Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

PRESTAO VAŽITI ALI VIDI OVDJE!
Objavljeno u NN 28/12 od 05.03.2012.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 63. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 150/2011) i članka 40. stavka 1. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, br. 150/2011 i 22/2012), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 23. veljače 2012. godine donijela

 

UREDBU O UNUTARNJEM USTROJSTVU MINISTARSTVA UPRAVE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Uredbom uređuje se unutarnje ustrojstvo Ministarstva uprave (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), nazivi upravnih organizacija i drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica u sastavu Ministarstva, njihov djelokrug, način upravljanja, okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva, način planiranja poslova, radno vrijeme, održavanje uredovnih dana, kao i druga pitanja od značaja za rad Ministarstva.

II. UNUTARNJE USTROJSTVO

Članak 2.

Za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva, ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:

1. Kabinet ministra

2. Uprava za politički sustav, državnu upravu te lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu

3. Uprava za opću upravu

4. Uprava za službeničke odnose

5. Uprava za e-Hrvatsku

6. Glavno tajništvo

7. Upravna inspekcija

8. Samostalni odjel za unutarnju reviziju.

1. KABINET MINISTRA

Članak 3.

Kabinet ministra obavlja stručne i administrativne poslove za ministra i zamjenika ministra u cilju omogućavanja nesmetanog i uspješnog obavljanja njihovih službenih zadataka i protokolarnih poslova; priprema nastupe ministra i zamjenika ministra u sredstvima javnog informiranja te u tome dijelu usko surađuje s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva; obavlja poslove koji se odnose na komunikaciju i prezentaciju aktivnosti Ministarstva u medijima; obavlja poslove prevođenja; koordinira poslove u vezi sa sjednicama i radnim tijelima Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskoga sabora; koordinira poslove međunarodne suradnje za potrebe Ministarstva; obavlja poslove iz područja procjene učinaka propisa sukladno posebnom zakonu; zaprima predstavke i pritužbe građana te postupa po istima, te obavlja druge stručne i administrativne poslove za službene potrebe ministra i zamjenika ministra.

2. UPRAVA ZA POLITIČKI SUSTAV, DRŽAVNU UPRAVU TE LOKALNU I PODRUČNU (REGIONALNU) SAMOUPRAVU

Članak 4.

Uprava za politički sustav, državnu upravu te lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izborni sustav na državnoj i lokalnoj razini, financiranje političkih aktivnosti i izborne promidžbe, predlaganje usklađivanja propisa iz djelokruga Uprave sa standardima i praksom Europske unije i ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina koja su propisana Ustavom Republike Hrvatske, Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina i drugim posebnim zakonima.

Uprava za politički sustav, državnu upravu te lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu obavlja i upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo državne uprave; unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave; izradu nacrta prijedloga zakona i prijedloga drugih propisa u području sustava i ustrojstva državne uprave i praćenje njihove provedbe; provođenje upravnog nadzora; praćenje stanja i predlaganje mjera za unaprjeđenje sustava i ustrojstva državne uprave; izradu analiza, izvješća te strateških dokumenata.

Uprava za politički sustav, državnu upravu te lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu obavlja i upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave; upravni nadzor u području sustava i ustrojstva lokalne i područne (regionalne) samouprave; nadzor zakonitosti općih akata, zakonitosti i načina rada tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa koji se odnose na sustav i ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave; davanje stručnih mišljenja i objašnjenja o pitanjima njihove provedbe, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

U Upravi za politički sustav, državnu upravu te lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu ustrojavaju se:

2.1. Sektor za politički sustav i sustav državne uprave

2.2. Sektor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.

2.1. Sektor za politički sustav i sustav državne uprave

Članak 5.

Sektor za politički sustav i sustav državne uprave obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izborni sustav na državnoj i lokalnoj razini, financiranje političkih aktivnosti i izborne promidžbe; ostvarivanje političkog prava sudjelovanja na izborima, pravo glasa i kandidature; praćenje stanja i predlaganje mjera za unaprjeđenje izbornog sustava i financiranja političkih aktivnosti i izborne promidžbe; izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz područja političkog i izbornog sustava; davanje stručnih mišljenja i objašnjenja o načinu njihove provedbe, praćenje i predlaganje usklađivanja propisa iz djelokruga Sektora sa standardima i praksom Europske unije; na izbore i ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina na zastupljenost u predstavničkim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te na zamjenike općinskih načelnika, gradonačelnika i župana; izbore za vijeća i predstavnike nacionalnih manjina; nadzor nad statutima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u dijelu koji se odnosi na manjinska prava; registraciju vijeća, koordinacija vijeća i predstavnika nacionalnih manjina; ostvarivanje prava na zastupljenost pripadnika nacionalnih manjina u tijelima državne uprave i tijelima uprave jedinica samouprave; davanje mišljenja vezanih uz ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina na zastupljenost u predstavničkim, izvršnim, i upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, izradu analiza i izvješća o ostvarivanju prava pripadnika nacionalnih manjina, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

Sektor za politički sustav i sustav državne uprave obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo državne uprave; unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave; izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa u području sustava i ustrojstva državne uprave, praćenje njihove provedbe te davanje stručnih mišljenja i objašnjenja o načinu njihove provedbe; izradu nacrta prijedloga zakona koji se odnosi na zaštitu osobnih podataka u suradnji s drugim nadležnim tijelima; provođenje upravnog nadzora u području sustava i ustrojstva državne uprave; praćenje stanja i predlaganje mjera za unaprjeđenje sustava i ustrojstva državne uprave; izradu analiza, izvješća, te strateških dokumenata u području sustava i ustrojstva državne uprave te u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva izrađuje prijedloge strateških dokumenata o reformi državne uprave, te nacionalnih programa u dijelu koji se odnose na reformu državne uprave; prati i predlaže usklađivanje propisa iz djelokruga Sektora sa standardima i praksom Europske unije, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

U Sektoru za politički sustav i sustav državne uprave ustrojavaju se:

2.1.1. Služba za politički sustav i nacionalne manjine

2.1.2. Služba za sustav i nadzor državne uprave.

2.1.1. Služba za politički sustav i nacionalne manjine

Članak 6.

Služba za politički sustav i nacionalne manjine obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izborni sustav na državnoj i lokalnoj razini; financiranje političkih aktivnosti i izborne promidžbe; ostvarivanje političkog prava sudjelovanja na izborima, pravo glasa i kandidature; praćenje stanja i predlaganje mjera za unaprjeđenje izbornog sustava i financiranja političkih aktivnosti i izborne promidžbe; izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz područja političkog i izbornog sustava; davanje stručnih mišljenja i objašnjenja o načinu njihove provedbe; praćenje i predlaganje usklađivanja propisa iz djelokruga Službe sa standardima i praksom Europske unije, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

Služba za politički sustav i nacionalne manjine obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izbore i ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina na zastupljenost u predstavničkim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te na zamjenike općinskih načelnika, gradonačelnika i župana; izbore za vijeća i predstavnike nacionalnih manjina; nadzor nad statutima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u dijelu koji se odnosi na manjinska prava; registraciju vijeća, koordinacija vijeća i predstavnika nacionalnih manjina; ostvarivanje prava na zastupljenost pripadnika nacionalnih manjina u tijelima državne uprave i tijelima uprave jedinica samouprave; davanje mišljenja vezanih uz ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina na zastupljenost u predstavničkim, izvršnim, i upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; izradu analiza, izvješća i stručnih materijala o ostvarivanju prava pripadnika nacionalnih manjina, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

2.1.2. Služba za sustav i nadzor državne uprave

Članak 7.

Služba za sustav i nadzor državne uprave obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa u području sustava i ustrojstva državne uprave te davanje stručnih mišljenja i objašnjenja o načinu njihove provedbe; pružanje stručne pomoći središnjim tijelima državne uprave pri izradi prijedloga propisa kojima se uređuje njihovo unutarnje ustrojstvo, te davanje mišljenja na iste; izradu prijedloga propisa o unutarnjem ustrojstvu ureda državne uprave u županijama; izradu nacrta prijedloga zakona koji se odnosi na zaštitu osobnih podataka u suradnji s drugim nadležnim tijelima; predlaganje mjera za unaprjeđenje stanja u okviru djelokruga Službe; prati i predlaže usklađivanje propisa iz djelokruga Službe sa standardima i praksom Europske unije; provodi mjere u reformi državne uprave u okviru djelokruga Službe; prati stanje u državnoj upravi, izrađuje stručne podloge i elaborate; vodi evidencije za djelotvorno praćenje stanja u području državne uprave; prati pravnu praksu u državnoj upravi drugih zemalja; izrađuje komparativne analize i studije, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga. Služba obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na poticanje znanstvenog i stručnog razvitka državne uprave; izrađuje prijedloge strateških dokumenata u području sustava i ustrojstva državne uprave te u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva izrađuje prijedloge strateških dokumenata o reformi državne uprave, te nacionalnih programa u dijelu koji se odnose na reformu državne uprave; priprema podatke za izradu izvješća o napretku u okviru svojeg djelokruga; surađuje s Delegacijom Europske komisije u području djelokruga Službe, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

Služba za sustav i nadzor državne uprave obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na praćenje provedbe zakona i drugih propisa u području sustava i ustrojstva državne uprave te izradu analiza i izvješća o njihovoj provedbi; praćenje racionalnosti i svrhovitosti unutarnjeg ustrojstva tijela državne uprave; izradu mišljenja o usklađenosti prijedloga drugih propisa s propisima iz područja sustava i ustrojstva državne uprave; provodi upravni nadzor u okviru djelokruga Službe, te obavlja i druge poslove u okviru svojeg djelokruga.

