VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 63. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 150/2011 i 12/2013), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 11. veljače 2015. godine donijela
Članak 1.
U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva zaštite okoliša i prirode (»Narodne novine«, broj 10/2014), u članku 3. točka 9. mijenja se i glasi:
»9. Samostalni sektor za pravne poslove.«.
Članak 2.
U članku 5. točki 2.1.1. u stavku 2. iza riječi: »Ministarstvo,« dodaju se riječi: »poslove zaštite na radu«.
U točki 2.1.2. riječi: »poslove zaštite na radu« brišu se.
U točki 2.2.1.1. iza riječi: »planirana sredstva;« dodaju se riječi: »planira i prati izvršenje vlastitih i namjenskih prihoda po korisnicima razdjela Ministarstva,«.
Članak 3.
U članku 7. točki 4.1.2. iza stavka 10. dodaje se novi stavak 11. koji glasi:
»Za Operativni program Konkurentnost i kohezija, u dijelu za koji je Ministarstvo određeno kao Posredničko tijelo razine 1, Služba obavlja u suradnji sa Samostalnim sektorom za Europsku uniju, sljedeće poslove vezano uz područje klimatskih aktivnosti i održivog razvoja, kako slijedi: sudjeluje u procesu programiranja i izrađuje relevantne dijelove programskih dokumenata; sudjeluje u izradi kriterija za odabir projekata i odabiru projekata; sudjeluje u izradi uputa za prijavitelje; sudjeluje u praćenju napretka provedbe projekata; sudjeluje u provedbi mjera i informiranja i komunikacije s posebnim naglaskom na mjere namijenjene korisnicima te po potrebi sudjeluje u provedbi obrazovnih aktivnosti o fondovima Europske unije; sudjeluje u izradi priručnika o internim procedurama i odgovarajućem revizijskom tragu. Služba može obavljati i druge poslove vezane uz funkcije Posredničkog tijela razine 1 utvrđene zakonskim i podzakonskim aktima te priručnikom o internim procedurama.«.
Dosadašnji stavak 11. postaje stavak 12.
U točki 4.2.1. iza stavka 7. dodaje se novi stavak 8. koji glasi:
»Za Operativni program Konkurentnost i kohezija, u dijelu za koji je Ministarstvo određeno kao Posredničko tijelo razine 1, Služba obavlja u suradnji sa Samostalnim sektorom za Europsku uniju, sljedeće poslove vezano uz područje zaštite zraka, kako slijedi: sudjeluje u procesu programiranja i izrađuje relevantne dijelove programskih dokumenata; sudjeluje u izradi kriterija za odabir projekata i odabiru projekata; sudjeluje u izradi uputa za prijavitelje; sudjeluje u praćenju napretka provedbe projekata; sudjeluje u provedbi mjera i informiranja i komunikacije s posebnim naglaskom na mjere namijenjene korisnicima te po potrebi sudjeluje u provedbi obrazovnih aktivnosti o fondovima Europske unije; sudjeluje u izradi priručnika o internim procedurama i odgovarajućem revizijskom tragu. Služba može obavljati i druge poslove vezane uz funkcije Posredničkog tijela razine 1 utvrđene zakonskim i podzakonskim aktima te priručnikom o internim procedurama.«.
Dosadašnji stavak 8. postaje stavak 9.
Članak 4.
U članku 8. točka 5.2.2. mijenja se i glasi:
»Služba za strateške poslove zaštite prirode obavlja strateške poslove zaštite prirode u vidu poslova koordinacije vezano za ostvarivanje ciljeva Strategije i akcijskog plana zaštite prirode Republike Hrvatske, osiguravajući usklađivanje s međunarodnim i strategijama, planovima, programima, smjernicama i standardima Europske unije iz područja zaštite prirode, koordinira međunarodnu suradnju u zaštiti prirode i poslove u vezi s Europskom unijom. Služba koordinira te osigurava provedbu i usvajanje novih međunarodnih ugovora, sporazuma i inicijativa iz područja zaštite prirode, prati i izvješćuje o provedbi mjera i izvršavanju preuzetih međunarodnih obveza te osigurava implementaciju na nacionalnoj razini. Služba obavlja poslove pripreme i koordinacije provedbe projekata koji pridonose međunarodnim i obvezama Europske unije iz područja zaštite prirode. Služba priprema podloge za stručne sastanke i izrađuje izvještaje o bilateralnoj suradnji u području zaštite prirode. Služba sudjeluje u izradi propisa, strateških, planskih i programskih dokumenta iz područja zaštite prirode te uspostavljanju i razvijanju intersektorskog pristupa s ciljem integracije zaštite prirode i očuvanja bioraznolikosti u druge planove, programe i strategije, prati nove politike u Europskoj uniji i inicijative zaštite prirode, izrađuje stručne podloge te predlaže i koordinira provedbu istih. Služba su-koordinira provedbu prioritetnog područja Strategije Europske unije za dunavsku regiju, vezanog uz zaštitu prirode te sudjeluje u izradi stručnih podloga za uspostavu novih makro-regionalnih strategija Europske unije na području zaštite prirode, prati njihovu provedbu te sudjeluje u implementaciji. Služba sudjeluje u radu svih tijela Europske unije, izrađuje mišljenja o usklađenosti nacrta prijedloga zakonskih i podzakonskih akata iz područja zaštite prirode s pravnom stečevinom Europske unije, te drugih stručnih podloga i stajališta Republike Hrvatske, uključujući i obveze vezane uz proces izvještavanja, koordinira izradu dokumenata i pripadajućih stručnih podloga iz područja zaštite prirode za korištenje fondova Europske unije i sudjeluje u praćenju njihove provedbe.
Za Operativni program Konkurentnost i kohezija, u dijelu za koji je Ministarstvo određeno kao Posredničko tijelo razine 1, Služba obavlja u suradnju sa Samostalnim sektorom za Europsku uniju, sljedeće poslove vezano uz područje zaštite prirode, kako slijedi: sudjeluje u procesu programiranja i izrađuje relevantne dijelove programskih dokumenata; sudjeluje u izradi kriterija za odabir projekata i u odabiru projekata; sudjeluje u izradi uputa za prijavitelje; sudjeluje u praćenju napretka provedbe projekata; sudjeluje u provedbi mjera informiranja i komunikacije, s posebnim naglaskom na mjere namijenjene korisnicima te po potrebi sudjeluje u provedbi obrazovnih aktivnosti o fondovima Europske unije; sudjeluje u izradi priručnika o internim procedurama i odgovarajućem revizijskom tragu. Služba može obavljati i druge poslove vezano uz funkcije Posredničkog tijela razine 1 utvrđene zakonskim i podzakonskim aktima te priručnikom o internim procedurama.
Služba surađuje u izradi mišljenja i objašnjenja u svezi s primjenom i provedbom zakona i propisa, prati propise i predlaže promjene u tim propisima u području zaštite bioraznolikosti te izrađuje mišljenja o propisima iz drugih sektora. Služba obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.«.
Članak 5.
Članak 9. mijenja se i glasi:
»Uprava za inspekcijske poslove putem ustrojstvenih jedinica obavlja u prvom stupnju poslove inspekcijskog nadzora u području zaštite okoliša, zaštite zraka, održivog gospodarenja otpadom, zaštite od svjetlosnog onečišćenja, zaštite prirode te prekograničnog prometa i trgovine divljim vrstama u skladu s propisima kojima se uređuje pojedino područje, obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu propisa o genetski modificiranim organizmima u dijelu kojim se uređuje uvođenje stranih vrsta i genetski modificiranih organizama u prirodu te poduzima mjere određene tim propisima. Uprava izrađuje izvješća o radu s prijedlogom mjera za unaprjeđenje rada Uprave, prati i nadzire provedbu mjera za unaprjeđenje zakonitosti iz svoga djelokruga, obavlja poslove u vezi s izvršenjem inspekcijskih rješenja, obavlja poslove koordinacije rada ustrojstvenih jedinica Uprave, kontrolira rad i daje smjernice u vezi s primjenom propisa iz svoga djelokruga, osigurava usavršavanje postupanja inspektora, pruža stručnu podršku u obavljanju inspekcijskog nadzora inspekciji zaštite okoliša i inspekciji zaštite prirode, sudjeluje u razvoju informatizacije Uprave, osigurava prikupljanje i obradu podataka o provedbi inspekcijskih nadzora i ostalih aktivnosti koje provode inspekcije iz djelokruga rada Uprave, priprema odgovore na podneske te odgovara na podneske sukladno ovlastima i nadležnosti, donosi plan i program rada ustrojstvenih jedinica Uprave, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona, tehničkih i drugih propisa iz područja zaštite okoliša i zaštite prirode, surađuje s tijelima državne uprave, znanstvenim i obrazovnim ustanovama, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, surađuje s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, a osobito sa službom nadležnom za državni proračun Republike Hrvatske vezano za korištenje sredstava proračuna; brine da svaki rashod bude opravdan stvarnom potrebom i potvrđen prethodnom kontrolom, obavlja poslove po zahtjevu Državnog odvjetništva Republike Hrvatske i sudskih tijela, priprema optužne prijedloge i kaznene prijave u slučajevima povrede propisa utvrđenih u nadzoru koji provode inspekcijske službe Uprave, zastupa Ministarstvo u postupcima prekršajnih, upravnih i po potrebi općih sudova, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
Uprava sudjeluje u izradi strateškog plana Ministarstva kroz definiranje strateških ciljeva, izradu i praćenje pokazatelja rezultata rada i uspješnosti, utvrđivanje rizika iz djelokruga Uprave, te nadzire provedbu postavljenih posebnih ciljeva u strateškim planovima i izvješćuje o njihovoj provedbi.
