HRVATSKA LIJEČNIČKA KOMORA
Liječnička komora osnovana je 1893. godine za područje Istre.
Liječnička komora osnovana je 1903. godine za područje Splita i okolice.
Liječnička komora osnovana je 1923. godine za područje Hrvatske, Slavonije i Međimurja sa sjedištem u Zagrebu.
Od godine 1929. Komora obuhvaća i Dalmaciju, a djeluje pod imenom Liječnička komora za Savsku banovinu.
Od godine 1939. Komora djeluje pod imenom Liječnička komora Banovine Hrvatske.
Od godine 1941. Komora djeluje kao Liečnička komora Nezavisne Države Hrvatske.
Godine 1945. Komora mijenja ime u Liječnička komora Federativne države Hrvatske. Iste godine zabranjen je rad Komore.
Godine 1995. Komora obnavlja svoj rad na temelju članka 43. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine« br. 56/90) i članka 171. stavka 1. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine« br. 75/93., 11/94., 1/97 – pročišćeni tekst, 117/97., 95/00. i 129/00.) pod novim imenom Hrvatska liječnička komora.
Na taj način Hrvatska liječnička komora pravni je slijednik i nastavlja tradiciju Liječničke komore osnovane 1923. godine.
Na temelju članaka 43. i 44. Zakona o liječništvu (»Narodne novine« br. 121/03 i 117/08), te članka 22. stavaka 6, 7. i 8. Poslovnika o radu Skupštine Hrvatske liječničke komore, 16. veljače 2016. g. Skupština Hrvatske liječničke komore usvojila je
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Hrvatska liječnička komora (dalje u tekstu: Komora) je samostalna, neovisna, staleška i strukovna organizacija liječnika – doktora medicine na području Republike Hrvatske.
Komora štiti prava i zastupa interese liječnika, unapređuje liječničku djelatnost, brine se o ugledu liječnika i o pravilnom obavljanju liječničkog zvanja.
Članak 2.
Naziv Komore je: HRVATSKA LIJEČNIČKA KOMORA.
Naziv Komore na engleskom jeziku je: CROATIAN MEDICAL CHAMBER.
Skraćeni naziv Komore je: HLK.
Sjedište Komore je u Zagrebu, Ulica Grge Tuškana 37.
Članak 3.
Komora ima status pravne osobe s javnim ovlastima.
U pravnom prometu s trećim osobama, Komora istupa samostalno i neograničeno u svoje ime i za svoj račun.
U pravnom prometu s trećim osobama Komora za svoje obveze odgovara svim svojim sredstvima.
Članak 4.
Komora ima pečat okruglog oblika promjera 30 mm sa sljedećim tekstom:
HRVATSKA LIJEČNIČKA KOMORA na obodu i znakom Komore u sredini.
Znak Komore je okruglog oblika s tekstom: Hrvatska liječnička komora, u sredini sa simbolom liječništva u grafičkom obliku štapa sa zmijom iznad koje se nalazi jedan crveni koso položeni kvadrat.
Komora ima svoje glasilo »Liječničke novine« s grafičkim znakom Komore. Izgled znaka je zaštićen.
Komora ima svoju službenu mrežnu stranicu: www.hlk.hr.
Na temelju odobrenja Ministarstva uprave Republike Hrvatske Komora koristi pečat s grbom Republike Hrvatske na aktima – javnim ispravama koje izdaje u okviru javnih ovlasti.
Članak 5.
Liječnici – državljani Republike Hrvatske – koji rade na području Republike Hrvatske na neposrednim poslovima zdravstvene zaštite obvezatno se udružuju u Hrvatsku liječničku komoru.
Zdravstvena zaštita obuhvaća sustav društvenih, skupnih i individualnih mjera, usluga i aktivnosti za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja, sprječavanje bolesti, rano otkrivanje bolesti, pravodobno liječenje te zdravstvenu njegu i rehabilitaciju.
Liječničke djelatnosti, kojima se bave liječnici iz stavka 1. ovog članka obuhvaćaju:
1. pregled kojim se utvrđuje postojanje ili nepostojanje tjelesnih, odnosno psihičkih bolesti, tjelesnih oštećenja ili anomalija,
2. procjenu stanja iz točke 1. ovog stavka pomoću medicinskih dijagnostičkih instrumenata, postupaka i sredstava,
3. liječenje i rehabilitaciju,
4. davanje pripravaka krvi i krvnih derivata,
5. sprječavanje bolesti, zdravstveni odgoj i savjetovanje,
6. brigu o reproduktivnom zdravlju te pomoć pri porođaju,
7. propisivanje lijekova, medicinskih proizvoda i pomagala,
8. uzimanje i presađivanje organa i tkiva,
9. mrtvozorništvo i obdukciju umrlih osoba,
10. izdavanje liječničkih uvjerenja, svjedodžbi, potvrda i mišljenja i
11. druge radnje sukladno općim i posebnim propisima.
Članovi Komore mogu biti i svi ostali liječnici – državljani Republike Hrvatske, sukladno odredbama posebnog zakona, Statuta i drugih posebnih akata Komore.
Članovi Komore mogu biti i liječnici – strani državljani pod uvjetima propisanim zakonom te posebnim aktom Komore.
Članak 6.
Komora obavlja sljedeće poslove s javnim ovlastima:
1. vodi Imenik liječnika u Republici Hrvatskoj,
2. daje, obnavlja i oduzima odobrenja za samostalan rad,
3. obavlja stručni nadzor nad radom liječnika,
4. određuje najnižu cijenu rada privatnih liječnika,
5. odobrava pojedinačne cijene liječničkih usluga privatnih liječnika,
6. obavlja i druge poslove s javnim ovlastima sukladno zakonu.
Pored Imenika liječnika, Komora vodi i druge upisnike i evidencije (upisnike za pripravnike, specijalizante, specijaliste i uže specijaliste, disciplinski upisnik, upisnik upravnih predmeta i druge javne knjige) sukladno pozitivnim propisima.
Imenik liječnika, upisnici i evidencije iz staavka 2. ovog članka javne su knjige. Izvaci iz javnih knjiga te potvrde izdane na temelju podataka iz tih knjiga, javne su isprave.
Zaštita osobnih podataka članova Komore osigurava se sukladno odredbama pozitivnih propisa koji reguliraju zaštitu i tajnost osobnih podataka.
Članak 7.
