Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

PRESTAO VAŽITI ALI VIDI OVDJE!
Objavljeno u NN 31/13 od 13.03.2013.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 63. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 150/2011 i 12/2013), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 7. ožujka 2013. godine donijela

 

UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O UNUTARNJEM USTROJSTVU MINISTARSTVA BRANITELJA

Članak 1.

U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva branitelja (»Narodne novine«, broj 28/2012) u članku 3. iza točke 5. dodaje se nova točka 6. koja glasi: »6. Samostalna služba za strateške inicijative i projekte«.

Dosadašnja točka 6. postaje točka 7.

Članak 2.

Članak 4. mijenja se i glasi:

»U Kabinetu ministra obavljaju se stručni i administrativni poslovi za ministra i zamjenika ministra; poslovi u vezi sa zaprimanjem i rješavanjem pošte upućene ministru i zamjeniku ministra; Kabinet ministra priprema i prikuplja materijale za sjednice Kolegija ministra i druge sastanke koje saziva ministar; izrađuje zaključke i brine se o njihovom izvršavanju te obavlja poslove jedinstvene koordinacije i upravljanja računalnim i informacijskim sustavom i njegovim vertikalnim i horizontalnim komponentama.

Kabinet ministra obavlja stručne, organizacijske i tehničke poslove protokola za potrebe ministra; predlaže, osmišljava i provodi aktivnosti vezane za njegove službene posjete i putovanja; prikuplja podatke i priprema kalendar tih posjeta i putovanja; osmišljava prigodne poklone za fizičke i pravne osobe od posebnog značaja i interesa za Ministarstvo; vodi evidenciju darovanih i primljenih poklona; obavlja i druge poslove vezane za posjete i putovanja; obavlja poslove ceremonijala posebnih svečanih i drugih prigoda od značaja za Ministarstvo i Republiku Hrvatsku; ostvaruje suradnju i koordinira obavljanje poslova protokola s odgovarajućim službama za protokol Predsjednika Republike Hrvatske, Hrvatskoga sabora i Vlade Republike Hrvatske, te drugih tijela državne uprave, međunarodnih organizacija i institucija; obavlja i druge poslove iz svoga područja rada.

Kabinet ministra u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva obavlja poslove vezane za planiranje, usmjeravanje, nadzor i provedbu strategije informiranja i odnosa s javnošću Ministarstva; obavlja poslove vezane za planiranje, koordiniranje i provedbu komunikacije s medijima, komunikacije u poslovima Ministarstva od javnog značaja, komunikacije u odnosima sa zajednicom, interne komunikacije i komunikacije s drugim ministarstvima, institucijama i partnerskim službama; obavlja poslove vezane za planiranje, koordiniranje i provedbu medijskog, promidžbenog i drugog prezentiranja aktivnosti Ministarstva; organizira konferencije za novinstvo, razgovore za sredstva priopćavanja i druga događanja; ureduje web stranice Ministarstva uz suradnju sa drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva; priprema odgovore i odgovara na upite; analizira izvještavanje medija o radu Ministarstva; stvara baze podataka; priprema i provodi kampanje za promicanje ugleda i programskih aktivnosti Ministarstva; prati projekte i sudjeluje u provedbi projekata Ministarstva od značaja za javnost, te organizira ispitivanja javnog mnijenja o radu Ministarstva.«.

Članak 3.

U članku 14. stavku 1. riječi: »provodi postupak dodjele jednokratnih novčanih pomoći socijalno ugroženim hrvatskim braniteljima« zamjenjuju se riječima: »rješava o žalbama u drugostupanjskom postupku u postupku priznavanja prava na jednokratnu novčanu pomoć«.

Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:

»Uprava surađuje s nadležnom ustrojstvenom jedinicom Ministarstva u izradi projektnih prijedloga za projekte financirane iz sredstava pretpristupne pomoći (IPA), strukturnih fondova, programa Unije, bilateralnih programa pomoći i drugih međunarodnih izvora u području socijalnog uključivanja braniteljske populacije i članova njihovih obitelji, zapošljavanja, socijalne i zdravstvene skrbi i razvoja ljudskih potencijala te ih provodi. Uprava surađuje s krajnjim primateljima pomoći vezano uz projekte sufinancirane kroz programe i fondove Europske unije te fondove drugih međunarodnih organizacija.«.

Dosadašnji stavci 3., 4., 5. i 6. postaju stavci 4., 5., 6. i 7.

Članak 4.

U članku 15. stavku 1. iza riječi: »a koja im pripadaju na temelju zakona i drugih propisa;« dodaju se riječi: »rješava o žalbama u drugostupanjskom postupku u postupku priznavanja prava na jednokratnu novčanu pomoć;«.