U Upravi za inspekcijske poslove ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
6.1. Sektor inspekcijskog nadzora zaštite okoliša
6.2. Sektor inspekcijskog nadzora zaštite prirode
6.3. Sektor inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada.
6.1. Sektor inspekcijskog nadzora zaštite okoliša
Sektor inspekcijskog nadzora zaštite okoliša u okviru mjesno nadležnih ustrojstvenih jedinica obavlja nadzor nad primjenom propisa kojima je uređeno područje industrijskog onečišćenja, utjecaj na okoliš, postupanje s otpadom, onečišćenje zraka iz nepokretnih i difuznih izvora, zaštita ozonskog sloja i klimatskih aktivnosti, provodi nadzor primjene standarda kakvoće okoliša i tehničkih standarda zaštite okoliša, nadzire provedbu mjera zaštite okoliša i obavlja kontrolu stanja okoliša utvrđenih rješenjem o prihvatljivosti zahvata za okoliš, okolišnoj dozvoli, odnosno drugim obvezujućim aktima kojima se određuju uvjeti za rad postrojenja, koordinira rad s drugim tijelima državne uprave nadležnim u području zaštite okoliša na svom području, te drugim ustrojstvenim jedinicama Uprave, sudjeluje u pripremi izrade strateških dokumenata Ministarstva, sudjeluje u određivanju pokazatelja uspješnosti, utvrđivanja rizika, nadziranja provedbe i izvješćivanja o realizaciji postavljenih ciljeva donesenih strateških planova Ministarstva, prati primjenu i osiguravanje izvršavanja zakona i drugih propisa, inicira izmjene i sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja zaštite okoliša, izrađuje prijedloge za godišnja i druga izvješća, planove i programe rada inspekcije, prati primjenu i osiguravanje izvršavanja zakona i drugih propisa i vođenje upravnih postupaka, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, predlaže izdavanje propisanih potvrda i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, sudjeluje u pripremi naputaka za provedbu inspekcijskih nadzora, sudjeluje u izradi mišljenja i smjernica u vezi s primjenom propisa u odnosu na postupanje inspektora, sudjeluje u pripremi prijedloga mjera za unaprjeđenje rada inspektora, sudjeluje u provedbi stručnih nadzora, sudjeluje u pripremi programa osposobljavanja inspektora tijekom probnog i redovnog rada, sudjeluje u izradi odgovora na upite i predstavke državnih tijela i građana, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
U Sektoru inspekcijskog nadzora zaštite okoliša ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
6.1.1. Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Zagreb
6.1.2. Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Osijek
6.1.3. Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Šibenik.
6.1.1. Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Zagreb
Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Zagreb, obuhvaća područje Grada Zagreba, Zagrebačke županije i sjeverne Hrvatske, sa sjedištem u Zagrebu.
Služba u skladu s mjesnom nadležnosti obavlja nadzor nad primjenom propisa iz područja zaštite okoliša, zaštite zraka, postupanja s otpadom, te zaštite od svjetlosnog onečišćenja, na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Varaždinske, Međimurske, Krapinsko-zagorske, Koprivničko-križevačke i Bjelovarsko-bilogorske županije.
Služba nadzire način i uvjete rada, tehničku opremljenost pravnih i fizičkih osoba registriranih ili ovlaštenih za obavljanje poslova zaštite okoliša i gospodarenja otpadom pravnih i fizičkih osoba za koje dozvolu izdaju nadležna upravna tijela, te prekogranični promet otpada, provodi inspekcijski nadzor u slučaju izvanrednog događaja, nadzire provedbu sanacije onečišćenja okoliša, sudjeluje u provedbi koordiniranih inspekcijskih nadzora, kontrolira provedbu mjera sprječavanja i smanjivanja onečišćivanja zraka iz nepokretnih i difuznih izvora onečišćivanja te prati kvalitetu zraka na svom području, prati izvršavanje mjera koje se poduzimaju u inspekcijskom nadzoru, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, predlaže izdavanje propisanih potvrda i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, sudjeluje u pripremi i izvršavanju inspekcijskih rješenja, izradi prijedloga za godišnja i druga izvješća, sudjeluje u pripremi planova i programa rada za unaprjeđenje zaštite okoliša, sudjeluje u pripremi odgovora na upite državnih tijela i građana, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
6.1.2. Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Osijek
Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Osijek, obuhvaća područje središnje i istočne Hrvatske, sa sjedištem u Osijeku.
Služba u skladu s mjesnom nadležnosti obavlja nadzor nad primjenom propisa iz područja zaštite okoliša, zaštite zraka, postupanja s otpadom, te zaštite od svjetlosnog onečišćenja, na području Sisačko-moslavačke, Karlovačke, Virovitičko-podravske, Požeško-slavonske, Brodsko-posavske, Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije.
Služba nadzire način i uvjete rada, tehničku opremljenost pravnih i fizičkih osoba registriranih ili ovlaštenih za obavljanje poslova zaštite okoliša i gospodarenja otpadom pravnih i fizičkih osoba za koje dozvolu izdaju nadležna upravna tijela, te prekograničnog prometa otpada, provodi inspekcijski nadzor u slučaju izvanrednog događaja, nadzire provedbu sanacije onečišćenja okoliša, sudjeluje u provedbi koordiniranih inspekcijskih nadzora, kontrolira provedbu mjera sprječavanja i smanjivanja onečišćivanja zraka iz nepokretnih i difuznih izvora onečišćivanja te prati kvalitetu zraka na svom području, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja u kojem provodi nadzor, prati izvršavanje mjera koje se poduzimaju u inspekcijskom nadzoru, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, predlaže izdavanje propisanih potvrda i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, sudjeluje u pripremi i izvršavanju inspekcijskih rješenja, sudjeluje u izradi prijedloga za godišnja i druga izvješća, sudjeluje u pripremi planova i programa rada za unaprjeđenje zaštite okoliša, sudjeluje u pripremi odgovora na upite državnih tijela i građana, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
6.1.3. Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Šibenik
Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Šibenik, obuhvaća područje Istre, Primorja i Dalmacije, sa sjedištem u Šibeniku.
Služba u skladu s mjesnom nadležnosti obavlja nadzor nad primjenom propisa iz područja zaštite okoliša, zaštite zraka, postupanja s otpadom, te zaštite od svjetlosnog onečišćenja, na području Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske, Šibensko-kninske, Zadarske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije.
Služba nadzire način i uvjete rada, tehničku opremljenost pravnih i fizičkih osoba registriranih ili ovlaštenih za obavljanje poslova zaštite okoliša i gospodarenja otpadom pravnih i fizičkih osoba za koje dozvolu izdaju nadležna upravna tijela, te prekogranični promet otpada, provodi inspekcijski nadzor u slučaju izvanrednog događaja, nadzire provedbu sanacije onečišćenja okoliša, sudjeluje u provedbi koordiniranih inspekcijskih nadzora, kontrolira provedbu mjera sprječavanja i smanjivanja onečišćivanja zraka iz nepokretnih i difuznih izvora onečišćivanja te prati kvalitetu zraka na svom području, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja u kojem provodi nadzor, prati izvršavanje mjera koje se poduzimaju u inspekcijskom nadzoru, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, predlaže izdavanje propisanih potvrda i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, sudjeluje u pripremi i izvršavanju inspekcijskih rješenja, sudjeluje u izradi prijedloga za godišnja i druga izvješća, sudjeluje u pripremi planova i programa rada za unaprjeđenje zaštite okoliša, sudjeluje u pripremi odgovora na upite državnih tijela i građana, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
6.2. Sektor inspekcijskog nadzora zaštite prirode
Sektor inspekcijskog nadzora zaštite prirode obavlja inspekcijski nadzor ispunjavanja uvjeta, dopuštenja, rješenja i ostalih akata u području zaštite prirode, nadzire rad nadzornih službi koje se bave zaštitom, očuvanjem i promicanjem zaštićenih područja prirode, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz djelokruga rada Sektora, obavlja poslove nadzora nad primjenom propisa iz područja zaštite prirode, nadzire korištenje i uporabu zaštićenih dijelova prirode, stanje kakvoće i provođenje mjera zaštite prirode, obavlja nadzor u postupanju zaštićenim biljnim, gljivljim i životinjskim vrstama, priprema i provodi koordinirane inspekcijske nadzore u području zaštite prirode s inspektorima tijela državne uprave nadležnih prema posebnim propisima, obavlja nadzor prekograničnog prometa zaštićenim vrstama u suradnji s inspekcijom zaštite prirode drugih zemalja, organizira i sudjeluje u zajedničkom nadzoru s inspekcijama drugih državnih tijela postupajući na temelju odredbi međunarodnih propisa, obavlja nadzor nad držanjem i uzgojem zaštićenih i drugih divljih vrsta za koje je potrebno ishoditi dopuštenje, obavlja nadzor provođenja mjera donesenih inspekcijskim rješenjem i rješenjima izdanim na temelju Zakona o zaštiti prirode, osigurava izvršavanje mjera naloženih nadzorom i predlaže mjere zaštite prirode, sudjeluje u izradi uputa iz područja zaštite prirode i inspekcijskog nadzora, obavlja inspekcijski nadzor i po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima nad radom sudionika u sustavu zaštite prirode koje provodi Ministarstvo, izrađuje i podnosi izvješća iz djelokruga inspekcije zaštite prirode, te provodi nadzor na temelju Zakona o genetski modificiranim organizmima (GMO). Sektor sudjeluje u pripremi godišnjeg plana rada koji sadrži opći prikaz zadaća i poslova Ministarstva, te sukladno djelokrugu rada obavlja poslove vezane uz pripremu strateških ciljeva, pokazatelja uspješnosti, utvrđivanja rizika, nadziranja provedbe i izvješćivanja o realizaciji postavljenih ciljeva iz strateških planova, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
U Sektoru inspekcijskog nadzora zaštite prirode ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
6.2.1. Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Kontinentalna Hrvatska
6.2.2. Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Jadranska Hrvatska.