2.2. Sektor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu

Članak 8.

Sektor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave; područni i organizacijski ustroj jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; djelovanje predstavničkih i izvršnih tijela; zakonitost akata, postupanja i načina rada tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; upravni nadzor; izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa, praćenje njihove primjene te davanje stručnih mišljenja o načinu njihove provedbe; predlaganje mjera za unaprjeđenje stanja; izradu analiza, izvješća, evidencija i drugih akata; suradnju s udrugama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugim institucijama u području lokalne i područne (regionalne) samouprave, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga

U Sektoru za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu ustrojavaju se:

2.2.1. Služba za ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave

2.2.2. Služba za nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave.

2.2.1. Služba za ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave

Članak 9.

Služba za ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave, područni i organizacijski ustroj jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te djelovanje i način rada njihovih tijela; izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa, praćenje njihove primjene te davanje stručnih mišljenja o načinu njihove provedbe; rješavanje pitanja područnih odnosa jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; praćenje stanja i predlaganje mjera za unaprjeđenje sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave; izradu periodičnih izvješća i analiza te strateških dokumenata iz djelokruga Službe; izradu stručnih mišljenja, odgovora i drugih podnesaka; izradu mišljenja o usklađenosti drugih propisa s propisima iz djelokruga lokalne i područne (regionalne) samouprave; suradnju s drugim tijelima državne uprave; suradnju s udrugama jedinica i drugim institucijama u području lokalne i područne (regionalne) samouprave, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

Služba za ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na praćenje stanja u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i izradi stručnih podloga i elaborata; vođenje evidencija za djelotvorno praćenje stanja u području lokalne i područne (regionalne) samouprave; praćenje pravne prakse u lokalnoj samoupravi drugih zemalja; izradu komparativnih analiza i studija, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga. Služba obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na poticanje znanstvenog i stručnog razvitka lokalne samouprave, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

2.2.2. Služba za nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave

Članak 10.

Služba za nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na provedbu upravnog nadzora nad primjenom zakona i drugih propisa u području sustava i ustrojstva lokalne i područne (regionalne) samouprave; provodi nadzor zakonitosti općih akata; provodi nadzor nad usklađivanjem statuta i drugih općih akata s važećim propisima, zakonitosti i načina rada tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; davanje stručnih mišljenja o pitanjima provedbe propisa konstituiranjem predstavničkih tijela; djelovanjem izvršnih i predstavničkih tijela; prati rezultate izbora izvršnih tijela i članova predstavničkih tijela; prati nastupanje uvjeta za raspuštanje predstavničkih tijela, imenovanje povjerenika Vlade Republike Hrvatske; prati nastupanje uvjeta za raspisivanje prijevremenih izbora; vodi evidencije o podacima potrebnim za rad Službe; izrađuje izvješća, analize, stručna mišljenja i druge akte, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

3. UPRAVA ZA OPĆU UPRAVU

Članak 11.

Uprava za opću upravu obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na državne matice; popise birača; promjene osobnog imena; nadzor na pravilnom primjenom propisa i pravodobnim izvršavanjem obveza prema diplomatskim misijama i konzularnim uredima Republike Hrvatske u inozemstvu; predlaže mjere za poboljšanje ustrojstva i načina vođenja postojećih evidencija u analognom i digitalnom (informatičkom) obliku; izrađuje nacrte prijedloga propisa iz djelokruga uprave, te daje stručna mišljenja u vezi njihove primjene; poslove za Međunarodnu komisiju za građanska stanja (CIEC); rješava u upravnim stvarima prvostupanjskog i drugostupanjskog postupka, te obavlja druge upravne i stručne poslove koji se odnose na registraciju i vođenje registara stranih udruga, političkih stranaka, vjerskih zajednica, zaklada, fundacija, predstavništva stranih zaklada i fundacija, obavlja inspekcijski nadzor nad radom zaklada i fundacija, izrađuje nacrte prijedloga propisa u ovoj oblasti i nadzire njihovu provedbu, te daje stručna mišljenja i objašnjenja o njihovoj primjeni, vodi evidencije u okviru djelokruga Uprave; rješava upravne stvari prvostupanjskog postupka koje se odnose na izdavanje odobrenja za riječ »Hrvatska« u nazivu pravnih osoba, odobrenja za izradu pečata i žigova s grbom Republike Hrvatske, obavlja upravne i stručne poslove u vezi s nadzorom i provedbom propisa o uredskom poslovanju, propisa o sadržaju naziva tijela državne uprave, lokalne i područne (regionalne) i mjesne samouprave; uredima državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave pruža stručnu pomoć.

Uprava za opću upravu obavlja nadzor nad provedbom Zakona o općem upravnom postupku (u daljnjem tekstu: ZUP) i primjenom pravnih instituta propisanih ZUP-om, usklađenosti posebnih propisa s temeljnim odredbama ZUP-a; izvješćuje Vladu Republike Hrvatske o rješavanju upravnih stvari te o provedenim postupcima zaštite od postupanja javnopravnih tijela i postupanja pružatelja javnih usluga; prati stanje primjene ZUP-a, te predlaže mjere za poboljšanje učinkovitosti, pojednostavljenje upravnih radnji; inicira potrebnu izmjenu zakonskih propisa; surađuje na provedbi projekta IPA 2008 kao korisnik projekta, usmjerava rad na njegovoj realizaciji; izrađuje i daje stručna mišljenja o obavljanju pojedinih upravnih radnji propisanih ZUP-om te načinu primjene pravnih instituta.

Uprava za opću upravu rješava u upravnim stvarima i obavlja druge upravne i stručne poslove za koje propisima nije utvrđena stvarna nadležnost kojeg drugog središnjeg tijela državne uprave, a posebno odlučivanje o sukobu nadležnosti javnopravnih tijela u upravnim stvarima u kojima nema tijela drugog stupnja, te obavlja poslove koji nisu u djelokrugu drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica Ministarstva.

U Upravi za opću upravu ustrojavaju se:

3.1. Sektor za osobna stanja građana

3.2. Sektor za opću upravu i provedbu Zakona o općem upravnom postupku.

3.1. Sektor za osobna stanja građana

Članak 12.

Sektor za osobna stanja građana obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na državne matice; popise birača; promjene osobnog imena; nadzor nad pravilnom primjenom propisa i pravodobnim izvršavanjem obveza prema diplomatskim misijama i konzularnim uredima Republike Hrvatske u inozemstvu; predlaže mjere za poboljšanje ustrojstva i načina vođenja postojećih evidencija u analognom i digitalnom (informatičkom) obliku; uredima državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave pruža stručnu pomoć, održava stručna savjetovanja o načinu provedbe zakona, kao i o drugim općim pitanjima od značaja za pravilno djelovanje i unaprjeđivanje načina i učinkovitosti rada ureda državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave; izrađuje nacrte prijedloga propisa i daje stručna mišljenja i objašnjenja o provedbi propisa iz svojeg djelokruga; obavlja poslove za Međunarodnu komisiju za građanska stanja (CIEC), te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

U Sektoru za osobna stanja građana ustrojavaju se:

3.1.1. Služba za državne matice

3.1.2. Služba za popise birača.

3.1.1. Služba za državne matice

Članak 13.

Služba za državne matice obavlja upravne i druge stručne poslove drugostupanjskog upravnog postupka u upravnim stvarima koje se odnose na promjene osobnog imena i upise u državne matice; nadzire pravilnost verifikacije upisa u drugi primjerak državnih matica u središnjoj bazi podataka; utvrđuje ispravnost sadržaja aplikativnih informatičkih rješenja službenih evidencija utemeljenih na odredbama zakona i drugih propisa; vodi postupak po zahtjevima drugih korisnika za dostavu i korištenje osobnih podataka iz središnje baze osobnih stanja građana i evidenciju o osobnim podacima danim na korištenje; predlaže mjere za poboljšanje ustrojstva i načina vođenja postojećih evidencija; obavlja nadzor nad izdavanjem isprava, pravilnom primjenom propisa i pravodobnim izvršavanjem obveza prema diplomatskim misijama i konzularnim uredima Republike Hrvatske; obavlja nadzor nad provedbom odredbi Zakona o hrvatskom državljanstvu koje se odnose na stjecanje hrvatskog državljanstva podrijetlom i rođenjem na području Republike Hrvatske; utvrđuje pravnu utemeljenost upisa u državne matice činjenica iz osobnih stanja građana nastalih u inozemstvu i prosljeđuje upise iz inozemstva nadležnim matičnim uredima u Republici Hrvatskoj, pribavlja isprave za inozemstvo; obavlja poslove koji se odnose na povrat crkvenih knjiga; izrađuje naputke za primjenu međunarodnih sporazuma i konvencija iz oblasti građanskih stanja; uredima državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave pruža stručnu pomoć, obrađuje pitanja i pojave u svezi s izvršavanjem zakona i drugih propisa iz djelokruga, daje stručna mišljenja i objašnjenja te održava stručna savjetovanja o načinu provedbe zakona kao i o drugim općim pitanjima od značaja za pravilno djelovanje i unaprjeđivanje načina i učinkovitosti rada ureda državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave; predlaže i izrađuje ustroj matičnih ureda i matičnih područja i o tome vodi evidenciju; izrađuje izvješća o postupanju i rješavanju upravnih stvari iz djelokruga Službe, obavlja poslove za Međunarodnu komisiju za građanska stanja (CIEC); daje stručna mišljenja u okviru svojeg djelokruga na dostavljene nacrte prijedloga zakona, drugih propisa i općih akata iz drugih upravnih područja, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

3.1.2. Služba za popise birača

Članak 14.

