Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

PRESTAO VAŽITI ALI VIDI OVDJE!
Objavljeno u NN 17/15 od 13.02.2015.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 63. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 150/2011 i 12/2013 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 11. veljače 2015. godine donijela

 

UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O UNUTARNJEM USTROJSTVU MINISTARSTVA ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA

Članak 1.

U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (»Narodne novine«, br. 28/2012, 40/2013 i 123/2013), u članku 6. riječi: »Služba se brine« zamjenjuju se riječima: »Služba obavlja poslove čuvanja prostora i opreme te se brine«.

Članak 2.

U članku 7. iza riječi: »čistoće« brišu se zarez i riječi: »te poslove čuvanja prostora i opreme«.

Članak 3.

U članku 8. riječi: »Služba obavlja poslove praćenja stanja u svim segmentima djelokruga Ministarstva: putem anketa, predstavki građana i iz drugih izvora prikuplja podatke o stanju u području znanosti, obrazovanja i sporta i analitički ih obrađuje te izrađuje analitička izvješća za potrebe ministra, zamjenika ministra i pomoćnike ministra.« brišu se.

Članak 4.

U članku 15. stavak 2. mijenja se i glasi:

»U Sektoru se ustrojavaju:

2.2.1. Služba za rashode za zaposlene u sustavu osnovnog i srednjeg obrazovanja

2.2.2. Služba za kapitalne investicije i računovodstvo

2.2.3. Služba za proračun i financijsko upravljanje i kontrolu.«.

Članak 5.

Naslov iznad članka 16. i članak 16. mijenjaju se i glase:

»2.2.1. Služba za rashode za zaposlene u sustavu osnovnog i srednjeg obrazovanja

Članak 16.

Služba za rashode za zaposlene u sustavu osnovnog i srednjeg obrazovanja odobrava sredstva školskim ustanovama za isplatu svih materijalnih prava zaposlenika osnovnih i srednjih škola (plaća i naknada), prati kretanje broja zaposlenih u školama, izrađuje projekciju potrebnih sredstava za bruto plaće i naknade, prati izvršenje plaćanja, u skladu sa svojim zakonskim ovlastima provodi kontrolu namjenskog trošenja sredstava koja se školskim ustanovama odobravaju iz državnog proračuna, prikuplja podatke i radi analize o rashodima zaposlenih u sustavu osnovnog i srednjeg obrazovanja te druge analitičke poslove koji služe kao podloga u provedbi politike zapošljavanja i u kolektivnim pregovorima između Vlade Republike Hrvatske i sindikata iz područja obrazovanja, pruža savjetodavne usluge školskim ustanovama putem organiziranog »call-centra«, surađuje s Ministarstvom uprave, Ministarstvom financija i Financijskom agencijom na unapređenju programske aplikacije za centralni obračun plaća te samoj provedbi plaćanja. Služba rješava predmete (pisani upiti stranaka) koji su vezani uz ostvarivanje materijalnih prava zaposlenika osnovnih i srednjih škola (obračun i isplatu plaća i naknada). Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

2.2.1.1. Odjel za rashode za zaposlene u osnovnim školama

2.2.1.2. Odjel za rashode za zaposlene u srednjim školama.«.

Članak 6.

Naslov iznad članka 17. i članak 17. mijenjaju se i glase:

»2.2.1.1. Odjel za rashode za zaposlene u osnovnim školama

Članak 17.

Odjel za rashode za zaposlene u osnovnim školama odobrava sredstva osnovnoškolskim ustanovama za isplatu bruto plaća i naknada sukladno važećim kolektivnim ugovorima i zakonskim propisima, izrađuje projekciju potrebnih sredstava za isplatu plaća i naknada, prati izvršenje plaćanja, u skladu sa svojim zakonskim ovlastima provodi kontrolu namjenskog trošenja sredstava koja se školskim ustanovama odobravaju iz državnog proračuna, prikuplja podatke i radi analize o rashodima zaposlenih u sustavu osnovnog obrazovanja te druge analitičke poslove, prati kretanje broja zaposlenika osnovnih škola te odgovara na telefonske i pisane upite školskih ustanova i zaposlenika koji su vezani uz ostvarivanje materijalnih prava zaposlenika osnovnih škola (obračun i isplatu plaća i naknada). Odjel rješava predmete (pisani upiti) koji su vezani uz ostvarivanje materijalnih prava zaposlenika osnovnih škola (obračun i isplatu plaća i naknada). Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 7.

Naslov iznad članka 18. i članak 18. mijenjaju se i glase:

»2.2.1.2. Odjel za rashode za zaposlene u srednjim školama

Članak 18.

Odjel za rashode za zaposlene u srednjim školama odobrava sredstva srednjoškolskim ustanovama za isplatu bruto plaća i naknada sukladno važećim kolektivnim ugovorima i zakonskim propisima, izrađuje projekciju potrebnih sredstava za isplatu plaća i naknada, prati izvršenje plaćanja, u skladu sa svojim zakonskim ovlastima provodi kontrolu namjenskog trošenja sredstava koja se školskim ustanovama odobravaju iz državnog proračuna, prikuplja podatke i radi analize o rashodima zaposlenih u sustavu srednjeg obrazovanja te druge analitičke poslove, prati kretanje broja zaposlenika srednjih škola te odgovara na telefonske i pisane upite školskih ustanova i zaposlenika koji su vezani uz ostvarivanje materijalnih prava zaposlenika srednjih škola (obračun i isplatu plaća i naknada). Odjel rješava predmete (pisani upiti) koji su vezani uz ostvarivanje materijalnih prava zaposlenika srednjih škola (obračun i isplatu plaća i naknada). Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 8.

Naslov iznad članka 19. i članak 19. mijenjaju se i glase:

»2.2.2. Služba za kapitalne investicije i računovodstvo

Članak 19.

Služba za kapitalne investicije i računovodstvo planira i izrađuje prijedloge programa za financiranje i sufinanciranje kapitalnih izdataka i posebnih programa, prati izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje ustanova iz djelokruga Ministarstva, prikuplja i ujedinjuje podatke za izradu projekcije proračunskih sredstava, te predlaže odgovarajuća programska rješenja, priprema podloge za bilanciranje i realizaciju sredstava u fondu poravnanja za kapitalna ulaganja u obrazovanju, priprema podloge za bilanciranje potreba i iznose minimalnog financijskog standarda u dijelu kapitalnih ulaganja u osnovnom i srednjem obrazovanju, te realizira decentralizirana sredstva za ove namjene fondom izravnanja. Sukladno odredbama zakona i podzakonskih akata, obavlja knjigovodstveno-računovodstvene poslove praćenja poslovanja Ministarstva, obračunava plaće i druge naknade sukladno kolektivnom ugovoru za zaposlenike Ministarstva. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

2.2.2.1. Odjel za računovodstvo i knjigovodstveno-analitičke poslove

2.2.2.2. Odjel za kapitalne investicije i decentralizirane funkcije.«.

Članak 9.

Naslov iznad članka 20. i članak 20. mijenjaju se i glase:

»2.2.2.1. Odjel za računovodstvo i knjigovodstveno- -analitičke poslove

Članak 20.

Odjel za računovodstvo i knjigovodstveno-analitičke poslove sukladno odredbama zakona i podzakonskih akata obavlja knjigovodstveno-računovodstvene poslove praćenja poslovanja Ministarstva, obračunava plaće i druge naknade sukladno kolektivnom ugovoru za zaposlenike Ministarstva. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 10.

Naslov iznad članka 21. i članak 21. mijenjaju se i glase:

»2.2.2.2. Odjel za kapitalne investicije i decentralizirane funkcije

Članak 21.

Odjel za kapitalne investicije i decentralizirane funkcije planira i izrađuje prijedloge programa za financiranje i sufinanciranje kapitalnih izdataka i posebnih programa, prati izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje ustanova iz djelokruga Ministarstva, prikuplja i ujedinjuje podatke za izradu projekcije proračunskih sredstava, te predlaže odgovarajuća programska rješenja, priprema podloge za bilanciranje i realizaciju sredstava u fondu poravnanja za kapitalna ulaganja u obrazovanju, priprema podloge za bilanciranje potreba i iznose minimalnog financijskog standarda u dijelu kapitalnih ulaganja u osnovnom i srednjem obrazovanju, te realizira decentralizirana sredstva za ove namjene fondom izravnanja. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 11.