6.2.1. Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Kontinentalna Hrvatska
Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Kontinentalna Hrvatska u skladu s mjesnom nadležnosti obavlja nadzor nad primjenom propisa iz područja nadležnosti inspekcije zaštite prirode na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Međimurske, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Koprivničko-križevačke, Bjelovarsko-bilogorske, Sisačko-moslavačke, Karlovačke, Virovitičko-podravske, Požeško-slavonske, Brodsko-posavske, Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije. Služba u skladu s mjesnom nadležnosti obavlja nadzor nad primjenom propisa iz područja nadležnosti inspekcije zaštite prirode. Služba obavlja inspekcijski nadzor ispunjavanja uvjeta, dopuštenja, rješenja i ostalih akata u području zaštite prirode, priprema i provodi koordinirane inspekcijske nadzore u području zaštite prirode s inspektorima tijela državne uprave nadležnih prema posebnim propisima, nadzire rad službi čuvara prirode u javnim ustanovama koje se bave zaštitom, očuvanjem i promicanjem zaštićenih područja prirode, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz djelokruga rada Službe, obavlja poslove nadzora nad primjenom propisa iz područja zaštite prirode, nadzire korištenje i uporabu zaštićenih dijelova prirode, stanje kakvoće i provođenje mjera zaštite prirode, obavlja nadzor u postupanju zaštićenim biljnim, gljivljim i životinjskim vrstama, obavlja nadzor prekograničnog prometa i trgovine divljim vrstama u suradnji s drugim inspekcijama i službama, organizira i sudjeluje u zajedničkom nadzoru s inspekcijama drugih državnih tijela postupajući na temelju odredbi međunarodnih i nacionalnih propisa, obavlja nadzor nad držanjem i uzgojem zaštićenih i drugih divljih vrsta za koje je potrebno ishoditi dopuštenje, obavlja nadzor provođenja mjera donesenih inspekcijskim rješenjem i rješenjima izdanim na temelju Zakona o zaštiti prirode, osigurava izvršavanje mjera naloženih nadzorom i predlaže mjere zaštite prirode, sudjeluje u izradi uputa iz područja zaštite prirode i inspekcijskog nadzora, obavlja inspekcijski nadzor i po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima nad radom sudionika u sustavu zaštite prirode koje provodi Ministarstvo, izrađuje i podnosi izvješća iz djelokruga inspekcije zaštite prirode, te provodi nadzor na temelju Zakona o genetski modificiranim organizmima (GMO). Služba sudjeluje u pripremi godišnjeg plana rada koji sadrži opći prikaz zadaća i poslova Ministarstva, te sukladno djelokrugu rada obavlja poslove vezane uz pripremu strateških ciljeva, pokazatelja uspješnosti, utvrđivanja rizika, nadziranja provedbe i izvješćivanja o realizaciji postavljenih ciljeva iz strateških planova, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
6.2.2. Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Jadranska Hrvatska
Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Jadranska Hrvatska u skladu s mjesnom nadležnosti obavlja nadzor nad primjenom propisa iz područja nadležnosti inspekcije zaštite prirode na području Istarske, Primorsko-goranske, Ličko-senjske, Šibensko-kninske, Zadarske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije. Služba u skladu s mjesnom nadležnosti obavlja nadzor nad primjenom propisa iz područja zaštite prirode. Služba obavlja inspekcijski nadzor ispunjavanja uvjeta, dopuštenja, rješenja i ostalih akata u području zaštite prirode, priprema i provodi koordinirane inspekcijske nadzore u području zaštite prirode s inspektorima tijela državne uprave nadležnih prema posebnim propisima, nadzire rad službi čuvara prirode u javnim ustanovama koje se bave zaštitom, očuvanjem i promicanjem zaštićenih područja prirode, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz djelokruga rada Službe, obavlja poslove nadzora nad primjenom propisa iz područja zaštite prirode, nadzire korištenje i uporabu zaštićenih dijelova prirode, stanje kakvoće i provođenje mjera zaštite prirode, obavlja nadzor u postupanju zaštićenim biljnim, gljivljim i životinjskim vrstama, obavlja nadzor prekograničnog prometa i trgovine divljim vrstama u suradnji s drugim inspekcijama i službama, organizira i sudjeluje u zajedničkom nadzoru s inspekcijama drugih državnih tijela postupajući na temelju odredbi međunarodnih i nacionalnih propisa, obavlja nadzor nad držanjem i uzgojem zaštićenih i drugih divljih vrsta za koje je potrebno ishoditi dopuštenje, obavlja nadzor provođenja mjera donesenih inspekcijskim rješenjem i rješenjima izdanim na temelju Zakona o zaštiti prirode, osigurava izvršavanje mjera naloženih nadzorom i predlaže mjere zaštite prirode, sudjeluje u izradi uputa iz područja zaštite prirode i inspekcijskog nadzora, obavlja inspekcijski nadzor i po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima nad radom sudionika u sustavu zaštite prirode koje provodi Ministarstvo, izrađuje i podnosi izvješća iz djelokruga inspekcije zaštite prirode, te provodi nadzor na temelju Zakona o genetski modificiranim organizmima (GMO). Služba sudjeluje u pripremi godišnjeg plana rada koji sadrži opći prikaz zadaća i poslova Ministarstva, te sukladno djelokrugu rada obavlja poslove vezane uz pripremu strateških ciljeva, pokazatelja uspješnosti, utvrđivanja rizika, nadziranja provedbe i izvješćivanja o realizaciji postavljenih ciljeva iz strateških planova, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
6.3. Sektor inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada
Sektor inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada obavlja zajedničke stručne poslove koji se odnose na pripremu i provedbu nadzora primjene propisa iz područja zaštite okoliša, zaštite zraka, održivog gospodarenja otpadom i zaštite prirode te propisa kojim se uređuje zaštita od svjetlosnog onečišćenja na teritoriju Republike Hrvatske. Sektor sudjeluje u izradi godišnjih planova rada inspekcije zaštite okoliša i zaštite prirode, razvija metodologiju planiranja inspekcijskih nadzora, sudjeluje u određivanju indikatora rada inspekcije, izrađuje standardne operativne postupke za rad inspektora u provedbi nadzora i izvješćivanja, priprema odgovore na zastupnička pitanja i odgovore na upite temeljem prava na pristup informacijama, postupa po predstavkama i pritužbama građana te zahtjevima nadležnih tijela za odnose s građanstvom koje su upućene Upravi za inspekcijske poslove, priprema i provodi koordinirane inspekcijske nadzore s inspektorima tijela državne uprave nadležnim prema posebnim propisima kojima se uređuje nadzor pojedinih sastavnica okoliša i zaštita od utjecaja opterećenja na okoliš, priprema i provodi posebne tematske inspekcijske nadzore određene programima aktivnosti od interesa za Republiku Hrvatsku, inspekcijske nadzore objekata i prostora koji služe za potrebe Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih poslova, nadzire način korištenja građevina i postrojenja radi utvrđivanja usklađenosti rada i ispunjavanja uvjeta zaštite okoliša određenih posebnim aktom kojim se takvi uvjeti propisuju i postrojenja u kojima su prisutne opasne tvari, priprema i obavlja nadzor provedbe mjera otklanjanja štete u okolišu i sanacije onečišćenog okoliša, priprema i provodi nadzor primjene propisa iz područja održivog gospodarenja otpadom, kontrolira izvršenje propisanih obveza županija, Grada Zagreba, gradova i općina u smislu donošenja i provedbe akcijskih planova i provedbe mjera za smanjivanje emisija onečišćujućih tvari u zrak, priprema i provodi nadzor u vezi s postupanjem s kontroliranim tvarima i fluoriranim stakleničkim plinovima, izdaje propisane potvrde i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, dostavlja predstavke na nadležno postupanje drugim tijelima te priprema odgovore na njih, prati primjenu i osiguravanje izvršavanja zakona i drugih propisa, vođenje upravnih postupaka, razvija modele povećanja učinkovitosti u postupanju inspekcija, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, priprema i izrađuje prijedloge mjera za unaprjeđenje rada inspektora, organizira i priprema stručne radionice, seminare i druge stručne skupove, provodi stručne nadzore rada inspektora, izrađuje program osposobljavanja inspektora tijekom probnog i redovnog rada, prati probni rad inspektora i u suradnji s nadređenim službenicima predlaže ocjenu probnog rada, izrađuje prijedloge za godišnja i druga izvješća, planove i programa rada inspekcije, koordinira rad s drugim ustrojstvenim jedinicama Uprave, u svrhu unaprjeđenja rada inspekcije surađuje s relevantnim inspekcijskim službama Republike Hrvatske i međunarodnim inspekcijskim službama, institucijama i mrežama u području zaštite okoliša i zaštite prirode, posebice onima koje se bave unaprjeđenjem suradnje na području prevencije, otkrivanja, istraživanja i sankcioniranja djela protiv okoliša, predlaže i provodi program edukacije inspektora Ministarstva kao i inspekcija drugih tijela nadležnih za posebne propise iz područja zaštite okoliša. Sektor sudjeluje u izradi strateških dokumenata Ministarstva, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja zaštite okoliša i zaštite prirode, priprema odgovore na upite državnih tijela i građana, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga
U Sektoru inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
6.3.1. Služba inspekcijskih poslova u području industrijskog onečišćenja i utjecaja na okoliš
6.3.2. Služba inspekcijskih poslova u području održivog gospodarenja otpadom
6.3.3. Služba inspekcijskih poslova u području zaštite zraka, ozonskog sloja i klimatskih aktivnosti
6.3.4. Služba zajedničkih inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada inspekcije zaštite okoliša i inspekcije zaštite prirode.
