Baza je ažurirana 15.10.2024. 

zaključno sa NN 95/24

EU 2024/2673

NN 85/2024 (19.7.2024.), Uredba o ustrojstvu i načinu rada Odbora za državnu službu

Vlada Republike Hrvatske

1478

Na temelju članka 44. stavka 7. Zakona o državnim službenicima (»Narodne novine«, broj 155/23.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 17. srpnja 2024. donijela

UREDBU

O USTROJSTVU I NAČINU RADA ODBORA ZA DRŽAVNU SLUŽBU

Članak 1.

Ovom Uredbom propisuje se broj članova Odbora za državnu službu, uvjeti za imenovanje, način imenovanja, ustrojstvo, način rada i druga pitanja od značaja za rad Odbora za državnu službu (u daljnjem tekstu: Odbor).

Članak 2.

Izrazi koji imaju rodno značenje korišteni u ovoj Uredbi odnose se jednako na muški i ženski rod.

Članak 3.

Predsjednik i članovi Odbora dužni su zakonito, savjesno, nepristrano i pravodobno obavljati poslove iz nadležnosti Odbora.

Članak 4.

(1) Odbor ima 11 članova, od kojih je jedan ujedno i predsjednik Odbora.

(2) Članovi Odbora, pored uvjeta utvrđenih zakonom kojim se uređuju službenički odnosi u državnoj službi, moraju imati najmanje četiri godine radnog iskustva na poslovima iz područja službeničkih odnosa ili primjene upravnog ili upravnosudskog postupka te položen državni ispit II. razine.

Članak 5.

(1) Članove Odbora imenuje Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) na temelju javnog natječaja na vrijeme od pet godina.

(2) Javni natječaj za imenovanje članova Odbora raspisuje i provodi tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.

(3) Javni natječaj iz stavka 2. ovoga članka objavljuje se u »Narodnim novinama« te na mrežnim stranicama Vlade i tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Članak 6.

(1) Javni natječaj mora sadržavati:

– naziv državnog tijela

– naziv radnog mjesta

– opće i posebne uvjete za imenovanje

– naznaku da će se kandidatom prijavljenim na javni natječaj smatrati samo osoba koja podnese pravodobnu i potpunu prijavu te ispunjava formalne uvjete iz javnog natječaja

– obvezu testiranja kandidata

– naznaku da u državnu službu ne može biti primljena osoba za čiji prijam postoje zapreke propisane zakonom

– sadržaj prijave s prilozima

– napomenu da kandidat koji se u prijavi na javni natječaj poziva na pravo prednosti kod prijma u državnu službu prema posebnom zakonu, dužan je uz prijavu priložiti svu propisanu dokumentaciju prema posebnom zakonu

– adresu na koju se podnose prijave

– rok za podnošenje prijava

– naznaku mrežne stranice na kojoj su navedeni opisi poslova i podaci o plaći radnog mjesta, sadržaj i način testiranja, te pravni izvori za pripremu kandidata za testiranje

– obavijest o mrežnoj stranici na kojoj će se objaviti vrijeme i mjesto održavanja testiranja, te rok za objavu

– naznaku da se rješenje o imenovanju izabranog kandidata dostavlja javnom objavom na mrežnim stranicama tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose te da se dostava svim kandidatima smatra obavljenom istekom osmoga dana od dana javne objave na mrežnim stranicama tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

(2) Rok za podnošenje prijava na javni natječaj je osam dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

(3) Pravni izvori za pripremu kandidata za testiranje objavit će se na mrežnoj stranici naznačenoj u javnom natječaju istovremeno s objavom javnog natječaja.

(4) Rok za objavu vremena i mjesta održavanja testiranja je najmanje pet dana prije dana određenog za testiranje.

Članak 7.

(1) U prijavi na javni natječaj navode se osobni podaci podnositelja prijave (osobno ime, adresa stanovanja, broj telefona odnosno mobitela, e-adresa) i naziv radnog mjesta na koje se prijavljuje.

(2) Uz prijavu se prilažu životopis i dokazi o ispunjavanju formalnih uvjeta iz javnog natječaja.

