VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 4. stavka 2., članka 7. stavka 5. i članka 16. stavka 6. Zakona o državnoj informacijskoj infrastrukturi (»Narodne novine«, broj 92/14), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 24. rujna 2015. godine donijela
Predmet uredbe
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom propisuju se organizacijski i tehnički standardi za povezivanje na državnu informacijsku infrastrukturu, uvjeti i aktivnosti nužni za pokretanje, implementaciju, razvoj i nadzor projekata vezanih uz državnu informacijsku infrastrukturu, način upravljanja, razvoja te ostali elementi neophodni za rad državne informacijske infrastrukture.
(2) Uredbom se uređuje način povezivanja na sustav središnjeg državnog portala, na nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav i na korisnički pretinac.
(3) Uredba utvrđuje ustroj, sadržaj, način korištenja i uvjete za evidenciju javnih registara u Metaregistru.
Definicije
Članak 2.
U smislu ove Uredbe pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
1. Pružatelj dijeljenih usluga je Centar dijeljenih usluga (Shared Service Centre, u daljnjem tekstu: CDU).
2. Dijeljena usluga (u daljnjem tekstu: DU) je pojam koji označava funkcionalnost pružanja usluga zajedničkih poslovnih rješenja i zajedničkih IT usluga svim korisnicima putem IT rješenja u »oblaku«. Model se zasniva na pružanju standardiziranih horizontalnih usluga koje zadovoljavaju potrebe više korisnika.
3. Oblak (Cloud computing) je model koji omogućava mrežni pristup udaljenom zajedničkom sustavu različitih računalnih resursa.
4. TIER – standardizirana metodologija za utvrđivanje dostupnosti podatkovnog centra, vrijednosti su od 1 do 4. definirane od Udruženja telekomunikacijske industrije (Telecommunications Industry Association).
5. Središnji sustav interoperabilnosti je sustav koji obuhvaća sve elemente potrebne za realizaciju e-usluga kao što su:
a) Metaregistar: alat za integraciju podataka registarskih sustava s opisom svih načina prijenosa podataka;
b) Government Service Bus: protokol razmjene i praćenja razmjene podataka/dokumenata i poruka; prijenos podataka i sigurnost; sustav pohrane podataka;
c) Distribuirana arhitektura e-usluga i državnih platformi kao što su e-Građani i e-Poslovanje; e-identifikacije, e-ovlaštenja, e-potpisa, e-pristojbe: osobni korisnički pretinac.
6. Tijela javnog sektora u smislu ove Uredbe su tijela određena u članku 2. točki 20. Zakona o državnoj informacijskoj infrastrukturi (»Narodne novine«, broj 92/14).
7. Autentifikacija je formalizirani proces verifikacije vjerodajnice Korisnika koji rezultira potvrđivanjem / osporavanjem identiteta; provjera se obavlja kroz Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav (u daljnjem tekstu: NIAS);
8. IKT je pojam koji označava informacijsku i komunikacijsku tehnologiju.
9. Tehnička infrastruktura je pojam koji označava svu opremu prostora za pouzdani smještaj IKT opreme, svu opremu i računalne resurse, servise, licence i programsku podršku za podatkovne mreže, sustave pohrane podataka, aplikacije, središnji sustav interoperabilnosti i razmjenu podataka.
I. ORGANIZACIJSKI STANDARDI ZA POVEZIVANJE NA DRŽAVNU INFORMACIJSKU INFRASTUKTURU
Uspostava Centra dijeljenih usluga
Članak 3.
(1) Cilj uspostave Centra dijeljenih usluga jest objedinjavanje državne informacijske infrastrukture te ujednačavanje postupanja tijela javnog sektora.
(2) Agencija za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Paljetkova 18, upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu s matičnim brojem subjekta (MBS) 08051372 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB) 02994650199 postaje pružatelj usluga na principima Centra dijeljenih usluga za potrebe tijela javnog sektora.
(3) Obveza je CDU-a objediniti državnu informacijsku infrastrukturu na načelima modela dijeljenih usluga te uspostaviti usluge korištenja istih programskih rješenja za horizontalne poslovne procese (Software as a Service), usluge korištenja zajedničke komunikacijsko-računalne infrastrukture (Infrastructure as a Service) za potrebe tijela javnog sektora, te lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
(4) Računalna infrastruktura CDU-a se uspostavlja na području Republike Hrvatske. Iznimno, pri uvođenju novih usluga za koje se inicijalno očekuje veliki broj korisnika, moguće je kratkotrajno angažirati resurse i izvan Republike Hrvatske. Pristup infrastrukturi moguć je iz Republike Hrvatske i inozemstva.