6.3.1. Služba inspekcijskih poslova u području industrijskog onečišćenja i utjecaja na okoliš
Služba inspekcijskih poslova u području industrijskog onečišćenja i utjecaja na okoliš priprema i obavlja nadzor korištenja građevina i postrojenja radi utvrđivanja usklađenosti rada i ispunjavanja uvjeta zaštite okoliša određenih posebnim aktom kojim se takvi uvjeti propisuju, te postrojenja u kojima su prisutne opasne tvari, nadzire provedbu mjera zaštite okoliša i praćenja stanja okoliša utvrđenih rješenjem o prihvatljivosti zahvata za okoliš, priprema i obavlja nadzore provedbe mjera otklanjanja štete u okolišu i sanacije onečišćenog okoliša, izrađuje prijedloge programa rada za provedbu koordiniranih inspekcijskih nadzora inspektora zaštite okoliša i inspektora nadležnih prema posebnim propisima za nadzor pojedinih sastavnica okoliša i zaštite od utjecaja opterećenja na okoliš, provodi koordinirane nadzore, nadzire provedbu mjera i aktivnosti iz Izvješća o sigurnosti, vodi upravne postupke, izdaje propisane potvrde i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, priprema i izrađuje prijedloge za godišnja i druga izvješća, planove i programa rada, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja zaštite okoliša, koordinira rad s drugim ustrojstvenim jedinicama Uprave, priprema odgovore na upite državnih tijela i građana, sudjeluje u stručnom osposobljavanju i usavršavanju inspektora, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, nadzire provedbu potvrđenih međunarodnih ugovora iz područja zaštite okoliša, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
6.3.2. Služba inspekcijskih poslova u području održivog gospodarenja otpadom
Služba inspekcijskih poslova u području održivog gospodarenja otpadom priprema i provodi nadzore primjene propisa iz područja održivog gospodarenja otpadom radi postizanja ciljeva gospodarenja otpadom, nadzire lokacije i građevine za gospodarenje otpadom, nadzire način i uvjete rada, tehničku opremljenost pravnih i fizičkih osoba registriranih ili ovlaštenih za obavljanje poslova gospodarenja otpadom, uvjete gospodarenja posebnom kategorijom otpada. Služba priprema i provodi nadzor svih dionika u sustavu gospodarenja otpadom, nadzire usklađenost načina pružanja javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, način i uvjete obračuna i strukturu cijene javne usluge, provodi koordinirane nadzore, vodi upravne postupke, izdaje propisane potvrde i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, priprema i izrađuje prijedloge za godišnja i druga izvješća, planove i programa rada, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja zaštite okoliša, koordinira rad s drugim ustrojstvenim jedinicama Uprave, priprema odgovore na upite državnih tijela i građana, sudjeluje u stručnom osposobljavanju i usavršavanju inspektora, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, nadzire provedbu potvrđenih međunarodnih ugovora iz područja zaštite okoliša, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga
6.3.3. Služba inspekcijskih poslova u području zaštite zraka, ozonskog sloja i klimatskih aktivnosti
Služba inspekcijskih poslova u području zaštite zraka, ozonskog sloja i klimatskih aktivnosti priprema i provodi nadzor primjene propisa iz područja zaštite zraka, u cilju sprječavanja i smanjivanja onečišćivanja zraka iz nepokretnih i difuznih izvora, kontrolira provedbu mjera za smanjivanje emisija onečišćujućih tvari u zrak, izvršenje propisanih obveza županija, Grada Zagreba, gradova i općina u smislu donošenja i provedbe akcijskih planova, priprema i provodi nadzor u vezi s postupanjem s kontroliranim tvarima i fluoriranim stakleničkim plinovima. Služba obavlja nadzor osoba ovlaštenih za obavljanje poslova praćenja kvalitete zraka i praćenja emisija, te osoba ovlaštenih za obavljanje poslova u vezi s kontroliranim tvarima i fluoriranim stakleničkim plinovima. Služba vodi upravne postupke, provodi koordinirane nadzore, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, priprema i izrađuje prijedloge za godišnja i druga izvješća, planove i programa rada inspekcije, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja zaštite okoliša, koordinira rad s drugim ustrojstvenim jedinicama Uprave, priprema odgovore na upite državnih tijela i građana, sudjeluje u stručnom osposobljavanju i usavršavanju inspektora, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, nadzire provedbu potvrđenih međunarodnih ugovora koji se odnose na područje zaštite zraka, te druge poslove u okviru svoga djelokruga.
6.3.4. Služba zajedničkih inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada inspekcije zaštite okoliša i inspekcije zaštite prirode
Služba zajedničkih inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada inspekcije zaštite okoliša i inspekcije zaštite prirode priprema i provodi nadzor primjene propisa iz područja općih pitanja zaštite okoliša i zaštite prirode, priprema i provodi tematske inspekcijske nadzore određene posebnim programima aktivnosti, priprema i provodi nadzor obveznika primjene standarda kakvoće okoliša i tehničkih standarda zaštite okoliša i zaštite prirode, priprema i provodi tematske nadzore s predstavnicima Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih poslova, razvija metodologiju planiranja inspekcijskih nadzora, sudjeluje u određivanju indikatora rada inspekcije zaštite okoliša i zaštite prirode, sudjeluje u izradi strateških dokumenata Ministarstva te obavlja poslove vezane uz utvrđivanje rizika u realizaciji postavljenih ciljeva iz strateških dokumenata koji se odnose na inspekcijske službe, izrađuje standardne operativne postupke za rad inspektora zaštite okoliša i zaštite prirode u svrhu standardizacije provedbe nadzora i izvješćivanja te povećanja učinkovitosti u postupanju, izdaje propisane potvrde i suglasnosti iz djelokruga rada inspekcije zaštite okoliša, surađuje s odgovarajućim državnim tijelima i znanstvenim i obrazovnim ustanovama radi usklađivanja programa usavršavanja inspektora, priprema i izrađuje prijedloge mjera za unaprjeđenje rada inspektora, izrađuje program osposobljavanja inspektora tijekom probnog i redovnog rada, prati probni rad inspektora i u suradnji s nadređenim službenicima predlaže ocjenu probnog rada, organizira i priprema stručne radionice, seminare i druge stručne skupove, priprema stručni i upravni nadzor nad radom sudionika u sustavu zaštite prirode, priprema odgovore na zastupnička pitanja i odgovore na upite temeljem prava na pristup informacijama, postupa po predstavkama i pritužbama građana te zahtjevima nadležnih tijela za odnose s građanstvom koje su upućene Upravi, dostavlja predstavke na nadležno postupanje drugim tijelima, prati primjenu i osiguravanje izvršavanja zakona i drugih propisa, priprema optužne prijedloge i prijedloge kaznenih prijava, po potrebi sudjeluje u upravnim nadzorima koje provodi Ministarstvo, provodi stručne nadzore, priprema i provodi nadzor primjene propisa u području zaštite okoliša, zaštite zraka, održivog gospodarenja otpadom i području zaštite prirode te propisa kojim se uređuje zaštita od svjetlosnog onečišćenja na teritoriju Republike Hrvatske. Služba sudjeluje u pripremi i izradi godišnjih planova rada inspekcija koji sadrži opći prikaz zadaća i poslova Ministarstva, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga propisa iz područja zaštite okoliša i zaštite prirode, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.«.
Članak 6.
Članak 10. mijenja se i glasi:
»Samostalni sektor za Europsku uniju obavlja sve koordinacijske poslove vezano za suradnju s institucijama Europske unije. Samostalni sektor je koordinacijsko tijelo za izradu podloga i pregovaračkih stajališta Republike Hrvatske za sastanke Vijeća ministara okoliša i Europske unije i njegovih radnih tijela, surađuje sa svim tijelima državne uprave u čijoj su nadležnosti sastavnice okoliša koje čine sektor okoliš sukladno pravnoj stečevini Europske unije. Samostalni sektor obavlja stručne i administrativne poslove u koordinaciji pripreme i provedbe strateških dokumenata i operativnih programa za korištenje strukturnih instrumenata Europske unije. Za operativni program za koji je Ministarstvo imenovano Upravljačkim tijelom za strukturne instrumente, te za operativni program za koji je Ministarstvo određeno kao Posredničko tijelo razine 1 za europske strukturne i investicijske fondove Samostalni sektor obavlja poslove utvrđene posebnim propisom.