Osim javnih ovlasti iz prethodnog članka, Komora obavlja i sljedeće poslove:
1. čuva i unapređuje društveni položaj i ugled liječničkog zvanja;
2. predstavlja liječnike, članove Komore, u Republici Hrvatskoj i inozemstvu;
3. donosi Kodeks medicinske etike i deontologije te prati i nadzire njegovo provođenje i sankcionira kršenje;
4. u suradnji s medicinskim fakultetima, stručnim društvima Hrvatskog liječničkog zbora i drugim stručnim društvima te drugim pravnim i fizičkim osobama organizira, nadzire i vrednuje trajnu medicinsku izobrazbu liječnika;
5. zastupa liječnike kod sklapanja ugovora sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje te drugim društvima za osiguranje u cilju vrednovanja liječničkog rada u postupku formiranja cijena zdravstvenih usluga;
6. daje prijedloge i stručna mišljenja kod pripreme propisa koji imaju utjecaj na razvoj medicinske struke, zdravstvene zaštite i liječničkog zvanja;
7. daje prethodno mišljenje na mrežu zdravstvene djelatnosti,
8. daje prethodna mišljenja na propise, sukladno odredbama zakona i podzakonskih akata koji uređuju zdravstvena područja;
9. daje prijedloge podzakonskih te drugih akata sukladno posebnom zakonu;
10. daje suglasnost na cijene zdravstvenih usluga iz opsega privatnog zdravstvenog osiguranja;
11. daje mišljenje u postupku osnivanja, preseljenja, proširenja i promjene djelatnosti pružatelja zdravstvenih usluga (zdravstvenih ustanova, privatnih praksi te trgovačkih društava za obavljanje zdravstvene djelatnosti);
12. propisuje način isticanja naziva pružatelja zdravstvenih usluga kao i način obavještavanja javnosti o njihovom radu;
13. pruža zaštitu osobama koje nisu zadovoljne mjerama poduzetima po prigovoru na kvalitetu, sadržaj i vrstu zdravstvene usluge koja im se pruža, sukladno aktima Komore koji uređuju provođenje disciplinskog postupka;
14. surađuje sa zdravstvenom inspekcijom ministarstva nadležnog za zdravstvo u provođenju stručnog nadzora;
15. provodi disciplinski postupak;
16. surađuje s ministarstvom nadležnim za zdravstvo, Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje i drugim tijelima;
17. sudjeluje u postupku priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija sukladno posebnom zakonu;
18. daje pravne savjete i drugu stručnu pomoć članovima Komore, a vezano uz obavljanje liječničke djelatnosti;
19. izdaje liječničke iskaznice sukladno posebnom aktu Komore;
20. provodi izobrazbu kandidata za stalne sudske vještake;
21. dodjeljuje novčanu pomoć članovima komore i ostalim ovlaštenicima sukladno posebnom aktu Komore;
22. izdaje svoje glasilo i druge publikacije;
23. obavlja poslove vještačenja iz područja medicine;
24. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonima i odredbama ovog Statuta.
Članak 8.
Prava članova Komore jesu:
1. pravo biranja tijela Komore i pravo da u njih budu birani,
2. pravo na savjetodavno-pravnu pomoć iz staleške i strukovne problematike,
3. pravo na stručno-medicinski savjet i podršku,
4. pravo korištenja svih povlastica koje Komora ugovori s drugim pravnim i fizičkim osobama,
5. pravo na novčanu pomoć članu Komore ili njegovoj obitelji prema posebnom aktu Komore,
6. pravo na besplatno primanje glasila Komore,
7. druga prava koja proizlaze iz ovoga Statuta i drugih akata Komore.
Članak 9.
Obveze članova Komore jesu:
1. poštivanje i pridržavanje svih propisa koje donose tijela Komore, a posebice Kodeksa medicinske etike i deontologije Komore,
2. poštivanje svih tijela Komore,
3. prijavljivanje svih promjena podataka vezanih uz zaposlenje, školovanje, stručno, znanstveno i nastavno napredovanje kao i promjenu osobnih podataka sukladno posebnom aktu Komore kojim je uređeno izdavanje, obnavljanje i oduzimanje odobrenja za samostalan rad (licence),
4. uredno odgovaranje na sve upite koje zatraži Komora,
5. suradnja u provođenju postupka stručnog nadzora sukladno posebnom aktu Komore,
6. redovno plaćanje članarine.
II. USTROJSTVO HRVATSKE LIJEČNIČKE KOMORE
Članak 10.
Tijela Komore jesu:
1. Skupština Komore,
2. Vijeće Komore,
3. Izvršni odbor Komore,
4. Stalna povjerenstva Izvršnog odbora Komore,
5. Predsjednik Komore,
6. Prvi dopredsjednik Komore,
7. Rizničar
8. Nadzorni odbor Komore,
9. Sud Komore – Časni i Visoki časni sud Komore,
10. Županijska povjerenstva Komore.
Članak 11.
Tijela Komore neovisna su u obavljanju poslova iz svojeg djelokruga.
Kolegijalna tijela Komore donose odluke javnim glasovanjem, osim ako drugim aktima Komore nije drugačije određeno.
Pravilnikom o izboru tijela Komore pobliže se uređuje način izbora članova za tijela Komore.
Izborne jedinice u pravilu su bazirane na teritorijalnom principu, tj. po županijama. Iznimno, za pojedine interesne grupacije koje su specifičnog karaktera (npr. liječnici koji rade u Ministarstvu obrane Republike Hrvatske – MORH-u, Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje – HZZO-u), Skupština može odrediti da budu zasebne izborne jedinice.
Članak 12.
Mandat delegata Skupštine i članova tijela Komore traje četiri godine.
Isti članovi Komore mogu biti ponovno birani za delegate Skupštine ili članove istih tijela Komore.
Ako se ne provedu izbori za delegate Skupštine ili za druga tijela Komore, dosadašnji delegati Skupštine, odnosno članovi tijela Komore, nastavljaju obavljati svoje funkcije do izbora novih delegata odnosno članova.
1. Skupština
Članak 13.
Skupština je najviše tijelo Komore.
Broj delegata Skupštine utvrđuje se po izbornim jedinicama i to tako da jedan delegat dolazi na svaki započeti broj od 150 (sto pedeset) liječnika – članova Komore.
Delegate Skupštine biraju članovi Komore u izbornim jedinicama na neposrednim izborima sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
Predsjednika i zamjenika predsjednika Skupštine bira se između delegata Skupštine na konstituirajućoj sjednici Skupštine sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
Članak 14.
Skupština obavlja sljedeće poslove:
1. donosi Statut Komore,
2. donosi Kodeks medicinske etike i deontologije,
3. donosi Pravilnik o stručnom nadzoru,
4. donosi Pravilnik o disciplinskom postupku,
5. donosi Pravilnik o izboru tijela Komore,
6. donosi Pravilnik o dodjeli novčane pomoći,
7. donosi Poslovnik o radu Skupštine,
8. donosi financijski plan i zaključni račun Komore,
9. bira i razrješava predsjednika, prvog dopredsjednika, rizničara te predsjednike stalnih povjerenstava,
10. bira predsjednika i zamjenika predsjednika Skupštine,
11. bira i razrješava članove Nadzornog odbora,
12. bira i imenuje revizorsko društvo ili samostalnog revizora,
13. odlučuje o izvješćima svih tijela Komore,
14. donosi programe i planove rada tijela Komore,
15. donosi strateške odluke važne za rad Komore,
16. odlučuje o visini upisnine i visini članarine,
17. donosi odluku o sjedištu Komore,
18. po potrebi osniva ad hoc povjerenstva ili radne grupe, osim ako aktom Komore nije drugačije određeno.
