Baza je ažurirana 20.11.2024.
zaključno sa NN 109/24
EU 2024/2679
Na temelju članka 93. stavka 1. točke 5. Zakona o međunarodnoj i privremenoj zaštiti (»Narodne novine« br. 70/15), ministar unutarnjih poslova donosi
pročišćeni tekst NN 85/16, 80/24
Predmet Pravilnika
Članak 1. (NN 80/24)
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj i izgled:
1. potvrde o izraženoj namjeri za podnošenje zahtjeva za međunarodnu zaštitu (u daljnjem tekstu: potvrda o registraciji),
2. potvrde o privremenom zadržavanju putnih ili drugih identifikacijskih isprava,
3. potvrde o pravu na rad tražitelja međunarodne zaštite,
4. potvrde o obvezi napuštanja Europskog gospodarskog prostora (u daljnjem tekstu: EGP-a),
5. potvrde o odobrenoj međunarodnoj zaštiti,
6. potvrde o nerazmatranju osnovanosti zahtjeva,
7. iskaznice tražitelja međunarodne zaštite (u daljnjem tekstu: iskaznice tražitelja),
8. zahtjeva i dozvole boravka azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom,
9. zahtjeva i putne isprave za azilanta izdane sukladno Konvenciji o statusu izbjeglica od 28. srpnja 1951. godine (u daljnjem tekstu: putovnica),
10. putnog lista (laissez-passer) u svrhu primopredaje odgovornoj državi članici,
11. iskaznice stranca pod privremenom zaštitom,
12. dozvole za preseljenje stranca pod privremenom zaštitom iz jedne države u drugu,
13. obrazaca za izvješćivanje Europske komisije,
kao i način vođenja zbirki podataka o tražiteljima međunarodne zaštite (u daljnjem tekstu: tražiteljima), azilantima, strancima pod supsidijarnom zaštitom i strancima pod privremenom zaštitom, iskaznicama tražitelja, dozvolama boravka azilanata i stranaca pod supsidijarnom zaštitom, iskaznicama stranaca pod privremenom zaštitom, putnim ispravama za azilante, privremeno zadržanim putnim i drugim ispravama, prijavi ili odjavi prebivališta azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom te prijavi ili odjavi boravišta tražitelja i stranca pod privremenom zaštitom te uzetim otiscima prstiju i fotografijama tražitelja i stranaca pod privremenom zaštitom.
Članak 2. (NN 80/24)
(1) Ovim se Pravilnikom u hrvatsko zakonodavstvo preuzimaju sljedeći akti Europske unije:
− Direktiva Vijeća 2001/55/EZ od 20. srpnja 2001. o minimalnim standardima za dodjelu privremene zaštite u slučaju masovnog priljeva raseljenih osoba te o mjerama za promicanje uravnoteženih napora država članica pri prihvatu i snošenju posljedica prihvata tih osoba (SL L 212. 7. 8. 2001.)
− Direktiva 2013/32/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o zajedničkim postupcima za priznavanje i oduzimanje međunarodne zaštite (preinačena) (SL L 180/60, 29. 6. 2013.)
− Direktiva 2013/33/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o utvrđivanju standarda za prihvat podnositelja zahtjeva za međunarodnu zaštitu (preinaka)(SL L 180/96, 29. 6. 2013.).
(2) Ovim Pravilnikom osigurava se provedba sljedećih akata Europske unije:
− Uredba br. 604/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o utvrđivanju kriterija i mehanizama za određivanje države članice odgovorne za razmatranje zahtjeva za međunarodnu zaštitu koji je u jednoj od država članica podnio državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva (preinaka) (SL L 180, 29. 6. 2013.)
− Uredba br. 603/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. lipnja 2013. o uspostavi sustava »Eurodac« za usporedbu otisaka prstiju za učinkovitu primjenu Uredbe (EU) br. 604/2013 o utvrđivanju kriterija i mehanizama za određivanje države članice odgovorne za razmatranje zahtjeva za međunarodnu zaštitu koji je u jednoj od država članica podnio državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva i o zahtjevima za usporedbu s podacima iz Eurodaca od strane tijela kaznenog progona država članica i Europola u svrhu kaznenog progona te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1077/2011 o osnivanju Europske agencije za operativno upravljanje opsežnim informacijskim sustavima u području slobode, sigurnosti i pravde (preinaka) (SL L 180, 29. 6. 2013.).
Potvrda o registraciji
Članak 3. (NN 80/24)
(1) Državljaninu treće zemlje ili osobi bez državljanstva koja izrazi namjeru za podnošenje zahtjeva za međunarodnu zaštitu sukladno članku 33. Zakona o međunarodnoj i privremenoj zaštiti, izdat će se potvrda o registraciji namjere za podnošenje zahtjeva te će se sastaviti službena bilješka.
(2) Potvrda o registraciji ispisuje se iz Informacijskog sustava Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Informacijski sustav) te sadrži podatke nadležnog tijela koje potvrdu izdaje, mjesto i datum izdavanja, tražiteljev evidencijski broj Ministarstva, ime i prezime tražitelja, datum, mjesto i državu rođenja, državljanstvo, spol, mjesto, adresu i rok u kojem se tražitelj dužan javiti u Prihvatilište za tražitelje međunarodne zaštite (u daljnjem tekstu: Prihvatilište) ili drugu ustanovu u koju će biti smješten, ime, prezime, datum rođenja i matični broj osoba u pratnji, ime posebnog skrbnika ako je tražitelj dijete bez pratnje, potpis službene osobe i pečat.
(3) Potvrda o registraciji dokazuje da je državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva registrirana u Informacijskom sustavu kao tražitelj u Republici Hrvatskoj.
(4) Potvrdu o registraciji izdaje nadležno tijelo koje je tražitelja registriralo u Informacijskom sustavu.
