VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13 i 152/14), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 5. studenoga 2015. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava u prvom tromjesečju 2016. godine za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu i gradovima za:
– materijalne i financijske rashode,
– rashode za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
II.
Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnog školstva u visini koja osigurava minimalni financijski standard osnovnih škola.
Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja (skupina 32 i 34).
Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u prvom tromjesečju 2016. godine je iznos bilančnih prava za 2015. godinu, sukladno članku 42. Zakona o proračunu i Uputama Ministarstva financija za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2016. – 2018.
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg i investicijskog održavanja.
Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 13,91 kuna tromjesečno, po razrednom odjelu 243,65 kuna tromjesečno, po školskoj zgradi 1.851,12 kuna tromjesečno.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE U PRVOM TROMJESEČJU 2016. GODINE
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4=3+2 |
ŽUPANIJE |
||||
1. |
Zagrebačka |
8.494.161 |
574.368 |
9.068.529 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
5.133.288 |
446.797 |
5.580.085 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
6.120.390 |
320.047 |
6.440.437 |
4. |
Karlovačka |
4.154.841 |
248.732 |
4.403.573 |
5. |
Varaždinska* |
8.180.017 |
427.601 |
8.607.618 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
2.560.349 |
257.941 |
2.818.290 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
4.086.910 |
399.166 |
4.486.076 |
8. |
Primorsko-goranska |
5.312.774 |
453.914 |
5.766.688 |
9. |
Ličko-senjska |
2.652.418 |
170.871 |
2.823.289 |
10. |
Virovitičko-podravska |
3.042.600 |
306.607 |
3.349.207 |
11. |
Požeško-slavonska |
3.342.770 |
246.081 |
3.588.851 |
12. |
Brodsko-posavska |
4.821.502 |
394.794 |
5.216.296 |
13. |
Zadarska |
5.158.337 |
437.838 |
5.596.175 |
14. |
Osječko-baranjska |
9.131.323 |
837.611 |
9.968.934 |
15. |
Šibensko-kninska |
3.096.708 |
177.063 |
3.273.771 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
6.146.422 |
505.803 |
6.652.225 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
11.660.866 |
1.049.337 |
12.710.203 |
18. |
Istarska |
3.704.318 |
277.574 |
3.981.892 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
3.711.993 |
313.805 |
4.025.798 |
20. |
Međimurska |
3.497.069 |
328.192 |
3.825.261 |
21. |
Grad Zagreb |
21.284.143 |
1.189.258 |
22.473.401 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
125.293.199 |
9.363.400 |
134.656.599 |
GRADOVI |
||||
1. |
Velika Gorica |
2.411.109 |
210.459 |
2.621.568 |
2. |
Samobor |
1.596.822 |
117.880 |
1.714.702 |
3. |
Vrbovec |
785.463 |
65.909 |
851.372 |
4. |
Zaprešić |
568.904 |
55.329 |
624.233 |
5. |
Krapina |
367.801 |
42.573 |
410.374 |
6. |
Sisak |
1.623.676 |
136.528 |
1.760.204 |
7. |
Kutina |
945.678 |
96.748 |
1.042.426 |
8. |
Karlovac |
1.985.361 |
158.230 |
2.143.591 |
9. |
Varaždin |
1.448.069 |
125.643 |
1.573.712 |
10. |
Koprivnica |
1.284.745 |
93.736 |
1.378.481 |
11. |
Križevci |
930.780 |
97.202 |
1.027.982 |
12. |
Đurđevac |
332.934 |
31.790 |
364.724 |
13. |