Članak 15.
Redovna sjednica Skupštine održava se najmanje jednom godišnje.
Zahtjev za sazivanje izvanredne sjednice Skupštine mogu predsjedniku Skupštine podnijeti predsjednik Komore, Vijeće Komore, Izvršni odbor Komore, najmanje tri županijska povjerenstva ili najmanje 30 (trideset) delegata Skupštine.
Članak 16.
Rad Skupštine pobliže se uređuje Poslovnikom o radu Skupštine.
2. Vijeće Komore
Članak 17.
Vijeće Komore čine predsjednici svih županijskih povjerenstava, odnosno Povjerenstva Grada Zagreba te povjerenstava HZZO-a i MORH-a.
Vanjski članovi Vijeća su, na bazi uzajamnosti (reciprociteta), po jedan predstavnik Hrvatskog liječničkog zbora, Hrvatskog liječničkog sindikata te predstavnik Dekanske konferencije medicinskih fakulteta u RH.
Predsjednik, dopredsjednik, rizničar i drugi članovi Izvršnog odbora Komore, kao i vanjski članovi Vijeća sudjeluju u radu Vijeća Komore bez prava odlučivanja.
Članak 18.
Izbor članova Vijeća obavlja se u postupku izbora sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
Predsjednika i dopredsjednika Vijeća biraju između sebe članovi Vijeća Komore na konstituirajućoj sjednici Vijeća sukladno odredbama sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
Rad Vijeća pobliže se uređuje Poslovnikom o radu Vijeća.
Članak 19.
Vijeće Komore obavlja sljedeće djelatnosti:
1. donosi sve opće akte Komore osim onih navedenih u članku 14. ovog Statuta,
2. nadzire izvršenje zaključaka Skupštine,
3. bira i razrješava članove Časnog suda i Visokog časnog suda, te njihove zamjenike,
4. u drugom stupnju odlučuje o žalbama protiv odluka Izvršnog odbora Komore, osim ako zakonom, ovim Statutom ili općim aktom Komore nije drugačije određeno,
5. odlučuje o prijedlozima koji su od općeg značenja za uspješno obavljanje rada Komore,
6. odlučuje o izvješćima predsjednika Komore o radu Izvršnog odbora Komore,
7. predlaže Skupštini osnivanje povjerenstava, a po potrebi i samo osniva povjerenstva za pojedina pitanja iz svojeg djelokruga rada,
8. zahtijeva od predsjednika i Izvršnog odbora Komore da raspravi određenu problematiku,
9. prati i usklađuje rad izbornih jedinica te donosi zaključke na temelju njihovih izvješća,
10. donosi odluku o raspisivanju izbora za delegate Skupštine i predsjednika Komore,
11. donosi odluke o sklapanju poslova, čija vrijednost prelazi iznos od 300.000 kuna neto,
12. razmatra primjedbe i prijedloge županijskih povjerenstava, odnosno Povjerenstva Grada Zagreba te povjerenstava HZZO-a
i MORH-a, te predlaže djelovanje Izvršnog odbora Komore po strukovnim, stručnim i organizacijskim pitanjima te po pitanjima zdravstvene politike,
13. brine se o stručnom usavršavanju članova Komore,
14. obavlja i druge poslove koje mu povjeri Skupština.
3. Izvršni odbor
Članak 20.
Izvršni odbor čine predsjednik Komore, dopredsjednici Komore, rizničar Komore, predsjednici stalnih povjerenstava Izvršnog odbora, a u prve dvije godine mandata i bivši predsjednik Komore.
Predsjednik Komore ujedno je, po funkciji, predsjednik Izvršnog odbora.
Članove Izvršnog odbora – predsjednike stalnih povjerenstava – imenuje Skupština Komore, na prijedlog predsjednika Komore, sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore. Ostali članovi Izvršnog odbora biraju se sukladno odredbama ovog Statuta te Pravilnika o izboru tijela Komore.
Predsjednik Komore može, uz suglasnost Izvršnog odbora, suspendirati do prve sjednice Skupštine, člana Izvršnog odbora, ako ne obavlja svoje dužnosti, na drugi način onemogućuje rad Izvršnog odbora, ili ako postoje druge zapreke za njegovo sudjelovanje u radu Izvršnog odbora.
Sjednicu Izvršnog odbora saziva i njome predsjedava predsjednik Komore. Ako predsjednik Komore ne sazove sjednicu Izvršnog odbora, a za to se ukazuje potreba, sjednicu mogu, iznimno, sazvati dopredsjednici Komore, te većina članova Izvršnog odbora.
Članak 21.
Izvršni odbor ima svoja stalna povjerenstva i to:
1. Povjerenstvo za medicinsku etiku i deontologiju,
2. Povjerenstvo za stručna pitanja i stručni nadzor,
3. Povjerenstvo za medicinsku izobrazbu liječnika,
4. Povjerenstvo za primarnu zdravstvenu zaštitu,
5. Povjerenstvo za bolničku djelatnost,
6. Povjerenstvo za privatnu praksu i ugovornu specijalističku izvanbolničku djelatnost,
7. Povjerenstvo za javnozdravstvenu djelatnost,
8. Povjerenstvo za ostale liječničke djelatnosti,
9. Povjerenstvo za međunarodnu suradnju.
Izvršni odbor za pojedina pitanja može imenovati radne grupe i povjerenstva po potrebi, sukladno aktima Komore.
Članak 22.
Izvršni odbor obavlja sljedeće poslove:
1. izvršava zaključke Skupštine i Vijeća Komore,
2. priprema materijale, informacije, analize i prijedloge za Vijeće i Skupštinu,
3. utvrđuje prijedloge općih akata i provedbene propise Komore,
4. izrađuje i daje mišljenja kod pripreme nacrta propisa iz područja zdravstva,
5. razmatra i donosi odluke o značajnijim zaključcima stalnih povjerenstava te razmatra i donosi odluke o prijedlozima rizničara Komore,
6. razmatra problematiku ugovaranja liječnika u privatnoj praksi s HZZO-om i drugim osiguravajućim društvima,
7. u drugom stupnju odlučuje o žalbama protiv odluka predsjednika Komore i stalnih povjerenstava Komore, osim ako nije drugačije određeno ovim Statutom i drugim općim aktima Komore,
8. donosi stavove o pojedinim značajnim pitanjima iz djelatnosti Komore,
9. provodi suradnju Komore s ministarstvom nadležnim za zdravstvo, Hrvatskim liječničkim zborom, Hrvatskim liječničkim sindikatom, medicinskim fakultetima, HZZO-om, drugim osiguravajućim društvima i drugim zainteresiranim ustanovama, kao i s drugim strukovnim komorama u zdravstvu,
10. daje prijedlog ministarstvu nadležnom za zdravstvo za donošenje rješenja o prestanku rada privatne prakse, zdravstvene ustanove i trgovačkog društva za obavljanje zdravstvene djelatnosti
11. vodi financijsko poslovanje i upravlja sredstvima Komore s pravom da odlučuje o pravnim poslovima u vrijednosti od 75.000,00 kn neto do 300.000,00 kn neto,
12. brine se o stručnom usavršavanju članova Komore,
13. donosi troškovnike usluga Komore,
14. donosi cjenik zdravstvenih usluga liječnika,
15. organizira izdavanje komorskog glasila,
16. imenuje drugog dopredsjednika Komore,
17. imenuje savjetnike predsjednika Komore na prijedlog predsjednika Komore,
18. imenuje predsjednike i zamjenike predsjednika Sudova.