Naslov iznad članka 22. i članak 22. mijenjaju se i glase:

»2.2.3. Služba za proračun i financijsko upravljanje i kontrolu

Članak 22.

Služba za proračun i financijsko upravljanje i kontrolu koordinira poslove izrade strateškog plana i proračuna Ministarstva te izrađuje nacrt prijedloga strateškog plana i proračuna razdjela Ministarstva. Služba obavlja tehnički unos prijedloga proračuna u sustav Državne riznice, izrađuje financijski plan po mjesecima za cijelu proračunsku godinu s planiranim dospijećem obveza, priprema prijedloge izmjene i dopune te preraspodjele sredstava tijekom proračunske godine, izrađuje godišnja izvješća o izvršenju proračuna po programima i ostvarivanju ciljeva iz strateškog plana. Služba obavlja nadzor nad zakonitošću financijskog poslovanja proračunskih korisnika u nadležnosti Ministarstva provođenjem upravnog nadzora u suradnji s ostalim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva. Služba prati provedbu Zakona o fiskalnoj odgovornost kroz prikupljanje i provjeru Izjava o fiskalnoj odgovornosti korisnika razdjela kao i praćenje uočenih nepravilnosti. Služba obavlja poslove koordinacije razvoja i praćenja sustava financijskog upravljanja i kontrola Ministarstva i proračunskih korisnika razdjela, inicira izradu naputka i uputa za potrebe financijskog upravljanja kako bi se osigurale kontrolne aktivnosti, praćenje i izvještavanje zakonitog i svrhovitog korištenja proračunskih i drugih sredstava, ukazuje na nedostatke te inicira mjere za njihovo otklanjanje. Služba pruža podršku ostalim ustrojstvenim jedinicama unutar Ministarstva pri utvrđivanju i praćenju rizika. Surađuje s Ministarstvom financija – Sektorom za harmonizaciju unutarnje revizije i financijske kontrole. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 12.

U članku 24. stavku 1. iza riječi: »sustavom,« dodaju se riječi: »predlaže mjere za jačanje evolucije istraživačkih i inovacijskih politika i jačanje sinergije između nacionalnih politika Europske unije,«, a iza riječi: »te razvoja« dodaju se riječi: »informacijskog sustava u znanosti i«.

Stavak 2. mijenja se i glasi:

»U Sektoru se ustrojavaju:

3.1.1. Služba za poslovanje u znanosti

3.1.2. Služba za razvoj znanstvene i inovacijske politike.«.

Članak 13.

Naslov iznad članka 25. i članak 25. mijenjaju se i glase:

»3.1.1. Služba za poslovanje u znanosti

Članak 25.

Služba za poslovanje u znanosti obavlja upravne i stručne poslove vezane uz izradu stručnih podloga za donošenje i praćenje javnih znanstvenih i inovacijskih politika i strategija, nacrta prijedloga zakona, provedbenih propisa i ostalih akata vezanih uz znanstvenu djelatnost; financiranje znanstvene djelatnosti i poslovanje znanstvenih organizacija; provedbu i financiranje mjera razvoja poslovanja javnih znanstvenih instituta i visokih učilišta, planiranje, provedbu i praćenje financiranja znanstvenih i tehnologijskih projekata te razvoja znanstvene i inovacijske infrastrukture. Služba obavlja i poslove praćenja statističkih parametara povezanih sa znanstvenim i inovacijskim sustavom; izradu analitičkih podloga za donošenje odluka o razvoju sustava financiranja znanstvene djelatnosti. Služba obavlja poslove definiranja prava i obveza istraživača i organizacija u kojima rade te povećanja transparentnosti procesa novačenja i zapošljavanja. Služba obavlja i poslove vođenja očevidnika znanstvenih organizacija i očevidnika znanstvenika, te evidencija podataka o financiranju znanstvenih udruga, skupova, knjiga, časopisa te državnih nagrada za znanost; obavlja poslove praćenja razvoja mreže znanstvenih pravnih osoba, poslove izdavanja dopusnica za obavljanje znanstvene djelatnosti. Služba obavlja i poslove vezane uz planiranje i provedbu mjera popularizacije znanosti te dodjeljivanje državne nagrade za znanost. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

3.1.1.1. Odjel za financiranje znanstvene djelatnosti i znanstvenih organizacija

3.1.1.2. Odjel za poslovanje i popularizaciju znanosti i tehnologije.«.

Članak 14.

Iza članka 25. dodaju se naslovi iznad članaka i članci 25.a i 25.b koji glase:

»3.1.1.1. Odjel za financiranje znanstvene djelatnosti i znanstvenih organizacija

Članak 25.a

Odjel za financiranje znanstvene djelatnosti i znanstvenih organizacija obavlja upravne i stručne poslove vezano uz praćenje i analize provedbe nacionalnih strategija, javnih politika i instrumenata vezano uz financiranje znanstvene djelatnosti, te razvoj modela financiranja znanstvene djelatnosti na svim javnim znanstvenim institutima i sveučilištima. Odjel obavlja poslove vezane uz projekte financiranja znanstvene infrastrukture. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

3.1.1.2. Odjel za poslovanje i popularizaciju znanosti i tehnologije

Članak 25.b

Odjel za poslovanje i popularizaciju znanosti i tehnologije obavlja upravne i stručne poslove vezano uz izradu stručnih podloga za donošenje i praćenje nacrta prijedloga zakona, provedbenih propisa i ostalih akata vezano uz znanstvenu djelatnost. Obavlja poslove vođenja očevidnika znanstvenih organizacija i očevidnika znanstvenika, te evidencija podataka o financiranju znanstvenih udruga, skupova, knjiga, časopisa te državnih nagrada za znanost, izdavanja dopusnica za obavljanje znanstvene djelatnosti, poslove vezano uz znanstvene udruge, skupove, knjige, časopise te dodjeljivanje državne nagrade za znanost. Odjel obavlja i poslove praćenja, izrade i analize mjera vezanih uz otvoren pristup publikacijama i podacima. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 15.

Naslov iznad članka 26. i članak 26. mijenjaju se i glase:

»3.1.2. Služba za razvoj znanstvene i inovacijske politike

Članak 26.

Služba za razvoj znanstvene i inovacijske politike obavlja upravne i stručne poslove vezane uz izradu stručnih podloga, praćenje i analize provedbe nacionalnih strategija, javnih politika i instrumenata povezanih s nacionalnim istraživačkim i inovacijskim sustavom i u ostvarenju ciljeva i politika strategija Europske unije u području istraživanja, razvoja i inovacija. Služba obavlja i poslove vezano uz pripremu, donošenje, provedbu i praćenje mjera za poticanje znanstvenih i tehnologijskih projekata, uspostave i razvoja informacijskog sustava u znanosti te znanstvene i inovacijske infrastrukture, kao i programa i projekata s ciljem unapređenja sustava znanosti i tehnologije. Služba prati i predlaže mjere za poticanje ulaganja privatnog sektora u istraživanje, razvoj i inovacije. Služba obavlja upravne i stručne poslove vezane uz: ulaganja, koordinaciju i rad Hrvatske zaklade za znanost, Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije HAMAG – BICRO, ostalih subjekata znanstvenog i inovacijskog sustava, te vijeća i povjerenstava nadležnih za provedbu mjera poticanja znanstvene djelatnosti, tehnologijskog razvoja i inovacija. Služba obavlja poslove vezano uz izradu mjera poticanja profesionalnog razvoja istraživača i istraživačkih skupina, međunarodne mobilnosti i umrežavanja istraživača. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

3.1.2.1. Odjel za pripremu, praćenje i provedbu politika

3.1.2.2. Odjel za tehnologijski razvoj i inovacije.«.

Članak 16.

Naslov iznad članka 27. i članak 27. mijenjaju se i glase:

»3.1.2.1. Odjel za pripremu, praćenje i provedbu politika

Članak 27.