(3) Potpunom prijavom smatra se prijava koja sadrži sve podatke i priloge navedene u javnom natječaju.

(4) Vrste dokaza o ispunjavanju formalnih uvjeta naznačuju se u javnom natječaju, ovisno o uvjetima za imenovanje. Isprave se prilažu u neovjerenoj preslici, a prije izbora kandidat će predočiti izvornik.

Članak 8.

(1) Komisiju za provedbu javnog natječaja (u daljnjem tekstu: Komisija) imenuje čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

(2) Komisija ima neparan broj, a najmanje tri člana.

(3) Članovi Komisije imenuju se iz reda državnih službenika koji imaju potrebno obrazovanje i stručno znanje vezano uz utvrđivanje znanja, sposobnosti i vještina kandidata u postupku javnog natječaja.

(4) Komisija obavlja sljedeće poslove:

– utvrđuje koje su prijave na natječaj pravodobne i potpune

– obavještava jedinicu za ljudske potencijale o prijavama koje su nepravodobne i nepotpune

– utvrđuje listu kandidata prijavljenih na javni natječaj koji ispunjavaju formalne uvjete iz javnog natječaja, a čije su prijave pravodobne i potpune i kandidate s te liste upućuje na testiranje i razgovor (intervju)

– provodi testiranje i razgovor (intervju) s kandidatima radi utvrđivanja njihovog znanja, sposobnosti i vještina te rezultata u dosadašnjem radu

– utvrđuje rang-listu kandidata, s obzirom na rezultate provedenog testiranja i razgovora (intervjua)

– čelniku tijela podnosi izvješće o provedenom postupku, uz koje prilaže rang-listu kandidata.

Članak 9.

(1) Osoba koja nije podnijela pravodobnu ili potpunu prijavu ili ne ispunjava formalne uvjete iz javnog natječaja, ne smatra se kandidatom u postupku javnog natječaja.

(2) Osobi iz stavka 1. ovoga članka tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose dostavlja pisanu obavijest u kojoj se navode razlozi zbog kojih se ne smatra kandidatom. Obavijest se u pravilu dostavlja putem elektroničke pošte.

Članak 10.

(1) Testiranju mogu pristupiti kandidati s liste kandidata iz članka 8. stavka 4. podstavka 3. ove Uredbe.

(2) Kandidatu koji je osoba s invaliditetom osigurat će se odgovarajuća razumna prilagodba u postupku testiranja i razgovora (intervjua) ako je kandidat u prijavi na javni natječaj naveo potrebu za odgovarajućom prilagodbom.

(3) Kandidat koji nije pristupio testiranju više se ne smatra kandidatom u postupku.

Članak 11.

(1) Provjera znanja, sposobnosti i vještina kandidata te rezultata u dosadašnjem radu utvrđuje se putem testiranja i razgovora (intervjua) Komisije s kandidatima.

(2) Testiranje se sastoji od pisane provjere znanja, sposobnosti i vještina kandidata bitnih za rad u Odboru i praktičnog dijela izrade nacrta akta iz djelokruga Odbora. Svaki dio provedenog testiranja vrednuje se bodovima od 0 do 10.

(3) Kandidati koji su na svakom dijelu provedenog testiranja ostvarili najmanje 5 bodova pozivaju se na razgovor (intervju) s Komisijom, na kojem se utvrđuje njihova motivacija za rad u Odboru, profesionalni ciljevi i stečeno radno iskustvo.

(4) Razgovor (intervju) se vrednuje bodovima od 0 do 10, a smatra se da je kandidat zadovoljio ako je u tom dijelu postupka ostvario najmanje 5 bodova.

(5) Nakon provedenog razgovora (intervjua) Komisija utvrđuje rang-listu kandidata prema ukupnom broju bodova ostvarenih na testiranju i razgovoru (intervjuu).

(6) Komisija dostavlja čelniku tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose izvješće o provedenom postupku, uz koje se prilaže rang-lista kandidata iz stavka 5. ovoga članka.