Služba za popise birača obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na vođenje evidencije o biračkom pravu; izrađuje nacrte prijedloga propisa i daje stručna mišljenja i objašnjenja o provedbi propisa iz svojeg djelokruga; prati poštivanje zakonskih rokova i obveza u vrijeme raspisivanja izbora; obavlja nadzor nad vođenjem evidencije popisa birača; koordinira obavljanje prethodne registracije u diplomatskim misijama i konzularnim uredima Republike Hrvatske u inozemstvu; uredima državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave pruža stručnu pomoć, a osobito stručno obrađuje pitanja i pojave u vezi s izvršavanjem zakona i drugih propisa iz djelokruga, daje stručna mišljenja i objašnjenja te održava stručna savjetovanja o načinu provedbe zakona kao i o drugim općim pitanjima od značaja za pravilno djelovanje i unaprjeđivanje načina i učinkovitosti rada ureda državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave; kontrolira brojčane podatke, izrađuje analize i razne tabelarne i grafičke prikaze struktura i vrste birača te po uputama Državnog izbornog povjerenstva obavlja dodatne radnje; vodi postupak po zahtjevima drugih korisnika za dostavu i korištenje osobnih podataka iz središnje baze osobnih stanja građana i evidenciju o osobnim podacima danim na korištenje; vodi evidencije u okviru djelokruga Službe, izrađuje statističke analize i grafičke prikaze podataka o osobnom stanju građana; utvrđuje ispravnost sadržaja aplikativnih informatičkih rješenja službenih evidencija utemeljenih na odredbama zakona i drugih propisa, predlaže mjere za poboljšanje ustrojstva i načina vođenja postojećih evidencija; obavlja nadzor nad izdavanjem isprava; daje stručna mišljenja u okviru svojeg djelokruga na dostavljene nacrte prijedloga zakona, drugih propisa i općih akata iz drugih upravnih područja, te obavlja i druge poslove u okviru svojeg djelokruga.

3.2. Sektor za opću upravu i provedbu Zakona o općem upravnom postupku

Članak 15.

Sektor za opću upravu i provedbu Zakona o općem upravnom postupku rješava u upravnim stvarima prvostupanjskog postupka, vodi registre, te obavlja druge upravne i stručne poslove koji se odnose na registraciju stranih udruga, političkih stranaka, zaklada, fundacija, predstavništva stranih zaklada i fundacija, vjerskih zajednica, obavlja inspekcijski nadzor nad radom zaklada i fundacija; obavlja upis pravnih osoba Katoličke crkve u Republici Hrvatskoj, te daje stručna mišljenja i objašnjenja o provedbi propisa iz svojeg djelokruga, rješava u upravnim stvarima drugostupanjskog postupka registracije udruga, vodi evidencije u okviru djelokruga Sektora; predlaže mjere za poboljšanje ustrojstva i načina vođenja postojećih evidencija.

Sektor rješava upravne stvari prvostupanjskog postupka koje se odnose na izdavanje odobrenja za riječ »Hrvatska« u nazivu pravnih osoba, odobrenje za izradu pečata i žigova s grbom Republike Hrvatske, obavlja upravne i druge stručne poslove u svezi s provedbom propisa o uredskom poslovanju, propisa o sadržaju naziva tijela državne uprave, lokalne i područne (regionalne) i mjesne samouprave; daje stručna mišljenja u okviru svojeg djelokruga na dostavljene nacrte prijedloga zakona, drugih propisa i općih akata iz drugih upravnih područja.

Sektor obavlja nadzor nad provedbom ZUP-a i primjenom pravnih instituta propisanih ZUP-om, usklađenost materijalnih propisa s temeljnim odredbama ZUP-a; prati stanje o primjeni ZUP-a te predlaže poduzimanje mjera za poboljšanje učinkovitosti; inicira potrebnu izmjenu zakonskih propisa; izrađuje i daje stručna mišljenja o obavljanju pojedinih upravnih radnji propisanih ZUP-om te načinu primjene pravnih instituta; surađuje na provedbi projekta IPA 2008 kao korisnik projekta, usmjerava rad na njegovoj realizaciji; vodi evidenciju o svim javnopravnim tijelima koja rješavaju o upravnim stvarima i upravnim područjima u kojima je utvrđena mogućnost sklapanja upravnih ugovora; izrađuje stručna mišljenja u svezi poništavanja ili ukidanja rješenja, odnosno oglašavanja rješenja ništavim od strane Vlade Republike Hrvatske kao tijela ovlaštenog za nadzor.

Sektor rješava u upravnim stvarima i obavlja druge upravne i stručne poslove za koje propisima nije utvrđena stvarna nadležnost kojeg drugog središnjeg tijela državne uprave, a posebno odlučivanje o sukobu nadležnosti javnopravnih tijela u upravnim stvarima u kojima nema tijela drugog stupnja, te poslove koji nisu u djelokrugu drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica Ministarstva.

U Sektoru za opću upravu i provedbu Zakona o općem upravnom postupku ustrojavaju se:

3.2.1. Služba za političke stranke, zaklade, udruge i vjerske zajednice

3.2.2. Služba za provedbu Zakona o općem upravnom postupku.

3.2.1. Služba za političke stranke, zaklade, udruge i vjerske zajednice

Članak 16.

Služba za političke stranke, zaklade, udruge i vjerske zajednice rješava u upravnim stvarima prvostupanjskog postupka, vodi registar, te obavlja druge upravne i stručne poslove koji se odnose na registraciju i vođenje registara stranih udruga, političkih stranaka, vjerskih zajednica i njihovih organizacijskih oblika, zaklada, fundacija, predstavništva stranih zaklada i fundacija, obavlja upis pravnih osoba Katoličke crkve u evidenciju pravnih osoba Katoličke crkve u Republici Hrvatskoj i upis ustrojstvenih oblika političkih stranaka u propisanu evidenciju, obavlja inspekcijski nadzor nad radom zaklada i fundacija, rješava u upravnim stvarima drugostupanjskog postupka registracije udruga, vodi evidencije u okviru djelokruga Službe, izrađuje statističke analize i grafičke prikaze podataka o poslovima koji se obavljaju, utvrđuje ispravnost sadržaja aplikativnih informatičkih rješenja službenih evidencija utemeljenih na odredbama zakona i drugih propisa, predlaže mjere za poboljšanje ustrojstva i načina vođenja postojećih evidencija.

Služba rješava upravne stvari prvostupanjskog postupka koje se odnose na izdavanje odobrenja za riječ »Hrvatska« u nazivu pravnih osoba, odobrenja za izradu pečata i žigova s grbom Republike Hrvatske, obavlja upravne i stručne poslove u svezi s nadzorom i provedbom propisa o uredskom poslovanju, propisa o sadržaju naziva tijela državne uprave, lokalne i područne (regionalne) i mjesne samouprave; uredima državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave pruža stručnu pomoć; obrađuje pitanja i pojave u vezi s izvršavanjem zakona i drugih propisa iz djelokruga, održava stručna savjetovanja o načinu provedbe zakona, kao i o drugim općim pitanjima od značaja za pravilno djelovanje i unaprjeđivanje načina i učinkovitosti rada ureda državne uprave u jedinicama područne (regionalne) samouprave; izrađuje stručna mišljenja o pitanjima koja nisu u djelokrugu drugih ustrojstvenih jedinica; daje stručna mišljenja u okviru svojeg djelokruga na dostavljene nacrte prijedloga zakona, drugih propisa i općih akata iz drugih upravnih područja; izrađuje izvješća o postupanju i rješavanju upravnih stvari iz djelokruga Službe.

Služba obavlja poslove opće uprave iz negativne nadležnosti, odnosno poslove koji zakonom nisu stavljeni u nadležnost pojedinih upravnih područja i nadležnost drugih javnopravnih tijela, a posebno odlučivanje o sukobu nadležnosti javnopravnih tijela u upravnim stvarima u kojima nema tijela drugog stupnja, kao i poslove iz nadležnosti Ministarstva koji nisu stavljeni u djelokrug drugih ustrojstvenih jedinica.

3.2.2. Služba za provedbu Zakona o općem upravnom postupku

Članak 17.

