Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 66/15 od 15.06.2015.:

 

MINISTARSTVO SOCIJALNE POLITIKE I MLADIH

Na temelju članka 242. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine« broj 157/13 i 152/14), ministrica socijalne politike i mladih donosi

 

PRAVILNIK O NAČINU PROVOĐENJA I SADRŽAJU UPRAVNOG NADZORA I NADZORA NAD STRUČNIM RADOM TE UVJETIMA KOJE MORAJU ISPUNJAVATI DRŽAVNI SLUŽBENICI ZA PROVOĐENJE UPRAVNOG NADZORA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim Pravilnikom propisuje se način i sadržaj provođenja upravnog nadzora nad radom centra za socijalnu skrb (u daljnjem tekstu: centar), jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugih pravnih osoba koje odlučuju o pravima iz socijalne skrbi, način i sadržaj nadzora nad stručnim radom centra, te uvjeti koje moraju ispunjavati ovlašteni državni službenici koji provode upravni nadzor.

(2) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski spol.

Članak 2.

Upravni nadzor provode ovlašteni državni službenici ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi.

II. NAČIN PROVOĐENJA UPRAVNOG NADZORA I NADZORA NAD STRUČNIM RADOM

Članak 3.

(1) Upravni nadzor provodi se neposrednim pregledom predmeta i dokumentacije koji su predmet upravnog nadzora.

(2) Nadzor nad stručnim radom provodi se analizom sadržaja stručne dokumentacije sa svrhom uvida u primjenu metoda i tehnika stručnog rada.

(3) Upravni nadzor i nadzor nad stručnim radom provodi se u prostorima centra, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno druge pravne osobe čiji se rad nadzire.

(4) Izvanredni upravni nadzor može se provesti i na način da se od centra, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno druge pravne osobe zatraži dostava predmeta i dokumentacije nad kojom je potrebno provesti nadzor.

(5) Za svaki pojedini nadzor određuje se voditelj nadzora između državnih službenika koji provode upravni nadzor.

(6) Voditelja nadzora određuje voditelj odjela za upravni nadzor uz suglasnost voditelja službe.

(7) Voditelj nazora ovlašteni je državni službenik koji brine o vođenju zapisnika tijekom nadzora, te izradi cjelovitog izvješća koje sadrži izvješća svih ostalih uključenih državnih službenika, prema područjima rada koje nadziru.

Zapisnik

Članak 4.

(1) O provedenom upravnom i stručnom nadzoru voditelj upravnog nadzora sastavlja zapisnik kojim se utvrđuje koje su radnje provedene tijekom provođenja upravnog nadzora.

(2) Zapisnik sadrži:

– naznaku pravne osobe u kojoj se provodi nadzor,

– osobno ime ovlaštene osobe u pravnoj osobi,

– osobno ime ovlaštenih državnih službenika koji provode nadzor,

– vrijeme početka nadzora,

– podatke o obavljenim nadzornim radnjama,

– podatke o usmeno izrečenim mjerama,

– druge podatke koji su od značaja za provedbu nadzora,

– vrijeme završetka nadzora,

– potpise ovlaštenih državnih službenika koji su proveli nadzor i odgovorne osobe u pravnoj osobi u kojoj je nadzor proveden.

(3) Ovlašteni državni službenici mogu privremeno izuzeti predmete i izvornu dokumentaciju što se utvrđuje zapisnikom.

Članak 5.

III. SADRŽAJ UPRAVNOG NADZORA I NADZORA NAD STRUČNIM RADOM

Upravni nadzor u smislu provođenja ovog Pravilnika obuhvaća:

1. zakonitost rada i postupanja

2. rješavanje u upravnim stvarima

3. djelotvornost, ekonomičnost i svrhovitost rada u obavljanju poslova javnopravnih tijela i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

4. svrhovitost unutarnjeg ustrojstva i osposobljenost službenika i namještenika za obavljanje poslova javnopravnih tijela i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

5. odnos službenika i namještenika prema građanima i drugim strankama.

Članak 6.