Odjel za pripremu, praćenje i provedbu politika obavlja upravne i stručne poslove vezane uz suradnju s drugim institucijama u sustavu znanosti u osmišljavanju i provedbi optimalnih strategija i mjera za poticanje znanstvene izvrsnosti u skladu sa strategijama Europske unije, izradu priloga, praćenje i analize provedbe nacionalnih politika i instrumenata povezanih s istraživačkim i inovacijskim sustavom te razvoj doktorskih studija. Odjel obavlja poslove vezano uz planiranje, izradu i usklađivanje informacijskog sustava u znanosti, pripremu i provedbu višegodišnjeg ugovornog financiranja znanstvene djelatnosti sa svim javnim sveučilištima i javnim znanstvenim institutima. Odjel obavlja poslove vezano uz izdavanje odobrenja za istraživanja, ispitivanja, fotografiranja i/ili mjerenja mora, morskog dna i morskog podzemlja. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 17.

Naslov iznad članka 28. i članak 28. mijenjaju se i glase:

»3.1.2.2. Odjel za tehnologijski razvoj i inovacije

Članak 28.

Odjel za tehnologijski razvoj i inovacije obavlja upravne i stručne poslove vezane uz izradu strateških i operativnih dokumenata i mjera vezanih uz znanstvenu infrastrukturu, transfer tehnologija i inovacije; provedbu postojećih mjera u sustavu tehnologije i inovacija te suradnju s drugim nadležnim tijelima državne uprave na izradi strategija i mjera za unapređenje sustava tehnologije i inovacija; izradu priloga, praćenje strategija i mjera za razvoj velikih europskih istraživačkih infrastruktura te sudjeluje u izradi odgovarajućih mjera na nacionalnoj razini. Odjel prati rad i doprinosi umrežavanju ureda za transfer tehnologije, znanstveno-tehnologijskih parkova i drugih tijela u sustavu tehnologije. Odjel izrađuje i prati provedbu programa i projekata za povećanje transfera tehnologije s visokih učilišta i javnih znanstvenih instituta u gospodarstvo. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 18.

U članku 30. stavku 1. riječi: »Instrumenta pretpristupne pomoći – IPA, za III. komponentu Regionalni razvoj – Regionalna konkurentnost, kao i za buduće programe koji će se financirati iz proračuna Europske unije, odnosno Strukturnih fondova i Kohezijskog fonda« zamjenjuju se riječima: »Europskih strukturnih i investicijskih fondova Europske unije«.

Stavak 2. mijenja se i glasi:

»U Službi se ustrojavaju:

3.2.1.1. Odjel za provedbu projekata Europske unije

3.2.1.2. Odjel za praćenje i financiranje projekata Europske unije

3.2.1.3. Odjel za ugovaranje

3.2.1.4. Odjel za programiranje.«.

Članak 19.

Naslov iznad članka 31. i članak 31. mijenjaju se i glase:

»3.2.1.1. Odjel za provedbu projekata Europske unije

Članak 31.

Odjel za provedbu projekata Europske unije obavlja stručne poslove vezane uz provedbu prioriteta i mjera iz operativnih programa u skladu s propisima i zakonima Republike Hrvatske te u skladu s propisima i procedurama Europske unije; redovito prikuplja informacije o provedbi projekata te surađuje s korisnicima u svrhu pravodobne i učinkovite provedbe prioriteta i mjera i predlaže korektivne mjere; surađuje s domaćim i stranim konzultantima, koordinira suradnju konzultanata i korisnika te redovito prikuplja informacije o njihovu radu; sudjeluje u definiranju procedura i dokumenata potrebnih za uspješnu provedbu operativnih programa te surađuje s Posredničkim tijelom razine 2 u provedbi projekata. Odjel surađuje s Odjelom za programiranje kod pripreme informacija, planiranja i provođenja aktivnosti u svrhu podizanja svjesnosti i informiranja potencijalnih korisnika o mogućnostima korištenja fondova Europske unije. Odjel sudjeluje u pripremi i izradi priručnika o postupanju iz svoga djelokruga. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 20.

Naslov iznad članka 32. i članak 32. mijenjaju se i glase:

»3.2.1.2. Odjel za praćenje i financiranje projekata Europske unije

Članak 32.

Odjel za praćenje i financiranje projekata Europske unije obavlja poslove praćenja i analize realizacije provedbe prioriteta/mjera operativnih programa, te nadzire krajnje korisnike u svrhu praćenja zakonitosti korištenja dodijeljenih sredstava. Odjel sudjeluje u definiranju pokazatelja za praćenje provedbe (indikatora) na razini prioriteta/mjere; prati provedbu i predlaže korektivne mjere. Odjel je odgovoran za upisivanje podataka u Izvještajni sustav (MIS) i za pripremu sektorskih, godišnjih i završnih izvješća o provedbi projekata, te sudjeluje u pripremi izvješća za nadzorne odbore. Odjel analizira izvršenje i učinkovitost prioriteta/mjere, sudjeluje u aktivnostima vezanim uz nadzor i praćenje programa Europske unije. Odjel obavlja poslove vezane uz provjeru i odobravanje zahtjeva za plaćanjem. Odjel surađuje s Nacionalnim fondom u Ministarstvu financija, Posredničkim tijelom razine 2 te drugim tijelima operativne strukture; osigurava pravodobno planiranje i osiguravanje sredstava iz državnog proračuna u svrhu sufinanciranja, prethodno razmatra tekstove financijskih sporazuma. Odjel upravlja sustavom za financijsko praćenje provedbe projekata. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 21.

Naslov iznad članka 32.b i članak 32.b mijenjaju se i glase:

»3.2.1.4. Odjel za programiranje

Članak 32.b

Odjel za programiranje obavlja stručne poslove vezane uz pripremu strateških dokumenata i dijelova višegodišnjih programskih dokumenata te sudjeluje u identifikaciji prioriteta i mjera operativnih programa u području znanosti i tehnologije. U pripremi operativnih programa Odjel surađuje s drugim tijelima i institucijama državne uprave, tijelima operativne strukture te drugim institucijama uključenim u upravljanje i korištenje fondova Europske unije. Odjel sudjeluje u definiranju kriterija za odabir projekata te priprema natječajnu dokumentaciju. Odjel osigurava suradnju s potencijalnim korisnicima u svrhu identifikacije zalihe projekata u području sektorske nadležnosti Ministarstva. Odjel obavlja stručne poslove vezane uz pripremu prioriteta i mjera iz operativnih programa u skladu s propisima i zakonima Republike Hrvatske te u skladu s propisima i procedurama Europske unije; redovito prikuplja informacije o provedbi projekata od Odjela za provedbu projekata Europske unije radi učinkovitijeg programiranja i pripreme natječaja; Odjel priprema informacije, te planira i provodi aktivnosti u svrhu podizanja svjesnosti i informiranja potencijalnih korisnika o mogućnostima korištenja fondova Europske unije. Odjel upravlja rizicima i sudjeluje u pripremi i izradi priručnika o postupanju iz svoga djelokruga. Odjel obavlja upravne i stručne poslove praćenja i izrade analiza provedbe strategija i akcijskih planova, te provodi statističko praćenje svih parametara povezanih sa znanošću i znanstvenim istraživanjima; prati i proučava stanje razvitka znanosti i istraživanja u Republici Hrvatskoj u okviru ERA monitoringa i inicijativa Inovacijske unije, sudjeluje u radu u stručnim radnim tijelima kao obaveza zemlje članice prema institucijama Europske unije, surađuje u pripremi podloga za makro analize u području znanosti, tehnologije i inovacija, surađuje s međunarodnim i domaćim statističkim organizacijama, tijelima i agencijama, te provodi redovita statistička istraživanja za područje znanstvene, tehnološke i inovacijske statistike u suradnji s Državnim zavodom za statistiku sukladno obvezama prema Eurostatu. Odjel obavlja poslove praćenja i izrade analiza provedbe strategija i akcijskih planova, te provodi statističko praćenje svih parametara povezanih sa znanošću i znanstvenim istraživanjima. Odjel prati i proučava stanje razvitka znanosti i istraživanja u Republici Hrvatskoj u okviru ERA monitoringa i inicijativa Inovacijske unije, surađuje u pripremi podloga za makro analize u području znanosti, tehnologije i inovacija, surađuje s međunarodnim i domaćim statističkim organizacijama, tijelima i agencijama. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 22.