Služba za provedbu Zakona o općem upravnom postupku obavlja nadzor nad provedbom ZUP-a i primjenom pravnih instituta propisanih ZUP-om i njihovu usklađenost s temeljnim odredbama ZUP-a, utvrđuje metodologiju izvješćivanja i praćenja o postupanju u rješavanju upravnih stvari, te osiguravanju zakonitosti, djelotvornosti i svrhovitosti provedbe upravnog postupka javnopravnih tijela; izrađuje izvješće o rješavanju upravnih stvari te o provedenim postupcima zaštite od postupanja javnopravnih tijela i postupanja pružatelja javnih usluga; prati stanje o primjeni ZUP-a te predlaže poduzimanje mjera za poboljšanje učinkovitosti pojednostavljenjem upravnih radnji korištenjem informatičke tehnologije, utvrđuje ispravnost sadržaja aplikativnih informatičkih rješenja službenih evidencija utemeljenih na odredbama zakona i drugih propisa; inicira potrebnu izmjenu zakonskih propisa, izrađuje i daje stručna mišljenja o obavljanju pojedinih upravnih radnji propisanih ZUP-om te načinu primjene pravnih instituta.

Služba surađuje na provedbi projekta IPA 2008 kao korisnik projekta, usmjerava rad na njegovoj realizaciji te osigurava održive institucionalne i profesionalne kapacitete za njegovu pravodobnu provedbu i učinkovitu primjenu; prati i vodi evidenciju o svim javnopravnim tijelima koja rješavaju o upravnim stvarima i upravnim područjima u kojima je utvrđena mogućnost sklapanja upravnih ugovora; izrađuje stručna mišljenja u vezi primjene ZUP-a u vezi poništavanja ili ukidanja rješenja, odnosno oglašavanja rješenja ništavim od strane Vlade Republike Hrvatske kao tijela ovlaštenog za nadzor; izrađuje i daje stručna mišljenja o obavljanju pojedinih upravnih radnji propisanih ZUP-om te načinu primjene pravnih instituta, izrađuje izvješća o postupanju i rješavanju upravnih stvari provedbe ZUP-a iz djelokruga Službe.

4. UPRAVA ZA SLUŽBENIČKE ODNOSE

Članak 18.

Uprava za službeničke odnose obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na pravna pitanja službeničkog sustava, sustav plaća državnih službenika i namještenika te službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, suradnju i kolektivno pregovaranje sa sindikatima državnih službenika i namještenika, obavljanje poslova upravnog nadzora nad primjenom propisa u području službeničkih odnosa, upravljanje i razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi, izradu strateških dokumenata, praćenje stanja te predlaganje mjera i planova za unaprjeđenje službeničkog sustava surađuje s domaćim i međunarodnim institucijama/mrežama koje kreiraju politike, provode izobrazbu ili jačaju suradnju u području službeničkog sustava; obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na službeničku etiku i jačanje integriteta u državnoj službi te promicanje i unaprjeđenje sustava vrijednosti u državnoj službi; obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izobrazbu državnih službenika, odobravanje polaganja i organizaciju državnih stručnih ispita, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

U Upravi za službeničke odnose ustrojavaju se:

4.1. Sektor za službenički sustav

4.2. Sektor za etiku, sustav vrijednosti i izobrazbu državnih službenika.

4.1. Sektor za službenički sustav

Članak 19.

Sektor za službenički sustav obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na pravna pitanja službeničkog sustava, sustav plaća državnih službenika i namještenika te službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, suradnju i kolektivno pregovaranje sa sindikatima državnih službenika i namještenika, praćenje stanja i predlaganje mjera za unaprjeđenje službeničkog sustava, izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz područja službeničkih odnosa; obavlja poslove upravnog nadzora nad primjenom propisa u području službeničkih odnosa; obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na upravljanje i razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi, izradu strateških dokumenata, praćenje stanja te predlaganje mjera i planova za unaprjeđenje službeničkog sustava, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

U Sektoru za službenički sustav ustrojavaju se:

4.1.1. Služba za pravna pitanja službeničkog sustava i suradnju sa sindikatima

4.1.2. Služba za upravljanje i razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi.

4.1.1. Služba za pravna pitanja službeničkog sustava i suradnju sa sindikatima

Članak 20.

Služba za pravna pitanja službeničkog sustava i suradnju sa sindikatima obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na pravna pitanja službeničkog sustava, sustav plaća državnih službenika i namještenika te službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, suradnju i kolektivno pregovaranje sa sindikatima državnih službenika i namještenika, praćenje stanja i predlaganje mjera za unaprjeđenje službeničkog sustava, izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz područja službeničkih odnosa te davanje stručnih mišljenja i objašnjenja o pitanjima njihove provedbe, davanje stručnih mišljenja u okviru svojeg djelokruga na dostavljene nacrte prijedloga zakona, drugih propisa i općih akata iz drugih upravnih područja; davanja prethodne suglasnosti na pravilnike o unutarnjem redu tijela državne uprave i ureda i stručnih službi Vlade Republike Hrvatske; obavlja poslove upravnog nadzora nad primjenom propisa u području službeničkih odnosa i provedbu nadzora nad općim aktima predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u području službeničkih odnosa; izrađuje izvješća o postupanju i rješavanju upravnih stvari iz djelokruga Službe; obavlja stručne i administrativne poslove za potrebe Službeničkog suda u Zagrebu, Višeg službeničkog suda i Zajedničku komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, daje stručna mišljenja u okviru svojeg djelokruga na dostavljene nacrte prijedloga zakona, drugih propisa i općih akata iz drugih upravnih područja, te obavlja i druge poslove iz svojega djelokruga.

4.1.2. Služba za upravljanje i razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi

Članak 21.

Služba za upravljanje i razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na upravljanje ljudskim potencijalima u državnoj službi, izradu planova prijma u državnu službu, pružanje stručne pomoći državnim tijelima u provedbi postupka prijma u državnu službu; sudjeluje u provedbi javnog natječaja i internog oglasa u državnim tijelima; obavlja poslove nadzora nad raspisivanjem i provedbom javnog natječaja i internog oglasa u državnoj službi; vodi evidencije, utvrđuje ispravnost sadržaja aplikativnih informatičkih rješenja službenih evidencija utemeljenih na odredbama zakona i drugih propisa; obavlja analitičke poslove i izrađuje izvješća o broju i strukturi zaposlenih u državnoj službi; obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi, provedbu analiza i procjenu potreba za izobrazbom u državnoj službi; priprema plan izobrazbe državnih službenika, odobrava programe studijskog dopusta za osposobljavanje i usavršavanje državnih službenika, izrađuje nacrte strateških dokumenata (strategija i akcijskih planova) vezanih uz razvoj ljudskih potencijala, koordinira provedbu i sudjeluje u provedbi; pruža stručnu i tehničku potporu provedbi domaćih i međunarodnih istraživanja u državnim tijelima u sklopu različitih projekata u području upravljanja i razvoja ljudskih potencijala; surađuje s Regionalnom školom za javnu upravu (ReSPA) i Državnom školom za javnu upravu, te koordinira aktivnosti i surađuje s Europskom mrežom javne uprave (EUPAN) te drugim domaćim i međunarodnih institucija/mrežama koje kreiraju politike, provode izobrazbu ili jačaju suradnju u području upravljanja i razvoja ljudskih potencijala; prati stanje i predlaže mjere za unaprjeđenje upravljanja i razvoja ljudskih potencijala u državnoj službi; pruža pomoć i usmjerava unutarnje ustrojstvene jedinice za razvoj ljudskih potencijala u državnim tijelima u vezi s uvođenjem u rad novoprimljenih službenika, obavlja poslove vezane uz razvoj kompetencija državnih službenika, sudjeluje u razvoju i provodi evaluaciju programa izobrazbe, te obavlja i druge poslove koji se odnose na upravljanje i razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi.

Sektor za etiku, sustav vrijednosti i izobrazbu državnih službenika

Članak 22.

Sektor za etiku, sustav vrijednosti i izobrazbu državnih službenika obavlja upravne i stručne poslove vezane uz službeničku etiku i jačanje integriteta u državnoj službi te promicanje i unaprjeđenje sustava vrijednosti u državnoj službi; obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izobrazbu državnih službenika, odobravanje polaganja i organizaciju državnih stručnih ispita; izdaje stručne publikacije vezane uz izobrazbu, državne stručne ispite i ostale publikacije iz djelokruga Uprave, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

U Sektoru za etiku, sustav vrijednosti i izobrazbu državnih službenika ustrojavaju se:

4.2.1. Služba za etiku i sustav vrijednosti u državnoj službi

4.2.2. Služba za izobrazbu državnih službenika.

4.2.1. Služba za etiku i sustav vrijednosti u državnoj službi

Članak 23.