Iza stavka 4. dodaje se novi stavak 5. koji glasi:

»Sektor surađuje s nadležnom ustrojstvenom jedinicom Ministarstva i krajnjim primateljima pomoći u izradi projektnih prijedloga za projekte financirane iz sredstava pretpristupne pomoći (IPA) i strukturnih fondova, programa Unije, bilateralnih programa pomoći i drugih međunarodnih izvora u području zapošljavanja, razvoja ljudskih potencijala i socijalnog uključivanja braniteljske populacije i članova njihovih obitelji, te ih provodi.«.

Dosadašnji stavci 5., 6., 7., 8. i 9. postaju stavci 6., 7., 8., 9. i 10.

Članak 5.

U članku 16. stavku 1. iza riječi: »Rješava o pravima koja su mu stavljena u nadležnost po zakonu ili drugim propisima;« dodaju se riječi »rješava o žalbama u drugostupanjskom postupku u postupku priznavanja prava na jednokratnu novčanu pomoć;«.

Članak 6.

U članku 17. iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:

»Služba surađuje s nadležnom ustrojstvenom jedinicom Ministarstva i krajnjim primateljima pomoći u izradi projektnih prijedloga za projekte financirane iz sredstava pretpristupne pomoći (IPA) i strukturnih fondova, programa Unije, bilateralnih programa pomoći i drugih međunarodnih izvora u području zapošljavanja, razvoja ljudskih potencijala i socijalnog uključivanja braniteljske populacije i članova njihovih obitelji, te ih provodi.«.

Dosadašnji stavci 3., 4., 5., 6. i 7. postaju stavci 4., 5., 6., 7. i 8.

Članak 7.

U članku 18. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:

»Odjel surađuje s nadležnom ustrojstvenom jedinicom Ministarstva i krajnjim primateljima pomoći u izradi projektnih prijedloga za projekte financirane iz sredstava pretpristupne pomoći (IPA) i strukturnih fondova, programa Unije, bilateralnih programa pomoći i drugih međunarodnih izvora u području zapošljavanja, razvoja ljudskih potencijala i socijalnog uključivanja braniteljske populacije i članova njihovih obitelji, te ih provodi.«.

Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.

Članak 8.

U članku 20. stavku 3. iza riječi: »vodi podatke o pruženim financijskim potporama udrugama i obrađuje dostavljena izvješća;« dodaju se riječi: »surađuje s nadležnom ustrojstvenom jedinicom Ministarstva i udrugama krajnjim primateljima pomoći u izradi projektnih prijedloga za projekte financirane iz sredstava pretpristupne pomoći (IPA) i strukturnih fondova, programa Unije, bilateralnih programa pomoći i drugih međunarodnih izvora u području zapošljavanja, razvoja ljudskih potencijala i socijalnog uključivanja braniteljske populacije i članova njihovih obitelji, te ih provodi;«.

Članak 9.

U članku 21. stavku 1. riječi: »provodi postupak dodjele jednokratnih novčanih pomoći;« brišu se.

Članak 10.

U članku 22. stavku 2. iza riječi: »daljnji postupak« briše se točka zarez i stavlja točka, a riječi: »provodi postupak dodjele jednokratnih novčanih pomoći socijalno ugroženim hrvatskim braniteljima« brišu se.

Članak 11.

U člancima 24., 25. i 26. riječi: »Jedinstveni registar hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata« zamjenjuju se riječima: »Registar hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata« u odgovarajućim padežima.

Članak 12.

U članku 27. stavku 8. riječi: »Jedinstveni registar hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata« zamjenjuju se riječima: »Registar hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata«, a riječi: »i obavlja poslove vezano uz izradu iskaznica osoba evidentiranih u Jedinstvenom registru hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata« brišu se.

Članak 13.

U članku 28. stavku 3. riječi: »u postupku priznavanja prava na jednokratnu novčanu pomoć« brišu se.

Članak 14.

Članak 37. mijenja se i glasi:

»Uprava za zatočene i nestale obavlja stručne poslove koji se odnose na traženje nestalih osoba i posmrtnih ostataka tijekom Domovinskog rata te ekshumaciju, identifikaciju i sahranu osoba čiji su posmrtni ostaci pronađeni u masovnim, pojedinačnim i zajedničkim grobnicama nastalim u razdoblju Domovinskog rata u Republici Hrvatskoj, kao i stručne poslove koji se odnose na istraživanje i uređenje groblja žrtava poslijeratnog razdoblja, postupanje s pronađenim posmrtnim ostacima žrtava Drugog svjetskog rata i žrtava poslijeratnog razdoblja te određene poslove koji se odnose na trajno održavanje vojnih groblja, groblja žrtava rata i groblja žrtava poslijeratnog razdoblja.