(5) CDU može obavljati i druge stručne poslove iz okvira svoje djelatnosti samo ako je to prethodno odobrilo Vijeće za državnu informacijsku infrastrukturu.
(6) Usluge DU-a iz članka 6. stavka 1., podstavka 3. i stavaka 5. i 6. ove Uredbe mogu pružati i Financijska agencija sa sjedištem u Zagrebu, Ulica grada Vukovara 70, upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu s matičnim brojem subjekta (MBS) 080422905 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB) 85821130368 i Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet sa sjedištem u Zagrebu, Josipa Marohnića 5, upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu s matičnim brojem subjekta (MBS) 080008627 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB) 58101996540.
Financiranje i vlasništvo nad opremom CDU
Članak 4.
(1) Usluge iz članka 2. podstavka 2. ove Uredbe uspostavljaju se tehničkom infrastrukturom financiranom javnim sredstvima i sredstvima CDU. Tako uspostavljena tehnička infrastruktura predstavlja suvlasništvo Republike Hrvatske i CDU u dijelovima u kojima su sudjelovali u financiranju (u slučaju zajedničke nabave) ili pojedinačno u slučaju pojedinačne nabave.
(2) Tehničkom infrastrukturom uspostavljenom stavkom 1. ovoga članka upravlja se kroz sustav upravljanja infrastrukturom, a koji će CDU uspostaviti u ime Vlade Republike Hrvatske. Sustav će osigurati pregled infrastruktura u uporabi i održavanju.
(3) Kod utvrđivanja cijena usluga koje CDU pruža sukladno članku 2. stavku 2. ove Uredbe, primjenjuju se cijene koje obuhvaćaju troškove uspostave i održavanja DU-a na način da jamči dugoročnu održivost sustava.
(4) Cijena obuhvaća troškove koji nisu financirani javnim sredstvima i uvećava se za postotak kojeg utvrdi Vlada Republike Hrvatske Odlukom Vlade, a na prijedlog Vijeća za državnu informacijsku infrastrukturu (u daljnjem tekstu: Vijeće), a koji se utvrđuje sukladno pravilima o državnoj potpori u obliku naknade za javne usluge.
(5) CDU priprema prijedlog cijena usluga te ga dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske koje ga dostavlja Vijeću za na usvajanje.
Upravljanje i razvoj DU-a
Članak 5.
(1) Radno tijelo Vlade Republike Hrvatske nadležno za koordinaciju informatizacije javnog sektora (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) donosi Godišnji plan rada i razvoja DU-a (u daljnjem tekstu: Godišnji plan). Godišnji plan priprema CDU te ga dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske koje uz suglasnost Vijeća predlaže Godišnji plan Povjerenstvu.
(2) Svaki projekt DU-a upisuje se u Javni registar za koordinaciju projekata izgradnje državne informacijske infrastrukture ProDII (u daljnjem tekstu: ProDII) i odobrava od strane Povjerenstva na temelju preporuke središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove e-Hrvatske.
(3) Prije objave javne nabave, CDU će dokumentaciju za javnu nabavu, uključujući i tehničke specifikacije usluga ili roba, dostaviti na odobrenje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske, a koje će donijeti odluku temeljem prethodnog mišljenja Vijeća u roku od 30 dana od dostave dokumentacije.
(4) U slučaju da središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske ne donese odluku u roku iz stavka 3. ovoga članka, smatra se da je odobrena dokumentacija iz navedenog stavka.
Usluge CDU
Članak 6.
(1) CDU će za potrebe tijela javnog sektora osigurati sljedeće:
– preduvjete da sva tijela javnog sektora mogu koristiti zajedničku, pouzdanu i skalabilnu IKT infrastrukturu prema paradigmi »oblaka« tj. usluge putem CDU-a kao osnove za razvoj i implementaciju e-usluga;
– korištenje pouzdanog smještaja njihove IKT opreme u CDU;
– konzultantske usluge putem CDU-a kao pomoć za razvoj i implementaciju novih tehnologija;
– usluge središnjeg sustava interoperabilnosti i razmjene podataka i
– usluge za istovrsne poslove tijela javnog sektora.
