VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 63. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 150/2011), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 14. veljače 2013. godine donijela
Članak 1.
U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva poduzetništva i obrta (»Narodne novine«, broj 21/2012), članak 26. mijenja se i glasi:
»Članak 26.
Služba za programe poticanja malog i srednjeg poduzetništva prati stanje u navedenom području s ciljem prepoznavanja i otklanjanja prepreka za brži razvoj malog i srednjeg poduzetništva, predlaže, izrađuje i provodi projekte poticaja; razvija različite oblike podrške malom gospodarstvu na temelju strateških dokumenata Republike Hrvatske o razvoju malog gospodarstva; prati djelovanje i predlaže politiku mjera i instrumenata za sustavni razvoj kroz promidžbu, izobrazbu, informiranje, stručnu pomoć, formiranje i dodjelu poticajnih sredstava, izgradnju institucionalne podrške, primjenu inovacija i usklađivanje pravnih propisa; potiče međusobno povezivanje subjekata maloga gospodarstva te njihovo povezivanje s velikim gospodarskim subjektima; prati rad udruga poduzetnika; organizira savjetovanja o poduzetništvu, sudjeluje na seminarima i konferencijama o poduzetništvu; predlaže i organizira stručno usavršavanje poduzetnika; ostvaruje kontakte s međunarodnim organizacijama i sudjeluje u njihovom radu; obavlja stručne poslove koji se odnose na prilagodbu propisa propisima Europske unije; surađuje s drugim tijelima državne uprave, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, stručnim i znanstvenim institucijama. Izrađuje metodologiju za praćenje učinaka mjera poticanja poduzetništva, kao središnja baza podataka za potrebe analiza, prognoza, vrednovanja i planiranja mjera za malo gospodarstvo; sustavno prati, analizira i izvješćuje o rezultatima provedbe mjera poticaja, sukladno zakonima koji reguliraju poticanje razvoja maloga gospodarstva; prati programe nositelja provedbe programa razvoja maloga gospodarstva; predlaže usklađivanje s programima razvoja poduzetništva na razini Republike Hrvatske; usko surađuje s Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja u vezi s potporama; vodi registar potpora i učinaka mjera za malo gospodarstvo. Izrađuje nacrte prijedloga zakona i prijedloge drugih propisa iz nadležnosti Uprave; izrađuje prijedlog državnog proračuna vezano za aktivnosti Uprave, daje stručna mišljenja i objašnjenja u vezi s primjenom i provedbom zakona i drugih propisa; prati i predlaže izmjene propisa, priprema izradu i izrađuje nacrte prijedloga međudržavnih ugovora iz nadležnosti Uprave; vodi upravni postupak i upravni nadzor u upravnim stvarima iz nadležnosti Uprave, ako ti poslovi ili dio tih poslova zakonom, drugim propisom ili ovom Uredbom nisu stavljeni u nadležnost druge unutarnje ustrojstvene jedinice ili upravne organizacije u sastavu Ministarstva; prati primjenu i osigurava izvršenje zakona i drugih propisa; sudjeluje u pripremi programa i projekata te provedbi projekata iz Programa Unije, pretpristupnih programa Europske unije i ostalih oblika međunarodne pomoći, te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.
Članak 2.
Naslov iznad članka 27. i članak 27. brišu se.
Članak 3.
Naslov iznad članka 28. i članak 28. brišu se.
Članak 4.
U članku 30. dodaje se stavak 2. koji glasi:
»U sklopu Službe za obrtni registar, ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
4.2.1.1. Odjel za razvoj, održavanje i praćenje obrtnog registra
4.2.1.2. Odjel za upravno-pravne poslove.«.
Članak 5.
