DRŽAVNI ZAVOD ZA MJERITELJSTVO
Na temelju članka 275. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« br. 67/08, 48/10, 74/11 i 80/13) ravnatelj Državnog zavoda za mjeriteljstvo donosi
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi Direktiva Komisije 2013/60/EU od 27. studenoga 2013. o izmjeni, radi prilagodbe tehničkom napretku, Direktive 97/24/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o pojedinim sastavnim dijelovima i značajkama motornih vozila na dva ili tri kotača, Direktive 2002/24/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o homologaciji tipa motornih vozila na dva ili tri kotača i Direktive 2009/67/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o ugradbi uređaja za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju na motorna vozila na dva ili tri kotača (Tekst značajan za EGP) (SL L 329, 10. 12. 2013.) (dio koji s odnosi na Direktivu 2000/24/EZ).
Članak 2.
U Pravilniku o homologaciji tipa motornih vozila na dva ili tri kotača (izdanje 01) (»Narodne novine« br. 16/09 i 11/13) u Prilogu IV. točka 46. mijenja se i glasi:
‘46. Emisije ispušnih plinova (11)
46.1. Euro norma: .................(1, 2, ili 3)(12)
46.2. Ispitivanje tipa I.: CO: ............. g/km HC: .............. g/km NOx ................ g/km HC + NO x : ................. g/km (13)
46.3. Ispitivanje tipa II.: CO(13): .......................... g/min HC (13): ..................... g/min
CO (14): .......................% vol
Vidljivo onečišćenje zraka koje je prouzrokovao motor s kompresijskim paljenjem:
ispravljena vrijednost apsorpcijskog koeficijenta: ........... m–1’.
Sljedeće bilješke 12., 13. i 14. dodaju se iza bilješke 11.:
‘(12) Ovisno o broju odgovarajuće Direktive i zadnjeg akta o izmjenama koji se primjenjuje na homologaciju, sukladnost s Euro normom 1, 2 ili 3 utvrđuje se na sljedeći način:
– oznakom Euro norme, po zahtjevu tijela za homologaciju, za homologacije dodijeljene prije 11. prosinca 2013.;
– sukladnost s graničnim vrijednostima u prvoj alineji članka 7. stavku 2. ovoga Pravilnika znači sukladnost s »Euro 1« normom, a sukladnost s drugim retkom graničnih vrijednosti u tablici 2.2.1.1.3 u Prilogu I. ovom Pravilniku znači sukladnost s »Euro 2« normom;
– potpuna sukladnost s Prilogom I. koja uključuje sukladnost s »Euro 2« normom u kombinaciji s izmijenjenom metodologijom ispitivanja utvrđenom u Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o postupku homologacije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01) – DIO 5.: mjere protiv onečišćavanja zraka koje prouzrokuju motorna vozila na dva ili tri kotača (»Narodne novine«, broj xx/2014 znači sukladnost s »Euro 3» normom.
U tablici 2.2.1.1.5. Priloga II. Pravilnika o postupku homologacije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01) – DIO 5.: mjere protiv onečišćavanja zraka koje prouzrokuju motorna vozila na dva ili tri kotača (»Narodne novine«, broj 16/2009, 111/2010 i xx/2014) sukladnost s:
– redcima graničnih vrijednosti dijela A tablice 2.2.1.1.5. s obzirom na razred I. (< 150 cm 3) i razred II. (≥ 150 cm 3) znači sukladnost s »Euro 2« normom,
– redcima graničnih vrijednosti dijela B tablice 2.2.1.1.5. s obzirom na razred I. (< 150 cm 3) i razred II. (≥ 150 cm 3) znači sukladnost s »Euro 3« normom,
– redcima graničnih vrijednosti dijela C tablice 2.2.1.1.5. s obzirom na razred I. (vmax < 130 km/h) i razred II. (vmax ≥ 130 km/h) znači sukladnost s »Euro 3 normom.
(13) Samo za vozila kategorije L1e, L2e i L6e koja zadovoljavaju najnovije odredbe Pravilnika o postupku homologacije određenih sastavnih dijelova i značajki motornih vozila na dva ili tri kotača TPV 212 (izdanje 01) – DIO 5.: mjere protiv onečišćavanja zraka koje prouzrokuju motorna vozila na dva ili tri kotača (»Narodne novine«, broj 16/2009, 111/2010 i xx/2014).
(14) Za vozila kategorija L3e, L4e, L5e i L7e.
Članak 3.
U Prilogu VII. točke od 2. do 2.2. mijenjaju se i glase:
‘2. Rezultati ispitivanja emisije
Broj odgovarajuće Direktive i njezini akti o izmjenama koji se primjenjuje na homologaciju tipa. U slučaju direktiva s dvije ili više faza primjene također je potrebno navesti fazu primjene i Euro normu:
Inačica/izvedba .................
Euro norma (1): ................
2.1. Ispitivanje tipa I.
CO: ..................... g/km
HC (3): ................. g/km
N x (3): ............ .... g/km
HC + NO x (2): ............ g/km
CO2(2): ................ g/km
Potrošnja goriva (2): ................. l/100km
2.2. Ispitivanje tipa II.
CO (g/min) (2) .................
HC (g/min) (2) ................
CO (% vol) (3) pri uobičajenoj brzini vrtnje na praznom hodu ................
Navesti brzinu vrtnje na praznom hodu (3) (4): .................
CO (% vol) (3) pri povišenoj brzini vrtnje na praznom hodu .................
Navesti brzinu vrtnje na praznom hodu (3) (4): .................
Temperatura ulja u motoru (3) (5): .................’.
Bilješke od 1. do 4. mijenjaju se i glase:
‘(1)Vidjeti bilješku 12. u Prilogu IV.
(2) Samo za vozila kategorije L1e, L2e i L6e.
(3) Za vozila kategorije L3e, L4e, L5e i L7e.
(4) Navesti dopušteno mjerno odstupanje.
(5) Primjenjivo samo na četverotaktne motore.’.
Članak 4.
Odredbe članaka 2. i 3. ovoga Pravilnika primjenjuju se za homologaciju novih tipova vozila.
Članak 5.
Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. srpnja 2014. godine.
Klasa: 011-02/14-01/05
Urbroj: 558-04-01/1-14-8
Zagreb, 17. lipnja 2014.
Zamjenik ravnatelja mr. sc. Božidar Ljubić, dipl. ing., v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_06_77_1461.html