Bjelovar |
1.199.188 |
115.787 |
1.314.975 |
14. |
Rijeka |
3.205.408 |
295.311 |
3.500.719 |
15. |
Crikvenica |
281.178 |
33.661 |
314.839 |
16. |
Opatija |
218.320 |
22.333 |
240.653 |
17. |
Gospić |
746.975 |
51.483 |
798.458 |
18. |
Virovitica |
910.182 |
83.479 |
993.661 |
19. |
Požega |
1.003.758 |
59.693 |
1.063.451 |
20. |
Slavonski Brod |
2.312.915 |
216.640 |
2.529.555 |
21. |
Zadar |
1.685.640 |
223.632 |
1.909.272 |
22. |
Osijek |
2.936.120 |
242.638 |
3.178.758 |
23. |
Šibenik |
1.462.829 |
132.648 |
1.595.477 |
24. |
Vinkovci |
1.120.198 |
114.098 |
1.234.296 |
25. |
Makarska |
372.063 |
57.093 |
429.156 |
26. |
Split |
3.523.890 |
413.887 |
3.937.777 |
27. |
Pula-Pola |
1.826.670 |
170.477 |
1.997.147 |
28. |
Labin |
491.024 |
46.729 |
537.753 |
29. |
Pazin |
1.274.867 |
63.540 |
1.338.407 |
30. |
Poreč-Parenzo |
672.396 |
57.624 |
730.020 |
31. |
Rovinj-Rovigno |
429.132 |
45.712 |
474.844 |
32. |
Umag-Umago |
606.333 |
45.246 |
651.579 |
33. |
Dubrovnik |
1.317.145 |
112.835 |
1.429.980 |
34. |
Čakovec |
879.558 |
106.635 |
986.193 |
|
UKUPNO GRADOVI |
42.757.131 |
3.943.208 |
46.700.339 |
SVEUKUPNO RH |
168.050.330 |
13.306.608 |
181.356.938 |
* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 750.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
III.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 42,53 kuna tromjesečno, po razrednom odjelu 745,27 kuna tromjesečno i po školskoj zgradi 1.221,22 kuna tromjesečno.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI U PRVOM TROMJESEČJU 2016. GODINE
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Opseg djelatnosti |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
||
Broj učenika u šk. god. 2014./2015. (izvor E-matica) |
Broj razrednih odjela u šk. god. 2014./2015. (izvor E-matica) |
Broj građevina šk. god. 2014./2015. |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Zagrebačka |
14.232 |
755 |
104 |
1.294.983 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
9.343 |
594 |
93 |
953.628 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
6.913 |
410 |
67 |
681.397 |
4. |
Karlovačka |
4.647 |
315 |
58 |
503.231 |
5. |
Varaždinska* |
10.856 |
634 |
66 |
264.815 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
4.367 |
308 |
66 |
495.875 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
6.633 |
462 |
105 |
754.649 |
8. |
Primorsko-goranska |
9.536 |
597 |
95 |
966.515 |
9. |
Ličko-senjska |
2.464 |
196 |
48 |
309.487 |
10. |
Virovitičko-podravska |
4.931 |
316 |
87 |
551.471 |
11. |
Požeško-slavonska |
4.313 |
270 |
65 |
464.037 |
12. |
Brodsko-posavska |
7.415 |
483 |
94 |
790.125 |
13. |
Zadarska |
7.410 |
508 |
114 |
832.969 |
14. |
Osječko-baranjska |
15.775 |
1.018 |
200 |
1.673.850 |
15. |
Šibensko-kninska |
3.995 |
248 |
33 |
395.037 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
11.743 |
722 |
90 |
1.147.432 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
22.781 |
1.320 |
222 |
2.223.759 |
18. |
Istarska |
5.134 |
360 |
64 |
564.808 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
6.716 |
464 |
58 |
702.272 |
20. |
Međimurska |
7.446 |
451 |
62 |
728.516 |
21. |
Grad Zagreb |
56.269 |
2.606 |
256 |
4.647.966 |
UKUPNO ŽUPANIJE |
222.919 |
13.037 |
2.047 |
20.946.822 |
1. |
Velika Gorica |
5.948 |
304 |
29 |
514.950 |
2. |
Samobor |
3.246 |
177 |
16 |
289.507 |
3. |
Vrbovec |
1.618 |
87 |
12 |
148.308 |