(5) Službenu bilješku iz stavka 1. ovog članka sastavlja službena osoba kojoj je namjera izražena.
(6) Službena bilješka sadrži naziv nadležnog tijela koje ju izdaje, mjesto i datum izdavanja, evidencijski broj tražitelja, osobne podatke tražitelja, adresu prethodnog boravišta, način, mjesto, datum i vrijeme ulaska u Republiku Hrvatsku ili zatjecanja, podatke o stvarima i dokumentima koje tražitelj posjeduje, podatke o osobama u pratnji, jezik razgovora te druge relevantne podatke.
(7) Služena bilješka je sastavni dio potvrde o registraciji te se zajedno bez odgode dostavljaju Prihvatilištu po izraženoj namjeri.
Potvrda o zadržavanju putne ili druge identifikacijske isprave
Članak 4.
(1) Ministarstvo unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) može zadržati putnu ili drugu identifikacijsku ispravu tražitelja ako to zahtijevaju razlozi utvrđivanja odnosno provjere identiteta i/ili zaštite nacionalne sigurnosti odnosno javnog poretka Republike Hrvatske, o čemu se izdaje potvrda.
(2) Potvrda iz stavka 1. ovog članka služi kao dokaz o zadržavanju putne ili druge identifikacijske isprave.
(3) Potvrdu iz stavka 1. ovog članka izdaje nadležno tijelo koje zadržava putnu ili drugu identifikacijsku ispravu.
(4) Potvrda iz stavka 1. ovog članka sadrži prostor za upis nadležnog tijela koje izdaje potvrdu, datuma i mjesta izdavanja, pravne osnove zadržavanja putne ili druge identifikacijske isprave, imena i prezimena tražitelja, datuma, mjesta i države rođenja tražitelja, državljanstva tražitelja, boravišta tražitelja, podataka o nositelju, važenju te datumu i mjestu izdavanja zadržane putne ili druge identifikacijske isprave, potpis tražitelja i službene osobe i pečata.
Potvrda o pravu na rad
Članak 5.
(1) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupka povodom zahtjeva, izdat će na zahtjev tražitelja potvrdu o stjecanju prava na rad tražitelja.
(2) Potvrda iz stavka 1. ovog članka sadrži prostor za upis nadležnog tijela koje izdaje potvrdu, datuma izdavanja, prezimena, imena, spola, datuma rođenja, mjesta i države rođenja, državljanstva tražitelja, datuma od kada tražitelj ostvaruje pravo na rad, adrese smještaja, potpisa službene osobe i pečata.
(3) Potvrda iz stavka 1. ovog članka služi kao dokaz o pravu na rad tražitelja.
Potvrda o obvezi napuštanja EGP-a
Članak 6.
(1) Tražitelju kojem je određena mjera napuštanja EGP-a, ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupka povodom zahtjeva, izdat će potvrdu o obvezi napuštanja EGP-a.
(2) Potvrda iz stavka 1. ovoga članka sadrži prostor za upis nadležnog tijela koje izdaje potvrdu, datuma izdavanja, prezimena, imena, spola, datuma rođenja, mjesta i države rođenja, državljanstva tražitelja, rok za napuštanje EGP-a, broj i datum rješenja na temelju kojeg mu je određena mjera napuštanja, potpisa službene osobe i pečata.
(3) Potvrda iz stavka 1. izdaje se u 3 primjerka.
(4) Potvrda iz stavka 1. ovog članka služi kao dokaz o roku u kojem je državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva dužna napustiti EGP.
Potvrda o odobrenoj međunarodnoj zaštiti
Članak 7.
(1) Potvrdu o odobrenoj međunarodnoj zaštiti izdaje ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupka povodom zahtjeva.
(2) Potvrda iz stavka 1. ovoga članka sadrži prostor za upis nadležnog tijela koje izdaje potvrdu, datuma izdavanja, prezimena, imena, spola, datuma rođenja, mjesta i države rođenja, državljanstva azilanta odnosno stranca pod supsidijarnom zaštitom, vrste priznatog statusa, broja i datuma rješenja o odobrenju zahtjeva, datuma stjecanja statusa azilanta ili supsidijarne zaštite te potpis službene osobe i pečat.
(3) Potvrda iz stavka 1. ovoga članka služi kao dokaz o priznatom statusu u Republici Hrvatskoj.
Potvrda o nerazmatranju osnovanosti zahtjeva za međunarodnu zaštitu
Članak 8.
(1) Potvrda kojom se vlasti treće zemlje obavještavaju da Republika Hrvatska nije razmatrala osnovanost zahtjeva sadrži prostor za upis nadležnog tijela koje izdaje potvrdu, datuma izdavanja, imena i prezimena, spola, mjesta, datuma i države rođenja, državljanstva, adrese zadnjeg boravišta, podataka o identifikacijskim ispravama koje državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva posjeduje, mjesta, datuma i vremena ulaska u Republiku Hrvatsku odnosno zatjecanja, načina prelaska državne granice, podataka koji ukazuju da je u Republiku Hrvatsku došao iz sigurne treće zemlje odnosno europske sigurne treće zemlje te drugih relevantnih podataka.
(2) Potvrdu izdaje ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupka povodom zahtjeva.
Iskaznica tražitelja
Članak 9.
(1) Obrazac iskaznice tražitelja (Obrazac 1) je višebojan, pravokutnog oblika, veličine 10,5 x 7 cm.
(2) Podaci u Obrascu 1 popunjavaju se digitalno podacima iz Informacijskog sustava Ministarstva.
(3) Iskaznicu tražitelja izdaje Prihvatilište u roku od tri dana od dana podnošenja zahtjeva.
(4) Tražitelju će se izdati potvrda kojom se potvrđuje njegov status tražitelja dok mu se ne izda iskaznica.
