redcima graničnih vrijednosti dijela A tablice 2.2.1.1.5. s obzirom na razred I. (< 150 cm 3) i razred II. (≥ 150 cm 3) znači sukladnost s »Euro 2« normom,

– redcima graničnih vrijednosti dijela B tablice 2.2.1.1.5. s obzirom na razred I. (< 150 cm 3) i razred II. (≥ 150 cm 3) znači sukladnost s »Euro 3« normom,

– redcima graničnih vrijednosti dijela C tablice 2.2.1.1.5. s obzirom na razred I. (vmax < 130 km/h) i razred II. (vmax ≥ 130 km/h) znači sukladnost s »Euro 3 normom.

(13) Samo za vozila kategorije L1e, L2e i L6e koja zadovoljavaju najnovije odredbe Pravilnika o postupku homologacije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01) – DIO 5.: mjere protiv onečišćavanja zraka koje prouzrokuju motorna vozila na dva ili tri kotača (»Narodne novine«, broj 16/2009, 111/2010 i xx/2014).

(14) Za vozila kategorija L3e, L4e, L5e i L7e.

Članak 3.

U Prilogu VII. točke od 2. do 2.2. mijenjaju se i glase:

‘2. Rezultati ispitivanja emisije

Broj odgovarajuće Direktive i njezini akti o izmjenama koji se primjenjuje na homologaciju tipa. U slučaju direktiva s dvije ili više faza primjene također je potrebno navesti fazu primjene i Euro normu:

Inačica/izvedba .................

Euro norma (1): ................

2.1. Ispitivanje tipa I.

CO: ..................... g/km

HC (3): ................. g/km

N x (3): ............ .... g/km

HC + NO x (2): ............ g/km

CO2(2): ................ g/km

Potrošnja goriva (2): ................. l/100km

2.2. Ispitivanje tipa II.

CO (g/min) (2) .................

HC (g/min) (2) ................

CO (% vol) (3) pri uobičajenoj brzini vrtnje na praznom hodu ................

Navesti brzinu vrtnje na praznom hodu (3) (4): .................

CO (% vol) (3) pri povišenoj brzini vrtnje na praznom hodu .................

Navesti brzinu vrtnje na praznom hodu (3) (4): .................

Temperatura ulja u motoru (3) (5): .................’.

Bilješke od 1. do 4. mijenjaju se i glase:

‘(1)Vidjeti bilješku 12. u Prilogu IV.

(2) Samo za vozila kategorije L1e, L2e i L6e.

(3) Za vozila kategorije L3e, L4e, L5e i L7e.

(4) Navesti dopušteno mjerno odstupanje.

(5) Primjenjivo samo na četverotaktne motore.’.

Članak 4.

Odredbe članaka 2. i 3. ovoga Pravilnika primjenjuju se za homologaciju novih tipova vozila.

Članak 5.

Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. srpnja 2014. godine.

Klasa: 011-02/14-01/05

Urbroj: 558-04-01/1-14-8

Zagreb, 17. lipnja 2014.

Zamjenik ravnatelja mr. sc. Božidar Ljubić, dipl. ing., v. r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_06_77_1461.html

Copyright © Ante Borić