Samostalni sektor obavlja poslove vezane uz koordinaciju i podršku projektima iz programa IPA I komponenta, IPA fleksibilni instrument (IPA FFRAC) te Prijelazni instrument (TF), iz nadležnosti Ministarstva, kao i IPA II komponenta – prekogranična suradnja. U Samostalnom sektoru se obavljaju poslovi vezani za aktivnosti Ministarstva kao nacionalne kontakt točke za provedbu programa LIFE.
Samostalni sektor izrađuje i koordinira pripremu podloga za potrebe Kabineta ministra, izrađuje očitovanja na nacrte prijedloga zakonskih i podzakonskih akata ostalih tijela državne uprave, sudjeluje u pripremi proračuna, strateškog plana Ministarstva, definiranju pokazatelja uspješnosti i utvrđivanju rizika. Samostalni sektor obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
U Samostalnom sektoru za Europsku uniju ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
7.1. Služba za koordinaciju operativnih programa
7.2. Služba za EU projekte
7.3. Služba za europske poslove.
7.1. Služba za koordinaciju operativnih programa
Za operativni program za koji je Ministarstvo imenovano Upravljačkim tijelom za strukturne instrumente Europske unije u programskom razdoblju 2007.-2013., Služba za koordinaciju operativnih programa obavlja stručne i administrativne poslove u okviru čega prati i nadzire provedbu operativnog program, provodi evaluacije operativnog programa, u suradnji s Koordinacijskim tijelom uspostavlja Odbor za praćenje operativnog programa, osigurava uvjete i priprema dokumentaciju za rad tog Odbora, priprema godišnja i završno izvješće za operativni program. Služba provodi aktivnosti informiranja i vidljivosti, prosljeđuje Europskoj komisiji informacije potrebne za ocjenjivanje velikih projekata, koordinira pripremu plana provedbe operativnog program, organizira godišnje sastanke s Europskom komisijom o napretku provedbe operativnog programa. Služba prikuplja podatke i izvješća od tijela uključenih u provedbu operativnog programa, izrađuje i podnosi izvješća o provedbi operativnog programa nadležnim tijelima te koordinira i vodi evidenciju vezano za provođenja postupaka vanjske revizije operativnog programa. Temeljem procjene rizika, Služba nadzire rad Posredničkih tijela. U pogledu projekata tehničke pomoći, Služba obavlja poslove vezano uz ocjenjivanje, odobravanje i praćenja provedbe odobrenih projekata, planiranje i upravljanje proračunskim stavkama za projekte tehničke pomoći. Služba razvija i ažurira interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija te obavlja druge poslove utvrđene posebnim propisom i smjernicama primjenjivim za strukturne instrumente Europske unije.
U postupku programiranja za strukturne instrumente Europske unije, u suradnji i sukladno uputama ministarstva nadležnog za fondove Europske unije, Služba provodi koordinacijske poslove pripreme programskih dokumenata, surađuje s drugim službama Ministarstva i drugim tijelima nadležnim za pojedine sastavnice okoliša.
Za operativni program za koji je Ministarstvo određeno kao Posredničko tijelo razine 1 za provedbu europskih strukturnih i investicijskih (ESI) fondova u programskom razdoblju 2014.-2020., Služba obavlja funkcije Posredničkog tijela razine 1 za prioritete ulaganja koji se odnose na klimatske promjene, onečišćenje zraka te na zaštitu i obnovu bioraznolikosti i tla te promicanje usluga ekosustava. Za navedene prioritete ulaganja, u suradnji sa sektorski nadležnim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, Služba izrađuje kriterije za odabir projekata i sudjeluje u odabiru projekata, izrađuje upute za prijavitelje, prati napredak provedbe projekata, provodi mjere informiranja i komunikacije u skladu s komunikacijskom strategijom operativnog programa, po potrebi sudjeluje u provedbi obrazovnih aktivnosti o ESI fondovima. Za navedene prioritete ulaganja Služba obavlja i sljedeće poslove: koordinira sudjelovanje i/ili sudjeluje u radu Odbora za praćenje te priprema potrebna izvješća, koordinira aktivnosti vezano uz osiguravanje financiranja projekata iz javnih sredstava, provodi aktivnosti odobravanja i osiguravanja ukupnosti plaćanja javnih sredstava korisnicima u vezi s dostavom zahtjeva za isplatu javnih sredstava dostavlja nadležnom tijelu (izuzev za projekte za koje javna sredstva osiguravaju druga tijela), provodi aktivnosti vezano uz osiguravanja povrata nepravilno utrošenih sredstava, vodi evidenciju o povratima te osigurava dostavu informacija o povratima nadležnom tijelu, upravlja rizicima te provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te predlaže mjere za suzbijanje prijevara, sudjeluje u radu mreže za informiranje i komunikaciju, sudjeluje u aktivnostima zatvaranja operativnog programa, prikuplja, unosi, pohranjuje i razvrstava podatke u elektroničkom sustavu operativnog programa, izrađuje priručnike o internim procedurama i odgovarajućem revizijskom tragu te osigurava čuvanje dokumenata i evidencije o provedbi funkcija. Za navedene prioritete ulaganja Služba sudjeluje u pripremi sporazuma kojima se dalje utvrđuje uloga posredničkog tijela, sudjeluje u izradi dijelova strategije organizacijskog razvoja, osigurava suradnju s ostalim tijelima u sustavu upravljanja i kontrole operativnog programa te u suradnji s Koordinacijskim tijelom, osigurava dostavu Upravljačkom tijelu svih relevantnih informacija i dokumenata koji se odnose na upravljanje, provedbu, praćenje provedbe i vrednovanje operativnog programa. Služba primjenjuje smjernice o postupanju tijela u sustavu. Služba prati domaće i propise Europske unije relevantne za provedbu strukturnih instrumenata i ESI fondova.
U obavljanju svojih poslova Služba surađuje sa svim nadležnim nacionalnim tijelima, kao i Stalnim predstavništvom Republike Hrvatske pri Europskoj uniji i relevantnim općim upravama Europske komisije. Služba sudjeluje u planiranju proračuna Ministarstva, izrađuje očitovanja na nacrte prijedloga zakonskih i podzakonskih akata ostalih tijela državne uprave u okviru svoga djelokruga, stručne podloge, upute, planove i izvješća, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
7.2. Služba za EU projekte
Služba za EU projekte sudjeluje u izradi strategija i operativnih dokumenata za korištenje sredstava iz programa pomoći i fondova Europske unije vezanih uz infrastrukturne projekte i projekte tehničke pomoći, te u nadzoru pripreme i provedbe projekata.
Na razini tijela nadležnog za sektor gospodarenja otpadom u sklopu Operativnog programa Zaštita okoliša (OPZO) 2007.-2013., Služba koordinira aktivnosti za osiguranje financijskih sredstava za provedbu projekata i organizira pripremu projekata čije je sufinanciranje planirano iz fondova Europske unije. U okviru odgovornosti Upravljačkog tijela, Služba koordinira sve poslove u sklopu funkcije Posredničkog tijela razine 1 za prioritetnu os 1. Služba obavlja provjeru usklađenosti projektnih prijedloga s kriterijima odabira i u suradnji s Posredničkim tijelom razine 2 priprema izvješće o ocjenjivanju. Kod velikih infrastrukturnih projekata, Služba pruža Europskoj komisiji potrebne informacije za ocjenjivanje projekata. Služba prati provedbu pravila N+3, te predlaže mjere radi sprječavanja povrata nepotrošenih sredstava. Služba također koordinira izradu izvješća o provedbi projekata od strane Posredničkog tijela razine 2 te ih nakon pregleda prosljeđuje nadležnim tijelima. Služba obavlja kontrolu i ovjeravanje dokumentacije za plaćanje za ugovore u provedbi u 1. i 3. prioritetnoj osi.
Za Operativni program Konkurentnost i kohezija (OPKK) 2014.-2020., za koji je Ministarstvo imenovano Posredničkim tijelom razine 1, Služba sudjeluje u pripremi sporazuma kojim se detaljnije utvrđuje uloga Posredničkog tijela razine 1. Za investicijski prioritet koji se odnosi na sektor gospodarenja otpadom Služba prati napredak provedbe projekata, priprema potrebna izvješća za potrebe Odbora za praćenje, koordinira aktivnosti vezano uz osiguravanje financiranja projekata iz javnih sredstava, te osigurava ukupnost plaćanja istih. Služba osigurava povrat nepravilno utrošenih sredstava od strane Korisnika, vodi evidenciju o povratima, te provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te predlaže mjere za suzbijanje prijevara.