(5) Potvrda iz stavka 4. ovoga članka sadrži prostor za upis nadležnog tijela koje izdaje potvrdu, datuma izdavanja, prezimena, imena, spola, datuma rođenja, mjesta i države rođenja, državljanstva tražitelja, datuma podnošenja zahtjeva, boravišta, roka važenja potvrde, potpisa službene osobe i pečata.
(6) Tražitelj mora biti fotografiran s lica (en face), otkrivena čela, bez pokrivala za glavu (šešira, kape, marame) i to tako da 70 – 80% visine fotografije pokazuje glavu tražitelja od brade do tjemena.
(7) Iznimno od stavka 6. ovoga članka, tražitelj može biti fotografiran s pokrivalom za glavu, ako pokrivalo nosi radi vjerskih ili medicinskih razloga, pod uvjetom da pokrivalo ne prekriva obraze, bradu i čelo.
(8) Na obrascu iskaznice tražitelja pod UV luminisirajućim zrakama vidljiv je tekst: »Iskaznica tražitelja međunarodne zaštite«.
(9) Iskaznica tražitelja vrijedi sve dok tražitelj ima pravo boravka u Republici Hrvatskoj.
(10) U slučaju promjene bilo kojeg podatka na iskaznici tražitelja izdaje se nova iskaznica.
(11) Ako tražitelj izgubi iskaznicu, može mu se izdati potvrda iz stavka 4. kojom se potvrđuje njegov status tražitelja dok mu se ne izda nova iskaznica.
(12) Iskaznicu koja ne može služiti svojoj svrsi ili je izgubljena, Prihvatilište je dužno poništiti, a razlog poništenja evidentirati u Informacijskom sustavu.
(13) Za svaku iskaznicu tražitelja koja se izdaje popunjava se karton izdane iskaznice (Obrazac 2). Obrazac 2 bijele je boje, veličine 10 x 15 cm.
(14) Iskaznica tražitelja nije dokaz o identitetu, već potvrđuje njegovo pravo boravka i adresu boravišta u Republici Hrvatskoj.
Zahtjev za izdavanje dozvole boravka
Članak 10.
(1) Azilant ili stranac pod supsidijarnom zaštitom podnosi zahtjev za izdavanje dozvole boravka (Obrazac 3) nadležnoj policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji prema mjestu prebivališta.
(2) Obrazac 3 bijele je boje, veličine 150 x 290 mm.
(3) Nakon utvrđivanja identiteta podnositelja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, podaci se u Obrazac 3 ispisuju iz Informacijskog sustava, a podnositelj zahtjeva svojim potpisom na obrascu potvrđuje točnost ispisanih podataka.
(4) Nadležna policijska uprava odnosno policijska postaja izdaje potvrdu o podnesenom zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka, koja je sastavni dio Obrasca 3 i od njega se odvaja perforacijom.
(5) Uz Obrazac 3 prilaže se fotografija veličine 3 x 3,5 cm koja vjerno prikazuje osobu bez pokrivala za glavu, potvrda o odobrenoj zaštiti kod prvog podnošenja zahtjeva za izdavanje dozvole boravka, iskaznica tražitelja koja će se proslijediti Prihvatilištu radi poništenja te se uzimaju otisci dva prsta sukladno stavcima 12. i 13. ovoga članka i vlastoručni potpis.
(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, može se priložiti fotografija osobe s pokrivalom za glavu ako se pokrivalo nosi radi vjerskih ili medicinskih razloga, pod uvjetom da pokrivalo ne prekriva obraze, bradu i čelo.
(7) Fotografija iz stavka 5. ovoga članka mora osobu prikazivati s neutralnim izrazom lica, otvorenih očiju i zatvorenih usta na frontalnoj snimci.
(8) Na fotografiji iz stavka 5. ovoga članka, glava (od vrha brade do tjemena) mora zauzimati oko 2/3 fotografije, ali ne smije biti viša od 3,6 cm. Glava na fotografiji mora biti centrirana u središtu fotografije. Razmak očiju (od sredine lijevog do sredine desnog oka) mora iznositi najmanje 8 mm (optimalno 10 mm).
(9) Fotografija mora biti izrađena na visokokvalitetnom sjajnom i glatkom papiru bez površinske strukture, s visokom kvalitetom tiska. Pozadina mora biti jednobojno svijetla, bez uzoraka i s dovoljnim kontrastom prema licu i kosi.
(10) Slijepe osobe koje nose tamne naočale mogu priložiti fotografije na kojima su fotografirane s tamnim naočalama.
(11) Djeca na fotografiji moraju biti sama, a lice im mora biti u potpunosti vidljivo i oči otvorene.
(12) Azilantu ili strancu pod supsidijarnom zaštitom uzimaju se otisci lijevog i desnog kažiprsta. Ako osoba nema kažiprst ili je vrh kažiprsta ozlijeđen, uzima se otisak srednjeg ili nekog drugog prsta, a ako nema jedne ruke uzima se otisak kažiprsta i srednjeg ili nekog drugog prsta druge ruke. Otisci prstiju ne uzimaju se ako to, zbog medicinskih razloga koji nisu privremeni, nije moguće.
(13) Otisci prstiju i potpis ne uzimaju se od djeteta do navršene dvanaeste godine života.
Pohrana i uništavanje zahtjeva za izdavanje dozvole boravka
Članak 11.
(1) Nakon tehničke izrade dozvole boravka, Obrazac 3 čuva nadležna policijska uprava odnosno policijska postaja u registratorima po registarskom broju, do isteka roka valjanosti dozvole boravka.
(2) Nakon isteka roka iz stavka 1. ovoga članka Obrazac 3 uništava povjerenstvo koje imenuje ministar unutarnjih poslova.
(3) Povjerenstvo iz stavka 2. ovog članka ima predsjednika i četiri člana. Predsjednik povjerenstva mora biti policijski službenik Ministarstva koji obavlja poslove suzbijanja kriminaliteta.