Nadzor nad zakonitosti rada i postupanja obuhvaća osobito nadzor nad:

– zakonitosti općih akata pravne osobe koja odlučuje o pravima iz socijalne skrbi,

– statusnom dokumentacijom centra (statutom, pravilnicima, poslovnicima i drugim aktima koje je potrebno donijeti prema odredbama posebnih zakona te odlukama kojima se uređuju pojedina pitanja u centru),

– sudjelovanjem centra u pravnom prometu s drugim pravnim i fizičkim osobama,

– aktima vezanim za materijalno i financijsko poslovanje centra,

– unutarnjim ustrojem centra,

– radom upravnog vijeća centra,

– radom ravnatelja centra,

– brojem i vrstom stručnih i drugih radnika centra u odnosu na propisane uvjete (stručna sprema, zvanje, stručni ispit i licenca/dopusnica za rad ovlaštene komore),

– ugovorima o radu te ostalom dokumentacijom u svezi zasnivanja radnog odnosa i rada, te

– ostalim obvezama centra propisanim zakonom i drugim propisima.

Članak 7.

(1) Nadzor nad rješavanjem u upravnim stvarima obuhvaća nadzor nad primjenom zakona kojim se propisuje upravni postupak i materijalnih propisa kojima se uređuje pitanje koje je predmet upravne stvari.

(2) Nadzor nad rješavanjem u upravnim stvarima obuhvaća nadzor nad provođenjem upravnog postupka koji centri, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe, provode u okviru djelokruga utvrđenog na temelju zakona rješavajući o upravnim stvarima.

Članak 8.

Nadzor nad djelotvornosti, ekonomičnosti i svrhovitosti rada u obavljanju poslova centra obuhvaća osobito kontrolu nad postupanjem centra, na način da isto bude što je moguće jednostavnije, bez odgode i uz što manje troškove, ali tako da se utvrde sve činjenice i okolnosti bitne za rješavanje u konkretnom predmetu.

Članak 9.

Nadzor nad svrhovitosti unutarnjeg ustroja i osposobljenosti radnika za obavljanje poslova u centru obuhvaća nadzor nad usklađenosti ustroja sa važećim zakonskim i podzakonskim propisima te nadzor nad osposobljenosti radnika sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi i drugim posebnim propisima.

Članak 10.

Nadzor nad odnosom radnika centra prema građanima i drugim strankama obuhvaća nadzor nad postupanjem centra povodom pritužbi i predstavki na pruženu uslugu ili postupanje radnika, koje centar zaprimi u svom radu.

Članak 11.

Nadzor nad stručnim radom centra obuhvaća osobito nadzor nad:

– planom i programom rada centra,

– radom stručnog vijeća centra,

– primjenom etičkih i drugih načela socijalnog rada,

– provođenjem postupka i poduzimanja mjera i aktivnosti u cilju zaštite prava, interesa i dobrobiti osobe u stanju socijalno-zaštitne potrebe (korisnika),

– provedbom postupka kroz primjenu metoda i tehnika stručnog socijalnog rada (planiranje, savjetovanje, intervjui, očevidi, socijalne anamneze, stručna mišljenja, individualni planovi i programi rada te evaluacija),

– drugim pitanjima značajnim za utvrđivanje kvalitete socijalnog rada i načina ostvarivanja prava i usluga socijalnog rada,

– svrhovitosti, prikladnosti i pravovremenosti poduzetih mjera i aktivnosti,

– vođenjem propisane evidencije i dokumentacije,

– načinom izbora, prikladnosti i primjenom psihodijagnostičkih sredstava, metoda i tehnika,

– analizom načina interpretacije i integracije rezultata procjene,

– procjenom kvalitete i primjerenosti stručnog mišljenja,

– procjenom poštivanja Kodeksa etike psihološke djelatnosti,

– vođenjem psihološke dokumentacije.

Izvješće

Članak 12.

(1) O obavljenom upravnom nadzoru i nadzoru nad stručnim radom ovlašteni državni službenik dužan je sastaviti izvješće (u daljnjem tekstu: izvješće) koje sadrži prikaz utvrđenog stanja i mjere koje u određenom roku nadzirano tijelo treba poduzeti radi otklanjanja utvrđenih nedostataka.