U članku 33. dodaje se stavak 2. koji glasi:

»U Službi se ustrojavaju:

3.2.2.1. Odjel za program Obzor 2020. i druge programe Europske unije

3.2.2.2. Odjel za europske i izvaneuropske poslove i programe.«.

Članak 23.

Iza članka 33. dodaju se naslovi iznad članaka i članci 33.a i 33.b koji glase:

»3.2.2.1. Odjel za program Obzor 2020. i druge programe Europske unije

Članak 33.a

Odjel za program Obzor 2020. i druge programe Europske unije koji se ne odnose na Europske strukturne i investicijske fondove, a vezani su za istraživanje, razvoj i inovacije u nadležnosti Ministarstva, obavlja upravne i stručne poslove vezane uz pružanje stručne potpore sudjelovanju Republike Hrvatske u programima Europske unije, a ponajprije u programu Obzor 2020.; nadziranje i koordinaciju rada mreže nacionalnih osoba za kontakt u programu Obzor 2020.; predlaganje rješenja za unapređenja sinergije između programa Obzor 2020. i fondova kohezijske politike; praćenje svih aktivnosti vezanih uz Okvirni istraživački program Europske zajednice za atomsku energiju (Euratom); koordinaciju ostalih zajedničkih programa Europske unije u području znanosti, tehnologije i inovacija; nadziranje poslova vezanih uz praćenje i unapređivanje apsorpcijske sposobnosti Republike Hrvatske za sudjelovanje u zajedničkim projektima Europske unije. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

3.2.2.2. Odjel za europske i izvaneuropske poslove i programe

Članak 33.b

Odjel za europske i izvaneuropske poslove i programe obavlja upravne i stručne poslove vezane uz suradnju s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva i sa Stalnim predstavništvom Republike Hrvatske pri Europskoj uniji, te neposredno s Europskom komisijom i Vijećem Europske unije; obavljanje poslove bilateralne znanstvene suradnje, praćenje rada europskih istraživačkih konzorcija i koordiniranje sudjelovanja hrvatskih partnera u njima; koordiniranje i praćenje sudjelovanje hrvatskih znanstveno-istraživačkih ustanova u multilateralnim europskim programima i projektima; izradu stručnih podloga za nacrte prijedloga zakona i drugih propisa u području bilateralne znanstvene suradnje; predlaganje i sudjelovanje u izradi nacrta bilateralnih ugovora, programa, protokola i drugih akata; praćenje zakona i propisa vezanih uz djelatnosti Odjela, posebno u području znanosti; izrađivanje analitičkih dokumenata. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 24.

Članak 34. mijenja se i glasi:

»Uprava za visoko obrazovanje obavlja upravne i stručne poslove vezane uz izradu i provedbu zakona i drugih propisa iz područja visokog obrazovanja, izradu stručnih podloga za nacrte strategija, zakona i provedbenih propisa iz svoje nadležnosti; izradu podloga za donošenje odluka o financiranju visokog obrazovanja, praćenje izdataka za zaposlene i troškove visokih učilišta, te prati popunu radnih mjesta na javnim visokim učilištima; prati i analizira provedbu upisa studenata, uspješnost procesa visokog obrazovanja, angažman nastavnika i ostalih djelatnika visokih učilišta, s posebnim obzirom na zakonom propisane uvjete; priprema i predlaže izvješća o uvjetima za početak rada visokih učilišta; priprema izvješća o vrednovanju visokih učilišta i studijskih programa; obavlja poslove vođenja Upisnika visokih učilišta, registra studijskih programa i Registra Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, izrađuje odgovarajuće upute kojima se regulira i unapređuje proces visokog obrazovanja; upravlja bazama podataka o visokom obrazovanju; analizira i provodi isplatu subvencija troškova studija za preddiplomske, diplomske, integrirane preddiplomske i diplomske te poslijediplomske sveučilišne studije; obavlja poslove vezane uz studentski standard; koordinira europske poslove na razini Ministarstva, te razvija i provodi projekte financirane iz fondova i programa Europske unije i drugih fondova u resoru visokog obrazovanja; Uprava koordinira pripremu i izradu prijedloga nacionalnih stajališta za potrebe Europskog vijeća, Vijeća Europske unije i drugih međunarodnih tijela u kojima sudjeluje Republika Hrvatska. Uprava vodi i koordinira razvoj i provedbu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira na svim razinama obrazovanja te provodi mjere vezane za unapređenje kvalitete i relevantnosti studijskih programa u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije. Uprava obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Upravi se ustrojavaju:

4.1. Sektor za poslovanje visokih učilišta i studentski standard

4.2. Sektor za kvalitetu visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove.«.

Članak 25.

U članku 35. stavak 1. mijenja se i glasi:

»Sektor za poslovanje visokih učilišta i studentski standard obavlja upravne i stručne poslove vezane uz provođenje zakona i drugih propisa iz područja visokog obrazovanja; izradu podloga za donošenje odluka o financiranju visokog obrazovanja, provedbu programskog financiranja visokih učilišta; praćenje izdataka za zaposlene i troškove visokih učilišta; strateško praćenje i analiza prostornih resursa visokih učilišta; praćenje popune radnih mjesta na javnim visokim učilištima angažman nastavnika i ostalih djelatnika visokih učilišta, sukladno zakonom propisanim uvjetima; poslove strateškog planiranja, organiziranja i razvoja informacijske infrastrukture u visokom obrazovanju; obavlja poslove informatizacije sustava visokog obrazovanja, te obavlja izvještajno-analitičke poslove za potrebe razvoja javnih politika u visokom obrazovanju vodi baze podataka o visokom obrazovanju, analizira i provodi isplatu direktnih i indirektnih financijskih potpora studentima, te obavlja poslove vezane uz socijalnu dimenziju i osiguranje pristupa visokom obrazovanju. Sektor obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 26.

Članak 36. mijenja se i glasi:

»Služba za poslovanje visokih učilišta obavlja poslove vezane uz vođenje i razvoj djelatnosti visokih učilišta primjenom stručnih i znanstvenih dostignuća; obavlja poslove vezano uz angažman nastavnika i ostalih djelatnika visokih učilišta, sukladno zakonom propisanim uvjetima. Služba vodi baze podataka o upisanim studentima, nastavnicima, te ostalim zaposlenicima visokih učilišta koordinira pristup podacima iz informacijskog sustava visokih učilišta, sudjeluje u poslovima pripreme i provedbe programskih ugovora iz svoje nadležnosti, koordinira prijedlog proračuna visokih učilišta, prati i analizira izdatke za zaposlene i troškove poslovanja visokih učilišta, obavlja poslove strateškog planiranja, organiziranja i razvoja informacijske infrastrukture u visokom obrazovanju te strateško praćenje i analizu prostornih resursa visokih učilišta. Služba sudjeluje u razvoju kapaciteta visokih učilišta vezanih uz financiranje i uz provedbu strategija razvoja visokih učilišta. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

4.1.1.1. Odjel za financiranje visokog obrazovanja i visokih učilišta

4.1.1.2. Odjel za analizu i praćenje infrastrukturnih resursa visokog obrazovanja.«.

Članak 27.