Služba nadzire rad Posredničkog tijela razine 2 u okviru OPZO-a, sudjeluje u izradi priručnika o internim procedurama i u aktivnostima zatvaranja operativnog programa. Služba sudjeluje u planiranju proračuna Ministarstva, planiranju financijskih sredstava za infrastrukturne projekte s prioritetne liste, te surađuje s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za financijsko-planske i računovodstvene poslove. Služba vodi internu evidenciju postupaka revizije vezanih za projekte iz sektora gospodarenja otpadom, te sudjeluje u postupcima identifikacije i upravljanja rizicima. Služba izrađuje očitovanja na nacrte prijedloga zakonskih i podzakonskih akata ostalih tijela državne uprave u okviru svoga djelokruga. Služba izrađuje mišljenja, upute, planove i izvješća, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
U Službi za EU projekte ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
7.2.1. Odjel za pripremu projekata
7.2.2. Odjel za provedbu projekata.
7.2.1. Odjel za pripremu projekata
Odjel za pripremu projekata obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz pripremu projekata iz 1. prioritetne osi u sklopu OPZO-a. Odjel pruža potrebne informacije o uvjetima i načinu podnošenja projektnih aplikacija, te surađuje s predstavnicima lokalne i regionalne razine, krajnjim korisnicima i Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost kao tijelom koje financira pripremu projekata i daje podršku korisnicima. Odjel pruža potrebne informacije Koordinacijskom tijelu i relevantnim službama Europske komisije.
Za OPZO, Odjel u suradnji s Posredničkim tijelom razine 2 priprema kriterije za odabir projekata koji se podnose Odboru za praćenje na odobrenje, te priprema vremenski plan za provođenje postupaka ocjenjivanja projektnih prijedloga. Odjel također priprema natječajnu dokumentaciju koja je sastavni dio ograničenog poziva za odabir projektnih prijedloga sukladno kriterijima primjenjivim za OPZO-a. Odjel provodi administrativnu provjeru i provjeru usklađenosti prijedloga s kriterijima odabira, te priprema evaluacijsko izvješće u suradnji s Posredničkim tijelom razine 2. Za projekte iz prioritetne osi 3 za koje je Ministarstvo korisnik, Odjel obavlja poslove korisnika, te surađuje s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za financijsko-planske i računovodstvene poslove kod pripreme zahtjeva za nadoknadu sredstava sa svim pratećim dokumentima, prije podnošenja na odobrenje Posredničkom tijelu razine 2.
Za OPKK, Odjel prema potrebi sudjeluje u pripremi sporazuma kojim se daljnje utvrđuje uloga Posredničkog tijela razine 1. Odjel također obavlja sljedeće funkcije za investicijski prioritet koji se odnosi na sektor gospodarenja otpadom: prati napredak pripreme projekata, priprema potrebna izvješća za potrebe Odbora za praćenje, izrađuje kriterije za odabir projekata, te u suradnji s Posredničkim tijelom razine 2 priprema upute za prijavitelje i provodi odabir projekata. Odjel po potrebi sudjeluje u provedbi obrazovnih aktivnosti o ESI fondovima.
Odjel sudjeluje u izradi strateških dokumenata za korištenje fondova Europske unije. Odjel sudjeluje u planiranju proračuna Ministarstva i planiranju financijskih sredstava za projekte u sektoru gospodarenja otpadom koji su u pripremi. Odjel priprema interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija sukladno važećim pravilnicima, te čuva dokumentaciju o provedbi funkcija radi osiguravanja odgovarajućeg revizijskog traga. Odjel obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
7.2.2. Odjel za provedbu projekata
Odjel za provedbu projekata nadzire provedbu projekata odobrenih za sufinanciranje iz programa pomoći Europske unije, te prikuplja i pruža informacije o provedbi projekata u okviru 1. prioritetne osi OPZO-a. Odjel surađuje s predstavnicima lokalne i regionalne razine, korisnicima pomoći, Posredničkim tijelom razine 2, Koordinacijskim tijelom i službama Europske komisije. Za potrebe Odbora za praćenje, Odjel sudjeluje u pripremi izvješća o provedbi projekata za 1. prioritetnu os, te priprema izvješće o ispunjavanju cilja N+3 na razini OPZO-a. Odjel obavlja kontrolu i ovjeravanje zahtjeva za plaćanje vezanih uz provedbu projekata iz 1. prioritetne osi, kao i projekata iz 3. prioritetne osi. U suradnji s Posredničkim tijelima, priprema prognoze korištenja sredstava i financijskih obveza po projektima. Za projekte iz prioritetne osi 1, sudjeluje u planiranju i upravljanju dodijeljenim sredstvima Europske unije. Odjel prikuplja podatke od nadležnih tijela i priprema glavni financijski plan, kao i njegove izmjene. Odjel također prikuplja podatke od nadležnih tijela za godišnji plan ugovaranja i tromjesečni specifikacijski plan. Odjel također osigurava provedbu povrata sredstava koja nisu ispravno plaćena te vodi evidenciju o iznosima za koje je povrat izvršen ili treba biti izvršen. U suradnji s Posredničkim tijelom razine 2, Odjel sudjeluje u pripremi posebnih uvjeta Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Za OPKK, Odjel prema potrebi sudjeluje u pripremi sporazuma kojim se detaljnije utvrđuje uloga Posredničkog tijela razine 1. Za investicijski prioritet koji se odnosi na sektor gospodarenja otpadom, Odjel prati napredak provedbe projekata, priprema potrebna izvješća za potrebe Odbora za praćenje, te koordinira aktivnosti vezano uz osiguravanje financiranja projekata iz javnih sredstava. Odjel dostavlja nadležnom tijelu odobrene zahtjeve za isplatu javnih sredstava i osigurava ukupnost plaćanja istih, osigurava povrat nepravilno utrošenih sredstava od strane Korisnika, vodi evidenciju o povratima i osigurava dostavu informacija o povratima nadležnom tijelu. Odjel upravlja rizicima te provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te predlaže mjere za suzbijanje prijevara, sudjeluje u radu mreže za informiranje i komunikaciju, sudjeluje u aktivnostima zatvaranja operativnog programa, prikuplja, unosi, pohranjuje i razvrstava podatke u elektroničkom sustavu operativnog programa. Odjel sudjeluje u provedbi obrazovnih aktivnosti o ESI fondovima, te izrađuje priručnike o internim procedurama.
Odjel nadzire rad Posredničkog tijela razine 2 u okviru OPZO-a. Odjel sudjeluje u izradi strateških dokumenata za korištenje fondova Europske unije. Odjel sudjeluje u planiranju proračuna Ministarstva i obavlja poslove vezano uz osiguranje financijskih sredstava prema financijskim planovima projekata u provedbi. Odjel priprema interne pisane procedure, odnosno priručnike o internim procedurama za provedbu svojih funkcija, u skladu s važećim smjernicama. Odjel vodi internu evidenciju postupaka revizije vezanih za projekte iz sektora gospodarenja otpadom. Odjel obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
7.3. Služba za europske poslove
Služba za europske poslove djeluje kao središnja točka za poslove vezane za suradnju s institucijama Europske unije te kao koordinator aktivnosti za izradu podloga i stajališta Republike Hrvatske za Radne skupine Vijeća za okoliš i Radne skupine Vijeća za međunarodna okolišna pitanja za koje je nadležno/nositelj Ministarstvo. Služba koordinira i sudjeluje u izradi podloga i stajališta Republike Hrvatske za formalne i neformalne sastanke Vijeća ministara Europske unije za okoliš i klimu te koordinira aktivnosti svih ostalih resornih institucija i stručnih tijela uključenih u sektor Okoliš. Služba koordinira izradu stajališta Republike Hrvatske za sastanke COREPER-a; koordinira izradu podloga i stajališta za sastanke koordinatora Europske unije u okviru Međuresorne radne skupine za europske poslove, kao i Koordinacije za vanjsku i europsku politiku, iz nadležnosti Ministarstva. Služba izrađuje izvješća s održanih sastanaka Vijeća ministara okoliša, a koja se dostavljaju Odboru za europske poslove Hrvatskoga sabora.
Služba surađuje s relevantnim tijelima Europske unije, u koordinaciji s Ministarstvom vanjskih i europskih poslova i Stalnim predstavništvom Republike Hrvatske u Bruxellesu. Služba zaprima i distribuira dokumente Europske unije koji se dostavljaju putem Ministarstva vanjskih i europskih poslova i Stalnog predstavništva Republike Hrvatske, te vodi bazu podataka vezano za sudjelovanje na sastancima radnih skupina Vijeća kao i odbora Europske komisije (komitologija) i stručnih skupina. Služba izrađuje i dostavlja informacije iz područja europskih poslova za Kabinet ministra i ostale ustrojstvene jedinice Ministarstva. Služba koordinira izradu i provedbu Programa Vlade Republike Hrvatske za preuzimanje i provedbu pravne stečevine Europske unije za poglavlje Okoliš.
Služba djeluje kao nacionalna kontakt točka za provedbu programa Europske unije LIFE te osigurava pravovremeno pružanje relevantnih informacija svim zainteresiranim predlagateljima projekata. Služba koordinira sudjelovanje Ministarstva u programima transnacionalne i međuregionalne suradnje te makroregionalnim strategijama (EUSDR i EUSAIR) Europske unije za Republiku Hrvatsku, za razdoblje 2014. – 2020. Koordinira aktivnosti Ministarstva vezane uz TAIEX program te povratno izvještava Ministarstvo vanjskih i europskih poslova. Služba djeluje kao interna koordinacijska točka Ministarstva vezano za izvješća Agencije za zaštitu okoliša prema Europskoj komisiji. Služba djeluje kao središnja kontakt točka za program Europske komisije ECRAN (Environmental and Climate Regional Accession Network) te koordinira aktivnosti uključenih službi.