(2) Izvješće sadrži:

– uvod,

– popis propisa na kojima se temelji upravni nadzor,

– zakonitost organizacije rada,

– prikaz poslova i utvrđenog stanja po stručnim cjelinama,

– naložene mjere za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti s nositeljem provedbe mjere i rokom izvršenja mjere,

– uputu kome i u kojem roku se dostavlja očitovanje na izvješće,

– osobna imena te potpis ovlaštenih državnih službenika koji su proveli nadzor i sastavili izvješće.

(3) Ovlašteni državni službenik dužan je dostaviti izvješće nadziranom tijelu najkasnije u roku od 30 dana od dana obavljenog nadzora.

(4) Izvješće se dostavlja ravnatelju centra, predsjedniku upravnog vijeća centra te čelniku tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) uprave odnosno druge pravne osobe.

(5) Rok za dostavu očitovanja na izvješće je 15 dana računajući od dana zaprimanja izvješća.

(6) U roku od godine dana od dostave izvješća o provedenom upravnom nadzoru, provest će se kontrolni upravni nadzor iz članka 243. stavka 4. Zakona o socijalnoj skrbi.

IV. UVJETI ZA PROVOĐENJE UPRAVNOG NADZORA

Članak 13.

Upravni nadzor može provoditi socijalni radnik, pravnik, psiholog, socijalni pedagog, edukacijski rehabilitator, koji ispunjava uvjete propisane Pravilnikom o unutarnjem redu ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi i koji je ovlašten za provođenje upravnog nadzora.

Članak 14.

(1) Ovlašteni državni službenik ima iskaznicu kojom dokazuje svoje službeno svojstvo i ovlasti, a kojom se predstavlja prije početka provođenja nadzora.

(2) Službenu iskaznicu (u daljnjem tekstu: iskaznica) ovlaštenog državnog službenika u Odjelu za upravni nadzor izdaje ministarstvo nadležno za poslove socijalne skrbi.

(3) Iskaznica se izrađuje sublimacijskim ispisom na računalnom sustavu za izradu službenih iskaznica TIM – ID1, kao plastična kartica pravokutnog oblika, svijetlo zelene boje, izmjere 85,6 × 54 mm.

Članak 15.

Iskaznica sadrži sljedeće podatke:

a) na prednjoj strani:

1. utisnuti grb Republike Hrvatske,

2. natpis »Republika Hrvatska«,

3. natpis »Ministarstvo socijalne politike i mladih«,

4. naziv Upravni nadzor

5. mjesto za fotografiju veličine 28 × 32 mm preko koje se u donjem lijevom kutu otiskuje pečat Ministarstva,

6. osobno ime nositelja iskaznice,

7. serijski broj iskaznice;

b) na poleđini:

8. tekst ovlasti nositelja iskaznice koji glasi:

9. »Nositelj ove iskaznice ima ovlasti utvrđene odredbom članka 241., 246. i 247. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, broj 157/13 i 152/14)«.

10. evidencijski broj iskaznice

11. nadnevak izdavanja iskaznice,

12. mjesto pečata i potpis ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi.

Očevidnik

Članak 16.

O provedenom nadzoru i poduzetim mjerama državni službenici obvezni su voditi očevidnik koji sadrži sljedeće podatke:

– KLASA i URBROJ predmeta upravnog nadzora

– naziv i adresa ustanove odnosno tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave,

– datum provođenja upravnog nadzora

– povod za provođenje nadzora

– izvješće o provedenom upravnom nadzoru

– očitovanje o provedbi naloženih mjera

– napomene.

Članak 17.

Obrazac službene iskaznice sastavni je dio ovog Pravilnika.

Članak 18.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/15-04/12

Urbroj: 519-03-1-1/1-15-1

Zagreb, 5. lipnja 2015

Potpredsjednica Vlade Republike Hrvatske

i ministrica socijalne politike i mladih

Milanka Opačić, v. r.

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_06_66_1269.html

Copyright © Ante Borić