(4) O uništenju dokumentacije iz stavka 2. ovoga članka povjerenstvo sastavlja zapisnik.
Dozvola boravka azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom
Članak 12. (NN 80/24)
(1) Dozvolu boravka izdaje policijska uprava odnosno policijska postaja prema mjestu prebivališta azilanta, odnosno stranca pod supsidijarnom zaštitom, najkasnije u roku 30 dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje dozvole boravka.
(2) Obrazac dozvole boravka (Obrazac 4) pravokutnog je oblika, veličine 85,6 x 53,98 mm i izrađen je od polikarbonatnog materijala te je dvojezičan na hrvatskom i engleskom jeziku.
(3) Serijski broj dozvole boravka sadrži sedam znamenaka, a datumi se upisuju na način da se brojevi odvajaju razmacima bez točke.
(4) Podaci u Obrazac 4 popunjavaju se digitalno podacima iz Informacijskog sustava Ministarstva.
(5) Azilantu se na Obrascu 4, u rubrici: »Vrsta dozvole« upisuje riječ: »azil«, a za stranca pod supsidijarnom zaštitom u rubriku: »Vrsta dozvole« upisuju se riječi: »supsidijarna zaštita«.
(6) Azilantu ili strancu pod supsidijarnom zaštitom u dozvolu boravka na prvoj stranici u rubriku »Napomene« unose se riječi: »rad bez dozvole za boravak i rad«.
(7) Obrazac 4 sadrži elektronički nosač podataka (RFID čip) na koji se pohranjuju sljedeći podaci: ime i prezime, državljanstvo, datum rođenja, spol, oznaka za vrstu isprave, oznaka države, broj isprave, osobni identifikacijski broj (OIB), datum izdavanja i datum isteka valjanosti, tijelo koje je izdalo ispravu, fotografija i otisci prstiju i pristupni broj kartice.
(8) Obrazac 4 sadrži i biometrijske podatke: biometrijsku sliku lica i otiske prstiju.
(9) U Obrazac 4 na drugoj stranici, u prostoru za digitalno čitanje, kao oznaka za vrstu isprave ispisuje se podatak: »AD«, a u rubrici: »Napomene« upisuju se sljedeći podaci: adresa stanovanja i OIB.
(10) U Obrazac 4 podatak o spolu upisuje se oznakom »Ž/F« za ženski spol, a oznakom »M/M« za muški spol.
(11) Troškovi izdavanja prve dozvole boravka azilanta, odnosno stranca pod supsidijarnom zaštitom osigurat će se iz Državnog proračuna Republike Hrvatske s pozicije Ministarstva.
Poništenje dozvole boravka
Članak 13.
(1) Policijska uprava odnosno policijska postaja nadležna za izdavanje dozvole boravka dužna je poništiti dozvolu boravaka ako je prestalo pravo na boravak azilanta ili stranca pod supsidijarnom zaštitom sukladno propisima kojima se uređuje područje međunarodne zaštite te koja ne može služiti svojoj svrsi zbog isteka roka važenja, gubitka, oštećenja, zamjene zbog promjene osobnih podataka, a razlog poništenja evidentirati u Informacijskom sustavu.
(2) Poništenje dozvole boravka iz stavka 1. ovoga članka obavlja se fizičkim bušenjem i rezanjem elektroničkog nosača podataka (RFID čip).
Gubitak, nestanak ili krađa dozvole boravka
Članak 14. (NN 80/24)
(1) Azilant ili stranac pod supsidijarnom zaštitom dužan je u roku od 15 dana od dana saznanja prijaviti gubitak, nestanak ili krađu dozvole boravka policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji prema mjestu događaja ili saznanja, o čemu policijska uprava odnosno policijska postaja koja je prijavu zaprimila izdaje potvrdu te o tome obavještava policijsku upravu odnosno policijsku postaju koja je izdala dozvolu boravka.
(2) Policijska uprava odnosno policijska postaja nadležna za izdavanje dozvole boravka evidentirat će u Informacijskom sustavu izgubljenu, nestalu ili ukradenu dozvolu boravka iz stavka 1. ovoga članka, kao nevažeću.
(3) Dozvola boravka čiji je nestanak prijavljen, a koja je u međuvremenu pronađena, vratit će se azilantu ili strancu pod supsidijarnom zaštitom, ako dozvola boravka nije evidentirana u Informacijskom sustavu kao nevažeća.
(4) Dozvola boravka koja je pronađena, a ne može se uručiti azilantu ili strancu pod supsidijarnom zaštitom na čije ime glasi, dostavit će se nadležnoj policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji koja ju je izdala radi poništenja sukladno članku 13. ovog Pravilnika.
Evidencije o dozvolama boravaka
Članak 15.
(1) Ovlaštena pravna osoba vodi evidenciju o izrađenim dozvolama boravka i evidenciju o pogrešno izrađenim dozvolama boravka.
(2) Evidencija o izrađenim dozvolama boravka sadrži sljedeće podatke:
1. datum tehničke izrade dozvole boravka,
2. naziv policijske uprave odnosno policijske postaje koja je naručila tehničku izradu dozvole boravka,
3. serijski broj dozvole boravka,
4. ukupan broj izrađenih dozvola boravka za svaku policijsku upravu odnosno policijsku postaju.
(3) Ovlaštena pravna osoba podatke iz stavka 2. ovog članka može rabiti samo radi unutarnje kontrole rada, financijskih potraživanja i naplate.
(4) Evidencija o pogrešno izrađenim dozvolama boravka sadrži broj pogrešno izrađene dozvole boravka, naziv nadležne policijske uprave odnosno policijske postaje koja je naručila tehničku izradu dozvole boravka i datum izrade pogrešno izrađene dozvole boravka.