Služba sudjeluje u programu IPA II – prekogranična suradnja, u izradi operativnih programa u dijelovima koji se odnose na okoliš, kao i u Zajedničkog odbora za praćenje na kojima se razmatra rad tehničkog odbora programa, izmjene postupka procedura, izvješća vezana uz evaluacije, obavijest i dogovor o pozivu za dostavu projektnih prijedloga, te konačni odabir ocijenjenih projekata.
Služba obavlja poslove vezane uz koordinaciju i podršku IPA projektima namijenjenim jačanju institucionalnih sposobnosti, (IPA I komponenta, IPA fleksibilni instrument (IPA FFRAC) te Prijelazni instrument (TF)) iz nadležnosti Ministarstva kao i u okviru sektora okoliš. Vezano za IPA I komponentu, Služba djeluje i kao Jedinica za provedbu projekata (u daljnjem tekstu: JPP) koja je zadužena za poslove vezane uz koordinaciju provedbe projekata, sudjelovanje u svim evaluacijama i revizijama projekata u okviru programa IPA I, pripreme materijala za Voditelja programa i komunikaciju sa Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, Ministarstvom financija te Ministarstvom regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.
JPP je u skladu s Priručnikom za JPP zadužena za cjelovito vođenje dokumentacije projekata iz IPA I komponente (analiza radne opterećenosti, godišnji plan rada, izvješće o treninzima, opisi poslova, planovi zamjene, registar treninga, izvješćivanje o izuzećima od plaćanja PDV-a, potrebe za edukacijom i ostali dokumenti). Služba sudjeluje u pripremi materijala koje dostavlja Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije za Sektorski nadzorni pododbor. JPP je zadužena za pripremu materijala i bilježaka s redovitih mjesečnih sastanaka u okviru programa IPA I komponenta, te za izradu tromjesečnih i mjesečnih izvješća za projekte u okviru programa IPA I komponenta.
Služba sudjeluje u planiranju proračuna Ministarstva te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.«.
Članak 7.
Naslov iznad članka 12. i članak 12. mijenjaju se i glase:
»9. SAMOSTALNI SEKTOR ZA PRAVNE POSLOVE
Članak 12.
Samostalni sektor za pravne poslove obavlja upravno-pravne i pravne poslove koji se odnose na normativnu djelatnost iz djelokruga Ministarstva, priprema mišljenja, objašnjenja i izrađuje prijedloge naputaka u vezi s provedbom zakona i drugih propisa iz djelokruga Ministarstva, priprema odgovore za zastupnička pitanja, te priprema i koordinira mišljenja na nacrte prijedloga zakona i drugih propisa, obavlja poslove iz područja procjene učinaka propisa sukladno posebnom zakonu, rješava po žalbama iz nadležnosti Ministarstva, priprema rješenja po prigovorima koja donosi ministar, te rješava po izvanrednim pravnim lijekovima u stvarima u kojima odlučuje po žalbama, obavlja poslove upravnog nadzora nad radom i aktima prvostupanjskih tijela iz odgovarajućih upravnih područja prema ovoj Uredbi, obavlja stručne i pravne poslove vezano za poduzimanje radnji u upravnim sporovima i zastupanje Ministarstva, obavlja poslove pristupa informacijama sukladno propisima koji uređuju pristup informacijama, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.
U Samostalnom sektoru za pravne poslove, ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
9.1. Služba za normativne i upravno-pravne poslove
9.2. Služba za žalbe, zastupanje i upravni nadzor.
9.1. Služba za normativne i upravno-pravne poslove
Služba za normativne i upravno-pravne poslove obavlja pravne poslove koji se odnose na normativnu djelatnost u vezi s pripremom i izradom nacrta prijedloga zakona i drugih propisa te u vezi s potvrđivanjem međunarodnih ugovora i izradom bilateralnih ugovora i sporazuma iz djelokruga Ministarstva; obavlja poslove u vezi s procjenom učinaka propisa sukladno posebnom zakonu iz djelokruga Ministarstva, osigurava i koordinira provedbu zakona i drugih propisa iz djelokruga Ministarstva, obavlja poslove usklađivanja propisa s propisima Europske unije, prati i analizira zakonodavstvo Europske unije iz područja zaštite okoliša, koordinira zauzimanje stajališta Ministarstva u vezi s nacrtima propisa Europske unije, osigurava i koordinira sudjelovanje na sastancima radnih tijela Vlade Republike Hrvatske, putem NMI baze (Notifikacija nacionalnih mjera izvršenja) Europskoj komisiji dostavlja popise i tekstove svih hrvatskih propisa iz područja zaštite okoliša i zaštite prirode kojima su u nacionalno zakonodavstvo preuzete direktive Europske unije sukladno predviđenim rokovima za prenošenje, daje i priprema mišljenja, objašnjenja i izrađuje prijedloge naputaka u vezi s provedbom zakona i drugih propisa iz djelokruga Ministarstva, priprema odgovore za zastupnička pitanja, daje, priprema i koordinira mišljenja na nacrte prijedloga zakona i drugih propisa te priprema i koordinira mišljenja na prijedloge međunarodnih, bilateralnih ugovora i sporazuma, prati provođenje i učinkovitost provođenja propisa iz djelokruga Ministarstva i predlaže njihove izmjene i dopune; priprema očitovanja i odgovore po traženjima Vlade Republike Hrvatske, Ureda predsjednika, Hrvatskoga sabora i pučkog pravobranitelja, Državnog odvjetništva Republike Hrvatske i drugih državnih tijela, obavlja poslove suradnje s pravosudnim tijelima Republike Hrvatske, drugim tijelima državne vlasti, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, udrugama civilnoga društva, drugim institucijama, te međunarodnim organizacijama, te obavlja poslove pristupa informacijama sukladno propisima kojima se uređuje pristup informacijama.
9.2. Služba za žalbe, zastupanje i upravni nadzor
Služba za žalbe, zastupanje i upravni nadzor rješava o žalbama protiv upravnih akata i provodi postupak po izvanrednim pravnim lijekovima, priprema rješenja po prigovorima koja donosi ministar, priprema i izrađuje optužne i prekršajne prijedloge sve iz područja zaštite okoliša, gospodarenja otpadom, zaštite zraka i klimatskih promjena i zaštite prirode; priprema i izrađuje očitovanja i odgovore po traženjima Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, Vlade Republike Hrvatske, Ureda predsjednika, Hrvatskoga sabora i pučkog pravobranitelja, te drugih tijela državne vlasti, priprema odgovore na predstavke stranaka koji se odnose na konkretnu upravnu stvar, daje mišljenja i objašnjenja u pogledu provedbe zakona i drugih propisa iz područja rješavanja upravne stvari; surađuje s upravnim sudovima, Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske, drugim tijelima državne vlasti i prvostupanjskim tijelima u vezi s postupanjem po žalbama i izvanrednim pravnim lijekovima; obavlja poslove zastupanja Ministarstva u upravnim sporovima, prekršajnim i kaznenim postupcima, te drugim upravnim postupcima, prati i proučava praksu domaćih sudova iz nadležnosti Ministarstva te sudsku praksu Europskog suda za ljudska prava, te u skladu s tim predlaže mjere za poboljšanje rada, obavlja poslove upravnog nadzora nad radom i aktima prvostupanjskih tijela iz odgovarajućih upravnih područja prema ovoj Uredbi, te predlaže mjere u svrhu otklanjanja nezakonitosti i nepravilnosti utvrđenih u upravnom nadzoru i poduzima druge radnje sukladno Zakonu, predlaže i poduzima mjere za unaprjeđenje rada prvostupanjskih tijela pripremom stručnih uputa radi jedinstvenog postupanja u primjeni propisa, priprema odgovore na predstavke i pritužbe građana i pravnih osoba, te udruga civilnoga društva u svezi s radom i postupanjem tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave iz odgovarajućih upravnih područja prema ovoj Uredbi, te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.
Članak 8.
Članak 13. mijenja se i glasi:
»Samostalna služba za unutarnju reviziju obavlja poslove u vezi s provedbom mjera funkcioniranja sustava unutarnje kontrole Ministarstva, u skladu s najboljom strukovnom praksom i standardima unutarnje revizije usklađenima s Međunarodnim standardima unutarnje revizije i kodeksom strukovne etike. Samostalna služba provodi poslove unutarnje revizije na razini Ministarstva, daje stručna mišljenja i ima savjetodavnu ulogu u cilju poboljšanja poslovanja Ministarstva. Obavlja unutarnje revizije svih poslovnih procesa i sustava kao i unutarnje revizije funkcionalnih sustava podrške, provodi analiziranje, testiranje i ocjenjivanje poslovnih funkcija iz nadležnosti revidiranih subjekata, obavlja revizije usklađenosti poslovanja sa zakonima i drugim provedbenim propisima te s aktima Ministarstva, revizije uspješnosti poslovanja i financijske revizije za cjelokupno Ministarstvo. Služba procjenjuje financijske i operativne procedure te pruža stručno mišljenje i preporuke o provedbi i poboljšanju kontrolnog okruženja, provjerava ekonomičnost i učinkovitost korištenja imovine, procjenjuje prikladnost i djelotvornost sustava unutarnjih kontrola u svrhu upravljanja rizicima poslovnih sustava i procesa koji ih podržavaju, obavlja unutarnje revizije komunikacijske tehnologije i sigurnosti informacijskih sustava Ministarstva, procjenjuje pouzdanost i adekvatnost informacijskih sustava u cilju smanjenja rizika koji proizlaze iz njihove intenzivne uporabe kao podrške odvijanju poslovnih procesa. Samostalna služba za unutarnju reviziju obavlja unutarnje revizije i kod korisnika proračuna koji su u nadležnosti Ministarstva.