Uprava osobito obavlja sljedeće poslove koji se odnose na traženje nestalih osoba i posmrtnih ostataka tijekom Domovinskog rata te ekshumaciju, identifikaciju i sahranu osoba čiji su posmrtni ostaci pronađeni u masovnim, pojedinačnim i zajedničkim grobnicama nastalim u razdoblju Domovinskoga rata u Republici Hrvatskoj: prikuplja i obrađuje podatke te vodi cjelovite evidencije o osobama koje su bile zatočene u neprijateljskim logorima tijekom Domovinskoga rata, svim nestalim osobama u Domovinskom ratu, kao i o ekshumiranim, identificiranim i neidentificiranim posmrtnim ostacima iz masovnih, pojedinačnih i zajedničkih grobnica, te izdaje uvjerenja o činjenicama o kojima vodi službene evidencije.

Uprava priprema i organizira razgovore o nestalim osobama tijekom Domovinskoga rata s nadležnim tijelima drugih država, te s istima surađuje u procesu traženja nestalih osoba, ekshumacijama i identifikacijama posmrtnih ostataka, te isporuci/preuzimanju posmrtnih ostataka nestalih i smrtno stradalih osoba u svezi s oružanim sukobima pokopanih na teritoriju drugih država. Uprava prikuplja i obrađuje podatke o nestalim osobama i posmrtnim ostacima, prikuplja, objedinjuje i obrađuje saznanja o mjestima masovnih i pojedinačnih grobnica; organizira, koordinira i sudjeluje u ekshumacijama posmrtnih ostataka iz masovnih, pojedinačnih i zajedničkih grobnica na teritoriju Republike Hrvatske; prikuplja i obrađuje podatke o ekshumiranim žrtvama i preuzetim posmrtnim ostacima u cilju njihove identifikacije te organizira, koordinira i sudjeluje u identifikacijama ekshumiranih i preuzetih posmrtnih ostataka. Uprava obavlja i određene poslove u svezi pogrebne skrbi za identificirane hrvatske branitelje i civilne žrtve iz Domovinskog rata, i to poslove organizacije prijevoza posmrtnih ostataka svih identificiranih žrtava do mjesta pokopa, odnosno do graničnoga prijelaza ako je pokop organiziran na području druge države, te poslove naručivanja pogrebne opreme za sve identificirane žrtve (hrvatske branitelje i civile). Uprava prikuplja i objedinjuje dokumentaciju o svim provedenim ekshumacijama i identifikacijama posmrtnih ostataka; priprema podatke i dokumentaciju iz svog djelokruga rada za potrebe drugih ministarstava i nadležnih tijela.

U obavljanju navedenih poslova Uprava osobito surađuje s Ministarstvom vanjskih i europskih poslova, Ministarstvom obrane, Ministarstvom unutarnjih poslova, Ministarstvom pravosuđa, Ministarstvom zdravlja, Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske i županijskim državnim odvjetništvima, županijskim sudovima, sigurnosnim agencijama te Hrvatskim Crvenim križem. Uprava obavlja stručne i administrativne poslove za Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za zatočene i nestale.

Uprava surađuje s udrugama građana koje okupljaju obitelji zatočenih i nestalih osoba tijekom Domovinskoga rata te u okviru svoga djelokruga surađuje s međunarodnim organizacijama:

– Međunarodnim odborom Crvenoga križa (ICRC)

– Međunarodnom komisijom za nestale osobe (ICMP)

– Komisijom Ujedinjenih naroda za ljudska prava

– Međunarodnim kaznenim sudom za bivšu Jugoslaviju (ICTY) te

– drugim međunarodnim i humanitarnim organizacijama koje se bave pitanjem zatočenih i nestalih osoba.