(5) Pogrešno izrađene dozvole boravka uništava povjerenstvo koje imenuje direktor ovlaštene pravne osobe iz stavka 1. ovoga članka, uz suglasnost ministra unutarnjih poslova.
(6) Uništenje pogrešno izrađenih dozvola boravka obavlja se najmanje dva puta godišnje, o čemu se sastavlja zapisnik.
Zahtjev za izdavanje putovnice za azilanta
Članak 16.
(1) Zahtjev za izdavanje putovnice za azilanta podnosi se u policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji prema mjestu prebivališta.
(2) Zahtjev za izdavanje putovnice za azilanta (Obrazac 5) bijele je boje, veličine 15 x 21 cm.
(3) Nakon utvrđivanja identiteta podnositelja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, podaci se u Obrazac 5 ispisuju iz Informacijskog sustava, a podnositelj zahtjeva svojim potpisom na Obrascu potvrđuje točnost ispisanih podataka.
(4) Podnositelju zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka nadležna policijska uprava odnosno policijska postaja izdaje potvrdu o podnijetom zahtjevu, koja je sastavni dio Obrasca 5 i od njega se odvaja perforacijom.
Fotografija i otisci prstiju uz zahtjev za izdavanje putovnice za azilanta
Članak 17.
(1) Uz zahtjev za izdavanje putovnice za azilanta prilaže se fotografija dimenzije 3,5 x 4,5 cm koja vjerno prikazuje azilanta, bez pokrivala za glavu, daje se na uvid dozvola boravka azilanta te se uzimaju otisci dva prsta i vlastoručni potpis.
(2) Na fotografiji koja se prilaže prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje putovnice za azilanta, glava (od vrha brade do tjemena) mora zauzimati oko 2/3 fotografije, ali ne smije biti viša od 3,6 cm. Glava na fotografiji mora biti centrirana u središtu fotografije. Razmak očiju (od sredine lijevog do sredine desnog oka) mora iznositi najmanje 8 mm (optimalno 10 mm).
(3) Fotografija iz stavka 1. ovoga članka mora osobu prikazivati s neutralnim izrazom lica, otvorenih očiju i zatvorenih usta na frontalnoj snimci.
(4) Na fotografiji osobe koja radi vjerskih ili medicinskih razloga nosi pokrivalo za glavu moraju se vidjeti obrazi, brada i čelo.
(5) Slijepe osobe koje nose tamne naočale mogu priložiti fotografije na kojima su fotografirane s tamnim naočalama.
(6) Djeca na fotografiji moraju biti sama, a lice im mora biti u potpunosti vidljivo i oči otvorene.
(7) Fotografija mora biti izrađena na visokokvalitetnom sjajnom i glatkom papiru bez površinske strukture, s visokom kvalitetom tiska. Pozadina mora biti jednobojno svijetla, bez uzoraka i s dovoljnim kontrastom prema licu i kosi.
(8) Za osobu kojoj je hitno potrebna putovnica za azilanta radi prijevoza u inozemstvo na liječenje, može se iznimno priložiti fotografija te osobe koja ne udovoljava uvjetima iz ovoga članka.
(9) Od azilanta iz stavka 1. ovoga članka uzimaju se otisci lijevog i desnog kažiprsta, ako azilant nema kažiprst ili je vrh kažiprsta ozlijeđen, uzima se otisak srednjeg ili nekog drugog prsta, a ako nema jedne ruke uzima se otisak kažiprsta i srednjeg ili nekog drugog prsta druge ruke. Otisci prstiju se ne uzimaju ako to, zbog medicinskih razloga koji nisu privremeni, nije moguće.
(10) Otisci prstiju i potpis ne uzimaju se od djeteta do navršene dvanaeste godine života.
Putovnica za azilanta
Članak 18.
(1) Putovnicu za azilanta izdaje nadležna policijska uprava odnosno policijska postaja prema mjestu prebivališta azilanta.
(2) Obrazac putovnice za azilanta (Obrazac 6) je veličine 8,8 x 12,5 cm, crvene boje i sadrži 34 brojem označene stranice te je trojezičan, na hrvatskom, engleskom i francuskom jeziku.
(3) Podaci u Obrazac 6 popunjavaju se digitalno podacima iz Informacijskog sustava Ministarstva.
(4) Obrazac 6 sadrži elektronički nosač podataka (RFID čip) na koji se pohranjuju ime i prezime, državljanstvo, datum rođenja, podatak o spolu, oznaka za vrstu putovnice, oznaka države, broj putovnice za azilanta, osobni identifikacijski broj, datum izdavanja i datum isteka valjanosti putovnice za azilanta, tijelo koje je izdalo putovnicu za azilanta, fotografija i otisci prstiju.
(5) Obrazac 6 sadrži i biometrijske podatke: biometrijsku sliku lica i otiske prstiju.
(6) U Obrazac 6, na drugoj stranici, u prostoru za digitalno čitanje kao oznaka za vrstu putovnice upisuje se podatak »PI«.
Gubitak, nestanak ili krađa te poništavanje putovnice za azilanta
Članak 19.
(1) U slučaju gubitka, nestanka ili krađe putovnice za azilanta na odgovarajući se način primjenjuje odredba članka 14. ovoga Pravilnika.
(2) Nadležna policijska uprava odnosno policijska postaja prema mjestu prebivališta azilanta dužna je poništiti putovnicu za azilanta, koja iz bilo kojeg razloga ne može služiti svrsi.
(3) Poništavanje se obavlja fizičkim bušenjem korica i svake stranice putovnice za azilanta te rezanjem elektroničkog nosača podataka (RFID čipa).
Putni list (laissez-passer) u svrhu primopredaje odgovornoj državi članici EGP-a
Članak 20.