19. imenuje glavnog i odgovornog urednika komorskog glasila te članove Izdavačkog savjeta i Uredničkog odbora,
20. odlučuje o sklapanju ugovora o radu za radna mjesta u stručnim službama utvrđena u Pravilniku o ustroju i radu stručnih službi Komore,
21. imenuje dopredsjednike i članove stalnih povjerenstava na prijedlog predsjednika tog Povjerenstva,
22. imenuje tajnike stalnih povjerenstava iz redova stručnih službi Komore,
23. imenuje tajnika Suda Komore
24. poduzima potrebne mjere radi uklanjanja nesuglasica između članova Komore, te po potrebi provodi arbitražu sukladno posebnim propisima,
25. rješava sporne slučajeve vezane uz izdavanje, obnavljanje i oduzimanje Odobrenja za samostalan rad i donosi odluku o brisanju člana iz registra članova, osim ako nije drugačije određeno zakonom, Statutom ili drugim aktima Komore,
26. obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom ili općim aktima Komore.
Članak 23.
Izvršni odbor donosi odluke većinom od ukupnog broja članova Izvršnog odbora.
Rad Izvršnog odbora pobliže se uređuje Poslovnikom o radu Izvršnog odbora.
4. Stalna povjerenstva Izvršnog odbora Komore
Članak 24.
Stalna povjerenstva Izvršnog odbora Komore čine: predsjednik, dopredsjednik te 3 (tri) do 7 (sedam) članova povjerenstva.
Predsjednike povjerenstava bira Skupština Komore na prijedlog predsjednika Komore.
Predsjednik Komore obvezatno obrazlaže svoj prijedlog za svakog kandidata.
Članove povjerenstava imenuje Izvršni odbor na prijedlog predsjednika povjerenstva.
Predsjednik povjerenstva imenuje dopredsjednika povjerenstva.
Povjerenstva mogu imenovati stručne odnosno ekspertne radne grupe za obavljanje određenih poslova.
Način rada povjerenstava uredit će se Poslovnikom o radu povjerenstava.
1. Povjerenstvo za medicinsku etiku i deontologiju
Članak 25.
Povjerenstvo za medicinsku etiku i deontologiju obavlja sljedeće poslove:
1. oblikuje Kodeks medicinske etike i deontologije,
2. prati i nadzire provođenje pravila medicinske etike i deontologije te poduzima odgovarajuće mjere u slučaju njihovog kršenja,
3. raspravlja i daje mišljenje odnosno tumačenje o pojedinim pitanjima iz medicinske etike i deontologije,
4. nadzire poštivanje etičkih principa u ostvarivanju prava građana na zdravstvenu zaštitu,
5. koordinira odnose među članovima te aktivno sudjeluje u rješavanju eventualno nastalih sporova,
6. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
7. poduzima potrebne prethodne radnje za provođenje postupka pred Sudom Komore,
8. surađuje s Nacionalnim etičkim povjerenstvom za biomedicinu, etičkim povjerenstvima Zbora, drugih komora i zdravstvenih ustanova,
9. obavlja i druge poslove predviđene zakonom, ovim Statutom te drugim općim aktima Komore.
U slučaju sumnje u povrede odredaba Kodeksa medicinske etike i deontologije prilikom pružanja zdravstvene usluge, Povjerenstvo može:
– pokrenuti disciplinski postupak pred Časnim sudom.
2. Povjerenstvo za stručna pitanja i stručni nadzor
Članak 26.
Povjerenstvo za stručna pitanja i stručni nadzor vodi brigu i nadzor o opsegu i kvaliteti stručnog djelovanja, te o drugim stručnim pitanjima.
Povjerenstvo za stručna pitanja i stručni nadzor obavlja sljedeće poslove:
1. sudjeluje pri utvrđivanju standarda i normativa zdravstvenih usluga,
2. daje stručna mišljenja kod pripreme propisa koji utječu na razvoj zdravstvene struke,
3. sudjeluje u pripremi prijedloga mreže zdravstvene djelatnosti s ministarstvom nadležnim za zdravstvo,
4. razmatra, daje mišljenje i utvrđuje stajalište i o drugim stručnim pitanjima,
5. surađuje sa stručnim društvima i medicinskim fakultetima, a po potrebi i s ministarstvom nadležnim za zdravstvo,
6. vodi brigu i nadzor o opsegu i kvaliteti stručnog djelovanja liječnika,
7. pruža zaštitu građanima u ostvarivanju prava s obzirom na kakvoću, sadržaj i vrstu zdravstvene usluge koja im se pruža,
8. vodi brigu o unapređivanju vrsnoće stručnog djelovanja, opreme i organizacije zdravstvene zaštite,
9. surađuje sa zdravstvenom inspekcijom u provedbi zdravstveno-inspekcijskog nadzora,
10. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
11. poduzima potrebne prethodne radnje za provođenje postupka pred Sudom Komore,
12. promiče znanstvene postupke dijagnostike i liječenja, a suzbija nadriliječništvo,
13. obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom te drugim općim aktima Komore.
U slučaju sumnje na nestručno obavljanje liječničke profesije, Povjerenstvo može:
– pokrenuti disciplinski postupak pred Časnim sudom.
3. Povjerenstvo za medicinsku izobrazbu liječnika
Članak 27.
Povjerenstvo za medicinsku izobrazbu liječnika obavlja sljedeće poslove:
1. brine se za postizanje i održavanje stručne osposobljenosti prema standardima suvremene medicinske znanosti,
2. predlaže grane specijalizacije, trajanje i program specijalizacija i užih specijalnosti ministarstvu nadležnom za zdravstvo,
3. daje mišljenje ministarstvu nadležnom za zdravstvo o uvjetima, sadržaju i načinu provođenja pripravničkog staža,
4. nadzire i vrednuje oblike trajne medicinske izobrazbe,
5. predlaže sadržaj, rokove i postupak provjere stručnosti liječnika,
6. određuje sadržaj i način provođenja disciplinske mjere dodatne izobrazbe izrečene na temelju odluke Suda Komore u disciplinskom postupku.