Članak 12.

(1) Izabrani kandidat pozvat će se da u primjerenom roku, a prije upućivanja prijedloga za imenovanje Vladi, dostavi uvjerenje nadležnog suda da se protiv njega ne vodi kazneni postupak i izvornike drugih dokaza o ispunjavanju formalnih uvjeta iz javnog natječaja, uz upozorenje da se nedostavljanje traženih isprava smatra odustankom od imenovanja za člana Odbora.

(2) Izabrani kandidat koji nije državni službenik pozvat će se da u primjerenom roku, a prije donošenja rješenja o imenovanju, uz dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka, dostavi i uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova radnog mjesta.

(3) Nakon izbora kandidata, a prije donošenja rješenja o imenovanju, tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose provjerit će po službenoj dužnosti nepostojanje ostalih zapreka za prijam u državnu službu propisanih zakonom i o tome pribaviti potrebne dokaze.

(4) Troškove izdavanja uvjerenja o zdravstvenoj sposobnosti snosi tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.

(5) U slučaju opravdanog razloga, rok za dostavu isprava iz stavka 1. ovoga članka može se produžiti, ali najviše za tri dana.

Članak 13.

(1) Na temelju rezultata provedenog testiranja i razgovora (intervjua) čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose podnosi Vladi prijedlog za imenovanje članova Odbora.

(2) U slučaju odustanka izabranog kandidata od imenovanja, čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose predložit će za imenovanje drugog kandidata s rang-liste iz članka 11. ove Uredbe, a ukoliko nema drugih kandidata koji su zadovoljili na provedenom testiranju i intervjuu, obustavit će postupak natječaja.

(3) O obustavi postupka natječaja iz stavka 2. ovoga članka čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose donosi odluku.

(4) Odluka se objavljuje na mrežnim stranicama tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Članak 14.

(1) U slučaju kada nijedan kandidat nije postigao zadovoljavajuće rezultate na provedenom testiranju i intervjuu, te u drugim slučajevima propisanim zakonom, čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose donosi odluku kojom obustavlja provedbu postupka javnog natječaja.

(2) Odluka iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se na mrežnim stranicama Vlade i tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Članak 15.

Kandidati u postupku javnog natječaja imaju pravo uvida u dokumentaciju koja se odnosi na javni natječaj.

Članak 16.

Predsjednika Odbora imenuje Vlada iz reda članova Odbora, na prijedlog čelnika tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, najduže do isteka njegovog mandata kao člana Odbora.

Članak 17.

(1) Predsjednik Odbora odredit će člana Odbora koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti.

(2) Član Odbora iz stavka 1. ovoga članka ima prava i obveze predsjednika Odbora.

Članak 18.

(1) Članovima Odbora mandat prestaje istekom vremena na koje su imenovani te razrješenjem.

(2) Razriješeni predsjednik Odbora ostaje u sastavu Odbora u svojstvu člana ako ga Vlada istodobno nije razriješila i dužnosti člana Odbora.

Članak 19.

(1) Predsjednik Odbora dužan je šest mjeseci prije isteka mandata člana Odbora, odnosno predsjednika Odbora, obavijestiti o tome čelnika tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

(2) Čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose raspisat će javni natječaj za članove Odbora u roku od tri mjeseca od zaprimanja obavijesti iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 20.

(1) Odbor kao drugostupanjsko tijelo odlučuje o žalbama protiv rješenja o prijmu u državnu službu, rasporedu na radno mjesto, premještaju, napredovanju, plaći, produženju roka za polaganje državnog ispita, zadržavanju u službi, stavljanju na raspolaganje te prestanku državne službe.

(2) Odbor odlučuje i u drugim upravnim stvarima kada je to propisano zakonom.

(3) Žalbe protiv rješenja o prijmu u državnu službu, stavljanju službenika na raspolaganje i prestanku državne službe imaju prioritet u rješavanju. O žalbi protiv rješenja o izvanrednom otkazu mora se odlučiti u roku od 30 dana od dana primitka žalbe.