Iza članka 30. dodaju se naslovi i članci 30.a i 30.b koji glase:
»4.2.1.1. Odjel za razvoj, održavanje i praćenje obrtnog registra
Članak 30.a
Odjel za razvoj, održavanje i praćenje obrtnog registra koordinira poslove u svezi s upisom obrta u obrtni registar i izdavanjem obrtnica, vodi brigu o uspostavi i funkcioniranju obrtnog registra, o održavanju, razvoju i unaprjeđivanju informacijskog i komunikacijskog sustava obrtnog registra, te nadzire vođenje obrtnog registra u županijama. Obavlja poslove vezane za komunikacijsko povezivanje postojećih baza podataka u tijelima državne uprave i ostalim institucijama. Izrađuje naputke i daje mišljenja u svezi s tehnikama provođenja zakonskih i podzakonskih propisa kroz informacijski sustav obrtnog registra. Pruža stručnu pomoć korisnicima u cilju pravilne uporabe aplikacije i strojne opreme. Administrira aplikacije obrtnog registra i Open VPN-a u cilju reguliranja pristupa sustavu i daljnjih ovlaštenja. Osigurava potrebne intervencije servisnih službi. Obavlja kopiranje eksporta baze na prenosive medije. Vodi brigu o sigurnosnom pohranjivanju svih podataka središnje baze podataka. U okviru svoje nadležnosti surađuje s drugim tijelima državne uprave te Hrvatskom obrtničkom komorom. Predlaže i provodi mjere za unaprjeđenje aplikacije za vođenje obrtnog registra i IT servisa obrtnog registra. Izrađuje statistička i druga izvješća iz svoga djelokruga rada, za potrebe internih i vanjskih korisnika. Obavlja nadzor i administriranje web foruma obrtnog registra te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.
4.2.1.2. Odjel za upravno-pravne poslove
Članak 30.b
Odjel za upravno-pravne poslove sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona i prijedloga drugih propisa koji uređuju uvjete i način poslovanja obrtnika; prati provođenje zakona i podzakonskih propisa te predlaže izmjene; prati međunarodne propise u području obrtništva te izrađuje nacrte prijedloga međudržavnih ugovora iz nadležnosti Ministarstva; vodi drugostupanjski upravni postupak, upravni i stručni nadzor u upravnim stvarima, zastupa Ministarstvo u postupcima pred upravnim sudovima i Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske iz oblasti obrta, daje stručna mišljenja i objašnjenja zakona i podzakonskih akata županijskim uredima državne uprave, odnosno uredu Grada Zagreba i Hrvatskoj obrtničkoj komori, pruža stručnu pomoć obrtnicima, u okviru svoje nadležnosti surađuje s ostalim tijelima državne uprave te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.«.
Članak 6.
Članak 35. mijenja se i glasi:
»Članak 35.
Sektor za programe i projekte EU obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na pripremu, planiranje, ugovaranje, provedbu, financiranje, praćenje i vrjednovanje strateških planova, programskih dokumenata i projekata financiranih sredstvima pretpristupnih programa Europske unije, strukturnih fondova i Kohezijskog fonda Europske unije. Također, obavlja delegirane funkcije vezane za odabir projekata za financiranje kroz strukturne instrumente Europske unije u Republici Hrvatskoj, namijenjene provedbi operativnih programa, kao i dodatne funkcije koje su mu zakonom dodijeljene. Sektor prati međunarodne propise iz svoga djelokruga, organizira seminare i edukacije potrebne za provedbu programa i projekata, te obavlja i druge poslove iz djelokruga rada Sektora.
U sklopu Sektora za programe i projekte EU, ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
5.1.1. Služba za pripremu i vrednovanje EU programa
5.1.2. Služba za provedbu EU programa i projekata
5.1.3. Služba za ugovaranje i financiranje EU projekata.«.
Članak 7.
Naslov iznad članka 36. i članak 36. mijenjaju se i glase:
»5.1.1. Služba za pripremu i vrednovanje EU programa
Članak 36.
Služba za pripremu i vrednovanje EU programa sudjeluje u pripremi strateških programskih dokumenata za korištenje sredstava iz Programa Unije, pretpristupnih fondova, strukturnih fondova i Kohezijskog fonda Europske unije; priprema i dorađuje sektorski specifične dijelove Nacionalnog strateškog referentnog okvira i operativnih programa; priprema i podnosi Upravljačkom tijelu informaciju o velikim projektima; priprema nacrt kriterija za odabir projekata u okviru odgovarajućeg prioriteta ili mjere; inicira i razvija strateške projekte; utvrđuje mjere za provedbu prioriteta operativnih programa te razvija uvjete i planove za njihovu provedbu; provodi vrednovanja operativnih programa u skladu s planovima vrednovanja; Služba obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na pripremu i planiranje godišnjih i višegodišnjih planova i programa rada; prikuplja, obrađuje i analizira stanje potreba za unaprjeđenje razvoja maloga gospodarstva i obrta, podizanja konkurentnosti Republike Hrvatske i predlaže smjernice i mjere; priprema interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija.«.
