VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 126/12 – pročišćeni tekst, 94/13 i 152/14), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 6. travnja 2016. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu za:
– materijalne i financijske rashode,
– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
II.
Županijama i Gradu Zagrebu priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda srednjih škola i učeničkih domova u visini koja osigurava minimalni financijski standard srednjih škola i učeničkih domova.
Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda i naknada (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.
Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2016. godini je iznos bilančnih prava za 2015. godinu, sukladno Smjernicama za izradu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu i uputi Ministarstva financija za izradu odluka o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog te srednjeg školstva i učeničkih domova u 2016. godini (9. veljače 2016.).
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu proračuna odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje, odjeljak 3237 – Intelektualne i osobne usluge i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg investicijskog održavanja.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 51,51 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.135,05 kuna godišnje, po školskoj zgradi 12.152,16 kuna godišnje za srednje škole i 462,85 kuna godišnje po učeniku za učeničke domove.
Kriterij za utvrđivanje bilančnih prava za sufinanciranje u učeničkim domovima po županijama i Gradu Zagrebu je broj učenika upisanih 2015./2016. Mjerilo je prosječna cijena od 6.300,00 kuna po učeniku za I. – IV. razred.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJA SREDNJIH ŠKOLA U 2016. GODINI
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za i tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4=3+2 |
ŽUPANIJE |
||||
1. |
Zagrebačka |
10.417.368 |
1.066.839 |
11.484.207 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
8.546.198 |
723.472 |
9.269.670 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
10.551.285 |
1.046.250 |
11.597.535 |
4. |
Karlovačka |
10.927.513 |
859.976 |
11.787.489 |
5. |
Varaždinska* |
18.690.921 |
1.353.328 |
20.044.249 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
8.111.773 |
612.288 |
8.724.061 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
9.149.766 |
916.050 |
10.065.816 |
8. |
Primorsko-goranska |
18.744.604 |
1.877.685 |
20.622.289 |
9. |
Ličko-senjska |
3.069.395 |
351.794 |
3.421.189 |
10. |
Virovitičko-podravska |
6.233.785 |
577.945 |
6.811.730 |
11. |
Požeško-slavonska |
5.800.188 |
629.874 |
6.430.062 |
12. |
Brodsko-posavska |
11.415.916 |
942.682 |
12.358.598 |
13. |
Zadarska |
14.116.446 |
1.135.221 |
15.251.667 |
14. |
Osječko-baranjska |
22.064.389 |
2.056.238 |
24.120.627 |
15. |
Šibensko-kninska |
7.491.361 |
537.566 |
8.028.927 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
11.946.241 |
1.274.663 |
13.220.904 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
31.680.125 |
2.993.298 |
34.673.423 |
18. |
Istarska |
15.312.702 |
1.171.714 |
16.484.416 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
9.267.710 |
1.042.249 |
10.309.959 |
20. |
Međimurska |
6.291.460 |
655.668 |
6.947.128 |
21. |
Grad Zagreb |
53.641.965 |
5.481.828 |
59.123.793 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
293.471.111 |
27.306.628 |
320.777.739 |
* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.000.000 kuna i povećani materijalni rashodi za 1.000.000 kuna), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA SUFINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA I RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE UČENIČKIH DOMOVA U 2016. GODINI
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Broj učenika u šk. god. 2015./2016. |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5=3+4 |
ŽUPANIJE |
|||||
1. |
Zagrebačka |
101 |
636.300 |
46.748 |
683.048 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
221 |
1.392.300 |
102.290 |
1.494.590 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
64 |
403.200 |
29.623 |
432.823 |
4. |
Karlovačka |
238 |
1.499.400 |
110.159 |
1.609.559 |
5. |
Varaždinska |
308 |
1.940.400 |
142.559 |
2.082.959 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
121 |
762.300 |
56.005 |
818.305 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
333 |
2.097.900 |
154.130 |
2.252.030 |
8. |
Primorsko-goranska |
847 |
5.336.100 |
392.036 |
5.728.136 |
9. |
Ličko-senjska |
158 |
995.400 |
73.131 |
1.068.531 |
10. |
Virovitičko-podravska |
119 |
749.700 |
55.079 |
804.779 |
11. |
Požeško-slavonska |
281 |
1.770.300 |
130.061 |
1.900.361 |
12. |
Brodsko-posavska |
0 |
0 |
0 |
0 |
13. |
Zadarska |
210 |
1.323.000 |
97.199 |
1.420.199 |
14. |
Osječko-baranjska |
554 |
3.490.200 |
256.420 |
3.746.620 |
15. |
Šibensko-kninska |
0 |
0 |
0 |
0 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
33 |
207.900 |
15.274 |
223.174 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
555 |
3.496.500 |
256.883 |
3.753.383 |
18. |
Istarska |
249 |
1.568.700 |
115.250 |
1.683.950 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
308 |
1.940.400 |
142.559 |
2.082.959 |
20. |
Međimurska* |
130 |
819.000 |
60.171 |
879.171 |
21. |
Grad Zagreb |
1.954 |
12.310.200 |
904.413 |
13.214.613 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
6.784 |
42.739.200 |
3.139.990 |
45.879.190 |