Uprava osobito obavlja sljedeće poslove koji se odnose na istraživanje i uređenje groblja žrtava poslijeratnog razdoblja, postupanje s pronađenim posmrtnim ostacima žrtava Drugog svjetskog rata i žrtava poslijeratnog razdoblja te trajno održavanje vojnih groblja, groblja žrtava rata i groblja žrtava poslijeratnog razdoblja: prikuplja i obrađuje podatke i arhivsku građu o žrtvama poslijeratnog razdoblja, organizira, koordinira i sudjeluje u istraživanju groblja žrtava poslijeratnog razdoblja, organizira i koordinira aktivnostima u svezi utvrđivanja broja posmrtnih ostataka žrtava poslijeratnog razdoblja u svakom pronađenom grobu ili masovnoj grobnici, organizira i snosi troškove uređenja pronađenih groblja žrtava poslijeratnog razdoblja, kao i uređenja pristupnih putova, postavlja jedinstveni natpis na uređena groblja te vodi evidenciju svih utvrđenih mjesta groblja žrtava poslijeratnog razdoblja i broja posmrtnih ostataka u njima. U obavljanju navedenih aktivnosti, Uprava surađuje s nadležnim tijelima u Republici Hrvatskoj, pravosudnim tijelima, međunarodnim institucijama, stručnim organizacijama i ustanovama, udrugama građana iz zemlje i inozemstva, građanima i jedinicama lokalne samouprave. U uvjetima utvrđenim Zakonom o istraživanju, uređenju i održavanju vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja, Uprava iznimno organizira ekshumaciju posmrtnih ostataka i njihovo konačno zbrinjavanje na drugim unaprijed utvrđenim mjestima, te daje dopuštenje/dozvolu za ekshumaciju, identifikaciju i prijenos posmrtnih ostataka žrtava poslijeratnog razdoblja.

Uprava organizira i koordinira ekshumacijom, obradom i identifikacijom posmrtnih ostataka osoba pronađenih tijekom infrastrukturnih, urbanističkih, arheoloških radova, ili ostalih pripremnih radova na gradilištima i intervencijama u zemljištu, za koje se prema procjeni starosti može razumno pretpostaviti da su posmrtni ostaci žrtava Drugog svjetskog rata i/ili poslijeratnog razdoblja, a sukladno nalogu nadležnog suca istrage, odnosno u slučajevima ako to zahtjeva javni interes, a kada se pravosudna tijela odrede nenadležnima. Po završetku ekshumacije te obrade i/ili identifikacije posmrtnih ostataka, Uprava organizira njihovo trajno zbrinjavanje u suradnji s jedinicama lokalne samouprave i Gradom Zagrebom.

Uprava vodi skupnu evidenciju o vojnim grobljima, grobljima žrtava rata i žrtava poslijeratnog razdoblja na području Republike Hrvatske. Uprava nadzire provedbu Zakona o istraživanju, uređenju i održavanju vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja u dijelu koji se odnosi na obveze održavanja uređenih groblja, prilaznih putova i oznaka za koje su zadužene jedinice lokalne samouprave i Grad Zagreb, te postupa sukladno utvrđenom stanju na način predviđen navedenim Zakonom. Uprava će u suradnji s ministarstvom nadležnim za kulturu provoditi aktivnosti u cilju određivanja vojnih groblja, mjesta stradanja, groblja i grobova žrtava rata i poslijeratnog razdoblja, koja u cjelini ili dijelom imaju iznimnu kulturno-povijesnu vrijednost, a pri čijem se uređenju i održavanju primjenjuju posebni propisi.

Uprava je nadležna za provedbu zaključenih međudržavnih ugovora/sporazuma o uređenju i održavanju vojnih groblja. Uprava vodi evidenciju hrvatskih vojnih groblja u inozemstvu.

Uprava, u suradnji s matičnim državama poginulih i umrlih pripadnika stranih oružanih sila, izdaje suglasnost za iskop, prijenos te promjenu izgleda groblja i grobova pripadnika stranih oružanih sila.

Uprava obavlja stručne i administrativne poslove za Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za istraživanje, uređenje i održavanje vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i groblja poslijeratnog razdoblja.

Uprava obavlja upravni nadzor nad provedbom Zakona o istraživanju, uređenju i održavanju vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja.

Uprava sudjeluje u izradi Strateškog plana Ministarstva definiranjem ciljeva, načina ostvarivanja i pokazatelja uspješnosti, prati ispunjavanje postavljenih ciljeva te osigurava informacije za redovito polugodišnje i godišnje izvještavanje o postignutim rezultatima. Uzimajući u obzir definirane ciljeve, Uprava utvrđuje rizike, procjenjuje njihov učinak i vjerojatnost, postupa po rizicima, prati ih i izvješćuje o njima voditelja za FMC u Ministarstvu. Uprava analizira postojeće stanje u područjima traženja osoba nestalih Domovinskoga rata te istraživanja, uređenja i održavanja vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja kako bi programi utvrđeni Državnim proračunom Republike Hrvatske odražavali utvrđene posebne ciljeve iz Strateškog plana te kako bi se postigla međusobna povezanost strateškog i proračunskog planiranja. Uprava je odgovorna za ispunjavanje postavljenih ciljeva te za pravovremeno i točno informiranje o postignutim rezultatima.