(2) Za pružanje dijeljenih usluga iz ovog članka stavka 1., podstavaka 1. i 2., CDU će uspostaviti okolinu koja će se temeljiti na TIER 3 međunarodnom standardu okoline podatkovnog centra, a koja će osigurati:
– sva računalna oprema koja se koristi u CDU imati će najmanje dvostruko napajanje pojedinačnih komponenti kao i najmanje dvostruke rashladne sustave;
– ukupna okolina temeljena na ovakvoj arhitekturi posjedovati će višestruke mrežne veze koje osiguravaju dostupnost resursa i
– ukupna okolina temeljena na ovakvoj arhitekturi garantirat će pojedinačnoj usluzi dostupnost od 99,982%, odnosno ne više od 94 minuta godišnje nedostupnosti usluge.
(3) Temeljni operativni sustavi, baze podataka te specifične usluge bit će definirani u Katalogu usluga (u daljnjem tekstu: Katalog).
(4) Okruženja definirana u Katalogu iz stavka 7. ovoga članka razvijat će se prema zahtjevima krajnjih korisnika i mogućnostima CDU-a.
(5) CDU će uspostaviti središnji sustav interoperabilnosti te razmjene podataka i pristupa dostupnim uslugama putem programskih sučelja, a koji podržava okvire interoperabilnosti.
(6) CDU će za istovrsne poslove tijela javnog sektora pružati usluge u oblaku (»Cloudu«).
(7) Detaljan opis sustava visoko dostupne okoline te nivoi dostupnosti usluga bit će opisani u posebnom poglavlju Kataloga. Katalog priprema CDU te ga prezentira Vijeću i središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske. Povjerenstvo usvaja Katalog na temelju prijedloga središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove e-Hrvatske.
(8) Usvojeni Katalog središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske i CDU objavljuju na svojim web-stranicama.
Korisnici usluga CDU-a
Članak 7.
(1) Korisnici usluga CDU-a su tijela javnog sektora. Povjerenstvo donosi Plan integracije informacijskih sustava tijela javnog sektora, a kojeg priprema CDU te ga dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske, koje uz suglasnost Vijeća predlaže Plan integracije Povjerenstvu.
(2) Sve usluge CDU-a bit će dostupne pod istim uvjetima i tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave za obavljanje poslova vezanih uz vlastito poslovanje i pružanje javnih usluga.
II. TEHNIČKI STANDARDI
Infrastruktura
Članak 8.
CDU podržava različita infrastrukturna rješenja (operativni sustav i bazu podataka) od kojih je barem jedno bazirano na otvorenom kodu. Sva infrastrukturna rješenja koju CDU podržava navode se u Katalogu.
Tehničke usluge
Članak 9.
Za pružanje tehničkih usluga, CDU će osigurati minimalno sljedeće resurse:
– središnji sustav interoperabilnosti;
– zajedničku uslugu imeničkog direktorija za sve objekte/osobe tijela javnog sektora;
– zajedničku uslugu sustava elektroničke pošte za organizacije koje se nalaze u zajedničkom imeničkom direktoriju;
– zajedničku uslugu platforme za suradnju i komunikaciju djelatnika javnog sektora;
– zajedničku uslugu platforme za e-učenje i ispitna platforma za tijela javnog sektora;
– zajedničku uslugu platforme za uredsko poslovanje;
– zajedničku uslugu upravljanja slučajevima i problemima (ICT podrška i rješavanje) i
– zajedničku uslugu upravljanja podacima (podacima, metapodacima, registrima i otvorenim podacima) na razini tijela javnog sektora.
Poslovne usluge
Članak 10.
CDU će osigurati minimalno usluge za praćenje sljedećih poslovnih procesa:
– uredskog poslovanja;
– javne nabave;
– zaprimanja e-računa;
– upravljanja ljudskim potencijalima;
– komunikaciju službenika prema upravnim područjima (CIRCABC) i
– zajedničkog sustava dinamičkih obrazaca.
III. OBVEZA KORIŠTENJA USLUGA CDU
Obveza korištenja podatkovnog centra
Članak 11.
(1) Za pružanje usluga dijeljene infrastrukture iz članka 6. stavka 1. podstavaka 1. i 2. CDU će osigurati konfiguracijske resurse koji odgovaraju namjenama krajnjeg korisnika.
(2) Usluge korištenja pouzdanog smještaja državne informacijske infrastrukture u CDU-u obvezna su koristiti tijela javnog sektora koja na dan stupanja na snagu ove Uredbe ne raspolažu prostorom koji zadovoljava zahtjeve sukladno članku 6. stavku 2. ove Uredbe.