* Ukupan broj učenika uvećan je za 47 učenika učeničkog doma »Svjetionik« u Međimurskoj županiji za koji se osiguravaju samo materijalni rashodi
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
III.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu proračuna odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 141,54 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.119,06 kuna godišnje i po školskoj zgradi 7.202,50 kuna godišnje.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI U 2016. GODINI
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Opseg djelatnosti |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
|||
Broj učenika u šk. god. 2015./2016. |
Broj razred. odjela u šk. god. 2015./2016. |
Broj građevina u šk. god. 2015./2016. |
Broj učenika u učeničkim domovima u šk. god. 2015./2016. |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
ŽUPANIJE |
||||||
1. |
Zagrebačka |
7.105 |
307 |
29 |
101 |
2.172.071 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
5.187 |
220 |
17 |
221 |
1.542.808 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
5.803 |
273 |
36 |
64 |
1.932.155 |
4. |
Karlovačka |
4.927 |
245 |
27 |
238 |
1.656.009 |
5. |
Varaždinska* |
8.318 |
408 |
38 |
308 |
723.609 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
4.479 |
197 |
13 |
121 |
1.342.048 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
5.116 |
243 |
31 |
333 |
1.705.332 |
8. |
Primorsko-goranska |
10.334 |
468 |
67 |
847 |
3.404.970 |
9. |
Ličko-senjska |
1.484 |
82 |
15 |
168 |
573.847 |
10. |
Virovitičko-podravska |
3.470 |
159 |
18 |
119 |
1.116.723 |
11. |
Požeško-slavonska |
4.053 |
189 |
17 |
281 |
1.285.610 |
12. |
Brodsko-posavska |
6.359 |
285 |
24 |
0 |
1.961.851 |
13. |
Zadarska |
7.240 |
329 |
32 |
210 |
2.281.406 |
14. |
Osječko-baranjska |
12.525 |
558 |
64 |
554 |
3.974.195 |
15. |
Šibensko-kninska |
4.230 |
196 |
8 |
0 |
1.267.674 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
7.540 |
374 |
38 |
33 |
2.507.442 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
20.451 |
874 |
78 |
555 |
6.182.506 |
18. |
Istarska |
7.080 |
347 |
34 |
249 |
2.329.308 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
5.807 |
280 |
35 |
308 |
1.947.325 |
20. |
Međimurska |
4.126 |
187 |
19 |
130 |
1.304.108 |
21. |
Grad Zagreb |
39.313 |
1.718 |
124 |
1.954 |
11.816.052 |
UKUPNO ŽUPANIJE: |
174.947 |
7.939 |
764 |
6.784 |
53.027.049 |
* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.000.000 kuna i materijalni rashodi za 1.000.000 kuna), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije i Grad Zagreb planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2016. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2016. godine.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u srednjem školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.
Pri tome Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u srednjem školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u srednjem školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije i Grada Zagreba) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2016. godine.
Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, vrši se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.
Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2016. godini, i to prema izvorima sredstava:
1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice,
2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,
3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,
4. transferi iz drugih proračuna i sl.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.
Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.
Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini provode se isključivo putem obrasca DEC-SŠ- 2016., koji je sastavni dio ove Odluke.
IV.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva županije i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3%.
Ako županije i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentralizirane funkcije srednjeg školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu.
Kontrolu ostvarivanja prihoda iz stavke 1. ove točke obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.
V.
Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova za 2016. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.
VI.
Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2016. godine dostaviti do 31. ožujka 2017. godine na obrascu SŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.
VII.
Županije i Grad Zagreb koji su primijenili model javno-privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
VIII.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba u srednjem školstvu i učeničkim domovima to potrebno.
Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2016. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2016. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.
IX.
Županije i Grad Zagreb dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna nabava.
Županije i Grad Zagreb ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
X.
Nadležna tijela županija i Grada Zagreba – nositelja financiranja srednjeg školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2016. godini i vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjeg školstva i učeničkih domova u 2016. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2016. godini.
Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2016. godine.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/16-04/62
Urbroj: 50301-04/04-16-2
Zagreb, 6. travnja 2016.
Predsjednik Tihomir Orešković, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2016_04_33_896.html