Baza je ažurirana 21.10.2024. 

zaključno sa NN 102/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 137/14 od 21.11.2014.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 63. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 150/2011 i 12/2013) i članka 64. stavka 1. Zakona o građevinskoj inspekciji (»Narodne novine«, broj 153/2013), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 20. studenoga 2014. godine donijela

 

UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O UNUTARNJEM USTROJSTVU MINISTARSTVA GRADITELJSTVA I PROSTORNOGA UREĐENJA

Članak 1.

U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja (»Narodne novine«, broj 44/2014), u članku 2. točka 5. mijenja se i glasi:

»5. Uprava za prostorno uređenje, pravne poslove i programe Europske unije.«.

Članak 2.

U članku 20. stavku 2. točka 4.2. mijenja se i glasi:

»4.2. Sektor za energetsku učinkovitost u zgradarstvu.«.

Članak 3.

Naslov iznad članka 28. i članak 28. mijenjaju se i glase:

»4.2. Sektor za energetsku učinkovitost u zgradarstvu

Članak 28.

Sektor za energetsku učinkovitost u zgradarstvu u sklopu svog djelokruga obavlja normativne, upravne i stručno-analitičke poslove poticanja racionalnog gospodarenja energijom i energetske učinkovitosti u zgradarstvu. Na temelju zakona kojim se uređuje gradnja i zakona kojim se uređuje energetska učinkovitost u zgradarstvu obavlja poslove koji se odnose na: energetsku učinkovitost u zgradarstvu, pravne i fizičke osobe koje pružaju usluge obavljanja energetskog pregleda zgrada i certificiranje zgrada uključivo redovite preglede sustava grijanja i hlađenja ili klimatizacije; pravne osobe koje provode Programe obuke za osobe koje se ovlašćuju na temelju zakona (o gradnji) i programe obuke za instalatere obnovljivih izvora energije na zgradama; praćenje primjene propisa vezanih za energetsku učinkovitost u području iz nadležnosti Ministarstva, energetske preglede zgrada, energetsko certificiranje zgrada, vođenje registara, evidencija i podataka vezanih za energetsku učinkovitost u području iz nadležnosti Ministarstva, priznavanja kvalifikacija, praćenje i iniciranje mjera vezanih na povećanje kvalitete projekata zgrada u odnosu na energetsku učinkovitost, unaprjeđenje gradnje zgrada u smislu energetske učinkovitosti.

U Sektoru se obavljaju poslovi usklađenja zakonodavstva Republike Hrvatske iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu s pravnom stečevinom Europske unije; praćenje i sudjelovanje u donošenju hrvatskih normi pri nacionalnom normirnom tijelu; praćenje primjene propisa iz područja energetske učinkovitosti i posebnih propisa kao i davanje mišljenja na druge propise u postupku donošenja; uvođenje novih tehnologija iz područja energetske učinkovitosti u gradnji; praćenje i iniciranje mjera vezanih na povećanje kvalitete usluga projektiranja, građenja i održavanja zgrada vezano na energetsku učinkovitost zgrada.

Sektor obavlja i stručne poslove izrađivanja uputa o primjeni propisa vezanih uz provedbu programa energetske učinkovitosti zgrada, usluge provođenja energetskih pregleda i energetskog certificiranja zgrada, davanja stručnih mišljenja i objašnjenja, edukaciju svih uključenih u provedbi politike energetske učinkovitosti zgrada, surađuje s drugim tijelima, te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga.

U djelokrugu svog rada Sektor poglavito provodi i sudjeluje u izvještavanju o provedbi Nacionalnog programa energetske učinkovitosti i Nacionalnog akcijskog plana energetske učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva te potiče tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravne osobe s javnim ovlastima na provedbu mjera energetske učinkovitosti u zgradarstvu.

Analizira informacije o provedenim mjerama za povećanje energetskih ušteda i ostvarenim uštedama na energiji koje su rezultat provedenih programa i projekata energetske učinkovitosti zgrada, potiče sustavno podizanje znanja vezano za energetsku učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva u suradnji s ministarstvom nadležnim za energetiku i ministarstvom nadležnim za školstvo. Sektor priprema stajališta za EU koordinatora Ministarstva vezano za propise Europske unije i druge dokumente u pitanjima vezanim za komunikaciju prema Europskoj komisiji iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu.

Sektor priprema program preuzimanja i provedbe pravne stečevine Europske unije u dijelu energetske učinkovitosti zgrada, priprema propise i dokumente za postupak notifikacije propisa prema državama članicama iz područja energetske učinkovitosti zgrada, priprema očitovanja na propise drugih država članica u postupku notifikacije, kroz Informacijski sustav TRIS.

U Sektoru za energetsku učinkovitost u zgradarstvu ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:

4.2.1. Služba za energetsku učinkovitost u zgradarstvu i registre

4.2.2. Služba za regulativu.«.

Članak 4.