Samostalna služba provodi unutarnje revizije administracije, financijskog i tehničko-upravljačkog sustava programa i projekata koje u cijelosti ili djelomično financira Europska unija, obavlja pojedinačne unutarnje revizije procjene sustava unutarnjih kontrola u korištenju sredstava Europske unije procjenjujući točnost i pouzdanost financijskih transakcija i podataka vezanih za korištenje financijskih sredstava programa Europske unije, utvrđuje razinu usuglašenosti s važećim zakonima i propisima u zemlji te procedurama koje zahtjeva Europska unija, svojim stručnim mišljenjem pridonosi zaštiti financijskih interesa Europske unije. Samostalna služba obavlja revizije prema Godišnjem i Strateškom planu rada unutarnje revizije koji odobrava ministar, predlaže preporuke ministru u svrhu postizanja veće učinkovitosti i djelotvornosti sustava, prati provedbu preporuka navedenih u izvješćima iz prethodno obavljenih revizija, izrađuje strateške i operativne planove revizije. Samostalna služba za unutarnju reviziju sudjeluje u izradi strateškog plana Ministarstva, definiranju pokazatelja uspješnosti i utvrđivanju rizika u okviru djelokruga Službe.
Samostalna služba u svom radu djeluje samostalno.«.
Članak 9.
U članku 17. stavku 6. riječi: »Načelnik samostalnog sektora« zamjenjuju se riječima: »Načelnici samostalnih sektora«.
Članak 10.
Okvirni broj potrebnih državnih službenika i namještenika u Ministarstvu, prikazan u tablici koja je sastavni dio Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva zaštite okoliša i prirode (»Narodne novine«, broj 10/2014), zamjenjuje se Okvirnim brojem državnih službenika i namještenika Ministarstva zaštite okoliša i prirode koji je sadržan u tablici tiskanoj u prilogu ove Uredbe i čini sastavni dio Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva zaštite okoliša i prirode.
Članak 11.
Ministar zaštite okoliša i prirode uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva zaštite okoliša i prirode, s odredbama ove Uredbe u roku 30 dana od dana njezina stupanja na snagu uz prethodnu suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.
Članak 12.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/15-03/13 Urbroj: 50301-05/25-15-2
Zagreb, 11. veljače 2015.
Predsjednik
Zoran Milanović, v. r.
OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA MINISTARSTVA ZAŠTITE OKOLIŠA I PRIRODE
NAZIV UNUTARNJE USTROJSTVENE JEDINICE U SASTAVU MINISTARSTVA ZAŠTITE OKOLIŠA I PRIRODE |
BROJ SLUŽB. I NAMJEŠT. |
|
1. |
KABINET MINISTRA |
11 |
2. |
GLAVNO TAJNIŠTVO |
1 |
-neposredno u Glavnom tajništvu, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica |
1 |
|
2.1. |
Sektor za ljudske potencijale i opće poslove |
1 |
2.1.1. |
Služba za ljudske potencijale |
8 |
2.1.2. |
Služba za opće i tehničke poslove |
14 |
2.2. |
Sektor za financije, javnu nabavu i informatiku |
1 |
2.2.1. |
Služba za financije |
1 |
2.2.1.1. |
Odjel za planiranje, izvršavanje i analizu proračuna |
5 |
2.2.1.2. |
Odjel za računovodstvene poslove |
8 |
2.2.2. |
Služba za nabavu i informatiku |
8 |
Glavno tajništvo – ukupno |
48 |
|
3. |
UPRAVA ZA PROCJENU UTJECAJA NA OKOLIŠ I ODRŽIVO GOSPODARENJE OTPADOM |
(_) |
– neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica |
1 |
|
3.1. |
Sektor za procjenu utjecaja na okoliš i industrijsko onečišćenje |
1 |
3.1.1. |
Služba za procjenu utjecaja na okoliš |
1 |
3.1.1.1. |
Odjel za procjenu utjecaja zahvata na okoliš |
6 |
3.1.1.2. |
Odjel za stratešku procjenu utjecaja na okoliš |
7 |
3.1.2. |
Služba za okolišnu dozvolu i rizična postrojenja |
1 |
3.1.2.1. |
Odjel za okolišnu dozvolu |
5 |
3.1.2.2. |
Odjel za rizična postrojenja i štete u okolišu |
5 |
3.2. |
Sektor za održivo gospodarenje otpadom, planove, programe i informacijski sustav |
1 |
3.2.1. |
Služba za održivo gospodarenje otpadom |
10 |
3.2.2. |
Služba za planove, programe i informacijski sustav |
12 |
Uprava za procjenu utjecaja na okoliš i održivo gospodarenje otpadom – ukupno |
50 |
|
4. |
UPRAVA ZA KLIMATSKE AKTIVNOSTI, ODRŽIVI RAZVOJ I ZAŠTITU ZRAKA, TLA I MORA |
(_) |
– neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica |
1 |
|
4.1. |
Sektor za klimatske aktivnosti i održivi razvoj |
1 |
4.1.1. |
Služba za klimatske aktivnosti i zaštitu ozonskog sloja |
10 |
4.1.2. |
Služba za održivi razvoj |
8 |
4.2. |
Sektor za zaštitu zraka, tla i mora |
1 |
4.2.1. |
Služba za zaštitu zraka, tla i od svjetlosnog onečišćenja |
9 |
4.2.2. |
Služba za zaštitu mora i priobalja – područna jedinica Rijeka |
8 |
Uprava za klimatske aktivnosti, održivi razvoj i zaštitu zraka, tla i mora – ukupno |
38 |
|
5. |
UPRAVA ZA ZAŠTITU PRIRODE |
(_) |
– neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica |
1 |
|
5.1. |
Služba za zaštićena područja, georaznolikost i ekološku mrežu |
8 |
5.2. |
Sektor za bioraznolikost i strateške poslove |
1 |
5.2.1. |
Služba za bioraznolikost |
12 |
5.2.2. |
Služba za strateške poslove zaštite prirode |
8 |
5.3. |
Sektor za planske dokumente i ocjenu prihvatljivosti |
1 |
5.3.1. |
Služba za planske dokumente |
8 |
5.3.2. |
Služba za ocjenu prihvatljivosti |
8 |
Uprava za zaštitu prirode – ukupno |
47 |
|
6. |
UPRAVA ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE |
(_) |
– neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica |
1 |
|
6.1. |
Sektor inspekcijskog nadzora zaštite okoliša |
1 |
6.1.1. |
Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Zagreb |
17 |
6.1.2. |
Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Osijek |
16 |
6.1.3. |
Služba inspekcijskog nadzora zaštite okoliša – Područna jedinica Šibenik |
17 |
6.2. |
Sektor inspekcijskog nadzora zaštite prirode |
1 |
6.2.1. |
Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Kontinentalna Hrvatska |
9 |
6.2.2. |
Služba inspekcijskog nadzora zaštite prirode – Jadranska Hrvatska |
8 |
6.3. |
Sektor inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada |
1 |
6.3.1. |
Služba inspekcijskih poslova u području industrijskog onečišćenja i utjecaja na okoliš |
9 |
6.3.2. |
Služba inspekcijskih poslova u području održivog gospodarenja otpadom |
9 |
6.3.3. |
Služba inspekcijskih poslova u području zaštite zraka, ozonskog sloja i klimatskih aktivnosti |
9 |
6.3.4. |
Služba zajedničkih inspekcijskih poslova i unaprjeđenja rada inspekcije zaštite okoliša i inspekcije zaštite prirode |
9 |
Uprava za inspekcijske poslove – ukupno |
107 |
|
7. |
SAMOSTALNI SEKTOR ZA EUROPSKU UNIJU |
1 |
7.1. |
Služba za koordinaciju operativnih programa |
6 |
7.2. |
Služba za EU projekte |
1 |
7.2.1. |
Odjel za pripremu projekata |
6 |
7.2.2. |
Odjel za provedbu projekata |
5 |
7.3. |
Služba za europske poslove |
9 |
Samostalni sektor za Europsku uniju – ukupno |
28 |
|
8. |
SAMOSTALNA SLUŽBA ZA MEĐUNARODNE ODNOSE |
8 |
9. |
SAMOSTALNI SEKTOR ZA PRAVNE POSLOVE |
1 |
9.1. |
Služba za normativne i upravno-pravne poslove |
8 |
9.2. |
Služba za žalbe, zastupanje i upravni nadzor |
8 |
Samostalni sektor za pravne poslove – ukupno |
17 |
|
10. |
SAMOSTALNA SLUŽBA ZA UNUTARNJU REVIZIJU |
5 |
11. |
SAMOSTALNA SLUŽBA ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU I PROTOKOL |
8 |
MINISTARSTVO ZAŠTITE OKOLIŠA I PRIRODE – UKUPNO |
367 |
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_02_17_322.html