Služba za etiku i sustav vrijednosti u državnoj službi obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na službeničku etiku i jačanje integriteta u državnoj službi te promicanje i unaprjeđenje sustava vrijednosti u državnoj službi, mogući sukob interesa, moguće koruptivno i drugo neetičko ponašanje državnih službenika; prati međunarodne standarde na području etičkog postupanja državnih službenika, promiče etička načela u državnoj službi putem okruglih stolova i izdavanja promidžbenih materijala, obavlja poslove dežurstva na otvorenom telefonu te zaprimanja pritužbi na neetično ponašanje državnih službenika; vodi propisane evidencije u području službeničke etike i izrađuje izvješća; daje mišljenja o pitanjima vezanim uz sukob interesa, koruptivno i drugo neetičko ponašanje državnih službenika; surađuje s povjerenicima za etiku i povjerljivim savjetnicima u državnim tijelima; obavlja administrativne i stručne poslove za Etičko povjerenstvo; sudjeluje u izradi programa izobrazbe državnih službenika u području službeničke etike, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

4.2.2. Služba za izobrazbu državnih službenika

Članak 24.

Služba za izobrazbu državnih službenika obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na organizaciju i provedbu izobrazbe državnih službenika; surađuje u provedbi aktivnosti Regionalne škole za javnu upravu (ReSPA), Državne škole za javnu upravu te drugih domaćih i međunarodnih institucija koje provode izobrazbu državnih službenika i namještenika; obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na odobravanje polaganja i organizaciju državnih stručnih ispita, organizira pripremne seminare za polaganje državnih stručnih ispita; obavlja administrativne i stručne poslove za Državnu ispitnu komisiju; izrađuje izvješća o postupanju i rješavanju upravnih stvari iz djelokruga Službe; vodi evidenciju o položenim državnim stručnim ispitima; utvrđuje ispravnost sadržaja aplikativnih informatičkih rješenja službenih evidencija utemeljenih na odredbama zakona i drugih propisa; vodi stručnu knjižnicu Ministarstva s nastavnim materijalima i publikacijama; izdaje stručne publikacije vezane uz izobrazbu, državne stručne ispite i ostale publikacije iz djelokruga Uprave, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

5. UPRAVA ZA e-HRVATSKU

Članak 25.

Uprava za e-Hrvatsku obavlja poslove koji se odnose na razvitak informacijskog sustava državne uprave; uspostavu tehnološke i sigurnosne informatičke infrastrukture u tijelima državne uprave; racionalizaciju uporabe informatičkih resursa u tijelima državne uprave; povezivanje informacijskih sustava tijela državne uprave kroz jedinstvenu informacijsko-komunikacijsku mrežu; donošenje tehničkih i normizacijskih pravila uporabe informatičke opreme u tijelima državne uprave; donošenje stručnih i normativnih podloga za pridruživanje Republike Hrvatske Europskoj uniji u područjima razvitka i primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije; te obavljanje objedinjene nabave informatičkih resursa za tijela državne uprave; praćenje i koordinaciju projekata iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije u tijelima državne uprave; sudjelovanje u donošenju i praćenju provedbe zakona i drugih propisa u području primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u Republici Hrvatskoj; promicanje i sustavno unaprjeđivanje izgradnje umrežene infrastrukture u Republici Hrvatskoj, javnog pristupanja internetskim uslugama i sadržajima, te koordinaciju razvitka i primjene informacijske i komunikacijske tehnologije u sustavima elektroničke uprave, elektroničkog obrazovanja, elektroničkog zdravstva, elektroničkog poslovanja i drugim srodnim područjima.

U okviru Uprave za e-Hrvatsku osnivaju se sljedeći sektori:

5.1. Sektor za modernizaciju i informatizaciju državne uprave

5.2. Sektor za infrastrukturu.

5.1. Sektor za modernizaciju i informatizaciju državne uprave

Članak 26.

Sektor za modernizaciju i informatizaciju državne uprave obavlja stručne i administrativne poslove u koordinaciji priprema i provedbe operativnih programa za koje je Ministarstvo imenovano Upravljačkim tijelom; priprema dokumentaciju za korištenje pretpristupnih programa, strukturnih fondova, ostalih relevantnih programa Europske unije, kao i fondova, programa relevantnih međunarodnih institucija i država članica Europske unije; obavlja poslove vezane uz poboljšanje dostupnosti elektroničkih usluga, standardizaciju komunikacije s korisnicima, uključivanja svih društvenih skupina za korištenje elektroničkih usluga, unaprjeđenje sustava upravljanja zajedničkim poslovnim procesima u Ministarstvu, uredima državne uprave u županijama i tijelima državne uprave, te koordinaciju projekata u ICT području.

Za obavljanje poslova Sektora za modernizaciju i informatizaciju državne uprave ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:

5.1.1. Služba za fondove Europske unije

5.1.2. Služba za elektroničke usluge i registre.

5.1.1. Služba za fondove Europske unije

Članak 27.

Služba za fondove Europske unije obavlja stručne i administrativne poslove u koordinaciji pripreme, provedbe i nadzora provedbe projekata koji se financiraju iz fondova Europske unije, a čiji je korisnik Ministarstvo te ima ulogu Upravljačkog tijela za Operativni program »Razvoj upravnih kapaciteta« (dalje u tekstu: OP RUK), priprema dokumentaciju za korištenje pretpristupnih programa, strukturnih fondova, ostalih relevantnih programa Europske unije, kao i fondova, programa relevantnih međunarodnih institucija i država članica Europske unije; sudjeluje u izradi Nacionalnog strateškog referentnog okvira, izrađuje dokument OP RUK te druge strateške i operativne dokumente te izrađuje procedure vezane uz funkciju Upravljačkog tijela za OP RUK, sudjeluje u pripremi projektne natječajne dokumentacije, sudjeluje u odabiru ponuda, odobrava rezultate provedbe; obavlja poslove koji se odnose na suradnju i koordinaciju rada s nadležnim ustrojstvenim jedinicama tijela državne uprave i ostalim sudionicima srodnih aktivnosti, u cilju praćenja i analize tijeka realizacije provedbe OP RUK i ostalih oblika pomoći Europske unije; izrađuje i provodi Komunikacijski plan, komunicira s javnošću, medijima, korisnicima i potencijalnim korisnicima, priprema i distribuira promidžbeni materijal, koordinira s ostalim operativnim programima, surađuje s ostalim nadležnim institucijama i Europskom komisijom; vodi računa o svim pitanjima vezanim za financijsko upravljanje OP RUK, te obavlja i druge poslove u okviru svojega djelokruga.

5.1.2. Služba za elektroničke usluge i registre

Članak 28.

Služba za elektroničke usluge i registre obavlja poslove koji se odnose na usuglašavanje ciljeva primjene informacijske i komunikacijske tehnologije u državnoj upravi; usuglašavanje zajedničkih projekata razvoja elektroničkih usluga i rješenja; utvrđivanje sposobnosti međusobnog djelovanja u planiranju i realizaciji projekata; sustavno upravljanje i dogradnju, osiguranje održivosti, kontrole kvalitete i rizika, mjerenje učinaka i zadovoljstva korisnika elektroničkih javnih usluga i rješenja.

Za obavljanje poslova Službe za elektroničke usluge i registre ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:

5.1.2.1. Odjel za elektroničke usluge i rješenja

5.1.2.2. Odjel za registre.

5.1.2.1. Odjel za elektroničke usluge i rješenja

Članak 29.

Odjel za elektroničke usluge i rješenja obavlja poslove analize zajedničkih poslovnih procesa državnih tijela, snimanja poslovnih procesa, pripremu zajedničkih rješenja, pregled postojećih projekata s analizom, stvaranje uvjeta i provedbu programa u cilju omogućavanja ravnopravnog sudjelovanja svih društvenih skupina u korištenju elektroničkih usluga i razvoju informacijskog društva; sustavnu promociju primjene informacijske i komunikacijske tehnologije u cilju popularizacije korištenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija u javnoj upravi i društvu; definira standardizaciju sučelja za pristup elektroničkim uslugama i rješenjima.

5.1.2.2. Odjel za registre

Članak 30.

Odjel za registre obavlja stručne poslove koji se odnose na unaprjeđenje sustava upravljanja podacima unaprjeđivanja informatički vođenih registara; uspostavljanje interoperabilnosti izvornih registara i integraciju baza podataka, te uvođenja sustava elektroničkog uredskog poslovanja u tijelima državne uprave.

5.2. Sektor za infrastrukturu

Članak 31.

Sektor za infrastrukturu obavlja poslove vezane uz unaprjeđenje informacijske i komunikacijske infrastrukture koji se odnose na: optimiran razvoj komunikacijske i računalne infrastrukture, donošenje i provedbu politike upravljanja ICT imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, uspostavu informacijskog sustava za razmjenu iskustava i podršku koordinaciji projekata primjene informacijske i komunikacijske tehnologije, omogućavanje korištenja zajedničkih interoperabilnih rješenja na razini Europske unije, koordinaciju i aktivno sudjelovanje u pripremi i provedbi svih strateških dokumenata u području informacijskog društva prihvaćenih na razini Republike Hrvatske te usklađivanje nacionalne politike razvoja informacijskog društva s međunarodnim politikama, te omogućavanje korištenja zajedničkih interoperabilnih rješenja na razini Europske unije.

Za obavljanje poslova Sektora za infrastrukturu ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:

5.2.1. Služba za razvoj i standardizaciju

5.2.2. Služba za podršku korisnicima.

5.2.1. Služba za razvoj i standardizaciju

Članak 32.