Članak 8.
Članak 37. mijenja se i glasi:
»Članak 37.
Služba za provedbu EU programa i projekata obavlja sve poslove vezane uz provedbu projekata Europske unije namijenjenih poduzetništvu i obrtništvu sukladno strateškim dokumentima Republike Hrvatske i Europske unije; priprema podloge i dokumentaciju za pripremu ili objavu natječajnih procedura u skladu s donesenim operativnim programima; planira i pokreće izbor projekata u obliku otvorenog poziva za dostavu prijedloga projekata ili ograničenog poziva za dostavu prijedloga projekata; u skladu s Komunikacijskim planom provodi mjere informiranja i vidljivosti s posebnim naglaskom na mjere namijenjene korisnicima; provodi savjetodavne mjere osiguravajući razumijevanje korisnika o njihovim pravima i odgovornostima u vezi s financiranjem; u suradnji s Posredničkim tijelom razine 2, priprema smjernice/upute za prijavitelje za ocjenjivanje i preliminarnu procjenu projekata; priprema procedure i dokumente za uspješnu provedbu projekata, te priprema i ostale materijale koji su potrebni za provedbu projekata; pruža stručnu pomoć i savjete korisnicima pojedinih darovnica, obavlja kontrole na licu mjesta; unosi odgovarajuće podatke u integrirani sustav upravljanja informacijama (MIS); obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na pripremu i provedbu godišnjih i višegodišnjih planova i programa rada; priprema podloge i dokumentaciju za provedbu natječajnih procedura u skladu s donesenim Operativnim programom; priprema interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija sukladno pravilnicima.«.
Članak 9.
Naslov iznad članka 38. i članak 38. mijenjaju se i glase:
»5.1.3. Služba za ugovaranje i financiranje EU projekata
»Članak 38.
Služba za ugovaranje i financiranje EU projekata obavlja sve poslove vezane uz praćenje programa i projekata Europske unije namijenjenih poduzetništvu i obrtništvu sukladno strateškim dokumentima Republike Hrvatske i Europske unije. Služba obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na suradnju i koordinaciju rada s ostalim stručnim tijelima vezanima za provedbu i praćenje projekata za malo gospodarstvo. Izrađuje sva potrebna izvješća i informacije; analizira izvršenje i učinkovitost projekata, godišnjih i višegodišnjih planova rada. Zadužena je za uspostavu, održavanje i nadogradnju odgovarajućeg sustava pohrane dokumentacije, izvještavanja i informiranja; te organizira informatičku podršku i arhiviranje dokumentacije radi provođenja postupka revizije. Služba obavlja poslove vezane za ocjenjivanje sukladnosti projekata s kriterijima odabira koje je odobrio odbor za praćenje operativnog programa; odabire projekte za financiranje; priprema interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija sukladno pravilnicima; čuva dokumente i evidencije o provedbi funkcija radi osiguravanja odgovarajućeg revizijskog traga; priprema prognoze korištenja sredstava te financijskih obveza po projektima; prati provedbu prioriteta i mjera odgovarajućeg operativnog programa i o tome izvještava Upravljačko tijelo; planira i upravlja alokacijama iz strukturnih instrumenata i nacionalnih izvora te osigurava nacionalno sufinanciranje projekata; priprema podloge za zaključivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava s korisnicima i Posredničkim tijelom razine 2; priprema i dostavlja Tijelu odgovornom za plaćanje zahtjev za prijenos javnih sredstava korisniku te osigurava ukupnost plaćanja javnog doprinosa; osigurava provedbu naknade sredstva koja nisu ispravno plaćena te vodi evidenciju o iznosima koji trebaju biti ili su naknađeni; dostavlja Tijelu za ovjeravanje i Tijelu odgovornom za plaćanja informacije o iznosima koji trebaju biti nadoknađeni te o već nadoknađenim sredstvima; priprema interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija.