Iza članka 36. dodaju se naslovi iznad članaka i članci 36.a i 36.b koji glase:

»4.1.1.1. Odjel za financiranje visokog obrazovanja i visokih učilišta

Članak 36.a

Odjel za financiranje visokog obrazovanja i visokih učilišta obavlja poslove vezano uz financiranje i praćenje financiranja visokog obrazovanja i visokih učilišta, analizu proračunskih izdvajanja za visoko obrazovanje, provedbu financiranja visokog obrazovanja kroz cjelovit iznos, provedbu programskih ugovora, praćenje i analizu upravljanja visokim učilištima, prava i obveza visokih učilišta, praćenje i analizu sustava izbora nastavnika, vrednovanje rada nastavnika i nastavnog opterećenja, analizu standarda kadrovske strukture, umrežavanje i suradnju visokih učilišta. Odjel prati Registar zaposlenih u javnim službama u dijelu koji se odnosi na visoko obrazovanje, te sudjeluje u radu Centralnog obračuna plaća. Odjel vodi financijski dio poslova vezanih uz osnivanje visokih učilišta i studijskih programa. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

4.1.1.2. Odjel za analizu i praćenje infrastrukturnih resursa visokog obrazovanja

Članak 36.b

Odjel za analizu i praćenje infrastrukturnih resursa visokog obrazovanja obavlja poslove vezano uz razvoj i poticanje uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologija u visokom obrazovanju, razvoj informacijsko-komunikacijske infrastrukture, povezivanje postojećih informacijskih sustava u visokom obrazovanju s ciljem osiguravanja cjelovitih i kvalitetnih informacija potrebnih za donošenje odluka, poticanje uporabe otvorenih obrazovnih sadržaja. Odjel analizira postojeće prostorne kapacitete visokih učilišta i predlaže gradnju novih i obnovu postojećih. Odjel prati rad visokih učilišta, Agencije za znanost i visoko obrazovanje i ostalih tijela u vođenju evidencija i analizi podataka vezanih uz visoko obrazovanje. Odjel prati rad, sudjeluje u radu i predlaže unapređenje rada informacijskih sustava akademskih kartica (ISAK), studentskih prava (ISSP), visokih učilišta (ISVU), te ostalih informacijskih sustava u visokom obrazovanju. Odjel provodi projekte vezane za razvoj informacijskih sustava u njegovoj nadležnosti i umrežavanje s drugim informacijskim sustavima. Odjel pruža potporu drugim ustrojstvenim jedinicama Uprave u suradnji sa Sveučilišnim računskim centrom SRCE. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 28.

Članak 37. mijenja se i glasi:

»Služba za studentski standard obavlja poslove planiranja, organiziranja i provođenja razvoja studentskog standarda s ciljem osiguranja pristupa visokom obrazovanju uz brigu o socijalnoj dimenziji studiranja. Služba prati financijska i socioekonomska pitanja korištenja studentskih potpora, posebice analizirajući i koristeći podatke iz Informacijskog sustava studentskih prava (ISSP) i Informacijskog sustava akademskih kartica (ISAK). Služba dodjeljuje financijske potpore studentima te prati i analizira sustav financijskih potpora studentima (subvencije za prehranu i smještaj, prijevoz te stipendije studentima), razvija kriterije za njihovo dodjeljivanje, koordinira međusektorsku suradnju s ciljem unapređenja socijalne dimenzije visokog obrazovanja. Služba prati i predlaže mjere za osiguranje pristupa visokom obrazovanju studenata sa invaliditetom. Služba analizira i predlaže izgradnju novih i obnovu postojećih sadržaja za potrebe kulturnog, sportskog i društvenog života studenata, kao i izgradnju novih i obnovu postojećih studentskih domova. Služba vodi brigu o identificiranju podzastupljenih i ranjivih skupina u visokom obrazovanju i predlaže i provodi mjere za njihovo veće uključivanje u sustav. Služba prati i podupire rad studentskih organizacija i studentskih predstavničkih tijela. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

4.1.2.1. Odjel za neizravne potpore studentima

4.1.2.2. Odjel za izravne potpore studentima i studentsko predstavljanje.«.

Članak 29.

Iza članka 37. dodaju se naslovi iznad članaka i članci 37.a i 37.b koji glase:

»4.1.2.1. Odjel za neizravne potpore studentima

Članak 37.a

Odjel za neizravne potpore studentima obavlja poslove u vezi pitanja subvencionirane studentske prehrane, subvencioniranog smještaja studenata, subvencioniranog prijevoza studenata, te prati rad i poslovanje studentskih centara, uključujući i rad student servisa. Odjel obavlja poslove vezane uz kriterije i dodjelu, analizu, te predlaganje unapređenja neizravnih financijskih potpora studentima. Odjel također prati provođenje, te nadzire i osigurava učinkovitost i zakonitost dodjele i korištenja neizravnih potpora. Odjel vodi evidencije o dodijeljenim potporama. Odjel koordinira međusektorsku suradnju s ciljem unapređenja socijalne dimenzije studiranja, prati i analizira provedbu mjera za povećanje pristupa visokom obrazovanju za studente sa invaliditetom. Odjel radi i na identifikaciji podzastupljenih i ranjivih skupina u visokom obrazovanju i poticanju njihovoga većeg uključivanja. Odjel prati potrebe za izgradnju novih i obnovu postojećih sadržaja za potrebe kulturnoga, sportskoga i društvenog života studenata, kao i izgradnju novih i obnovu postojećih studentskih domova. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

4.1.2.2. Odjel za izravne potpore studentima i studentsko predstavljanje

Članak 37.b

Odjel za izravne potpore studentima i studentsko predstavljanje obavlja poslove vezane uz izravne potpore studentima, a posebice poslove vezane uz državne stipendije i financiranje prijevoza studenata s invaliditetom. Odjel obavlja poslove vezane uz kriterije i dodjelu, analizu, te predlaganje unapređenja sustava izravnih potpora studentima uključivo i kroz razvoj i provedbu projekata financiranih iz fondova Europske unije. Odjel prati provođenje, nadzire i osigurava učinkovitost i zakonitost dodjele i korištenja izravnih potpora, te o istima vodi evidencije. Odjel prati rad Nacionalne zaklade za poticanje učeničkog i studentskog standarda te predlaže mjere za unapređenje njezina rada. Odjel prati rad studentskih organizacija i studentskih zborova, potiče snažniju ulogu studenata u upravljanju visokim učilištima, sudjeluje u financiranju rada studentskih zborova i drugih studentskih organizacija iz državnoga proračuna, te osigurava učinkovitost i zakonitost korištenja dodijeljenih sredstava. Odjel nadzire zakonitost rada visokih učilišta u dijelu koji se tiče studentskog organiziranja i predstavljanja, te zakonitost rada studentskih zborova i studentskih organizacija u okviru ovlasti Ministarstva. Odjel prati potrebe i predlaže mjere za unapređenje i poboljšanje studentskoga organiziranja i studentskog predstavljanja. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 30.

Naslov iznad članka 38. i članak 38. mijenjaju se i glase:

»4.2. Sektor za kvalitetu visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove

Članak 38.

Sektor za kvalitetu visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove obavlja poslove vezane za osiguravanje i unapređivanje kvalitete visokog obrazovanja, razvoj i provedbu strukturnih reformi u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, obrazovnom politikom Europske unije, modernizacijom i internacionalizacijom visokog obrazovanja te Bolonjskim procesom, posebice u području osiguravanja kvalitete visokog obrazovanja, kvalifikacijskih okvira te priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija. Sektor prati i analizira provedbu upisa studenata, završnosti te zapošljivosti diplomiranih, priprema i predlaže izvješća o uvjetima za osnivanje i početak rada visokih učilišta, prekograničnu suradnju u području visokog obrazovanja i osiguravanja kvalitete, izvješća o vrednovanju visokih učilišta, studijskih i ostalih programa, vodi i unapređuje upisnik visokih učilišta, registar studijskih i ostalih programa te Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Sektor sudjeluje u Europskom semestru, u programiranju fondova Europske unije, u razvoju i provedbi projekata financiranih iz programa i fondova Europske unije, te praćenju provedbe i vrednovanju programa i projekata Europske unije u resoru visokog obrazovanja. Sektor upravlja razvojem i provedbom Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, koordinira i pruža administrativno stručnu potporu institucijama u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru te vodi Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Sektor razvija sustav vrednovanja neformalnog i informalnog učenja te sudjeluje u razvoju sustava cjeloživotnog profesionalnog usmjeravanja. Sektor koordinira pripremu i izradu prijedloga nacionalnih stajališta u području obrazovanja za potrebe Europskog vijeća, Vijeća Europske unije i međunarodnih tijela u kojima sudjeluje Republika Hrvatska. Sektor obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Sektoru se ustrojavaju:

4.2.1. Služba za kvalitetu visokog obrazovanja

4.2.2. Služba za strategiju visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove.«.

Članak 31.