Uprava sudjeluje u izradi Financijskog plana Ministarstva u svezi s realizacijom Općeg cilja »Rješavanje pitanja nestalih i očuvanje spomena na žrtve rata« utvrđenog Strateškim planom Ministarstva. Prati provedbu Financijskog plana Ministarstva u području traženja osoba nestalih u Domovinskom ratu te istraživanja, uređenja i održavanja vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja, predlaže Tajništvu Ministarstva mjesečnu dinamiku potrebnih sredstava te je odgovorna za dostatnost planiranih sredstava.

Uprava pruža stručnu i tehničku pomoć tijelima nadležnim za zaštitu i spašavanje u traženju osoba nestalih u katastrofama i većim nesrećama.

Uprava obavlja i druge poslove koji su joj stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

Za obavljanje poslova iz djelokruga Uprave za zatočene i nestale ustrojavaju se:

5.1. Sektor za traženje osoba zatočenih i nestalih u Domovinskom ratu;

5.2. Sektor za žrtve Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja.«.

Članak 15.

Iza članka 37. dodaju se podnaslovi i članci 37.a, 37.b i 37.c koji glase:

»5.1. Sektor za traženje osoba zatočenih i nestalih u Domovinskom ratu

Članak 37.a

Sektor za traženje osoba zatočenih i nestalih u Domovinskom ratu prikuplja i obrađuje podatke te vodi cjelovite evidencije o: osobama koje su bile zatočene u neprijateljskim logorima tijekom Domovinskog rata, o svim nestalim osobama u Domovinskom ratu, kao i o ekshumiranim, identificiranim i neidentificiranim posmrtnim ostacima iz masovnih, pojedinačnih i zajedničkih grobnica, te izdaje uvjerenja o činjenicama o kojima vodi službene evidencije.

Sektor obavlja poslove pripreme i organizacije razgovora o nestalim osobama s nadležnim tijelima drugih država, te s istima surađuje u procesu traženja nestalih osoba, ekshumacijama i identifikacijama posmrtnih ostataka, kao i isporuci/preuzimanju posmrtnih ostataka nestalih i smrtno stradalih osoba u svezi s oružanim sukobima pokopanih na teritoriju drugih država. Prati i upotpunjuje podatke o provedbi zaključenih međudržavnih ugovora i dogovora s nadležnim tijelima drugih država.

Sektor surađuje s drugim nadležnim tijelima u Republici Hrvatskoj, organizacijama, ustanovama i drugim izvorima u cilju prikupljanja saznanja o nestalim osobama i mjestima masovnih i pojedinačnih grobnica, obrađuje prikupljena saznanja i podatke o mjestima masovnih i pojedinačnih grobnica, te priprema plan terenskih istraživanja i ekshumacija posmrtnih ostataka.

Sektor organizira i koordinira sudionike u procesu ekshumacija posmrtnih ostataka iz masovnih, pojedinačnih i zajedničkih grobnica te sudjeluje u njihovom provođenju; prikuplja i obrađuje podatke o ekshumiranim žrtvama i preuzetim posmrtnim ostacima u cilju njihove identifikacije; provodi zajedničke projekte identifikacije s međunarodnim organizacijama; organizira i koordinira sudionike u procesu identifikacije ekshumiranih i preuzetih posmrtnih ostataka, te sudjeluje u procesu identifikacija.

Sektor obavlja određene poslove u svezi pogrebne skrbi za identificirane hrvatske branitelje i civilne žrtve iz Domovinskog rata, i to poslove organizacije prijevoza posmrtnih ostataka svih identificiranih žrtava do mjesta pokopa, odnosno do graničnoga prijelaza ako je pokop organiziran na području druge države te poslove naručivanja pogrebne opreme za sve identificirane žrtve (hrvatske branitelje i civile).

Sektor prikuplja i objedinjuje dokumentaciju o svim provedenim ekshumacijama i identifikacijama posmrtnih ostataka; priprema podatke i dokumentaciju iz svog djelokruga rada za potrebe drugih ministarstava i nadležnih tijela, te izrađuje izvješća temeljem službenih evidencija.

Sektor organizira, priprema i sudjeluje na sastancima s međunarodnim organizacijama koje se u svom mandatu bave pitanjem nestalih osoba, predlaže i surađuje u provođenju zajedničkih projekata između Uprave i međunarodnih organizacija, te prati i upotpunjuje podatke o njihovoj provedbi.