7. surađuje s medicinskim fakultetima i resornim ministarstvima u pogledu potrebnog broja studenata, sadržaja i oblika dodiplomske i poslijediplomske nastave,
8. organizira trajnu izobrazbu samostalno ili u suradnji sa stručnim društvima i medicinskim fakultetima ili odgovarajućim fizičkim ili pravnim osobama,
9. donosi odluku o priznavanju i kategorizaciji oblika trajne izobrazbe,
10. donosi Pravila postupanja za provjeru stručnosti liječnika,
11. koordinira svoj rad s ostalim tijelima Komore,
12. obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom te drugim općim aktima Komore.
4. Povjerenstvo za primarnu zdravstvenu zaštitu
Članak 28.
Povjerenstvo za primarnu zdravstvenu zaštitu obavlja sljedeće poslove:
1. brine se o kvaliteti, organizaciji i dostupnosti primarne zdravstvene zaštite te njezinoj integraciji u cjelokupni sustav zdravstvene zaštite,
2. sudjeluje u pripremi i donošenju standarda i normativa te mjera i mreže primarne zdravstvene zaštite u osnovnoj mreži primarne zdravstvene zaštite,
3. zastupa interese privatnih liječnika primarne zdravstvene zaštite kod ugovaranja s HZZO-om i drugim osiguravajućim društvima te pred ministarstvom nadležnim za zdravstvo,
4. sudjeluje u postupku davanja mišljenja o opravdanosti osnivanja, proširenja i promjene djelatnosti pružatelja zdravstvenih usluga u mreži zdravstvene djelatnosti na primarnoj razini,
5. sudjeluje u davanju mišljenje Komore na prijedloge zakonskih i podzakonskih akata koji utječu na rad liječnika na području primarne zdravstvene zaštite,
6. podnosi izvješća Izvršnom odboru Komore o pojedinim nepravilnostima ili problemima te o pojedinim pitanjima iz primarne zdravstvene zaštite,
7. priprema prijedlog godišnjeg plana potrebnih specijalizacija koji Komora daje ministarstvu nadležnom za zdravstvo,
8. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
9. obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom ili drugim općim aktima Komore.
5. Povjerenstvo za bolničku djelatnost
Članak 29.
Povjerenstvo za bolničku djelatnost obavlja sljedeće poslove:
1. brine se o kvaliteti, sadržaju i organizaciji bolničke djelatnosti i njezine integracije u cjelokupni sustav zdravstvene zaštite,
2. sudjeluje u pripremi i donošenju standarda, normativa i mjera bolničke djelatnosti,
3. zastupa interese liječnika bolničke djelatnosti pred HZZO-om i drugim osiguravajućim zavodima te ministarstvom nadležnim za zdravstvo,
4. sudjeluje u postupku davanja mišljenja o opravdanosti osnivanja, proširenja i promjene djelatnosti pružatelja zdravstvenih usluga u mreži zdravstvene djelatnosti na sekundarnoj i tercijarnoj razini
5. sudjeluje u davanju mišljenje Komore na prijedloge zakonskih i podzakonskih akata koji utječu na rad liječnika na području sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite,
6. razmatra prijedloge akata na koje Komora, sukladno odredbama zakona koji uređuju zdravstvena područja, daje prethodno mišljenje,
7. priprema prijedlog godišnjeg plana potrebnih specijalizacija i užih specijalizacija koji Komora daje ministru nadležnom za zdravstvo,
8. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
9. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom te drugim općim aktima Komore.
6. Povjerenstvo za privatnu praksu i ugovornu specijalističku izvanbolničku djelatnost
Članak 30.
Povjerenstvo za privatnu praksu i ugovornu specijalističku izvanbolničku djelatnost obavlja sljedeće djelatnosti:
1. brine se o kvaliteti, opsegu i organizaciji privatne prakse i ugovorne specijalističke izvanbolničke djelatnosti (dalje u tekstu: privatna praksa) te njihovoj integraciji u cjelokupnu zdravstvenu zaštitu,
2. daje mišljenja o opravdanosti osnivanja, proširenja i promjene djelatnosti pružatelja zdravstvenih usluga u mreži zdravstvene djelatnosti i izvan nje,
3. predlaže podnošenje zahtjeva ministarstvu nadležnom za zdravstvo za donošenje rješenja o prestanku rada privatne prakse, zdravstvene ustanove i trgovačkog društva za obavljanje zdravstvene djelatnosti,
4. sudjeluje u davanju suglasnosti na pravilnik ministarstva nadležnog za zdravstvo kojim se određuju uvjeti pod kojima liječnici koji obavljaju privatnu praksu mogu u zdravstvenim ustanovama i trgovačkim društvima koja obavljaju zdravstvenu djelatnost, obavljati poslove iz svoje struke na temelju posebnog ugovora sa zdravstvenom ustanovom, odnosno trgovačkim društvom,
5. prethodno razmatra zaprimljene prijdloge izmjene i dopune cjenika zdravstvenih usluga liječnika,
6. sudjeluje u davanju suglasnosti na cijene zdravstvenih usluga iz opsega privatnog zdravstvenog osiguranja koje određuje društvo za osiguranje,
7. zastupa interese svojih članova kod sklapanja ugovora s HZZO-om i drugim osiguravajućim društvima,
8. sudjeluje u postupku donošenja pravilnika koji uređuje način oglašavanja i način isticanja naziva privatne prakse, zdravstvene ustanove i trgovačkog društva za obavljanje zdravstvene djelatnosti,
9. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
10. obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom te drugim općim aktima Komore.
7. Povjerenstvo za javnozdravstvenu djelatnost
Članak 31.
Povjerenstvo za javnozdravstvenu djelatnost obavlja sljedeće djelatnosti:
1. brine se o kvaliteti, organizaciji i dostupnosti javnozdravstvene djelatnosti te njezinoj integraciji u cjelokupni sustav zdravstvene zaštite,
2. sudjeluje u pripremi i donošenju standarda i normativa te mjera javnozdravstvene djelatnosti,
3. zastupa interese liječnika u javnozdravstvenoj djelatnosti kod ugovaranja s HZZO-om i drugim osiguravajućim društvima te pred ministarstvom nadležnim za zdravstvo,
4. daje mišljenja o opravdanosti osnivanja, proširenja i promjene djelatnosti javnozdravstvenih ustanova,
5. sudjeluje u davanju mišljenja Komore na prijedloge zakonskih i podzakonskih akata koji utječu na rad liječnika na području javnozdravstvene djelatnosti,
6. podnosi izvješća Izvršnom odboru Komore o pojedinim nepravilnostima ili problemima u javnozdravstvenoj djelatnosti,
7. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
8. obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom ili drugim općim aktima Komore.