U sklopu Službe za ugovaranje i financiranje EU projekata, ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
5.1.3.1. Odjel za ugovaranje
5.1.3.2. Odjel za financijsku kontrolu i praćenje.«.
Članak 10.
Iza članka 38. dodaju se naslovi iznad članaka i članci 38.a i 38.b koji glase:
»5.1.3.1. Odjel za ugovaranje
Članak 38.a
Odjel za ugovaranje zadužen je za ocjenjivanje projektnih prijedloga; ugovaranje darovnica, sklapanje ugovora te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga. Odjel obavlja sve poslove vezane uz ocjenjivanje projekata financiranih sredstvima Europske unije namijenjenih poduzetništvu i obrtništvu. Odjel obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na radnje koje prethode potpisivanju ugovora s krajnjim korisnicima. Izrađuje sva potrebna izvješća i informacije; organizira informatičku podršku i arhiviranje dokumentacije radi provođenja postupka revizije; obavlja poslove vezane za ocjenjivanje sukladnosti projekata s kriterijima odabira koje je odobrio odbor za praćenje operativnog programa; odabire projekte za financiranje; vodi postupak preliminarne procjene sukladnosti s pravilima prihvatljivosti; priprema interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija; priprema ugovore o dodjeli bespovratnih sredstava s korisnicima i Posredničkim tijelom razine 2.
5.1.3.2. Odjel za financijsku kontrolu i praćenje
Članak 38.b
Odjel za financijsku kontrolu i praćenje obavlja sve poslove vezane uz praćenje programa i projekata Europske unije namijenjenih poduzetništvu i obrtništvu sukladno strateškim dokumentima Republike Hrvatske i Europske unije. Odjel obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na suradnju i koordinaciju rada s ostalim stručnim tijelima vezanima za praćenje projekata za malo gospodarstvo. Izrađuje sva potrebna izvješća i informacije; analizira izvršenje i učinkovitost projekata, godišnjih i višegodišnjih planova rada. Zadužen je za uspostavu, održavanje i nadogradnju odgovarajućeg sustava pohrane dokumentacije, izvještavanja i informiranja; organizira informatičku podršku i arhiviranje dokumentacije radi provođenja postupka revizije. Odjel priprema interne pisane procedure za provedbu delegiranih funkcija sukladno pravilnicima; čuva dokumente i evidencije o provedbi funkcija radi osiguravanja odgovarajućeg revizijskog traga; priprema prognoze korištenja sredstava te financijskih obveza po projektima; prati provedbu prioriteta i mjera odgovarajućeg operativnog programa; planira i upravlja alokacijama iz strukturnih instrumenata i nacionalnih izvora te osigurava nacionalno sufinanciranje projekata; priprema i dostavlja Tijelu odgovornom za plaćanje zahtjeve za prijenos javnih sredstava korisniku te osigurava ukupnost plaćanja javnog doprinosa; osigurava provedbu naknade sredstva koja nisu ispravno plaćena te vodi evidenciju o iznosima koji trebaju biti ili su naknađeni; dostavlja Tijelu za ovjeravanje i Tijelu odgovornom za plaćanja informacije o iznosima koji trebaju biti nadoknađeni te o već nadoknađenim sredstvima; priprema interne pisane procedure za provedbu svojih funkcija.«.
Članak 11.
Okvirni broj državnih službenika i namještenika, potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva, prikazan je u tablici, koja je sastavni dio ove Uredbe.
Članak 12.
Ministar poduzetništva i obrta, uz prethodnu suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva poduzetništva i obrta s odredbama ove Uredbe u roku petnaest dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak 13.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/13-03/17
Urbroj: 50301-05/20-13-2
Zagreb, 14. veljače 2013.
Predsjednik
Zoran Milanović, v. r.
OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA MINISTARSTVA PODUZETNIŠTVA I OBRTA
Ustrojstvene jedinice ministarstva |
Broj službenika i namještenika |
1. KABINET MINISTRA |
11 |
2. GLAVNO TAJNIŠTVO MINISTARSTVA |
1 |
– neposredno u Glavnom tajništvu, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica glavnog tajništva |
1 |
2.1. Služba za proračun i financije |
1 |
2.1.1. Odjel za proračun, računovodstvene poslove i poslove financijskog upravljanja |
5 |
2.1.2. Odjel za provođenje postupaka javne nabave |
3 |
2.2. Služba za ljudske potencijale, pravne i opće poslove |
15 |
Glavno tajništvo Ministarstva – ukupno |
26 |
3. UPRAVA ZA MEĐUNARODNU SURADNJU, INVESTICIJE I RAZVOJ |
|
– neposredno u upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica uprave |
1 |
3.1. Sektor za međunarodnu suradnju, investicije, izvoz i konkurentnost |
1 |
3.1.1. Služba za potporu ulaganja i investicije |
1 |
3.1.1.1 Odjel za konkurentnost i investicije |
5 |
3.1.1.2. Odjel za poduzetničku infrastrukturu |
5 |
3.1.2. Služba za međunarodnu suradnju |
1 |
3.1.2.1. Odjel za bilateralnu i multilateralnu suradnju |
3 |
3.1.2.2. Odjel za potporu izvoza |
5 |
3.2. Sektor za inovacije, nove tehnologije i financijske institucije |
1 |
3.2.1. Služba za suradnju s domaćim financijskim institucijama |
8 |
3.2.2. Služba za inovacije, intelektualno vlasništvo i nove tehnologije |
8 |
Uprava za međunarodnu suradnju, investicije i razvoj – ukupno |
39 |
4. UPRAVA ZA MALO I SREDNJE PODUZETNIŠTVO I OBRT |
|
– neposredno u upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica uprave |
1 |
4.1. Sektor za malo i srednje poduzetništvo |
1 |
4.1.1. Služba za klastere i zadruge |
1 |
4.1.1.1. Odjel za klastere |
3 |
4.1.1.2. Odjel za zadruge |
3 |
4.1.2. Služba za programe poticanja malog i srednjeg poduzetništva |
9 |
4.2. Sektor za obrt |
1 |
4.2.1. Služba za obrtni registar |
1 |
4.2.1.1. Odjel za razvoj, održavanje i praćenje obrtnog registra |
4 |
4.2.1.2. Odjel za upravno-pravne poslove |
3 |
4.2.2. Služba za strukovno obrazovanje i razvoj obrta |
1 |
4.2.2.1. Odjel za razvoj, potporu i programe obrtništva |
5 |
4.2.2.2. Odjel za programe obrazovanja i nadzor |
4 |
Uprava za malo i srednje poduzetništvo i obrt – ukupno |
37 |
5. UPRAVA ZA PROGRAME EU, PROGRAME BILATERALNE POMOĆI I PROJEKTE DRUGIH MEĐUNARODNIH INSTITUCIJA |
|
– neposredno u upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica uprave |
1 |
5.1. Sektor za programe i projekte EU |
1 |
5.1.1. Služba za pripremu i vrednovanje EU programa |
5 |
5.1.2. Služba za provedbu EU programa i projekata |
9 |
5.1.3. Služba za ugovaranje i financiranje EU projekata |
1 |
5.1.3.1. Odjel za ugovaranje |
5 |
5.1.3.2. Odjel za financijsku kontrolu i praćenje |
5 |
5.2. Služba za programe i projekte bilateralne pomoći te projekte drugih međunarodnih institucija |
1 |
5.2.1. Odjel za ugovaranje programa i projekata |
4 |
5.2.2. Odjel za izvršenje programa i projekata |
3 |
Uprava za programe EU, programe bilateralne pomoći i projekte drugih međunarodnih institucija – ukupno |
35 |
6. SAMOSTALNI ODJEL ZA UNUTARNJU REVIZIJU |
4 |
MINISTARSTVO PODUZETNIŠTVA I OBRTA – UKUPNO |
152 |
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_02_19_326.html