Naslov iznad članka 39. i članak 39. mijenjaju se i glase:

»4.2.1. Služba za kvalitetu visokog obrazovanja

Članak 39.

Služba za kvalitetu visokog obrazovanja priprema i predlaže izvješća o uvjetima za osnivanje i početak rada visokih učilišta uključujući i prekograničnu suradnju u području pružanja usluga visokog obrazovanja i osiguravanja kvalitete, priprema izvješća o vrednovanju visokih učilišta, studijskih i ostalih programa, vodi i unapređuje upisnik visokih učilišta, registar studijskih i ostalih programa te Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Služba koordinira i provodi poslove vezane za razvoj i provedbu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, uključivo i razvoj i provedbu projekata financiranih iz fondova i programa Europske unije te pruža stručnu i administrativnu potporu institucijama Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Služba, u području svoje nadležnosti, surađuje s visokim učilištima, Agencijom za znanost i visoko obrazovanje, Agencijom za mobilnost i programe Europske unije, Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Ministarstvom rada i mirovinskoga sustava, Nacionalnim vijećem za znanost i visoko obrazovanje, Nacionalnim Vijećem za razvoj ljudskih potencijala te ostalim institucijama u području obrazovanja i tržišta rada. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

4.2.1.1. Odjel za osiguravanje i unapređenje kvalitete visokog obrazovanja

4.2.1.2. Odjel za Hrvatski kvalifikacijski okvir.«.

Članak 32.

Naslov iznad članka 40. i članak 40. mijenjaju se i glase:

»4.2.1.1. Odjel za osiguravanje i unapređenje kvalitete visokog obrazovanja

Članak 40.

Odjel za osiguravanje i unapređenje kvalitete visokog obrazovanja priprema i predlaže izvješća o uvjetima za osnivanje i početak rada visokih učilišta, prekograničnu suradnju u području pružanja usluga visokog obrazovanja i osiguravanja kvalitete, izvješća o vrednovanju visokih učilišta, studijskih i ostalih programa, vodi i unapređuje upisnik visokih učilišta i registar studijskih i ostalih programa. Odjel provodi postupak izdavanja dopusnica za početak rada visokih učilišta, te dopusnica i potvrda za izvođenje studijskih programa te upis u Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira na temelju procjene usklađenosti programa sa standardima kvalifikacija. Odjel priprema izvješća o vrednovanju visokih učilišta te studijski i ostalih programa, analizira provedbu upisa studenata, uspješnost procesa visokog obrazovanja, vodi registre visokih učilišta i studijskih programa, te prati akademske i stručne nazive koji se dodjeljuju. Odjel vodi upravno-pravne i druge poslove vezane uz osiguravanje kvalitete prilikom osnivanja visokih učilišta i studijskih programa. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 33.

Naslov iznad članka 41. i članak 41. mijenjaju se i glase:

»4.2.1.2. Odjel za Hrvatski kvalifikacijski okvir

Članak 41.

Odjel za Hrvatski kvalifikacijski okvir upravlja razvojem i provedbom Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, uključujući i kroz razvoj i provedbu projekata financiranih iz fondova i programa Europske unije. Odjel koordinira radom sektorskih vijeća, pruža administrativnu i stručnu potporu Nacionalnom vijeću za razvoj ljudskih potencijala, surađuje s agencijama u sustavu obrazovanja, Ministarstvom rada i mirovinskoga sustava i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Odjel vodi i razvija Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira i njegovo povezivanje s Europskim kvalifikacijskim okvirom i registrima obrazovnih programa na svim razinama te razvija sustav za vrednovanje neformalnog i informalnog učenja. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 34.

Naslov iznad članka 42. i članak 42. mijenjaju se i glase:

»4.2.2. Služba za strategiju visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove

Članak 42.

Služba za strategiju visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove koordinira provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije u području visokog obrazovanja, vodi poslove vezane za internacionalizaciju visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i mobilnost u području visokog obrazovanja te Bolonjski proces, uključujući i kroz razvoj i provedbu projekata financiranih iz fondova i programa Europske unije. Služba provodi nadzor nad Agencijom za mobilnost i programe Europske unije u provedbi programa Europske unije za obrazovanje, mlade i sport, ERASMUS+, razvija i provodi mjere vezane za otklanjanje prepreka mobilnosti, priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija i razdoblja studiranja u inozemstvu, koordinira pripremu i izradu prijedloga nacionalnih stajališta u području obrazovanja za potrebe Europskog vijeća, Vijeća Europske unije i međunarodnih tijela u kojima sudjeluje Republika Hrvatska te sudjeluje u razvoju i provedbi propisa u području reguliranih profesija i stručnih kvalifikacija u koordinaciji Ministarstva rada i mirovinskoga sustava. Služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi se ustrojavaju:

4.2.2.1. Odjel za međunarodnu suradnju i europske poslove

4.2.2.2. Odjel za strategiju i razvoj visokog obrazovanja.«.

Članak 35.

Članak 43. mijenja se i glasi:

»Odjel za međunarodnu suradnju i europske poslove provodi nadzor nad Agencijom za mobilnost i programe Europske unije u provedbi programa Europske unije za obrazovanje, mlade i sport, ERASMUS+, provodi poslove vezane za međunarodnu bilateralnu i regionalnu suradnju u području visokog obrazovanja te poslove vezane za hrvatske lektore u inozemstvu i inozemne lektore u Hrvatskoj, koordinira pripremu i izradu prijedloga nacionalnih stajališta u području obrazovanja za potrebe Europskog vijeća, Vijeća Europske unije i međunarodnih tijela u kojima sudjeluje Republika Hrvatska. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 36.

Naslov iznad članka 44. i članak 44. mijenjaju se i glase:

»4.2.2.2. Odjel za strategiju i razvoj visokog obrazovanja

Članak 44.

Odjel za strategiju i razvoj visokog obrazovanja koordinira provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije u području visokog obrazovanja te inicira i provodi poslove vezane za razvoj visokog obrazovanja. Odjel prati i analizira završavanje studija, dodjeljivanje kvalifikacija, zapošljivost diplomiranih, zastupljenost stručne prakse u studijskim programima te povezivanje visokog obrazovanja s tržištem rada. Odjel prati studijske programe za stjecanje kvalifikacija u reguliranim profesijama, surađuje s nadležnim tijelima i strukovnim udruženjima te visokim učilištima koja izvode studijske programe u području reguliranih profesija. Odjel unapređuje politiku i praksu u području priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija te sudjeluje u poslovima vezanima za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija u koordinaciji Ministarstva rada i mirovinskoga sustava. Odjel potiče i prati aktivnosti visokih učilišta u cjeloživotnom učenju i vrednovanju neformalnog i informalnog učenja u području visokog obrazovanja te sudjeluje u razvoju sustava za cjeloživotno profesionalno usmjeravanje. Odjel predlaže i provodi projekte financirane iz fondova i programa Europske unije u području strukturnih reformi u skladu s Bolonjskim procesom. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 37.

U članku 50. stavak 2. mijenja se i glasi:

»U Službi se ustrojavaju:

5.2.1.1. Odjel za gimnazije, umjetničke škole i učeničke domove

5.2.1.2. Odjel za strukovno obrazovanje

5.2.1.3. Odjel za cjeloživotno učenje.«.

Članak 38.

Naslov iznad članka 52. i članak 52. mijenjaju se i glase:

»5.2.1.2. Odjel za strukovno obrazovanje

Članak 52.

Odjel za strukovno obrazovanje prati, predlaže i provodi mjere za unapređenje strukovnog obrazovanja; sudjeluje u izradi metodologije i kriterija za planiranje mreže srednjih strukovnih škola i programa te priprema upise učenika u strukovne programe/škole; sudjeluje u izradi stručnih podloga za nacrte standarda i zakona te drugih propisa u strukovnom obrazovanju; obavlja pripremne poslove utvrđivanja uvjeta za početak rada i izvođenja programa strukovnih škola; provodi upravne postupke u prvom stupnju temeljem propisa koji uređuju sustav odgoja i obrazovanja; obavlja poslove na formiranju povjerenstava i koordiniranju njihova rada, surađuje s drugim institucijama i socijalnim partnerima kao i s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, državnim tijelima, agencijama, institucijama i ustanovama u dijelu poslova Odjela; sudjeluje u izradi analiza i pregleda stanja u strukovnom obrazovanju. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 39.