Sektor surađuje s udrugama koje okupljaju obitelji nestalih, te udrugama koje okupljaju osobe koje su bile zatočene u neprijateljskim logorima tijekom Domovinskog rata. Kontaktira s obiteljima nestalih osoba radi prikupljanja dodatnih podataka i referentnih uzoraka za potrebe preliminarne identifikacije, s obiteljima identificiranih osoba radi dogovora o pokopu posmrtnih ostataka, te priprema odgovore na upite i predstavke građana.

Sektor obavlja stručne i administrativne poslove za Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za zatočene i nestale te organizira, priprema i sudjeluje u radu međuresornih radnih skupina kada obavljaju poslove iz djelokruga Uprave.

Sektor nadzire provedbu utvrđenih ciljeva iz svoje nadležnosti, izrađuje izvješća o njihovoj provedbi i postignutim rezultatima, utvrđuje rizike iz svoje nadležnosti, procjenjuje njihov učinak i vjerojatnost te postupa po njima.

Sektor obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

5.2. Sektor za žrtve Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja

Članak 37.b

Sektor za žrtve Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja surađuje s nadležnim tijelima u Republici Hrvatskoj, pravosudnim tijelima, međunarodnim institucijama, stručnim organizacijama i ustanovama, udrugama građana iz zemlje i inozemstva te građanima u cilju prikupljanja podataka i arhivske građe o žrtvama poslijeratnog razdoblja, obrađuje prikupljena saznanja i podatke o grobljima i grobovima žrtava poslijeratnog razdoblja te priprema plan terenskih istraživanja. Sektor organizira i koordinira sudionike te sudjeluje u istraživanju groblja žrtava poslijeratnog razdoblja, organizira i koordinira aktivnostima u svezi utvrđivanja broja posmrtnih ostataka žrtava poslijeratnog razdoblja u svakom pronađenom grobu ili masovnoj grobnici. Sektor organizira uređenje pronađenih groblja žrtava poslijeratnog razdoblja, kao i uređenje pristupnih putova, postavljanje jedinstvenog natpisa na uređena groblja te vodi evidenciju svih utvrđenih mjesta groblja žrtava poslijeratnog razdoblja i broja posmrtnih ostataka u njima, sukladno Pravilniku o kriterijima i standardima za uređenje pronađenih groblja i prilaznih putova. Sektor u iznimnim uvjetima organizira ekshumaciju posmrtnih ostataka i njihovo konačno zbrinjavanje na drugim unaprijed utvrđenim mjestima, te priprema dozvole za ekshumaciju, identifikaciju i prijenos posmrtnih ostataka žrtava poslijeratnog razdoblja. U obavljanju navedenih aktivnosti, Sektor surađuje s nadležnim tijelima u Republici Hrvatskoj, pravosudnim tijelima, međunarodnim institucijama, stručnim organizacijama i ustanovama, udrugama građana iz zemlje i inozemstva, građanima i jedinicama lokalne samouprave.

Sektor, u uvjetima utvrđenim Zakonom o istraživanju, uređenju i održavanju vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja, iznimno organizira i koordinira ekshumacijom, obradom i identifikacijom posmrtnih ostataka osoba pronađenih tijekom infrastrukturnih, urbanističkih, arheoloških radova, ili ostalih pripremnih radova na gradilištima i intervencijama u zemljištu, za koje se prema procjeni starosti može razumno pretpostaviti da su posmrtni ostaci žrtava Drugog svjetskog rata i/ili poslijeratnog razdoblja. Po završetku ekshumacije te obrade i/ili identifikacije posmrtnih ostataka, Sektor u suradnji s jedinicama lokalne samouprave i Gradom Zagrebom organizira trajno zbrinjavanje pronađenih posmrtnih ostataka.

Sektor vodi skupnu evidenciju o vojnim grobljima, grobljima žrtava rata i žrtava poslijeratnog razdoblja na području Republike Hrvatske. Sektor nadzire provedbu Zakona o istraživanju, uređenju i održavanju vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja u dijelu koji se odnosi na obveze održavanja uređenih groblja, prilaznih putova i oznaka za koje su zadužene jedinice lokalne samouprave i Grad Zagreb, te postupa sukladno utvrđenom stanju na način predviđen navedenim Zakonom. Sektor, u suradnji s ministarstvom nadležnim za kulturu, predlaže vojna groblja, mjesta stradanja, groblja i grobove žrtva rata i poslijeratnog razdoblja, koja u cjelini ili dijelom imaju iznimnu kulturno-povijesnu vrijednost, a pri čijem će se uređenju i održavanju primjenjivati posebni propisi.