Služba za razvoj i standardizaciju obavlja poslove vezane za koordinaciju uspostavljanja sustava strategija, politika, provedbenih planova i preporuka te normi i standardnih postupaka koji će omogućiti stvaranje zajedničke arhitekture informacijskih sustava državne uprave temeljenih na načelima interoperabilnosti, razmjene i zajedničkog korištenja podataka, informacijske sigurnosti i zaštite osobnih podataka; primjenu normi za ostvarivanje interoperabilnosti u primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije s naglaskom na otvorene norme i otvoreni kod; koordinaciju i obavljanje objedinjene nabave informatičkih resursa za tijela državne uprave, temeljeno na računima koji se odnose na informacijske i komunikacijske resurse te pripadajućim regulatornim postupcima; praćenje izvršenja proračuna s računa koji se odnose na informacijsko-komunikacijsku opremu te podršku provedbi politika otvorenosti i dostupnosti informacija javnog sektora.

5.2.2. Služba za podršku korisnicima

Članak 33.

Služba za podršku korisnicima obavlja poslove podrške radu Nacionalnog vijeća za informacijsko društvo; podršku korisnicima jedinstvene računalne mreže HITRONet; središnjeg sustava za autentikaciju i autorizaciju; sustava za upravljanje znanjem, informacijskim resursima i projektima u državnoj upravi i drugih zajedničkih rješenja; upravljanje zajedničkim resursima i infrastrukturom tijela državne uprave i koordinaciju rada podatkovnih centara u državnoj upravi; objedinjavanje rada sustava podrške korisnicima svih tijela državne uprave; usklađivanje politike razvoja širokopojasnog pristupa internetu u tijelima državne uprave te praćenja standardiziranih pokazatelja razvoja informacijskog društva u skladu s europskim i svjetskim metodologijama.

6. GLAVNO TAJNIŠTVO

Članak 34.

Glavno tajništvo obavlja pravne, financijsko-planske, računovodstvene, organizacijske te opće, pomoćne i tehničke poslove za potrebe Ministarstva; koordinira poslove izrade strateškog i godišnjeg plana te sastavljanja izvještaja o radu Ministarstva i drugih izvještaja na zahtjev ministra; koordinira provedbu politika i odluka po pitanjima iz djelokruga pojedinih uprava i ustrojstvenih jedinica Ministarstva; izrađuje prijedlog financijskog plana za tekuću godinu u skladu s naputcima ministra te prati njegovo ostvarivanje i obavlja nadzor nad namjenskim trošenjem sredstava; obavlja računovodstvene poslove, poslove koordinacije uspostave i razvoja financijskog upravljanja i kontrole u Ministarstvu; obavlja poslove vezane za ljudske potencijale Ministarstva, te koordinira predlaganje planova prijma, osposobljavanja i stručnog usavršavanja državnih službenika Ministarstva; nabave roba, radova i usluga; obavlja poslove uredskog poslovanja; opće, tehničke i druge pomoćne poslove; skrbi o urednom i pravilnom održavanju i korištenju imovine, sredstava za rad, opremanju prostora Ministarstva, voznom parku, korištenju i održavanju automobila; po nalogu ministra koordinira poslove koji obuhvaćaju djelokrug više ustrojstvenih jedinica Ministarstva.

U Glavnom tajništvu ustrojavaju se:

6.1. Sektor za financijsko upravljanje i javnu nabavu

6.2. Sektor za službeničke odnose, uredsko poslovanje i opće poslove Ministarstva.

6.1. Sektor za financijsko upravljanje i javnu nabavu

Članak 35.

Sektor za financijsko upravljanje i javnu nabavu obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izradu prijedloga državnog proračuna; obavlja administrativne poslove u svezi izvršavanja državnog proračuna, sastavlja, analizira i podnosi izvješća o trošenju proračunskih sredstava, unosi zahtjeve za isplatu proračunskih sredstava u sustav državne riznice; obavlja upravne i druge stručne poslove iz područja računovodstva, izrađuje propisana financijska, statistička i ostala izvješća, obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na plan nabave i investicije, financijske poslove vezane uz projekte i programe strane pomoći; surađuje s drugim tijelima državne uprave nadležnima za financije i unutarnju reviziju; sudjeluje u izradi i izmjenama plana uspostave i razvoja financijskog upravljanja i kontrola; izrađuje procjenu financijskog učinka na zakone, uredbe, odluke, ugovore, akte planiranja (projekti, planovi, programi, strategije, politike i dr.) i ostalo; provodi postupke javne nabave roba, radova i usluga za potrebe Ministarstva.

U Sektoru za financijsko upravljanje i javnu nabavu ustrojavaju se:

6.1.1. Služba za financijsko upravljanje

6.1.2. Služba za javnu nabavu.

6.1.1 Služba za financijsko upravljanje

Članak 36.

Služba za financijsko upravljanje obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na izradu prijedloga državnog proračuna, izmjene i dopune državnog proračuna, preraspodjelu planiranih sredstava tijekom proračunske godine, donošenje godišnjeg dinamičkog plana izvršavanja državnog proračuna, obavlja administrativne poslove u vezi izvršavanja državnog proračuna, sastavlja, analizira i podnosi izvješća o trošenju proračunskih sredstava, unosi zahtjeve za isplatu proračunskih sredstava u sustav državne riznice; obavlja upravne i druge stručne poslove iz područja računovodstva, evidentira poslovne promjene, izrađuje propisana financijska, statistička i ostala izvješća, obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na plan nabave i investicije, financijske poslove vezane uz projekte i programe strane pomoći; surađuje s drugim tijelima državne uprave nadležnima za financije i unutarnju reviziju; sudjeluje u izradi i izmjenama plana uspostave i razvoja financijskog upravljanja i kontrola; izrađuje procjenu financijskog učinka na zakone, uredbe, odluke, ugovore, akte planiranja (projekti, planovi, programi, strategije, politike i dr.) i ostalo, sudjeluje u pripremi prijedloga godišnjeg plana nabave.

U Službi za financijsko upravljanje ustrojavaju se:

6.1.1.1. Odjel za pripremu i izvršenje proračuna i plansko-analitičke poslove

6.1.1.2. Odjel računovodstvenih poslova i riznice.

6.1.1.1. Odjel za pripremu i izvršenje proračuna i plansko- -analitičke poslove

Članak 37.

Odjel za pripremu i izvršenje proračuna i plansko-analitičke poslove prikuplja i analizira podatke o potrebnim sredstvima na razini razdjela, te izrađuje mjesečne financijske planove; predlaže preraspodjele proračunskih sredstava tijekom proračunske godine; analizira ostvarenje financijskih planova i sastavlja potrebna izvješća; kontrolira izvršenje državnog proračuna u odnosu na planirana sredstva; izrađuje stručne upute radi pravilnog rada korisnika razdjela Ministarstva; prati i koordinira provedbu plana uspostave i razvoja financijskog upravljanja i kontrola, te pruža pomoć zaposlenicima pri izradi opisa i popisa poslovnih procesa, procjeni rizika i uspostavi unutarnjih kontrola; vodi brigu o ažuriranju dokumentacije vezane uz knjigu poslovnih procesa i registar rizika, te priprema izvješća o provedbi plana financijskog upravljanja i kontrole.

6.1.1.2. Odjel računovodstvenih poslova i riznice

Članak 38.

Odjel računovodstvenih poslova i riznice organizira, koordinira i prati izvršenje svih financijskih i računovodstvenih poslova na razini razdjela, provodi postupak kontrole financijskog poslovanja korisnika razdjela Ministarstva kroz izradu konsolidiranih financijskih izvještaja za određena izvještajna razdoblja, izvršava plaćanja za odobrene tekuće i kapitalne izdatke po pozicijama državnog proračuna; obavlja poslove obračuna plaća i naknada zaposlenima; vodi blagajničko poslovanje, kontira, knjiži i knjigovodstveno prati izvršenje primitaka i izdataka po pozicijama državnog proračuna; priprema i izrađuje kvartalne obračune, završni račun, konsolidira financijska izvješća; organizira godišnji popis imovine, obveza i potraživanja, te vodi knjigovodstvo osnovnih sredstava, sitnog inventara i uredskog materijala.

U Odjelu računovodstvenih poslova i riznice ustrojavaju se:

6.1.1.2.1. Pododsjek za računovodstvo

6.1.1.2.2. Pododsjek za riznicu.

6.1.1.2.1. Pododsjek za računovodstvo

Članak 39.

Pododsjek za računovodstvo organizira, koordinira i prati izvršenje svih financijskih i računovodstvenih poslova, vrši formalnu i računsku kontrolu knjigovodstvene dokumentacije, obavlja kontiranje i knjiženje poslovnih događaja u analitičkim evidencijama i glavnoj knjizi, te izrađuje godišnje, polugodišnje, tromjesečne i mjesečne statističke izvještaje; obavlja obračun plaća i ostalih primanja dužnosnika, državnih službenika i namještenika, obračun i isplatu dohotka od intelektualnih i ostalih usluga, izrađuje i dostavlja nadležnim institucijama propisana izvješća o isplatama svih vrsta dohotka, te obveznih doprinosa, poreza i prireza; obavlja i brine se o rokovima plaćanja svih obveza; vodi sve potrebne knjigovodstvene evidencije i statistike iz financijskog i materijalnog poslovanja; sudjeluje u godišnjem popisu imovine; izrađuje preglede po vrstama rashoda; obavlja devizno poslovanje za potrebe Ministarstva, te obavlja poslove vezane za uplatu i isplatu preko kunske i devizne blagajne.