Iza članka 52. dodaju se naslov iznad članka i članak 52.a koji glase:

»5.2.1.3. Odjel za cjeloživotno učenje

Članak 52.a

Odjel za cjeloživotno učenje prati, predlaže i provodi mjere za unapređenje cjeloživotnog učenja i sustava obrazovanja odraslih; sudjeluje u izradi metodologije i kriterija za planiranje mreže ustanova za obrazovanje odraslih; sudjeluje u izradi stručnih podloga za nacrte standarda i zakona te drugih propisa u obrazovanju odraslih; provodi upravne postupke u prvom stupnju temeljem propisa koji uređuju sustav odgoja i obrazovanja; obavlja potrebne radnje do donošenja rješenja i priprema nacrte upravnih akata u postupcima odobravanja početka rada ustanova za obrazovanje odraslih i izvođenja programa obrazovanja odraslih; obavlja poslove na formiranju povjerenstava i koordiniranju njihova rada, provodi nadzor nad radom ustanova za obrazovanje odraslih; surađuje s drugim institucijama i socijalnim partnerima kao i s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, državnim tijelima, agencijama, institucijama i ustanovama u dijelu poslova Odjela; sudjeluje u izradi analiza i pregleda stanja u strukovnom obrazovanju i obrazovanju odraslih. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 40.

U članku 53. dodaje se stavak 2. koji glasi:

»U Službi se ustrojavaju:

5.2.2.1. Odjel za osiguranje kvalitete

5.2.2.2. Odjel za razvoj i informacijsku infrastrukturu sustava odgoja i obrazovanja.«.

Članak 41.

Iza članka 53. dodaju se naslovi iznad članaka i članci 53.a i 53.b koji glase:

»5.2.2.1. Odjel za osiguranje kvalitete

Članak 53.a

Odjel za osiguranje kvalitete prati, predlaže i provodi mjere vezane uz osiguranje kvalitete rada predškolskih i školskih ustanova u Republici Hrvatskoj; izrađuje prijedloge procedura za razvoj sustava kvalitete, te surađuje s nacionalnim i međunarodnim institucijama i tijelima vezanim uz uspostavu i razvoj sustava kvalitete obrazovanja; radi na uspostavljanju mehanizama praćenja i analize rezultata provedbe vanjskog vrednovanja i samovrednovanja; koordinira poslove u sklopu provedbe državne mature i prijava za upis na visoka učilišta; razvija elemente vrednovanja ishoda učenja osnovnoškolskog obrazovanja kao osnovicu za uspostavu mehanizma nadzora nad upisnom politikom u srednjem obrazovanju kroz uspostavu informacijskog sustava prijava i upisa u srednje škole, te prati i predlaže mjere za razvoj sustava odgoja i obrazovanja. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

5.2.2.2. Odjel za razvoj i informacijsku infrastrukturu sustava odgoja i obrazovanja

Članak 53.b

Odjel za razvoj i informacijsku infrastrukturu sustava odgoja i obrazovanja prati, predlaže i provodi mjere vezane uz razvoj i provedbu nacionalnih informacijskih infrastruktura u sustavu odgoja i obrazovanja, kao i poslove vezane uz sudjelovanje u međuresornim inicijativama vezanim uz razvoj informacijske infrastrukture; obavlja poslove strateškog planiranja, organiziranja i provođenja razvitka informacijske infrastrukture u sustavu odgoja i obrazovanja, obavlja poslove informatizacije sustava odgoja i obrazovanja, radi na uspostavi, praćenju i unapređenju informacijskih sustava prijava i upisa u srednje škole, te prijava ispita državne mature i prijava na visoka učilišta; izrađuje i prati indikatore za poslove iz svoga djelokruga; obavlja stručne poslove praćenja, nadzora, razvoja, održavanja i nadogradnje e-Matice, te ostalih informacijskih sustava koji pružaju podršku poslovnim procesima u predškolskim i školskim ustanovama. Služba priprema nacrte stručnih, organizacijskih i provedbenih dokumenata i propisa potrebnih za rad informacijske infrastrukture obrazovanja, te izobrazbe korisnika i razvoj obrazovnih sadržaja; obavlja poslove nabave i raspodjele računalne opreme i licenciranog softvera za osnovne i srednje škole, te nadzire rad referalnih centara u CARNetu i SRCE-u koji su u službi distribucije softvera prema korisnicima. Služba surađuje s drugim institucijama i socijalnim partnerima, kao i s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, državnim tijelima, agencijama, institucijama i ustanovama u dijelu poslova Službe; sudjeluje u izradi stručnih podloga za nacrte standarda i zakona te drugih propisa u sustavu odgoja i obrazovanja; sudjeluje u izradi strateških okvira i programskih dokumenata važnih za razvoj sustava odgoja i obrazovanja. Odjel obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 42.

Članak 72. mijenja se i glasi:

»Samostalna služba za unutarnju reviziju obavlja poslove unutarnje revizije u Ministarstvu i u korisnicima proračuna u nadležnosti Ministarstva izuzev onih koji unutarnju reviziju uspostavljaju sukladno propisanim kriterijima za uspostavljanje unutarnje revizije kod korisnika proračuna, izrađuje Povelju unutarnjih revizora, izrađuje Strateški plan unutarnje revizije za trogodišnje razdoblje, izrađuje Godišnji plan unutarnje revizije, obavlja pojedinačne unutarnje revizije poslovnih procesa, izrađuje izvješća o obavljenim pojedinačnim unutarnjim revizijama, daje preporuke s ciljem dodavanja vrijednosti i poboljšanja poslovanja, prati provedbu preporuka danih u prethodno obavljenim revizijama, izrađuje izvješća o obavljenim revizijama i aktivnostima unutarnje revizije, izrađuje Mišljenje unutarnjih revizora o sustavu financijskog upravljanja i kontrola za revidirana područja koje je sastavni dio Izjave o fiskalnoj odgovornosti, organizira i prati kvalitetu rada te izrađuje i provodi Program osiguranja kvalitete i unapređenja rada unutarnje revizije, predlaže i prati stručno usavršavanje unutarnjih revizora, surađuje sa Središnjom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva financija, surađuje s Državnim uredom za reviziju, Agencijom za reviziju sustava provedbe programa Europske unije i drugim institucijama. Samostalna služba obavlja isključivo poslove unutarnje revizije i ne može biti uključena u obavljanje izravnih funkcija. Samostalna služba u svom radu djeluje samostalno. Samostalna služba obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.

Članak 43.

Naslovi iznad članaka 73. i 74. i članci 73. i 74. brišu se.

Članak 44.

U članku 76. dodaje se stavak 5. koji glasi:

»Voditelj Samostalne službe za unutarnju reviziju za svoj rad izravno odgovara ministru.«.

Članak 45.

Okvirni broj potrebnih državnih službenika i namještenika u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta prikazan u tablici koja je sastavni dio Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (»Narodne novine«, br. 28/2012, 40/2013 i 123/2013), zamjenjuje se Okvirnim brojem potrebnih državnih službenika i namještenika u Ministarstvu koji je sadržan u tablici u prilogu ove Uredbe i njezin je sastavni dio.

Članak 46.

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta, uz prethodnu suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta s odredbama ove Uredbe u roku 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.

Članak 47.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/15-03/09

Urbroj: 50301-04/12-15-2

Zagreb, 11. veljače 2015.

Predsjednik

Zoran Milanović, v. r.

 

OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA MINISTARSTVA ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA

Redni broj

Naziv unutarnje ustrojstvene jedinice

Broj službenika i namještenika

1.

KABINET MINISTRA

14

2.

GLAVNO TAJNIŠTVO MINISTARSTVA

1

 

neposredno u Glavnom tajništvu Ministarstva izvan sustava nižih ustrojstvenih jedinica

1

2.1.

Sektor za opće poslove i ljudske potencijale

1

2.1.1.

Služba za imovinske i tehničke poslove te nabavu

16

2.1.2.