Korištenje ostalih usluga CDU-a
Članak 12.
Usluge iz članka 6. ove Uredbe obvezna su koristiti tijela javnog sektora sukladno Planu integracije iz članka 7. ove Uredbe.
IV. SIGURNOSNI ZAHTJEVI DRŽAVNE INFORMACIJSKE INFRASTRUKTURE
Članak 13.
(1) Državna informacijska infrastruktura je, u pravilu, neklasificirana te se primjenjuju odgovarajuće mjere i standardi utvrđeni propisima o informacijskoj sigurnosti.
(2) Provođenje sigurnosnih mjera i standarda nad državnom informacijskoj infrastrukturi vrši se u koordinaciji sa Zavodom za sigurnost informacijskih sustava (u daljnjem tekstu: ZSIS).
(3) Za određivanje tehničkih sigurnosnih uvjeta i aktivnosti nužnih za pokretanje, implementaciju, razvoj projekata povezanih s državnom informacijskom infrastrukturom potrebno je uključiti ZSIS te druge stručnjake za sigurnost radi usuglašavanja mjera i standarda potrebnih za određeni projekt tijekom pripreme, izrade i postavljanja projekta s trenutno važećom najboljom sigurnosnom praksom, kibernetičkom situacijom i specifičnostima određenog projekta.
(4) ZSIS će provoditi periodičke provjere sigurnosnih mjera nad državnom informacijskom infrastrukturom te će dati obvezujuće preporuke za usklađenje sigurnosti sustava, sukladno zakonu kojim se uređuje sigurnosno-obavještajni sustav Republike Hrvatske i posebnim propisima.
V. ORGANIZACIJSKI I TEHNIČKI STANDARDI SUSTAVA e-Građani/e-Poslovanje
Organizacijski standardi za uključivanje u sustav e-Građani/e-Poslovanje
Članak 14.
(1) Ured predsjednika Vlade Republike Hrvatske koordinira uključivanje web-stranica tijela javnog sektora u sustav središnjeg državnog portala gov.hr te donosi Plan integracije web-stranica.
(2) Središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske donosi odluku o uključivanju vjerodajnica za elektroničku identifikaciju i e-usluga na identifikacijski/autentifikacijski sustav temeljem zahtjeva tijela i udovoljavanja tehničkih standarda sukladno članku 15. ove Uredbe.
(3) Središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske donosi odluku o uključivanju e-usluga na sustav korisničkih poruka temeljem udovoljavanja zahtjeva zaprimljenog na propisanom obrascu, objavljenom sukladno članku 15. ove Uredbe.
Tehnički standardi
Članak 15.
Tehničke standarde i način povezivanja na komponente središnjeg sustava interoperabilnosti, propisuje središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske; odobrene od Vijeća, javno se objavljuju na web-stranicama središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove e-Hrvatske i na stranicama CDU-a.
Elektronički zapisi u sustavu javne uprave
Članak 16.
(1) Elektronički zapisi generirani iz službenih evidencija tijela javnog sektora su javne isprave.
(2) Elektroničke usluge koje pružaju sustavi javne uprave stvaraju elektroničke zapise koji su pravno valjane isprave i kada su ispisane na papiru, ukoliko je izrađena sukladno stavku 3. ovog članka.
(3) Elektronički zapisi se generiraju i čuvaju u sustavu institucija koja kreiraju dokumente. Elektroničkim zapisima se pristupa putem poveznice u sustavu e-Građani i e-Poslovanje. Elektronički zapisi se čuvaju najmanje 3 mjeseca od trenutka generiranja te se u tom roku može izvršiti provjera elektroničkog zapisa uvidom u elektronički zapis kojem se pristupa putem broja zapisa i kontrolnog broja otisnutog u kontrolnom dijelu elektroničkog zapisa, putem web-stranice otisnute u rubrici »Napomene kako provjeriti elektronički dokument«.
(4) Nakon isteka roka od 3 mjeseca dokumenti se brišu.
(5) Elektronički zapis se sastoji od podataka propisanih za određenu ispravu koja se izdaje te kontrolnih podataka.
(6) Kontrolni podaci sadrže:
– naziv izdavatelja dokumenta;
– vrijeme izdavanja dokumenta;
– izdavatelja certifikata;
– serijski broj certifikata;
– algoritam potpisa;
– broj zapisa;
– kontrolni broj;
– elektronički pečat;
– informacije za provjeru dokumenta i
– napomene kako provjeriti elektronički dokument.
