Baza je ažurirana 26.12.2024. 

zaključno sa NN 127/24

EU 2024/2679

NN 122/15 od 06.11.2015. Odluka o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u prvom tromjesečju 2016. godine

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 9. stavka 4. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, br. 150/08, 71/10, 139/10, 22/11, 84/11, 12/12, 35/12 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 70/12, 82/13, 22/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 154/14), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 5. studenoga 2015. godine donijela

 

ODLUKU O MINIMALNIM FINANCIJSKIM STANDARDIMA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE ZA ZDRAVSTVENE USTANOVE U PRVOM TROMJESEČJU 2016. GODINE

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se minimalni financijski standardi za:

– investicijsko ulaganje zdravstvenih ustanova u prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva,

– investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova – prostora, medicinske i nemedicinske opreme i prijevoznih sredstava,

– informatizaciju zdravstvene djelatnosti,

a sve sukladno planu i programu mjera zdravstvene zaštite i mreži javne zdravstvene službe.

Minimalni financijski standardi za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove na području županija i Grada Zagreba iz stavka 1. ove točke, u prvom tromjesečju 2016. godine utvrđuju se kako slijedi:

Tablica

Županija/Grad Zagreb

Iznos sredstava za investicijsko i tekuće održavanje

Iznos sredstava za investicijsko ulaganje

Iznos sredstava za otplate kredita

Ukupni iznos sredstava za decentralizirane funkcije

0

1

2

3

4

ZAGREBAČKA

1.033.764

2.877.405

 

3.911.169

KRAPINSKO- -ZAGORSKA

920.000

1.426.576

2.220.000

4.566.576

SISAČKO-MOSLAVAČKA

1.162.023

2.771.922

639.892

4.573.837

KARLOVAČKA

826.792

2.649.060

 

3.475.852

VARAŽDINSKA

688.000

3.265.505

589.533

4.543.038

KOPRIVNIČKO- -KRIŽEVAČKA

46.125

1.306.112

2.020.000

3.372.237

BJELOVARSKO- -BILOGORSKA

901.037

2.431.827

 

3.332.864

PRIMORSKO- -GORANSKA

1.298.338

4.238.048

 

5.536.386

LIČKO-SENJSKA

704.279

1.343.257

 

2.047.536

VIROVITIČKO- -PODRAVSKA

892.861

844.046

2.091.496

3.828.403

POŽEŠKO-SLAVONSKA

592.479

1.726.605

 

2.319.084

BRODSKO-POSAVSKA

1.190.747

2.055.666

1.008.291

4.254.704

ZADARSKA

490.290

3.113.820

 

3.604.110

OSJEČKO-BARANJSKA

1.584.830

3.559.063

 

5.143.893

ŠIBENSKO- -KNINSKA

598.106

2.940.085

 

3.538.191

VUKOVARSKO- -SRIJEMSKA

1.079.410

3.645.951

825.472

5.550.833

SPLITSKO-DALMATINSKA

3.235.590

2.624.000

810.000

6.669.590

ISTARSKA

1.177.252

1.791.768

2.125.000

5.094.020

DUBROVAČKO- -NERETVANSKA

1.963.587

1.798.141

 

3.761.728

MEĐIMURSKA

343.529

3.281.846

416.268

4.041.643

GRAD ZAGREB

2.182.349

6.506.436

1.395.608

10.084.393

UKUPNO

22.911.388

56.197.139

14.141.560

93.250.087

Županije, odnosno Grad Zagreb zbog postizanja racionalnosti i veće ekonomičnosti korištenja iznosa sredstava navedenih u stupcu 2 Tablice iz stavka 2. ove točke, za postupke istovrsne nabave veće vrijednosti mogu objediniti nabavu.

Dio sredstava za investicijsko ulaganje navedenih u stupcu 2 Tablice iz stavka 2. ove točke, namijenjenih za nabavu prijevoznih sredstava, može se koristiti isključivo za nabavku vozila za obavljanje osnovne djelatnosti.