4. |
Zaprešić |
1.824 |
85 |
5 |
147.030 |
5. |
Krapina |
1.124 |
65 |
6 |
103.574 |
6. |
Sisak |
3.445 |
189 |
23 |
315.462 |
7. |
Kutina |
2.196 |
135 |
18 |
215.991 |
8. |
Karlovac |
4.049 |
236 |
24 |
377.400 |
9. |
Varaždin |
3.559 |
191 |
16 |
313.253 |
10. |
Koprivnica |
2.701 |
147 |
11 |
237.864 |
11. |
Križevci |
2.022 |
124 |
21 |
204.056 |
12. |
Đurđevac |
734 |
43 |
6 |
70.592 |
13. |
Bjelovar |
3.022 |
166 |
18 |
274.225 |
14. |
Rijeka |
8.518 |
460 |
35 |
747.843 |
15. |
Crikvenica |
844 |
52 |
5 |
80.756 |
16. |
Opatija |
583 |
28 |
4 |
50.548 |
17. |
Gospić |
1.001 |
63 |
12 |
104.180 |
18. |
Virovitica |
1.974 |
116 |
15 |
188.725 |
19. |
Požega |
1.847 |
94 |
6 |
155.937 |
20. |
Slavonski Brod |
6.126 |
342 |
26 |
547.177 |
21. |
Zadar |
6.734 |
336 |
26 |
568.564 |
22. |
Osijek |
7.610 |
402 |
21 |
648.903 |
23. |
Šibenik |
3.264 |
191 |
22 |
308.034 |
24. |
Vinkovci |
3.636 |
200 |
8 |
313.465 |
25. |
Makarska |
1.562 |
92 |
7 |
143.546 |
26. |
Split |
13.783 |
631 |
37 |
1.101.651 |
27. |
Pula-Pola |
4.646 |
237 |
26 |
405.978 |
28. |
Labin |
1.069 |
70 |
8 |
107.404 |
29. |
Pazin |
1.360 |
92 |
12 |
141.061 |
30. |
Poreč – Parenzo |
1.467 |
92 |
8 |
140.727 |
31. |
Rovinj – Rovigno |
1.101 |
64 |
8 |
104.293 |
32. |
Umag – Umago |
1.022 |
59 |
9 |
98.428 |
33. |
Dubrovnik |
3.202 |
174 |
14 |
282.957 |
34. |
Čakovec |
2.707 |
192 |
12 |
272.877 |
UKUPNO GRADOVI |
109.544 |
5.936 |
526 |
9.725.266 |
|
SVEUKUPNO RH |
332.463 |
18.973 |
2.573 |
30.672.088 |
* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 750.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije, Grad Zagreb i gradovi planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u prvom tromjesečju 2016. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti osnovnog školstva koji će se realizirati u prvom tromjesečju 2016. godine.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.
Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u prvom tromjesečju 2016. godini, i to prema izvorima sredstava:
1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5 prethodne tablice,
2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,
3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,
4. transferi iz drugih proračuna i sl.
Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini provode se isključivo putem obrasca DEC-OŠ-2016., koji je sastavni dio ove Odluke.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
IV.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva županije, Grad Zagreb i gradovi ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi 1,9%.
Ako županije, Grad Zagreb i gradovi iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,9% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Odluke o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa državnih tijela i drugih proračunskih korisnika državnog proračuna Republike Hrvatske u prvom tromjesečju 2016. godine.
Kontrolu ostvarivanja tih prihoda obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.
V.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja te rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.
VI.
Ova Odluka objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2016. godine.
Klasa: 022-03/15-04/486
Urbroj: 50301-04/04-15-2
Zagreb, 5. studenoga 2015.
Predsjednik Zoran Milanović, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_11_122_2315.html