(7) Elektroničke usluge podržavaju slanje elektroničkog zapisa na elektroničku poštu koju upiše korisnik.
VI. UVJETI I AKTIVNOSTI NUŽNI ZA POKRETANJE, IMPLEMENTACIJU I RAZVOJ PROJEKATA DRŽAVNE INFORMACIJSKE INFRASTRUKTURE
Pokretanje, implementacija i razvoj projekata
Članak 17.
Projekti vezani uz državnu informacijsku infrastrukturu se pokreću, razvijaju i implementiraju upisom u Javni registar ProDII.
Uključivanje u e-uslužni prostor Republike Hrvatske i Europsku uniju
Članak 18.
(1) Projekti vezani uz državnu informacijsku infrastrukturu se pokreću, implementiraju i razvijaju na način da osiguravaju povezivanje u hrvatski e-uslužni prostor:
– definiraju osiguranje upravljanja projektom;
– definiraju osiguranje upravljanja nadzorom i revizijom projekata;
– definiraju potrebu za podatkovnim povezivanjem s drugim javnim registrima u Republici Hrvatskoj (razvoj web-servisa);
– definiraju podatke koji su u sustavu koji se razvija autentični te potrebni drugim informacijskim sustavima u Republici Hrvatskoj (razvoj web-servisa);
– definiraju veze i upis u Metaregistar, ukoliko se razvija novi javni registar;
– definiraju otvaranje otvorenih podataka i metapodataka za ponovnu uporabu;
– definiraju e-usluge koje sustav može pružati građanima kroz platformu e-Građani, a izgrađene sukladno standardima za e-usluge;
– definiraju e-usluge koje sustav može pružati poslovnim subjektima kroz platformu e-Poslovanje kada se razvije i implementira;
– definiraju uključivanje međunarodnih preporuka za pristupačnost;
– definiraju način uključivanja edukacije zaposlenih/korisnika za korištenje sustava i
– definiraju osiguranje vanjske revizije projekta.
(2) Za povezivanje e-usluga u europski e-upravni informacijski prostor nužno je također:
– definirati potrebe za podatkovnim povezivanjem s drugim javnim registrima u Europskoj uniji (u daljnjem tekstu: EU), npr. razvoj web-servisa;
– definirati podatke koji su u sustavu koji se razvija autentični te potrebni drugim informacijskim sustavima u EU (razvoj web-servisa);
– definirati e-usluge koje sustav može/treba pružati građanima EU kroz platformu e-Građani, a izgrađene sukladno standardima za e-usluge s korisničkim sučeljem na više jezika (minimalno engleski, a može i na drugim jezicima, ovisno o namjeni usluge) te
– definirati e-usluge koje sustav može/treba pružati poslovnim subjektima EU kroz sustav e-Poslovanje s korisničkim sučeljem na više jezika (minimalno engleski, a može i na drugim jezicima, ovisno o namjeni usluge).
Tehnički standardi
Članak 19.
(1) Nova programska rješenja razvijaju se uz korištenje infrastrukture utvrđene Katalogom sukladno članku 6. stavku 7. ove Uredbe.
(2) Iznimno od stavka 1. ovog članka, ukoliko infrastruktura utvrđena Katalogom ne zadovoljava potrebe projekta, tijelo javnog sektora dostavlja obrazloženje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske koje će ga prezentirati Vijeću te će temeljem mišljenja Vijeća predložiti Vladi Republike Hrvatske donošenje odluke o odobrenju projekta.
VII. METAREGISTAR
Ustroj Metaregistra
Članak 20.
(1) Svrha Metaregistra je osiguravanje interoperabilnosti razmjene podataka i informacija o registrima, ustrojavanju registara, promjenama strukture registara, postojećim načinima njihovog povezivanja, a sve radi povećanja kvalitete javnih usluga i omogućavanja planiranja i provedbe projekata korištenjem podataka koji se već prikupljaju od strane drugog tijela javnog sektora sukladno propisima o državnoj informacijskoj infrastrukturi.
(2) Voditelj Metaregistra je središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske.
(3) Metaregistar je javni registar koji čini dio državne informacijske infrastrukture, a sadrži podatke o svim javnim registrima.
(4) Sva tijela javnog sektora obvezna su, prije uspostave javnog registra, upisati podatke u Metaregistar te označiti podatke javno dostupnim, ukoliko nema pravne prepreke.