Sektor obavlja poslove pripreme i organizacije razgovora s državama s kojima Republika Hrvatska ima zaključene međudržavne ugovore/sporazume o uređenju i održavanju vojnih groblja. Prati i upotpunjuje podatke o provedbi zaključenih međudržavnih ugovora i dogovora s nadležnim tijelima drugih država, te obavlja druge poslove za potrebe provedbe međudržavnih ugovora/sporazuma. Sektor vodi evidenciju hrvatskih vojnih groblja u inozemstvu. Sektor, u suradnji s matičnim državama poginulih i umrlih pripadnika stranih oružanih sila, priprema suglasnost za iskop, prijenos te promjenu izgleda groblja i grobova pripadnika stranih oružanih sila.

Sektor obavlja stručne i administrativne poslove za Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za istraživanje, uređenje i održavanje vojnih groblja, groblja žrtava Drugog svjetskog rata i groblja poslijeratnog razdoblja.

Sektor nadzire provedbu utvrđenih ciljeva iz svoje nadležnosti, izrađuje izvješća o njihovoj provedbi i postignutim rezultatima, utvrđuje rizike iz svoje nadležnosti, procjenjuje njihov učinak i vjerojatnost te postupa po njima.

Sektor obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

6. SAMOSTALNA SLUŽBA ZA STRATEŠKE INICIJATIVE I PROJEKTE

Članak 37.c

Samostalna služba za strateške inicijative i projekte obavlja stručne i administrativne poslove vezane za pripremu strateških dokumenata i projekata koji se predlažu za financiranje kroz programe i fondove Europske unije te fondove drugih međunarodnih organizacija; prati međunarodne trendove i nove inicijative Europske unije te identificira programe koji mogu dati dodatnu vrijednost provedbi strateških planova; prati nacionalne i međunarodne dokumente i propise na području socijalnog uključivanja i zapošljavanja, socijalne politike, kohezijske politike, pretpristupne pomoći i strukturnih fondova; informira javnost o fondovima Europske unije u okviru nadležnosti Ministarstva; koordinira plan rada i korištenja međunarodnih instrumenata i instrumenata Europske unije za pripremu i provedbu projekata; koordinira aktivnosti za osiguranje financijskih sredstava za provedbu projekata te sudjeluje u pripremi s nadležnom Upravom.

Služba obavlja poslove izrade strateških, programskih i operativnih dokumenata u vezi s korištenjem sredstava pretpristupne pomoći i Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda.

Služba obavlja stručne poslove vezane uz ispunjenje preuzetih obveza Republike Hrvatske kao članice Ujedinjenih naroda, Vijeća Europe i drugih međunarodnih organizacija; predlaže, potiče i koordinira bilateralnu i multilateralnu suradnju s ministarstvima ili pravnim osobama u nadležnosti ministarstva, te surađuje na pripremi međunarodnih projekata; surađuje s predstavnicima/ama lokalne i regionalne razine, krajnjim primateljima pomoći, odgovarajućim provedbenim tijelima te Delegacijom Europske unije i službama Europske komisije.

Služba izrađuje očitovanja na prijedloge zakonskih i podzakonskih akata ostalih tijela državne uprave u okviru svoga djelokruga. Služba izrađuje mišljenja, upute, planove i izvješća, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.«.

Dosadašnji podnaslov 6. »SAMOSTALNI ODJEL ZA UNUTARNJU REVIZIJU« postaje podnaslov 7.

Članak 16.

U članku 40. iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:

»Radom samostalne službe upravlja voditelj samostalne službe.«.

Dosadašnji stavci 4. i 5. postaju stavci 5. i 6.

Članak 17.

U članku 41. iza stavka 8. dodaje se novi stavak 9. koji glasi:

»Voditelj Samostalne službe za strateške inicijative i projekte za svoj rad odgovoran je zamjeniku ministra i ministru.«.

Dosadašnji stavci 9., 10. i 11. postaju stavci 10., 11. i 12.

Članak 18.

Okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova u Ministarstvu branitelja prikazan je, za svaku pojedinu ustrojstvenu jedinicu, u tablici koja je sastavni dio ove Uredbe.

Članak 19.

Ministar će, u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Uredbe, uz prethodnu suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, donijeti Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva usklađen s ovom Uredbom.

Članak 20.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/13-03/30

Urbroj: 50301-09/06-13-2

Zagreb, 7. ožujka 2013.

Predsjednik

Zoran Milanović, v. r.

 

OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA U MINISTARSTVU BRANITELJA

Redni broj

Naziv unutarnje ustrojstvene jedinice

Broj službenika i namještenika

1.