8. Povjerenstvo za ostale liječničke djelatnosti
Članak 32.
Povjerenstvo za ostale liječničke djelatnosti obavlja sljedeće djelatnosti:
1. brine se o kvaliteti, sadržaju i organizaciji liječničkih djelatnosti izvan sustava zdravstvene zaštite,
2. zastupa interese liječnika ovih djelatnosti pred ustanovama, trgovačkim društvima te drugim pravnim osobama,
3. sudjeluje u pripremi i donošenju standarda i normativa na područjima liječničkih djelatnosti izvan sustava zdravstvene zaštite,
4. podnosi izvješća Izvršnom odboru Komore o pojedinim nepravilnostima ili problemima u radu liječnika izvan sustava zdravstvene zaštite,
5. daje stručna mišljenja kod pripreme propisa na područjima svojih djelatnosti,
6. promiče znanstveno-istraživački rad na područjima svojih liječničkih djelatnosti,
7. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
8. obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom ili drugim općim aktima Komore.
9. Povjerenstvo za međunarodnu suradnju
Članak 33.
Povjerenstvo za međunarodnu suradnju obavlja sljedeće djelatnosti:
1. održava stalne kontakte s drugim komorama radi razmjene iskustava,
2. za predsjednika Komore priprema materijale vezane uz sastanke na međunarodnoj razini,
3. proučava rad Stalnog komiteta europskih liječnika (CPME) te ostalih međunarodnih liječničkih udruga i o njima izvješćuje predsjednika Komore,
4. priprema održavanje međunarodnih sastanaka vezanih uz djelovanje Komore koji se održavaju u Republici Hrvatskoj,
5. na razini Komore prati promjene vezane uz pripreme i ulazak Republike Hrvatske u Europsku Uniju te surađuje s nadležnim ministarstvima,
6. članovi Povjerenstva sudjeluju kao delegati Komore na međunarodnim sastancima,
7. svoj rad koordinira s ostalim tijelima Komore,
8. obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom te drugim općim aktima Komore.
5. Predsjednik Komore i dopredsjednik Komore
Članak 34.
Predsjednika i prvog dopredsjednika Komore bira Skupština Komore na konstituirajućoj sjednici sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
Predsjednik Komore zastupa i predstavlja Komoru.
Zaključuje poslove do vrijednosti 75.000,00 kn neto, a preko tog iznosa mora dobiti suglasnost Izvršnog odbora, odnosno Vijeća Komore.
Prvi dopredsjednik Komore neposredno surađuje u radu s predsjednikom Komore, zamjenjuje predsjednika Komore u slučaju njegovog izbivanja ili spriječenosti te obavlja i druge poslove koje mu povjeri predsjednik.
Drugi dopredsjednik zamjenjuje predsjednika ili prvog dopredsjednika Komore te obavlja druge poslove koje mu predsjednik Komore povjeri.
Mandat predsjednika i dopredsjednika traje četiri godine i istječe na dan imenovanja novog predsjednika i dopredsjednika.
Ako predsjednik ne može više obavljati svoju funkciju, obavlja je prvi dopredsjednik sve do izvanredne skupštine za izbor predsjednika Komore, a najdulje do sljedeće redovne sjednice Skupštine.
Ako prvi dopredsjednik ne može obavljati funkciju iz prethodnog stavka, funkciju predsjednika Komore obavlja predsjednik Skupštine Komore, a najdulje do sljedeće izvanredne sjednice Skupštine.
U slučaju iz stavaka 7. i 8. ovoga članka, predsjednik Skupštine Komore će izvijestiti Vijeće te zatražiti da ono donese odluku o raspisivanju izvanrednih izbora za predsjednika Komore. Izbore treba provesti do sljedeće redovne Skupštine.
Članak 35.
Predsjednik, dopredsjednici te članovi Izvršnog odbora Komore mogu obavljati svoje poslove zasnivanjem radnog odnosa na puno ili nepuno radno vrijeme ili ih mogu obavljati bez zasnivanja radnog odnosa.
Članak 36.
Predsjednik Komore obavlja sljedeće poslove:
1. izvršava zaključke i odluke Skupštine i Vijeća Komore,
2. saziva i vodi sjednice Izvršnog odbora te provodi njihove zaključke i odluke,
3. potpisuje ugovore koje sklapa Komora do iznosa od 75.000,00 kn neto, a preko tog iznosa po odluci Izvršnog odbora odnosno Vijeća Komore,
4. donosi rješenja o izdavanju i obnavljanju odobrenja za samostalan rad sukladno posebnom aktu Komore,
5. donosi odluku o prestanku prava na obavljanje liječničke djelatnosti u slučajevima u kojima je prestanak prava na obavljanje liječničke djelatnosti propisan zakonom,
6. donosi rješenja o brisanju iz Imenika liječnika, osim ako nije drugačije određeno posebnim aktima Komore,
7. predlaže Izvršnom odboru poduzimanje određenih aktivnosti koje su u skladu s politikom Komore,
8. predlaže Izvršnom odboru kandidate za savjetnike i drugog dopredsjednika Komore,
9. imenuje, između članova Izvršnog odbora, člana zaduženog za koordinaciju rada pojedine stručne službe Komore; za koordinaciju rada Službe financijsko-ekonomskih poslova, predsjednik uvijek imenuje rizničara Komore,
10. održava redovite kontakte s predstavnicima odgovarajućih državno-političkih tijela, radi ostvarivanja ciljeva Komore,
11. podnosi zahtjeve za pokretanje disciplinskog postupka odnosno postupka za utvrđivanje nedostojnosti liječnika, Časnom sudu Komore,
12. daje priopćenja za javnost ili za to ovlašćuje određenog člana Izvršnog odbora Komore,
13. imenuje i razrješuje članove Ispitne komisije Komore za provođenje ispita u slučajevima neispunjavanja uvjeta za izdavanje ili obnavljanje odobrenja za samostalan rad (licence),
14. obavlja i druge poslove određene ovim Statutom ili posebnim aktima Komore.
Članak 37.
Za obavljanje svog posla predsjednik odgovara Skupštini Komore.
Predsjednik je dužan o svome radu i o radu Izvršnog odbora izvješćivati Vijeće i Skupštinu Komore na svakoj sjednici.
Predsjednik može biti razriješen dužnosti prije isteka mandata u skladu s odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
6. Rizničar
Članak 38.
Rizničara Komore bira Skupština Komore na konstituirajućoj sjednici sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
Rizničar Komore obavlja sljedeće poslove:
1. predlaže godišnji plan i program financijskog i materijalnog poslovanja Komore,
2. sudjeluje u izradi propisa iz područja financiranja zdravstva,
3. sudjeluje u pripremi periodičnih i godišnjeg financijskog izvješća,
4. sudjeluje u izradi prijedloga cijena usluga Komore,
5. koordinira rad Službe financijsko-ekonomskih poslova Komore,
6. koordinira rad s povjerenstvima izbornih jedinica u financijskim pitanjima,
7. surađuje s ostalim tijelima Komore u financijskim pitanjima,
8. daje Izvršnom odboru Komore prijedlog financijske pomoći članovima Komore i pravnim osobama.