Sadržaj Metaregistra
Članak 21.
(1) Javni registar Metaregistar vodi se u elektroničkom obliku te sadrži sljedeće vrste podataka:
1. podatke o javnim registrima;
2. podatke o institucijama;
3. klasifikacije;
4. podatke semantičkih pojmova;
5. podatke internih šifarnika;
6. podatke tehničkih standarda;
7. podatke o državnoj informacijskoj infrastrukturi;
8. podatke o osobama;
9. podatke o odobrenjima;
10. podatke o prijavama;
11. podatke o obavijestima;
12. podatke o uslugama;
13. podatke o plaćanju i
14. podatke o šifarničkim pojmovima.
(2) Na sve osobne podatke primjenjuju se propisi iz područja zaštite osobnih podataka.
(3) Sadržaj podataka iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se u Prilogu 1., koji je sastavni dio ove Uredbe.
Način korištenja i pristup podacima Metaregistra
Članak 22.
(1) Pristup podacima Metaregistra je anoniman ili identificiran putem državnog identifikacijskog sustava.
(2) Anonimni korisnik ima pravo uvida u sve javno objavljene podatke u Metaregistru.
(3) Identificirani korisnici imaju, ovisno o njihovom ovlaštenju, pravo uvida u podatke koje su upisali, u podatke institucije u kojoj su zaposleni ili sve podatke u Metaregistru.
Način upravljanja i vođenja Metaregistra i obveza unosa podataka
Članak 23.
Tijela javnog sektoru dužna su kontinuirano unositi podatke o javnim registrima, a naročito prije uspostave novog registra te promjene registra.
Unos podataka u Metaregistar
Članak 24.
(1) Tijela javnog sektora obvezna su kontinuirano unositi podatke o registrima, a najkasnije prije uspostave novog registra.
(2) Voditelji javnih registara dužni su kontinuirano upisivati sve vrste podataka koje prikuplja javni registar, sve postojeće načine povezivanja s drugim registrima te kontakt osobe zadužene za pojedini registar.
(3) Voditelji registara koji koriste podatke iz drugih registara dužni su preuzimanje podataka registrirati u javnom registru iz kojeg preuzimaju podatke.
(4) Promjene vezane uz registar, smještaj, brisanje, promjena voditelja, promjena strukture, promjena načina povezivanja s drugim registrima, voditelji registra dužni su odmah po saznanju, najaviti putem podsustava obavijesti Metaregistra. Voditelji registara koji koriste podatke iz drugih registara dužni su, po zaprimanju obavijesti, izraziti svoje potrebe ukoliko bi objavljena promjena utjecala na njihov posao.
(5) Promjene vezane uz registar, smještaj, brisanje, promjena voditelja, promjena strukture, promjena načina povezivanja s drugim registrima, voditelji registra dužni su odmah po izvršenju unijeti u Metaregistar.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 25.
(1) Godišnji plan iz članka 5. stavka 1. ove Uredbe CDU će pripremiti i dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske do kraja prosinca za iduću godinu, koje će Godišnji plan uz suglasnost Vijeća uputiti Povjerenstvu radi donošenja u daljnjem roku od 30 dana.
(2) Katalog iz članka 6. stavka 7. ove Uredbe CDU će pripremiti i prezentirati Vijeću i središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske u roku od 3 mjeseca od stupanja na snagu ove Uredbe, koje će Katalog uputiti Povjerenstvu radi usvajanja u daljnjem roku od 30 dana.
(3) Plan integracije iz članka 7. stavak 1. ove Uredbe CDU će pripremiti i dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske u roku od 3 mjeseca od stupanja na snagu ove Uredbe, koje će Plan integracije uz suglasnost Vijeća uputiti Povjerenstvu radi donošenja u daljnjem roku od 30 dana.
(4) Tehničke standarde iz članka 15. ove Uredbe CDU će u roku od 3 mjeseca od stupanja na snagu ove Uredbe pripremiti i dostaviti Vijeću radi odobrenja.
Članak 26.
Ova Uredba stupa na snagu 1. siječnja 2016. godine.
Klasa: 022-03/15-03/85 Urbroj: 50301-09/09-15-2 Zagreb, 24. rujna 2015.
Predsjednik Zoran Milanović, v. r.
PRILOG 1.
SADRŽAJ PODATAKA U METAREGISTRU
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_09_103_2006.html