Služba za dokumentacijske i interne poslove

21

2.1.3.

Služba za internu informacijsku infrastrukturu

9

2.1.4.

Služba za ljudske potencijale

5

2.2.

Sektor za financijske poslove

1

2.2.1.

Služba za rashode za zaposlene u sustavu osnovnog i srednjeg obrazovanja

1

2.2.1.1.

Odjel za rashode za zaposlene u osnovnim školama

7

2.2.1.2.

Odjel za rashode za zaposlene u srednjim školama

5

2.2.2.

Služba za kapitalne investicije i računovodstvo

1

2.2.2.1.

Odjel za računovodstvo i knjigovodstveno- -analitičke poslove

8

2.2.2.2.

Odjel za kapitalne investicije i decentralizirane funkcije

6

2.2.3.

Služba za proračun i financijsko upravljanje i kontrolu

10

 

Glavno tajništvo Ministarstva – UKUPNO

93

3.

UPRAVA ZA ZNANOST I TEHNOLOGIJU

 
 

neposredno u Upravi izvan sustava nižih ustrojstvenih jedinica

1

3.1.

Sektor za razvoj znanosti i tehnologije

1

3.1.1.

Služba za poslovanje u znanosti

1

3.1.1.1.

Odjel za financiranje znanstvene djelatnosti i znanstvenih organizacija

5

3.1.1.2.

Odjel za poslovanje i popularizaciju znanosti i tehnologije

5

3.1.2.

Služba za razvoj znanstvene i inovacijske politike

1

3.1.2.1.

Odjel za pripremu, praćenje i provedbu politika

4

3.1.2.2.

Odjel za tehnologijski razvoj i inovacije

4

3.2.

Sektor za međunarodnu suradnju, programe i projekte Europske unije

1

3.2.1.

Služba za programe i projekte Europske unije

1

3.2.1.1.

Odjel za provedbu projekata Europske unije

9

3.2.1.2.

Odjel za praćenje i financiranje projekata Europske unije

6

3.2.1.3.

Odjel za ugovaranje

5

3.2.1.4.

Odjel za programiranje

5

3.2.2.

Služba za međunarodnu suradnju

1

3.2.2.1.

Odjel za program Obzor 2020. i druge programe Europske unije

5

3.2.2.2.

Odjel za europske i izvaneuropske poslove i programe

5

 

Uprava za znanost i tehnologiju – UKUPNO

60

4.

UPRAVA ZA VISOKO OBRAZOVANJE

 
 

neposredno u Upravi izvan sustava nižih ustrojstvenih jedinica

1

4.1.

Sektor za poslovanje visokih učilišta i studentski standard

1

4.1.1.

Služba za poslovanje visokih učilišta

1

4.1.1.1.

Odjel za financiranje visokog obrazovanja i visokih učilišta

5

4.1.1.2.

Odjel za analizu i praćenje infrastrukturnih resursa visokog obrazovanja

5

4.1.2.

Služba za studentski standard

1

4.1.2.1.

Odjel za neizravne potpore studentima

5

4.1.2.2.

Odjel za izravne potpore studentima i studentsko predstavljanje

4

4.2.

Sektor za kvalitetu visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove

1

4.2.1.

Služba za kvalitetu visokog obrazovanja

1

4.2.1.1.

Odjel za osiguravanje i unapređenje kvalitete visokog obrazovanja

4

4.2.1.2.

Odjel za Hrvatski kvalifikacijski okvir

5

4.2.2.

Služba za strategiju visokog obrazovanja, međunarodnu suradnju i europske poslove

1

4.2.2.1.

Odjel za međunarodnu suradnju i europske poslove

5

4.2.2.2.

Odjel za strategiju i razvoj visokog obrazovanja

5

 

Uprava za visoko obrazovanje – UKUPNO

45

5.

UPRAVA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE

 
 

neposredno u Upravi izvan sustava nižih ustrojstvenih jedinica

1

5.1.

Sektor za predškolski i osnovnoškolski odgoj i obrazovanje

1

5.1.1.

Služba za predškolski odgoj i obrazovanje

8

5.1.2.

Služba za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje

8

5.2.

Sektor za srednjoškolski odgoj i obrazovanje

1

5.2.1.

Služba za srednje škole i učeničke domove

1

5.2.1.1.

Odjel za gimnazije, umjetničke škole i učeničke domove

5

5.2.1.2.

Odjel za strukovno obrazovanje

9

5.2.1.3.

Odjel za cjeloživotno učenje

6

5.2.2.

Služba za razvoj i informacijsku infrastrukturu sustava odgoja i obrazovanja

1

5.2.2.1.

Odjel za osiguranje kvalitete

5

5.2.2.2.

Odjel za razvoj i informacijsku infrastrukturu sustava odgoja i obrazovanja

5

 

Uprava za odgoj i obrazovanje – UKUPNO

51

6.

UPRAVA ZA SPORT

 
 

neposredno u Upravi izvan sustava nižih ustrojstvenih jedinica

1

6.1.

Sektor za vrhunski i rekreativni sport te sport u sustavu obrazovanja

1

6.1.1.

Služba za natjecateljski sport, sportsku infrastrukturu i stručne kadrove u sportu

5

6.1.2.

Služba za sport u sustavu obrazovanja i sportsku rekreaciju

4

6.2.

Sektor za razvoj sporta

1

6.2.1.

Služba sportske inspekcije

5

6.2.2.

Služba za sportska udruženja i međunarodne poslove

5

 

Uprava za sport – UKUPNO

22

7.

SAMOSTALNI SEKTOR ZA INSPEKCIJSKI NADZOR

1

7.1.

Služba prosvjetne inspekcije – Zagreb

7

 

samostalni izvršitelj u Karlovcu

1

 

samostalni izvršitelju Varaždinu

2

 

samostalni izvršitelj u Sisku

1

 

samostalni izvršitelj u Bjelovaru

1

7.2.

Služba prosvjetne inspekcije – Područna jedinica u Splitu

5

 

samostalni izvršitelju Dubrovniku

1

 

samostalni izvršitelj u Zadru

2

 

samostalni izvršitelj u Pločama

1

7.3.

Služba prosvjetne inspekcije – Područna jedinica u Rijeci

5

 

samostalni izvršitelj u Puli

1

7.4.

Služba prosvjetne inspekcije – Područna jedinica u Osijeku

6

 

samostalni izvršitelj u Slavonskom Brodu

1

 

Samostalni sektor za inspekcijski nadzor – UKUPNO

35

8.

SAMOSTALNA SLUŽBA ZA UNUTARNJU REVIZIJU

8

 

Samostalna služba za unutarnju reviziju – UKUPNO

8

9.

UPRAVA ZA STANDARD, STRATEGIJE I POSEBNE PROGRAME

 
 

neposredno u Upravi izvan sustava nižih ustrojstvenih jedinica

1

9.1.

Sektor za zajedničke poslove i programe

1

9.1.1.

Služba za posebne programe, strategije i međunarodnu suradnju

8

9.1.2.

Služba za manjine i učenike s posebnim potrebama

8

9.2.

Sektor za potporu sustavu i programe Europske unije

1

9.2.1.

Služba za kurikulum, udžbenike i standard

8

9.2.2.

Služba za programe i projekte Europske unije

1

9.2.2.1.

Odjel za pripremu programa Europske unije

5

9.2.2.2.

Odjel za praćenje provedbe programa Europske unije

5

9.2.2.3.

Odjel za procjenu projekata iz programa Europske unije

5

 

Uprava za standard, strategije i posebne programe – UKUPNO

43

10.

SAMOSTALNI SEKTOR ZA PRAVNE POSLOVE

1

10.1.

Služba za normativne poslove

1

10.1.1.

Odjel za izradu normativnih akata

5

10.1.2.

Odjel za praćenje primjene i provedbu propisa

4

10.2.

Služba za upravno-pravne poslove i upravni nadzor

1

10.2.1.

Odjel za upravno-pravne poslove

5

10.2.2.

Odjel za upravni nadzor

4

 

Samostalni sektor za pravne poslove – UKUPNO

21

 

MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA – UKUPNO

392

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_02_17_324.html

Copyright © Ante Borić