7. Nadzorni odbor
Članak 39.
Nadzorni odbor čine predsjednik i dva člana te zamjenici članova.
Članove Nadzornog odbora bira Skupština Komore na konstituirajućoj sjednici sukladno odredbama Pravilnika o izboru tijela Komore.
Predsjednika i zamjenika predsjednika biraju između sebe članovi Nadzornog odbora na konstituirajućoj sjednici Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor dužan je najmanje dva puta godišnje pregledati financijsko poslovanje Komore te godišnja financijska izvješća.
Nadzorni odbor razmatra zakonitost odluka koje donose tijela Komore.
Ako Nadzorni odbor utvrdi da je neka odluka tijela Komore nezakonita, može je staviti izvan snage do iduće izvanredne sjednice tijela Komore koje je donijelo tu odluku.
O svom radu podnosi izvješće svake godine na Skupštini te predlaže usvajanje zaključnog računa.
8. Sud Komore
Članak 40.
Disciplinska tijela Komore jesu Časni i Visoki časni sud Komore (Sud Komore). Disciplinska tijela Komore odlučuju o disciplinskoj odgovornosti liječnika i provode postupak za utvrđivanje nedostojnosti liječnika za obavljanje liječničke djelatnosti.
Časni sud Komore odlučuje o disciplinskim povredama u prvom stupnju te provodi postupak za utvrđivanje nedostojnosti liječnika za obavljanje liječničke djelatnosti. Časni sud Komore ima predsjednika, zamjenika predsjednika te pet članova – liječnika, koji također imaju svoje zamjenike – liječnike.
Visoki časni sud Komore odlučuje o žalbama protiv odluka Časnog suda Komore. Visoki časni sud Komore ima predsjednika koji ima svog zamjenika te pet članova – liječnika, koji također imaju svoje zamjenike – liječnike.
Članak 41.
Predsjednike i zamjenike predsjednika Časnog i Visokog časnog suda Komore imenuje Izvršni odbor na prijedlog Predsjednika Komore. Predsjednik i zamjenik predsjednika Časnog i Visokog časnog suda Komore mora biti istaknuti pravnik.
Članove Časnog i Visokog časnog suda Komore bira Vijeće Komore na prijedlog Predsjednika Komore. Članovi Časnog i Visokog časnog suda Komore moraju biti osobe visokih etičkih kvaliteta s bogatim stručnim i profesionalnim iskustvom.
Predsjednici, zamjenici predsjednika Časnog i Visokog časnog suda Komore, članovi te zamjenici članova Časnog i Visokog časnog suda Komore, biraju se na vrijeme od četiri godine.
Administrativne poslove za potrebe Časnog i Visokog časnog suda Komore obavlja Tajnik Suda Komore. Tajnika Suda Komore imenuje Izvršni odbor Komore iz redova zaposlenika Komore.
III. DISCIPLINSKI POSTUPAK
Članak 42.
Liječnik je disciplinski odgovoran ukoliko:
1. povrijedi odredbe zakona koji određuju obavljanje liječničke djelatnosti,
2. povrijedi Kodeks medicinske etike i deontologije Komore,
3. obavlja nestručno liječničku profesiju,
4. svojim ponašanjem prema pacijentu, drugom liječniku ili trećim osobama, povrijedi ugled liječničke profesije,
5. ne ispunjava Statutom ili drugim općim aktom članske obveze prema Komori.
Teže disciplinske povrede su povrede koje imaju teže značenje s obzirom na važnost, prirodu povrijeđenog dobra, visinu materijalne štete ili težinu druge posljedice te s obzirom na okolnosti pod kojima je radnja izvršena odnosno propuštena.
Lakše disciplinske povrede su povrede koje imaju lakše značenje s obzirom na važnost, prirodu povrijeđenog dobra, visinu materijalne štete ili težinu druge posljedice te s obzirom na okolnosti pod kojima je radnja izvršena odnosno propuštena.
Liječnika koji je pravomoćnom sudskom odlukom proglašen krivim za počinjenje kaznenog djela, Časni sud Komore može, s obzirom na važnost i prirodu ugroženog dobra ili druge posljedice te s obzirom na okolnosti pod kojima je radnja izvršena odnosno propuštena, smatrati nedostojnim za obavljanje liječničke djelatnosti.
Kaznena i prekršajna odgovornost liječnika odnosno disciplinska odgovornost liječnika kod poslodavca, ne isključuje disciplinsku odgovornost liječnika pred Komorom.
Članak 43.
Časni sud Komore može pokrenuti disciplinski postupak i postupak za utvrđivanje nedostojnosti za obavljanje liječničke djelatnosti, na zahtjev pacijenta odnosno druge zainteresirane osobe, nekog od tijela Komore te na zahtjev ministra nadležnog za zdravlje.
Tijek disciplinskog postupka uređuje se posebnim aktom Komore.
Članak 44.
Za teže disciplinske povrede liječniku se mogu izreći sljedeće disciplinske mjere i kazna:
1. ukor,
2. javni ukor,
3. novčana kazna,
4. privremeno oduzimanje odobrenja za samostalan rad (licence) u trajanju od mjesec dana do godine dana,
5. trajno oduzimanje odobrenja za samostalan rad (licence,)
6. privremeno ili trajno ograničenje opsega odobrenja za samostalan rad (licence).
Disciplinska mjera oduzimanja odobrenja za samostalan rad (licence) može se izreći uvjetno, s rokom kušnje od šest mjeseci do dvije godine.
Za lakše disciplinske povrede liječniku se mogu izreći sljedeće disciplinske mjere i kazna:
1. opomena,
2. novčana kazna.
Iznos novčane kazne koja se može izreći za težu ili lakšu disciplinsku povredu, ne može biti niži od 1.000,00 kn niti viši od 5.000,00 kn.
Uz svaku disciplinsku mjeru, osim uz mjeru trajnog oduzimanja odobrenja za samostalan rad (licence), i novčanu kaznu, liječniku se može izreći i mjera dodatne izobrazbe.
Članak 45.
Protiv odluke Časnog suda Komore može se uložiti žalba Visokom časnom sudu Komore. Protiv odluke Visokog časnog suda Komore može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom Republike Hrvatske.
Odluka Časnog suda Komore kojom se liječnik proglašava nedostojnim za obavljanje liječničke djelatnosti, ne može se pobijati žalbom već se protiv te odluke može pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom Republike Hrvatske.
9. Županijska povjerenstva, Povjerenstvo Grada Zagreba, MORH-a i HZZO-a
Članak 46.