6.1.1.2.2. Pododsjek za riznicu

Članak 40.

Pododsjek za riznicu sudjeluje u pripremi i izradi financijskih planova na razini razdjela; predlaže preraspodjele proračunskih sredstava tijekom proračunske godine; analizira ostvarenje financijskih planova i sastavlja potrebna izvješća; kontrolira izvršenje državnog proračuna u odnosu na planirana sredstva; prikuplja i obavlja korekcije mjesečnih zahtjeva korisnika u okviru razdjela za zaposlene, materijalne i kapitalne izdatke; kontrolira ispravnost dostavljenih zahtjeva za plaćanjem izdataka sa odobrenim sredstvima i usklađuje ih s Financijskom agencijom; unosi rezervacije, izrađuje zahtjeve za plaćanje, naloge za preknjiženja u sustavu riznice te surađuje s Ministarstvom financija u vezi s radom sustava riznice. Pododsjek obavlja kontrolu polugodišnjih i godišnjih financijskih izvješća proračunskih korisnika i izrađuje konsolidirana financijska izvješća na razini razdjela.

6.1.2. Služba za javnu nabavu

Članak 41.

Služba za javnu nabavu u suradnji s ostalim ustrojstvenim jedinicama priprema prijedlog godišnjeg plana nabave; provodi postupke javne nabave roba, radova i usluga za potrebe Ministarstva; prati odvijanje postupaka nabave sukladno planu nabave i sredstvima osiguranim planom proračuna ministarstva u pogledu zadanih okvira visine i namjene sredstava; priprema i izrađuje ugovore iz područja nabave, vodi evidencije o postupcima nabave i evidencije zaključenih ugovora; obavlja poslove prijema i raspodjele opreme i materijala te podnosi zakonom i uredbama propisana izvješća.

6.2. Sektor za službeničke odnose, uredsko poslovanje i opće poslove Ministarstva

Članak 42.

Sektor za službeničke odnose, uredsko poslovanje i opće poslove Ministarstva obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na statusna i radno-pravna pitanja službenika i namještenika Ministarstva; u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama obavlja poslove planiranja, upravljanja i razvoja ljudskih potencijala Ministarstva, kao i unosa podataka u Registar zaposlenih u javnom sektoru; vodi osobne očevidnike državnih službenika i namještenika Ministarstva; koordinira poslove izbora kandidata za prijam u državnu službu, pripremu prijedloga rješenja o prijmu i rasporedu službenika i namještenika te ostalih rješenja iz područja službeničkih i radno-pravnih odnosa; sudjeluje u izradi, donošenju i provedbi programa razvoja upravljanja i stručnog usavršavanja; prati statusna stanja dužnosnika, državnih službenika i namještenika; obavlja poslove u vezi napredovanja i promicanja državnih službenika i namještenika; obavlja poslove primanja i pregleda pismena i drugih dokumenata, njihovog razvrstavanja i raspoređivanja, upisivanja u odgovarajuće evidencije (očevidnike), dostave u rad, otpremanja, razvođenja i njihova čuvanja u pismohrani; obavlja poslove obrane za Ministarstvo; obavlja poslove vezane za gospodarenje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske kojima upravlja Ministarstvo; organizira poslove održavanja zgrade; obavlja poslove prijema i raspodjele opreme i materijala, te skrbi o pravilnom korištenju imovine i sredstava za rad, te o tome vodi odgovarajuće evidencije; obavlja poslova tekućeg održavanja zgrade, kotlovnice, instalacija, i uređaja; obavlja dostavu, obavlja poslove u svezi korištenja i održavanja vozila; organizira prijevoz dužnosnika i službenika Ministarstva; čišćenje i održavanje radnih prostorija i okoliša, te obavlja poslove u svezi zaštite na radu i zaštite od požara.

7. UPRAVNA INSPEKCIJA

Članak 43.

Upravna inspekcija ustrojava se kao samostalni sektor u Ministarstvu.

Članak 44.

Upravna inspekcija obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu zakona i drugih propisa o ustrojstvu, djelokrugu i načinu rada tijela državne uprave i drugih državnih tijela, tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave; nadzor u provedbi zakona i drugih propisa o državnim službenicima i namještenicima, o službenicima i namještenicima u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; nadzor u provedbi općeg upravnog postupka, posebnih upravnih postupaka, uredskog poslovanja u tijelima državne uprave i tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnih osoba s javnim ovlastima; po potrebi sudjeluje s drugim ustrojstvenim jedinicama u provedbi upravnog nadzora, te obavlja i druge upravne i stručne poslove koji su posebnim zakonima i drugim propisima stavljeni u djelokrug Upravne inspekcije.

U Upravnoj inspekciji ustrojavaju se:

7.1. Služba za inspekciju državne uprave

7.2. Služba za inspekciju lokalne i područne (regionalne) samouprave.

7.1. Služba za inspekciju državne uprave

Članak 45.

Služba za inspekciju državne uprave obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu zakona i drugih propisa o ustrojstvu, djelokrugu i načinu rada tijela državne uprave i drugih državnih tijela; nadzor u provedbi zakona i drugih propisa o državnim službenicima i namještenicima; nadzor u provedbi općeg upravnog postupka, posebnih upravnih postupaka, uredskog poslovanja u tijelima državne uprave, drugim državnim tijelima i pravnim osobama s javnim ovlastima; po potrebi provodi inspekcijski nadzor nad tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; po potrebi sudjeluje s drugim ustrojstvenim jedinicama u provedbi upravnog nadzora, te obavlja i druge upravne i stručne poslove koji su posebnim zakonima i drugim propisima stavljeni u djelokrug Upravne inspekcije.

7.2. Služba za inspekciju lokalne i područne (regionalne) samouprave

Članak 46.

Služba za inspekciju lokalne i područne (regionalne) samouprave obavlja poslove upravne inspekcije u primjeni zakona i drugih propisa o ustrojstvu, djelokrugu i načinu rada tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave; nadzor u provedbi zakona i drugih propisa o službenicima i namještenicima u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; nadzor u provedbi općeg upravnog postupka, posebnih upravnih postupaka, uredskog poslovanja u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave; po potrebi provodi inspekcijski nadzor u tijelima državne uprave, drugim državnim tijelima i pravnim osobama s javnim ovlastima; po potrebi sudjeluje s drugim ustrojstvenim jedinicama u provedbi upravnog nadzora, te obavlja i druge upravne i stručne poslove koji su posebnim zakonima i drugim propisima stavljeni u djelokrug Upravne inspekcije.

8. SAMOSTALNI ODJEL ZA UNUTARNJU REVIZIJU

Članak 47.

Samostalni odjel za unutarnju reviziju obavlja poslove unutarnje revizije za Ministarstvo, u skladu s najboljom strukovnom praksom i standardima unutarnje revizije te kodeksom strukovne etike; neovisno i objektivno obavlja poslove unutarnje revizije, daje stručna mišljenja i ima savjetodavnu ulogu u cilju poboljšanja poslovanja; obavlja unutarnju reviziju svih poslovnih procesa i sustava; obavlja revizije usklađenosti poslovanja sa zakonima i drugim propisima te aktima Ministarstva, revizije uspješnosti poslovanja i financijske revizije; procjenjuje cjelokupno poslovanje kroz procese i sustav unutarnjih kontrola te analizira, testira i ocjenjuje sustav unutarnjih kontrola u poslovnim procesima iz djelokruga Ministarstva; provodi unutarnju reviziju financijskog i tehničko-upravljačkog sustava programa i projekata financiranih iz sredstava Europske unije i drugih sredstava strane pomoći; procjenjuje sustav unutarnjih kontrola u korištenju sredstava Europske unije i drugih sredstava strane pomoći te utvrđuje razinu usuglašenosti s važećim propisima u zemlji i procedurama koje zahtijeva Europska unija; provodi pojedinačne unutarnje revizije i daje preporuke revidiranim jedinicama i ministru; obavlja posebne revizije na zahtjev ministra; izrađuje izvješća o obavljenoj unutarnjoj reviziji koja podnosi ministru; prati provedbu preporuka navedenih u izvješćima iz prethodno obavljenih revizija i o tome izvješćuje ministra; izrađuje strateške i godišnje planove unutarnje revizije; izrađuje godišnja izvješća o radu unutarnje revizije i dostavlja ih nadležnim osobama i institucijama u skladu s važećim propisima; izrađuje periodična izvješća o radu unutarnje revizije na zahtjev ministra; surađuje i dostavlja strateške i godišnje planove te godišnja izvješća Središnjoj harmonizacijskoj jedinici u Ministarstvu financija; prati i predlaže stalnu izobrazbu unutarnjih revizora, te obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom i drugim propisima.

