MINISTARSTVO PRAVOSUĐA
Na temelju članka 28. stavka 2. Zakona o stečaju potrošača (»Narodne novine«, broj 100/15.), ministar pravosuđa donosi
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj i način vođenja Registra postupaka stečaja potrošača (dalje u tekstu: Registar).
Članak 2.
(1) Registar je centralizirani popis postupaka stečaja potrošača koji vodi ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa (dalje u tekstu: ministarstvo).
(2) Registar se vodi u elektroničkom obliku.
(3) Registar je javan.
(4) Svatko ima pravo uvida, bez dokazivanja pravnog interesa, u podatke upisane u Registar.
(5) Na zahtjev suda, drugog tijela državne vlasti ili potrošača ovlaštena osoba u ministarstvu izdat će potvrdu s posljednjim i/ili prethodno upisanim podacima u Registar.
Članak 3.
U Registar se za svaki postupak stečaja potrošača upisuju sljedeći podaci:
1) podaci za identifikaciju
1. registarski broj
2. ime i prezime potrošača
3. osobni identifikacijski broj potrošača (OIB)
4. adresa prebivališta
5. naziv, sjedište i poslovna adresa
2) podaci o postupku
1. naziv suda i poslovni broj pod kojim je zaprimljen prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača te datum podnošenja prijedloga za otvaranje stečaja potrošača (pokretanje postupka)
2. naziv suda, poslovni broj i datum rješenja o odbačaju, odbijanju ili povlačenju prijedloga za otvaranje postupka stečaja potrošača te datum pravomoćnosti rješenja
3. naziv suda, poslovni broj i datum rješenja o otvaranju postupka stečaja potrošača te datum pravomoćnosti rješenja
4. podaci o povjereniku
5. naziv suda, poslovni broj i datum rješenja o obustavi postupka stečaja potrošača te datum pravomoćnosti rješenja
6. naziv suda, poslovni broj i datum rješenja o zaključenju postupka stečaja potrošača te datum pravomoćnosti rješenja
7. trajanje razdoblja provjere ponašanja
8. naziv suda, poslovni broj i datum rješenja o oslobođenju ili uskrati oslobođenja od preostalih obveza te datum pravomoćnosti rješenja
9. naziv suda, poslovni broj i datum rješenja o opozivu oslobođenja potrošača od preostalih obveza te datum pravomoćnosti rješenja
10. napomene.
Članak 4.
(1) Registarski broj dodjeljuje se prema redoslijedu upisa u Registar u trenutku kada Registar zaprimi obavijest o podnesenom prijedlogu za otvaranje postupka stečaja potrošača.
(2) Obavijest iz stavka 1. ovoga članka Registar zaprima se elektroničkim putem iz sustava e-Spis.
(3) Podaci za identifikaciju iz članka 3. točke 1. podtočke 1. do 3. ovoga Pravilnika su nepromjenjivi, osim u slučaju ispravljanja pogrešnog upisa.
(4) Kao podatak za identifikaciju iz članka 3. točke 1. podtočke 4. ovoga Pravilnika upisuje se adresa prebivališta koju je potrošač naveo u prijedlogu za otvaranje postupka stečaja potrošača.
(5) Ako se adresa prebivališta potrošača iz stavka 4. ovoga članka razlikuje od adrese prebivališta potrošača koja je navedena u rješenju o otvaranju postupka stečaja potrošača, umjesto adrese prebivališta iz stavka 4. ovoga članka upisat će se adresa prebivališta potrošača navedena u rješenju o otvaranju postupka stečaja potrošača.
(6) Adresa prebivališta potrošača koja je navedena u rješenju o otvaranju postupka stečaja potrošača ne može se mijenjati, osim u slučaju ispravljanja pogrešnog upisa.
(7) Naziv, sjedište i poslovna adresa upisuju se kada je prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača podnijela fizička osoba iz članka 4. stavka 3. Zakona o stečaju potrošača.
(8) Na upise i izmjene upisa podataka iz stavka 7. ovoga članka na odgovarajući način se primjenjuju odredbe stavaka 4. do 6. ovoga članka.
Članak 5.
(1) Naziv suda i poslovni broj pod kojim je zaprimljen prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača te datum podnošenja prijedloga za otvaranje stečaja potrošača preuzimaju se elektroničkim putem iz sustava e-Spis.
(2) Naziv suda i poslovni broj pod kojim je zaprimljen prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača mogu se promijeniti ako se sud koji je zaprimio prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača oglasi nenadležnim i predmet ustupi nadležnom sudu.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, kada nadležni sud nastavi postupak, briše se upisani naziv suda i poslovni broj pod kojim je zaprimljen prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača i upisuje naziv nadležnoga suda i poslovni broj pod kojim je zaprimljen prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača.
Članak 6.
Naziv suda, poslovni broj i datumi rješenja iz članka 3. točke 2. ovoga Pravilnika te datum pravomoćnosti rješenja preuzimaju se elektroničkim putem iz sustava e-Spis.
Članak 7.
(1) Podaci o povjereniku koji se upisuju u Registar su ime i prezime i osobni identifikacijski broj (OIB) povjerenika.
(2) Podaci iz stavka 1. ovoga članka preuzimaju se elektroničkim putem iz sustava e-Spis.
Članak 8.
(1) Podatak o trajanju razdoblja provjere ponašanja preuzima se elektroničkim putem iz sustava e-Spis.
(2) Ako u rješenju o zaključenju postupka stečaja potrošača sud nije odredio razdoblje provjere ponašanja jer nisu ispunjeni uvjeti da se potrošača oslobodi od preostalih obveza, umjesto podatka o trajanju razdoblja provjere ponašanja upisuje se podatak da se potrošač ne oslobađa od preostalih obveza.
Članak 9.
(1) Pod napomenom se upisuje podatak o datumu brisanja i razlogu zbog kojeg je brisan podatak upisan u Registar.
(2) Pod napomenom se mogu upisati i drugi podaci koji su bitni za pokretanje, tijek i završetak postupka stečaja potrošača odnosno za razdoblje provjere ponašanja i oslobođenje od preostalih obveza.
Članak 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/15-01/148
Urbroj: 514-04-01-02-15-01
Zagreb, 18. siječnja 2016.
Ministar Orsat Miljenić, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2016_01_7_89.html