Članak 21.

(1) Predsjednik Odbora zastupa i predstavlja Odbor, organizira rad Odbora, donosi rješenja i druge akte iz nadležnosti Odbora, raspoređuje zaprimljene predmete u rad, brine o usklađivanju prakse Odbora te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovom Uredbom.

(2) Predsjednik Odbora raspoređuje predmete u rad vodeći računa o ravnomjernoj opterećenosti članova Odbora.

(3) Okvirna mjerila za rad Odbora, odnosno obvezu rješavanja određenog broja predmeta iskazanu po vrstama predmeta, utvrđuje odlukom predsjednik Odbora, uz prethodnu suglasnost čelnika tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, vodeći računa o zakonitom, pravilnom i pravodobnom rješavanju predmeta.

Članak 22.

(1) Radi rasprave o složenijim pitanjima iz djelokruga Odbora te usklađivanja prakse i zauzimanja zajedničkih stajališta, predsjednik Odbora saziva sjednice Odbora.

(2) Predsjednik Odbora po potrebi saziva sjednice Odbora i ako u radu članova uoči nejednako postupanje, postupanje protivno propisima ili odstupanje od ustaljene prakse. Kada član Odbora uoči navedene okolnosti, o tome će obavijestiti predsjednika Odbora.

(3) Sjednica se održava ako je nazočna većina svih imenovanih članova Odbora, uključujući predsjednika.

(4) Član Odbora ne može ostati suzdržan kod glasovanja na sjednici Odbora.

(5) Pravno shvaćanje prihvaćeno na sjednici Odbora većinom glasova svih imenovanih članova Odbora, obvezno je za sve članove Odbora, uključujući predsjednika.

(6) O radu Odbora na sjednici vodi se zapisnik.

Članak 23.

Postupak po žalbi vodi predsjednik Odbora ili član Odbora kojem je predmet dodijeljen u rad.

Članak 24.

(1) Rješenja Odbora donosi predsjednik Odbora.

(2) Ako predsjednik Odbora nije suglasan s predloženim nacrtom rješenja, predmet će vratiti članu Odbora s jasnom uputom za izradu novog nacrta rješenja.

(3) Ako član Odbora ne postupi po uputi iz stavka 2. ovoga članka, o prijedlogu rješenja odlučuje se na sjednici Odbora većinom glasova svih imenovanih članova Odbora.

Članak 25.

(1) O radu Odbora javnost upoznaje predsjednik Odbora ili član Odbora kojeg predsjednik za to ovlasti.

(2) Na mrežnim stranicama tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose objavljuju se pravna shvaćanja i praksa Odbora, u skladu s propisima kojima se uređuje zaštita i tajnost osobnih podataka.

Članak 26.

(1) Odbor podnosi Vladi godišnje izvješće o svom radu do 31. ožujka tekuće godinu za prethodnu kalendarsku godinu. U godišnjem izvješću navodi se vrsta i broj zaprimljenih i riješenih predmeta i način njihova rješavanja, broj neriješenih predmeta iskazan po vrsti predmeta te broj pokrenutih upravnih sporova uz naznaku ishoda upravnog spora.

(2) Izvješće o radu Odbora objavljuje se na mrežnim stranicama tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

(3) Odbor je dužan na zahtjev tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose dostaviti podatke o stanju i načinu rješavanja predmeta iskazane po broju i vrsti riješenih i neriješenih predmeta.

Članak 27.

Odbor koristi pečat s grbom Republike Hrvatske koji sadrži natpis: »Republika Hrvatska« i »Odbor za državnu službu«.

Članak 28.

Predsjednik Odbora donijet će u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ove Uredbe okvirna mjerila za rad Odbora iz članka 21. stavka 3. ove Uredbe.

Članak 29.

Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o ustrojstvu i načinu rada Odbora za državnu službu (»Narodne novine«, broj 96/17.).

Članak 30.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/24-03/46 Urbroj: 50301-21/16-24-3 Zagreb, 17. srpnja 2024.

Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_07_85_1478.html

Copyright © Ante Borić