Županijska povjerenstva osnivaju se u županijskim središtima te u Gradu Zagrebu. Posebno se formira Povjerenstvo za liječnike koji rade u MORH-u i HZZO-u.
Županijska povjerenstva, Povjerenstvo Grada Zagreba, MORH-a i HZZO-a koja imaju do 500 (pet stotina) liječnika čini 3 – 5 (tri do pet) članova, a izborne jedinice koje imaju preko 500 (pet stotina) liječnika čini do 7 (sedam) članova.
Članovima županijskih povjerenstava postaju liječnici – kandidati koji su u postupku izbora za delegate Skupštine dobili najveći broj glasova u svojoj izbornoj jedinici.
Članovi županijskog povjerenstva imenuju za predsjednika županijskog povjerenstva onog člana koji je u toj izbornoj jedinici dobio najveći broj glasova na izborima dok za dopredsjednika imenuju člana koji je u toj izbornoj jedinici drugi po broju dobivenih glasova.
Postupak izbora članova, predsjednika i dopredsjednika županijskih povjerenstava, Povjerenstva Grada Zagreba, MORH-a i HZZO-a obavlja se sukladno odredbama pravilnika kojim je propisan izbor tijela Komore.
Predsjednik županijskog povjerenstva, Povjerenstva Grada Zagreba, MORH-a i HZZO-a prima obavijesti i upute od Izvršnog odbora, prati njihovu provedbu i o tome izvješćuje Izvršni odbor.
Način rada županijskih povjerenstava, Povjerenstva Grada Zagreba, MORH-a i HZZO-a pobliže je propisan Poslovnikom o radu županijskih povjerenstava, Povjerenstva Grada Zagreba, MORH-a i HZZO-a.
Članak 47.
Županijska Povjerenstva, Povjerenstvo Grada Zagreba, MORH-a I HZZO-a obavljaju sljedeće poslove:
1. provode zaključke i odluke tijela Komore,
2. sudjeluju pri planiranju zdravstvene politike svog područja, surađujući sa županijskim tijelima odgovornim za zdravstvo,
3. organiziraju stručna savjetovanja odnosno usavršavanje članova Komore koji rade na području pojedinog povjerenstva, u koordinaciji s Povjerenstvom za medicinsku izobrazbu liječnika,
4. prikupljaju podatke o trajnoj izobrazbi potrebnoj za relicenciranje te izvješćuju stručne službe Komore o liječnicima koji su ispunili uvjete za relicenciranje,
5. uručuju Odobrenja za samostalan rad svojim članovima,
6. razmatraju primjedbe i prijedloge svojih članova i po potrebi ih prosljeđuju Izvršnom odboru Komore,
7. predlažu plan potreba za liječnicima u području nadležnosti svog povjerenstva,
8. redovno izvješćuju svoje članove o radu Komore,
9. Izvršnom odboru dostavljaju podatke o stanju zdravstva na području pojedinog povjerenstva,
10. daju stavove o opravdanosti osnivanja, proširenja ili promjene djelatnosti pružatelja zdravstvenih usluga u mreži na svom području,
11. surađuju s podružnicama Hrvatskog liječničkog zbora,
12. obavljaju i druge poslove određene ovim Statutom ili općim aktima Komore.
IV. STRUČNI NADZOR
Članak 48.
Komora obavlja stručni nadzor nad radom zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i liječnika koji obavljaju privatnu praksu u pružanju neposredne zdravstvene zaštite građanima s obzirom na kvalitetu i vrstu zdravstvenih usluga te ostvarivanja prava pacijenata.
Stručni nadzor iz stavka 1. ovog članka Komora obavlja temeljem zakonskih ovlasti, putem Komisije za stručni nadzor, a način organiziranja i provođenja stručnog nadzora uređuje se posebnim pravilnikom Komore.
Svi članovi Komore dužni su aktivno i pasivno sudjelovati u provođenju stručnog nadzora.
V. STRUČNE SLUŽBE KOMORE
Članak 49.
Stručne službe Komore obavljaju medicinske, pravne, financijske, administrativne i ostale poslove iz djelokruga ovlasti Komore.
Radom stručnih službi upravlja predsjednik Komore.
VI. IZVORI FINANCIRANJA
Članak 50.
Izvori financiranja Komore jesu:
1. upisnina,
2. članarina,
3. naknade za usluge Komore,
4. donacije,
5. ostali izvori.
VII. ODOBRENJE ZA SAMOSTALAN RAD (LICENCA)
Članak 51.
Liječnik može obavljati liječničku djelatnost jedino temeljem Odobrenja za samostalan rad.
Odobrenjem za samostalan rad dokazuje se stručna osposobljenost liječnika za samostalno obavljanje liječničke djelatnosti na području Republike Hrvatske.
Odobrenje za samostalan rad (licenca) izdaje se, obnavlja i uskraćuje rješenjem kojeg donosi Predsjednik Komore.
Postupak izdavanja, obnavljanja i oduzimanja Odobrenja za samostalan rad uređuje se posebnim pravilnikom.
VIII. TRAJNA MEDICINSKA IZOBRAZBA
Članak 52.
Liječnik ima pravo i obvezu stručnog usavršavanja, koje obuhvaća:
– kontinuirano praćenje razvoja medicinske znanosti,
– stjecanje novih znanja i vještina.
Sadržaj i postupak trajne medicinske izobrazbe (stručnog usavršavanja) propisan je posebnim aktom Komore.
IX. ZAŠTITA PRAVA ČLANOVA
Članak 53.
Sve odluke odnosno rješenja o ostvarivanju prava, obveza i odgovornosti člana obvezno se u pismenom obliku dostavljaju članu s poukom o pravnom lijeku.
Članak 54.
Protiv odluka tijela Komore kojima se odlučuje o pravima i obvezama članova Komore, mogu se podnositi odgovarajući pravni lijekovi na način propisan zakonom, Statutom i drugim aktima Komore.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 55.
Postupci pred tijelima Komore koji su u tijeku na dan stupanja na snagu ovog Statuta, nastavit će se prema aktima na temelju kojih su i započeti.
Članak 56.
Izmjene i dopune ovog Statuta donose se po postupku za donošenje Statuta.
Članak 57.
Ministar nadležan za zdravstvo daje suglasnost na odredbe ovog Statuta.
Ovaj Statut stupa na snagu u roku od osam dana od objave u »Narodnim novinama«.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaju važiti svi dosadašnji statuti te izmjene i dopune statuta koje je donijela Skupština Komore.
Statut se, po stupanju na snagu, objavljuje i u »Liječničkim novinama« te na službenoj mrežnoj stranici Komore – www.hlk.hr.
Klasa: 01-70/2015/5
Urbroj: 385-01-70-35/2016/25
Zamjenik predsjednice Skupštine Hrvatske liječničke komore prof. dr. sc. Zvonimir Lovrić, dr. med., v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2016_02_16_462.html