(1) Strancu u transferu, kojeg je potrebno transferirati u odgovornu državu članicu, izdat će se putni list (laissez-passer) za transfer stranca (Obrazac 7).
(2) Obrazac 7 bijele je boje, veličine 150 x 290 mm te je dvojezičan, na hrvatskom i engleskom jeziku.
(3) Obrazac 7 sadrži sljedeće podatke: službeni naziv odgovorne države članice, referentni broj te ime i prezime, državljanstvo, datum rođenja, spol i fotografiju stranca u transferu.
(4) Fotografija stranca u transferu mora biti izrađena sukladno članku 9. stavku 6. i 7. ovog Pravilnika.
(5) Putni list (laissez-passer) iz stavka 1. ovoga članka izdaje ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupka povodom zahtjeva.
Iskaznica stranca pod privremenom zaštitom
Članak 21.
(1) Iskaznicu stranca pod privremenom zaštitom izdaje policijska uprava odnosno policijska postaja, prema mjestu boravišta stranca.
(2) Obrazac iskaznice stranca pod privremenom zaštitom (Obrazac 8) trodijelan je i sadržava 6 stranica. Otvoren dio Obrasca 8 ima dimenzije 22,2 x 10,5 cm, a savijen dio Obrasca 8 ima dimenzije 7,4 x 10,5 cm te je dvojezičan na hrvatskom i engleskom jeziku.
(3) Podaci u Obrascu 8 popunjavaju se digitalno podacima iz Informacijskog sustava Ministarstva.
(4) Za svaku izdanu iskaznicu stranca pod privremenom zaštitom, popunjava se karton izdane iskaznice (Obrazac 9).
(5) Obrazac 9 bijele je boje, veličine 10 x 15 cm.
Dozvola za preseljenje stranca pod privremenom zaštitom iz jedne države u drugu
Članak 22.
(1) Zahtjev za preseljenje stranca pod privremenom zaštitom iz jedne države članice u drugu sadrži ime i prezime, spol, mjesto, datum i državu rođenja, državljanstvo, adresu zadnjeg boravišta stranca, podatke o identifikacijskim ispravama koje stranac posjeduje, o bračnom statusu i obiteljskim odnosima, o dokumentima kojima se potvrđuju obiteljske veze, o izdanim vizama, o odobrenim boravcima te postupcima u tijeku.
(2) Obrazac dozvole za preseljenje stranca pod privremenom zaštitom iz jedne države članice u drugu (Obrazac 10) bijele je boje, veličine 21 x 29,7 cm.
Prijava/odjava prebivališta, mjesta stanovanja te promjene adrese stanovanja
Članak 23.
(1) Obrazac zahtjeva prijave/odjave prebivališta adrese stanovanja azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom te prijave/odjave boravišta/adrese stanovanja stranca pod privremenom zaštitom (Obrazac 11) bijele je boje, veličine 21 x 29,7 cm te je dvojezičan, na hrvatskom i engleskom jeziku.
(2) Zahtjev za prijavu/odjavu iz stavka 1. ovoga članka azilant, odnosno stranac pod supsidijarnom zaštitom podnosi policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji prema mjestu prebivališta, u roku 15 dana od dana uručenja rješenja o odobrenju zaštite ili od dana promjene prebivališta.
(3) Zahtjev za prijavu/odjavu iz stavka 1. ovoga članka stranac pod privremenom zaštitom podnosi policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji prema mjestu boravišta, u roku dva dana od dana stjecanja statusa ili promjene boravišta.
Potvrda o prijavi/odjavi prebivališta, mjesta stanovanja te promjene adrese stanovanja
Članak 24.
(1) Podnositelju zahtjeva iz članka 23. ovoga Pravilnika, nadležna policijska uprava odnosno policijska postaja prema mjestu prebivališta odnosno boravišta izdaje potvrdu o izvršenoj prijavi/odjavi.
(2) Potvrda iz stavka 1. ovoga članka sadrži: ime i prezime azilanta/stranca pod supsidijarnom zaštitom/stranca pod privremenom zaštitom, mjesto i državu rođenja, vrstu i broj isprave o identitetu, datum prijave odnosno odjave, potpis službene osobe i pečat.
(3) Potvrda se izdaje na temelju stanja u zbirkama podataka Ministarstva.
Obrasci za izvješćivanje Europske komisije
Članak 24.a (NN 80/24)
Suradnja i razmjena informacija s Europskom Komisijom provodi se putem Obrazaca za izvješćivanje.
Obrazac za izvješćivanje o razlozima nedonošenja odluke o zahtjevu unutar propisanog roka
Članak 24.b. (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o razlozima nedonošenja odluke o zahtjevu unutar propisanog roka sadrži: naziv nadležnog tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, ime i prezime državljanina treće zemlje ili osobe bez državljanstva, datum rođenja, mjesto i državu rođenja, državljanstvo, spol, datum podnošenja zahtjeva, razlog nedonošenja odluke, potpis službene osobe i pečat.
Obrazac za izvješćivanje o listi sigurnih zemalja podrijetla i reviziji liste
Članak 24.c. (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o listi sigurnih zemalja podrijetla i reviziji liste sadrži: naziv tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, popis zemalja koje se nalaze na listi sigurnih zemalja podrijetla, odluka kojom se utvrđuje lista sigurnih zemalja podrijetla i revizija liste, potpis službene osobe i pečat.
Obrazac za izvješćivanje o listi sigurnih trećih zemalja
Članak 24.d. (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o popisu zemalja na koje je primijenjen institut sigurne treće zemlje sadrži: naziv nadležnog tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, popis zemalja na koje je primijenjen institut sigurne treće zemlje, potpis službene osobe i pečat.
Obrazac za izvješćivanje o listi sigurnih europskih trećih zemalja
Članak 24.e (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o popisu zemalja na koje je primijenjen institut europske sigurne treće zemlje sadrži: naziv nadležnog tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, popis zemalja na koje je primijenjen institut sigurne europske treće zemlje, potpis službene osobe i pečat.