Iznosi sredstava za otplate kredita navedenih u stupcu 3 Tablice iz stavka 2. ove točke, koriste se za otplatu kredita sklopljenih u prethodnom razdoblju, u svrhu:

– pokrića dospjelih, a nepodmirenih obveza zdravstvenih ustanova (preostale obveze za otplate kredita zatečenih iz Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2012. godini, »Narodne novine«, br. 52/2012 i 105/2012),

– investicijskog ulaganja zdravstvenih ustanova u prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva te ulaganja u informatizaciju zdravstvene djelatnosti utvrđenih u stavku 1. točke I. ove Odluke, a sukladno:

– Zaključku Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030104-03-9, od 22. svibnja 2003. godine i urbroja: 5030108-03-18, od 18. prosinca 2003. godine, vezano uz Plan razvoja bolničkih ustanova u Republici Hrvatskoj do 2010. godine;

– Zaključku Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030108-04-1, od 2. prosinca 2004. godine, koji se odnosi na Izvješće o provedbi Zaključka Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030104-03-9, od 22. svibnja 2003. godine i urbroja: 5030108-03-18, od 18. prosinca 2003. godine, vezano uz Plan razvoja bolničkih ustanova u Republici Hrvatskoj do 2010. godine;

– odlukama Vlade Republike Hrvatske, te odlukama županijskih skupština, o preuzimanju obveza za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u sljedećim godinama.

II.

Potrebno je ishođenje prethodne suglasnosti ministra nadležnog za zdravlje za korištenje sredstava navedenih u stupcima 1 i 2 Tablice iz točke I. stavka 2. ove Odluke, za projekte od značaja za cjelokupni zdravstveni sustav kojim se vrši podizanje standarda u cilju poboljšanja učinkovitosti, dostupnosti i ostalih načela zdravstvene zaštite, a u svrhu sagledavanja obveza koje bi mogle proizaći kao neizravna buduća obveza za državni proračun.

Ukoliko se za financiranje projekata po modelu javno-privatnog partnerstva ugovorne prirode planira koristiti sredstva decentraliziranih funkcija, prije sklapanja ugovora o javno-privatnom partnerstvu potrebno je ishoditi prethodnu suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, a strukturu decentraliziranih sredstava uskladiti na način da se ne dovodi u pitanje ostvarivanje postojećih minimalnih standarda koji su utvrđeni temeljem kriterija iz točke III. ove Odluke, a raspoređeni županijama i Gradu Zagrebu u Tablici u točki I. stavku 2. ove Odluke.

III.

Minimalni financijski standardi utvrđeni u stavku 2. točke I. ove Odluke, u ukupnoj visini od 93.250.087 kuna, čine osnovicu za izračun pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinicama područne (regionalne) samouprave u skladu s člankom 45.a stavkom 2. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Visina sredstava dodijeljenih pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu utvrđena je primjenom sljedećih kriterija:

– 70% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja osiguranih osoba u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj osiguranih osoba pri Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje,

– 10% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja lokaliteta na kojima se odvija zdravstvena djelatnost u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj lokaliteta u Republici Hrvatskoj,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja zdravstvenih ustanova u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj zdravstvenih ustanova koje imaju sklopljen ugovor s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja ugovorenih kreveta u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj ugovorenih kreveta s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje u Republici Hrvatskoj,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. iz ove Odluke odnosi se na udio ulaganja u zdravstvene ustanove (prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva) na području pojedinih županija iz svih izvora financiranja u prethodnim godinama,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. iz ove Odluke odnosi se na uključivanje projekata od prioritetne važnosti za podizanje dostupnosti zdravstvene zaštite.

Korektivni kriterij:

– završetak započetih investicija.

IV.

Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti svoje odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija za investicijsko ulaganje, investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova, te za informatizaciju zdravstvene djelatnosti u okvirima bilanciranih sredstava iz točke I. ove Odluke, a u skladu sa stvarnim stanjem i potrebama zdravstvenih ustanova, u cilju ispunjavanja zakonom propisanih uvjeta, odnosno normativa i standarda iz osnovnog zdravstvenog osiguranja, koje utvrđuje ministar nadležan za zdravlje.

V.

Investicijsko ulaganje obuhvaća rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine.

Investicijsko održavanje obuhvaća dodatno ulaganje u nefinancijsku imovinu zdravstvenih ustanova kojim se produžuje vijek uporabe, povećava kapacitet, mijenja namjena ili znatno poboljšavaju funkcionalna svojstva nefinancijske imovine.

Mjerila za utvrđivanje prava na bilančne rashode iz točke III. ove Odluke čini opseg djelatnosti svake zdravstvene ustanove ugovoren u osnovnom zdravstvenom osiguranju.

Opseg djelatnosti utvrđuje se u skladu s planom i programom mjera zdravstvene zaštite i mrežom javne zdravstvene službe.

Sredstva iz stavka 2. točke I. ove Odluke ne mogu se koristiti u svrhu uređenja prostora i medicinske i nemedicinske opreme i prijevoznih sredstava u svrhu pružanja zdravstvenih usluga izvan osnovnog zdravstvenog osiguranja.

VI.

Županije i Grad Zagreb donose zaključak kojim utvrđuju popis prioriteta za raspored dodijeljenih sredstava između zdravstvenih ustanova na svom području uvažavajući svrhu utvrđenu u stavcima 1. i 5. točke I. ove Odluke uz primjenu kriterija i mjerila iz točaka III. i IV. ove Odluke.

Ukoliko se u popis prioriteta uvrste obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, županije, odnosno Grad Zagreb trebaju sukladno članku 44. stavku 6. Zakona o proračunu prioritetno osigurati sredstva u okviru dodijeljene visine, te o istome izvijesti ministarstvo nadležno za zdravlje uz dostavu dokumentacije.

Županije, odnosno Grad Zagreb utvrđeni popis prioriteta iz stavka 1. ove točke dostavljaju na suglasnost ministru nadležnom za zdravlje.

Po dobivenoj suglasnosti ministra nadležnog za zdravlje, županije i Grad Zagreb donose odluke o rasporedu sredstava između zdravstvenih ustanova na svom području.

VII.

Na temelju kriterija i mjerila iz ove Odluke bilanciraju se sredstva županijama i Gradu Zagrebu za financiranje decentraliziranih rashoda zdravstvenih ustanova za osiguranje minimalnog financijskog standarda.

Ako županije, odnosno Grad Zagreb iz dodatnog udjela u porezu na dohodak ne osiguraju potrebnu visinu sredstava za financiranje rashoda prenesenih funkcija zdravstva, potrebnu razliku ostvaruju s pozicije pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije iz Odluke o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa državnih tijela i drugih proračunskih korisnika državnog proračuna Republike Hrvatske u prvom tromjesečju 2016. godine, sukladno kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, s tim da su dužni dokazati da se prihodi u njihovim proračunima ne ostvaruju u planiranim iznosima.

VIII.

Županije i Grad Zagreb dužni su u svojim proračunima posebno planirati sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija za zdravstvene ustanove.

Županije i Grad Zagreb dužni su uskladiti dinamiku financiranja decentraliziranih rashoda s dinamikom ostvarivanja prihoda iz dodatnog udjela u porezu na dohodak u svom proračunu i sredstvima s pozicije pomoći izravnanja.

IX.

Ova Odluka objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2016. godine.

Klasa: 022-03/15-04/495

Urbroj: 50301-04/04-15-2

Zagreb, 5. studenoga 2015.

Predsjednik Zoran Milanović, v. r.

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_11_122_2317.html

Copyright © Ante Borić