KABINET MINISTRA

12

Kabinet ministra – ukupno

12

2.

GLAVNO TAJNIŠTVO

1

2.1.

Sektor za opće pravne poslove, ljudske potencijale te organizacijske i europske poslove

1

2.1.1.

Služba za opće pravne, organizacijske i europske poslove

8

2.1.2.

Služba za ljudske potencijale

8

2.2.

Sektor za proračun, financije, isplatu trajnih prava, informatizaciju i javnu nabavu

1

2.2.1.

Služba za proračun i financije

13

2.2.2.

Služba za isplate trajnih prava i informatizaciju

8

2.2.3.

Služba za javnu nabavu i praćenje ugovornih obveza

9

2.3.

Služba za sigurnosne poslove, zaštitu na radu i opće poslove

16

Glavno tajništvo – ukupno

65

3.

UPRAVA ZA HRVATSKE BRANITELJE IZ DOMOVINSKOG RATA I ČLANOVE NJIHOVIH OBITELJI

 

 

– neposredno u upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

3.1.

Sektor za skrb o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji

1

3.1.1.

Služba za skrb o stradalnicima iz Domovinskog rata

8

3.1.2.

Služba za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata

1

3.1.2.1.

Odjel za stručno osposobljavanje i zapošljavanje hrvatskih branitelja

7

3.1.2.2.

Odjel za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava

6

3.1.2.3.

Odjel za promicanje vrijednosti Domovinskog rata

5

3.2.

Sektor za savjetodavnu, zdravstvenu i psihosocijalnu pomoć

1

3.2.1.

Služba za savjetodavnu pomoć

1

 

– neposredno u službi, izvan sastava područnih jedinica

3

 

Područna jedinica Zagreb

1

 

Područna jedinica Krapina

1

 

Područna jedinica Sisak

1

 

Područna jedinica Karlovac

1

 

Područna jedinica Varaždin

1

 

Područna jedinica Koprivnica

1

 

Područna jedinica Bjelovar

1

 

Područna jedinica Rijeka

1

 

Područna jedinica Gospić

1

 

Područna jedinica Virovitica

1

 

Područna jedinica Požega

1

 

Područna jedinica Slavonski Brod

1

 

Područna jedinica Zadar

1

 

Područna jedinica Osijek

1

 

Područna jedinica Šibenik

1

 

Područna jedinica Vukovar

1

 

Područna jedinica Split

1

 

Područna jedinica Pula

1

 

Područna jedinica Dubrovnik

1

 

Područna jedinica Čakovec

1

 

Područna jedinica Grad Zagreb

1

3.2.2.

Služba za psihosocijalnu pomoć i zdravstvenu skrb hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji

12

Uprava za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji – ukupno

67

4.

UPRAVA ZA PRAVNE I STAMBENE POSLOVE

 

4.1.

Sektor za upravno-pravne poslove

1

4.1.1.

Služba za statusna i pravna pitanja hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji

1

4.1.1.1.

Odjel ostvarivanja statusa i prava

9

4.1.1.2.

Odjel za priznavanje materijalnih prava korisnika

8

4.1.2.

Služba za zaštitu žrtava i sudionika rata

10

4.1.3.

Služba za normativnu djelatnost i praćenje primjene propisa

8

4.1.4.

Služba za suradnju s pravosudnim tijelima i nadzor

1

4.1.4.1.

Odjel za suradnju s pravosudnim tijelima

6

4.1.4.2

Odjel za upravni nadzor i pravnu pomoć

6

4.2.

Sektor za stambeno zbrinjavanje

1

4.2.1.

Služba za dodjelu stanova i gospodarenje

13

4.2.2.

Služba za dodjelu stambenih kredita

12

Uprava za pravne i stambene poslove – ukupno

76

5.

UPRAVA ZA ZATOČENE I NESTALE

 

5.1.

Sektor za traženje osoba zatočenih i nestalih u Domovinskom ratu

11

5.2.

Sektor za žrtve Drugog svjetskog rata i poslijeratnog razdoblja

11

Uprava za zatočene i nestale – ukupno

22

6.

SAMOSTALNA SLUŽBA ZA STRATEŠKE INICIJATIVE I PROJEKTE

6

Samostalna služba za strateške inicijative i projekte – ukupno

6

7.

SAMOSTALNI ODJEL ZA UNUTARNJU REVIZIJU

4

Samostalni odjel za unutarnju reviziju – ukupno

4

 

MINISTARSTVO BRANITELJA – UKUPNO

252

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_03_31_540.html

Copyright © Ante Borić