III. UPRAVLJANJE UNUTARNJIM USTROJSTVENIM JEDINICAMA

Članak 48.

Ministar predstavlja Ministarstvo i upravlja njegovim radom.

Zamjenik ministra zamjenjuje ministra u upravljanju radom Ministarstva, a u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti zamjenjuje ministra, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.

Pomoćnik ministra upravlja radom upravne organizacije ustrojene u sastavu ministarstva, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.

Radom Glavnog tajništva Ministarstva upravlja glavni tajnik.

Članak 49.

Radom Kabineta ministra upravlja tajnik Kabineta.

Radom sektora upravljaju načelnici sektora, radom službe upravljaju voditelji službe, radom odjela upravljaju voditelji odjela, radom pododsjeka upravljaju voditelji pododsjeka.

Radom samostalnog sektora upravlja načelnik samostalnog sektora.

Radom samostalnog odjela upravlja voditelj samostalnog odjela.

Članak 50.

Zamjenik ministra odgovoran je za svoj rad ministru i Vladi Republike Hrvatske.

Pomoćnici ministara za svoj rad odgovorni su ministru i Vladi Republike Hrvatske.

Glavni tajnik za svoj rad odgovoran je ministru i Vladi Republike Hrvatske.

Voditelji službe u sastavu Glavnog tajništva odgovorni su za svoj rad ministru, zamjeniku ministra i glavnom tajniku Ministarstva.

Načelnici sektora u sastavu upravnih organizacija odgovorni su za svoj rad ministru, zamjeniku ministra i pomoćniku ministra koji upravlja upravnom organizacijom u čijem se sastavu sektor nalazi.

Voditelji službi u sastavu upravnih organizacija odgovorni su za svoj rad ministru, zamjeniku ministra i čelnicima unutarnjih ustrojstvenih jedinica u čijem se sastavu služba nalazi.

Voditelji odjela u sastavu Glavnog tajništva odgovorni su za svoj rad ministru, zamjeniku ministra i glavnom tajniku Ministarstva i voditelju službe u čijem se sastavu nalaze.

Voditelji odjela u sastavu upravnih organizacija odgovorni su za svoj rad ministru, zamjeniku ministra i čelnicima unutarnjih ustrojstvenih jedinica u čijem se sastavu odjel nalazi.

Načelnik samostalnog sektora za svoj rad odgovoran je zamjeniku ministra i ministru.

Voditelj samostalnog odjela za svoj rad odgovoran je ministru.

Voditelji pododsjeka u sastavu Glavnog tajništva za svoj rad odgovaraju ministru, zamjeniku ministra, glavnom tajniku ministarstva i čelnicima unutarnjih ustrojstvenih jedinica u čijem se sastavu nalaze.

Članak 51.

Savjetodavno tijelo ministra je Stručni kolegij ministra.

Sastav i način rada stručnog kolegija utvrdit će ministar uprave Pravilnikom o unutarnjem redu.

IV. NAČIN PLANIRANJA POSLOVA

Članak 52.

Poslovi Ministarstva utvrđuju se godišnjim planom rada koji sadrži opći prikaz zadaća i poslova, a posebice izrade nacrta propisa, neposredne provedbe zakona i drugih propisa, upravnog i inspekcijskog nadzora, te praćenje stanja u upravnim područjima iz djelokruga Ministarstva, podatke o ciljevima koji se planiraju ostvariti, a koji su vezani uz opće i posebne ciljeve sadržane u strateškim planovima za trogodišnje razdoblje, te podatke o najznačajnijim rizicima koji mogu utjecati na realizaciju postavljenih ciljeva.

Izradu Prijedloga godišnjeg plana rada koordinira glavni tajnik Ministarstva.

Prijedlog godišnjeg plana rada utvrđuje se najkasnije 20 dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva za osiguranje sredstava za iduću proračunsku godinu.

Godišnji plan rada donosi ministar.

V. RADNO VRIJEME I UREDOVNI DANI

Članak 53.

Radno vrijeme Ministarstva uredit će se Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva.

Uredovne dane određuje ministar posebnom odlukom.

VI. OKVIRNI BROJ SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA MINISTARSTVA

Članak 54.

Poslove i zadatke iz djelokruga Ministarstva, ovisno o vrsti, složenosti, stručnoj spremi i drugim uvjetima, obavljaju državni službenici i namještenici, raspoređeni na radna mjesta, u skladu s propisima.

Okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva, prikazan je u tablici, koja je sastavni dio ove Uredbe.

VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 55.

Pitanja od važnosti za rad Ministarstva koja nisu uređena Uredbom o načelima za unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave i ovom Uredbom, uredit će se Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva.

Pravilnikom iz stavka 1. ovoga članka utvrdit će se radna mjesta za državne službenike i namještenike, s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća, stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, njihove ovlasti i odgovornosti, te druga pitanja od značaja za rad Ministarstva.

Ministar uprave će, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, donijeti Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva.

Članak 56.

Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaju važiti Uredba o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva uprave (»Narodne novine«, broj 118/2009) i Uredba o unutarnjem ustrojstvu Središnjeg državnog ureda za e-Hrvatsku (»Narodne novine«, br. 78/2005, 131/2006 i 27/2008).

Članak 57.

Ova Uredba stupa na snagu danom objave u Narodnim novinama.

Klasa: 023-03/12-01/29

Urbroj: 5030106-12-1

Zagreb, 23. veljače 2012.

Predsjednik

Zoran Milanović, v. r.

 

OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA U MINISTARSTVU UPRAVE

Redni broj

Naziv unutarnje ustrojstvene jedinice

Broj službenika i namještenika

1.

KABINET MINISTRA

11

2.

UPRAVA ZA POLITIČKI SUSTAV, DRŽAVNU UPRAVU TE LOKALNU I PODRUČNU (REGIONALNU) SAMOUPRAVU

 

2.1.

Sektor za politički sustav i sustav državne uprave

1

2.1.1.

Služba za politički sustav i nacionalne manjine

7

2.1.2.

Služba za sustav i nadzor državne uprave

7

2.2.

Sektor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu

1

2.2.1.

Služba za ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave

7

2.2.2.

Služba za nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave

7

Uprava za politički sustav, državnu uprave te lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu – ukupno

30

3.

UPRAVA ZA OPĆU UPRAVU

 

3.1.

Sektor za osobna stanja građana

1

3.1.1.

Služba za državne matice

7

3.1.2.

Služba za popise birača

7

3.2.

Sektor za opću upravu i provedbu Zakona o općem upravnom postupku

1

3.2.1.

Služba za političke stranke, zaklade, udruge i vjerske zajednice

7

3.2.2.

Služba za provedbu Zakona o općem upravnom postupku

7

Uprava za opću upravu – ukupno

30

4.

UPRAVA ZA SLUŽBENIČKE ODNOSE

 

4.1.

Sektor za službenički sustav

1

4.1.1.

Služba za pravna pitanja službeničkog sustava i suradnju sa sindikatima

7

4.1.2.

Služba za upravljanje i razvoj ljudskih potencijala u državnoj službi

7

4.2.

Sektor za etiku, sustav vrijednosti i izobrazbu državnih službenika

1

4.2.1.

Služba za etiku i sustav vrijednosti u državnoj službi

7

4.2.2.

Služba za izobrazbu državnih službenika

7

Uprava za službeničke odnose – ukupno

30

5.

UPRAVA ZA e-HRVATSKU

 

5.1.

Sektor za modernizaciju i informatizaciju državne uprave

1

5.1.1.

Služba za fondove Europske unije

8

5.1.2.

Služba za elektroničke usluge i registre

1

5.1.2.1.

Odjel za elektroničke usluge i rješenja

4

5.1.2.2.

Odjel za registre

4

5.2.

Sektor za infrastrukturu

1

5.2.1.

Služba za razvoj i standardizaciju

6

5.2.2.

Služba za podršku korisnicima

7

Uprava za e-Hrvatsku ukupno

32

6.

GLAVNO TAJNIŠTVO

1

 

– neposredno u Glavnom tajništvu, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

6.1.

Sektor za financijsko upravljanje i javnu nabavu

1

6.1.1.

Služba za financijsko upravljanje

1

6.1.1.1.

Odjel za pripremu i izvršenje proračuna i plansko-analitičke poslove

4

6.1.1.2.

Odjel računovodstvenih poslova i riznice

1

6.1.1.2.1.

Pododsjek za računovodstvo

2

6.1.1.2.2.

Pododsjek za riznicu

2

6.1.2.

Služba za javnu nabavu

7

6.2.

Sektor za službeničke odnose, uredsko poslovanje i opće poslove Ministarstva

17

 

Glavno tajništvo – ukupno

37

7.

UPRAVNA INSPEKCIJA

1

7.1.

Služba za inspekciju državne uprave

5

7.2.

Služba za inspekciju lokalne i područne (regionalne) samouprave

6

Upravna inspekcija – ukupno

12

8.

SAMOSTALNI ODJEL ZA UNUTARNJU REVIZIJU

3

MINISTARSTVO UPRAVE – UKUPNO

185

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2012_03_28_671.html

Copyright © Ante Borić