Obrazac za izvješćivanje o preventivnom akcijskom planu u svrhu prevladavanja pritiska i/ili poteškoća u funkcioniranju sustava azila
Članak 24.f (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o preventivnom akcijskom planu u svrhu prevladavanja pritiska i/ili poteškoća u funkcioniranju sustava azila sadrži: naziv nadležnog tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, naziv i sadržaj akcijskog plana, potpis službene osobe i pečat.
Obrazac za izvješćivanje o tijelima koja sudjeluju u razmjeni informacija između država članica vezanih za ispunjenje obveza iz Uredbe br. 604/2013 Europskog parlamenta i vijeća od 26. lipnja 2013. o utvrđivanju kriterija i mehanizama za određivanje države članice odgovorne za razmatranje zahtjeva za međunarodnu zaštitu koji je u jednoj od država članica podnio državljanin treće zemlje ili osoba bez državljanstva
Članak 24.g (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o tijelima koja sudjeluju u razmjeni informacija između država članica vezanih za ispunjenje obveza sadrži: naziv nadležnog tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, vrsta tijela i njihove obveze, potpis službene osobe i pečat.
Obrazac za izvješćivanje o nepodudaranosti otisaka prstiju iz središnjeg Eurodac sustava s otiscima prstiju poslanih radi usporedbe
Članak 24.h (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o nepodudaranosti otisaka prstiju iz središnjeg Eurodac sustava s otiscima prstiju poslanih radi usporedbe sadrži: naziv nadležnog tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, datum utvrđivanja nepodudaranosti, ime i prezime državljanina treće zemlje ili osobe bez državljanstva, datum rođenja, mjesto i državu rođenja, državljanstvo, spol, datum podnošenja zahtjeva, potpis službene osobe i pečat.
Obrazac za izvješćivanje o suprotnosti upisa podataka iz središnjeg sustava s Eurodac uredbom
Članak 24.i (NN 80/24)
Obrazac za izvješćivanje o suprotnosti upisa podataka iz središnjeg sustava s Eurodac uredbom sadrži: naziv nadležnog tijela koje izvješćuje, naziv tijela kojem se izvješćuje, datum izvješćivanja, datum utvrđivanja suprotnosti upisa podataka iz središnjeg sustava s Eurodac uredbom, ime i prezime državljanina treće zemlje ili osobe bez državljanstva, datum rođenja, mjesto i državu rođenja, državljanstvo, spol, datum podnošenja zahtjeva, potpis službene osobe i pečat.
Zbirke podataka
Članak 25. (NN 80/24)
Ministarstvo vodi zbirke podataka o:
1. tražiteljima i podnesenim zahtjevima,
2. azilantima,
3. strancima pod supsidijarnom zaštitom,
4. strancima pod privremenom zaštitom,
5. iskaznicama tražitelja,
6. dozvolama boravka azilanata i stranaca pod supsidijarnom zaštitom,
7. iskaznicama stranaca pod privremenom zaštitom
8. putnim ispravama za azilante,
9. privremeno zadržanim putnim i drugim ispravama,
10. prijavi ili odjavi prebivališta azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom te prijavi ili odjavi boravišta tražitelja i stranca pod privremenom zaštitom,
11. uzetim otiscima prstiju i fotografijama tražitelja i stranaca pod privremenom zaštitom.
Način vođenja zbirke podataka
Članak 26.
(1) Zbirke podataka iz članka 25. stavka 1. točke 1. do 11. ovoga Pravilnika vode se u Informacijskom sustavu, a podaci sadržani u tim zbirkama čuvaju se petnaest godina od dana unosa.
(2) Zbirke podataka iz stavka 1. ovoga članka mogu se voditi i u registrima ili u obliku kartoteke.
(3) Zbirke podataka iz članka 25. stavka 1. točke 11. Pravilnika mogu se voditi u obliku kartoteke u plastičnim, prozirnim folijama ili u elektronskom obliku, a podaci sadržani u tim zbirkama čuvaju se petnaest godina.
(4) Kartoteka se vodi po abecednom redu i po godinama.
Zbirka podataka o tražiteljima
Članak 27. (NN 80/24)
Zbirka podataka o tražiteljima obavezno sadrži:
1. tražiteljev evidencijski broj Ministarstva
2. EURODAC broj
3. prezime i ime tražitelja
4. datum, mjesto i državu rođenja
5. državljanstvo
6. spol
7. podatke o identifikacijskim ispravama
8. ustrojstvenu jedinicu izražavanja namjere
9. mjesto i datum izražavanja namjere
10. mjesto, datum i vrijeme ulaska/zatjecanja tražitelja u Republici Hrvatskoj
11. način dolaska u Republiku Hrvatsku
12. naziv Prihvatilišta i rok za prijavu
13. način upućivanja u Prihvatilište (prepratom, javni prijevoz i sl.)
14. jezik razgovora
15. adrese smještaja
16. ograničenje kretanja
17. obitelj u pratnji
18. posebnog skrbnika/zakonskog zastupnika/opunomoćenika
19. prostor za napomenu i dodatne podatke.
Zbirka podataka o zahtjevu
Članak 28. (NN 80/24)
Zbirka podataka o podnesenom zahtjevu obavezno sadrži:
1. prezime i ime tražitelja,
2. spol,
3. prezime i ime oca ili majke,
4. datum, mjesto i državu rođenja,
5. državljanstvo,
6. bračno stanje,
7. podatke o članovima uže obitelji u Republici Hrvatskoj,
8. podatke o postupku odobrenja međunarodne zaštite,
9. zanimanje,
10. stručnu spremu,
11. znanje jezika,
12. podatke o putnim ili drugim ispravama,
13. podatke o plemenskoj, nacionalnoj i vjerskoj pripadnosti,
14. datum, mjesto i način ulaska u Republiku Hrvatsku,
15. mjesto i adresu boravišta,
16. podatke o izdanoj iskaznici tražitelja,
17. podatke o ograničenju kretanja,
18. podatke o roku za napuštanje Republike Hrvatske
19. tražiteljev evidencijski broj Ministarstva
20. klasu predmeta i urudžbeni broj zahtjeva
21. mjesto i datum zaprimanja zahtjeva
22. jezik razgovora
23. prezime i ime prevoditelja
24. prezime i ime službene osobe koja je zaprimila zahtjev
25. prezime i ime posebnog skrbnika/zakonskog zastupnika/opunomoćenika
26. prostor za napomenu i dodatne podatke.
Zbirka podataka o azilantima i strancima pod supsidijarnom zaštitom
Članak 29.
Zbirka podataka o azilantima i strancima pod supsidijarnom zaštitom, pored podataka iz članka 28. stavka 1. točke 1. do 12. ovog Pravilnika sadrži:
1. osobni identifikacijski broj,
2. prebivalište azilanta odnosno stranca pod supsidijarnom zaštitom,
3. podatke o izdanoj dozvoli boravka azilanta odnosno stranca pod supsidijarnom zaštitom,
4. podatke o prestanku ili poništenju azila odnosno supsidijarne zaštite,
5. prostor za napomenu.
Zbirka podataka o strancima pod privremenom zaštitom
Članak 30.
Zbirka podataka o strancima pod privremenom zaštitom, pored podataka iz članka 28. stavka 1. točke 1. do 15. ovog Pravilnika sadrži:
1. osobni identifikacijski broj,
2. podatke o izdanoj iskaznici stranca pod privremenom zaštitom,
3. podatke o prestanku zaštite,
4. podatke o roku za napuštanje EGP-a,
5. podatke o izdanim dozvolama za preseljenje stranca pod privremenom zaštitom iz jedne države u drugu,
6. prostor za napomenu.
Zbirka podataka o putovnicama za azilante
Članak 31.
Zbirka podataka o putovnicama za azilante sadrži:
1. prezime i ime azilanta,
2. datum, mjesto i državu rođenja,
3. državljanstvo,
4. datum izdavanja,
5. serijski broj putovnice,
6. rok važenja,
7. naziv nadležnog tijela koje putovnicu izdaje,
8. datum uručenja,
9. podatke o poništenju,
10. podatke o zahtjevu za izdavanje,
11. podatke o privremenom oduzimanju,
12. prostor za napomenu.
Zbirka podataka o dozvolama boravka azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom
Članak 32.
Zbirka podataka o dozvolama boravka azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom, pored podataka iz članka 31. stavka 1. točke 1. do 10. ovoga Pravilnika sadrži i podatak:
– prebivalište azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom.
Zbirka podataka o iskaznicama stranaca pod privremenom zaštitom i iskaznicama tražitelja
Članak 33.
Zbirka podataka o iskaznicama stranaca pod privremenom zaštitom i iskaznicama tražitelja, pored podataka iz članka 31. stavka 1. točke 1. do 9. ovoga Pravilnika sadrži i podatak:
– boravište.
Zbirka podataka o prijavi/odjavi prebivališta/boravišta
Članak 34.
Zbirka podataka o prijavi/odjavi prebivališta azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom te prijavi/odjavi boravišta stranaca pod privremenom zaštitom sadrži:
1. prezime i ime,
2. datum, mjesto i državu rođenja,
3. državljanstvo,
4. vrstu i broj putovnice ili druge isprave o identitetu,
5. prethodno prijavljeno prebivalište/boravište u Republici Hrvatskoj,
6. sadašnje prebivalište/boravište u Republici Hrvatskoj,
7. datum prijave i odjave,
8. prostor za napomenu.
Zbirka podataka o uzetim otiscima
Članak 35.
(1) Zbirka podataka o uzetim otiscima prstiju tražitelja i stranaca pod privremenom zaštitom sadrži obrazac »Europskog slanja otisaka prstiju« i obrazac »Popratni dokument uz europsko slanje otisaka prstiju«.
(2) Obrasci iz stavka 1. ovoga članka vode se na način i po postupku za uzimanje otisaka papilarnih linija državljana Republike Hrvatske i stranih državljana.
(3) Portretna fotografija je sastavni dio obrasca »Popratni dokument uz europsko slanje otisaka prstiju«, a sadrži naziv ustrojstvene jedinice u kojoj je osoba fotografirana, broj fotografije i datum fotografiranja.
Zbirka podataka o privremeno zadržanim putnim i drugim ispravama
Članak 36.
Zbirka podataka o privremeno zadržanim putnim i drugim ispravama tražitelja sadrži:
1. prezime i ime tražitelja,
2. spol,
3. datum, mjesto i državu rođenja,
4. državljanstvo,
5. naziv i broj putovnice ili druge isprave koja se zadržava,
6. datum zadržavanja,
7. prostor za napomenu.
Članak 37.
(1) Obrasci 1. do 11. tiskani su uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.
(2) Obrasci iz stavka 1. ovoga članka besplatni su za korisnika, osim Obrasca 6. te Obrasca 4. nakon izdavanja prve dozvole boravka.
(3) Rješenje o cijeni putovnice za azilanta, dozvole boravka za azilanta i stranca pod supsidijarnom zaštitom donosi ministar unutarnjih poslova.
Članak 38.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o obrascima i zbirkama podataka u postupku azila (»Narodne novine« broj 36/08, 46/08 – ispravak, 10/09, 88/11, 81/13).
Članak 39.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Prijelazne i završne odredbe iz NN 80/24 od 05.07.2024.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Obrazac 4 (NN 80/24)
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.