Naslov iznad članka 29. i članak 29. mijenjaju se i glase:

»4.2.1. Služba za energetsku učinkovitost u zgradarstvu i registre

Članak 29.

Služba za energetsku učinkovitost u zgradarstvu i registre u području iz nadležnosti Ministarstva obavlja normativne, upravne i stručno-analitičke poslove poticanja racionalnog gospodarenja energijom i energetske učinkovitosti iz područja u nadležnosti Ministarstva. Temeljem zakona kojim se uređuje gradnja i zakona kojim se uređuje energetska učinkovitost obavlja poslove koji se odnose na: ovlašćivanje fizičkih i pravnih osoba za poslove obavljanja energetskih pregleda i energetskog certificiranja zgrada, za obavljanje kontrole izdanih energetskih certifikata zgrada te izvješća o redovitim pregledima sustava grijanja i sustava hlađenja i klimatizacije u zgradama kao i davanje suglasnosti za pravne osobe koje provode Program izobrazbe za osobe koje će provoditi energetske preglede i energetsko certificiranje zgrada te osobe koje će provoditi redovite preglede sustava grijanja i sustava hlađenja i klimatizacije u zgradama, te davanje suglasnosti za pravne osobe koje provode Programe izobrazbe i certificiranje instalatera obnovljivih izvora energije.

Služba obavlja normativne i stručne poslove vezano na kontrolu izdanih energetskih certifikata zgrada kontrolu izvješća o redovitim pregledima sustava grijanja i sustava hlađenja i klimatizacije u zgradama, te postupa po prigovorima. Služba priprema stručna mišljenja u području provedbe propisa iz nadležnosti Sektora. U Službi se vode registri ovlaštenih osoba i izdanih energetskih certifikata i izvješća o provedenim energetskim pregledima zgrada i izvješća o redovitim pregledima sustava grijanja i sustava hlađenja i klimatizacije u zgradama, osoba koje imaju suglasnost za provođenje Programa izobrazbe, te certificiranih instalatera obnovljivih izvora energije.

Služba priprema stručna mišljenja i objašnjenja, brine o sustavnom podizanju znanja svih uključenih u provedbi politike energetske učinkovitosti, sustavnom podizanju znanja i unaprjeđenju rada nadležnih upravnih tijela iz djelokruga Sektora, sudjeluje u poslovima iz djelokruga Uprave i drugih ustrojstvenih jedinica, surađuje s drugim tijelima te obavlja i druge poslove u okviru svoga djelokruga. Služba prati razvoj pravne stečevine Europske unije, planova i akcijskih planova iz područja energetske učinkovitosti zgrada, inicira mjere za unaprjeđenje gradnje i postizanje veće energetske učinkovitosti u zgradarstvu, uvođenje novih tehnologija vezanih za energetsku učinkovitost zgrada i primjenu obnovljivih izvora energije te alternativnih sustava u zgradama.

Služba priprema i provodi Programe energetske obnove zgrada, sudjeluje u pripremi Nacionalnih programa energetske učinkovitosti i Nacionalnih planova energetske učinkovitosti, potiče tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravne osobe s javnim ovlastima na provedbu mjera energetske učinkovitosti, analizira postignute rezultate te priprema izvješća o realizaciji tih planova iz djelokruga nadležnosti za potrebe Europske komisije. Priprema i nadzire provedbu Nacionalnih planova za povećanje broja zgrada koje su gotovo nulte energije, te potiče i prati primjenu alternativnih sustava i obnovljivih izvora energije u zgradama.

Služba provodi kampanju informiranja i sustavnog podizanja znanja građana i sudionika u građenju o energetskoj učinkovitosti, energetskom certificiranju, zakonskim pravima i obvezama. Surađuje i pruža potporu županijama u izradi županijskih programa i planova energetske učinkovitosti sukladno obvezama zakona kojim se uređuje energetska učinkovitost, te pruža potporu u provedbi projekata energetske učinkovitosti zgrada i potiče primjenu mjera energetske učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva u suradnji s gradovima, općinama i županijama. Obavlja poslove koji se odnose na praćenje i iniciranje mjera vezanih uz povećanje kvalitete projekata i građevina te unaprjeđenje gradnje u smislu energetske učinkovitosti zgrada, izrađuje upute o provedbi programa vezanih za energetski učinkovite zgrade, daje stručna mišljenja i objašnjenja, te obavlja druge poslove u okviru svoga djelokruga.

Služba obavlja poslove poticanja racionalnog gospodarenja energijom i energetske učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva, potiče tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravnih osoba s javnim ovlastima, sudjeluje u provedbi Nacionalnog programa i Nacionalnog akcijskog plana energetske učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva. Potiče informacijske i aktivnosti vezane uz sustavno podizanje znanja u području energetske učinkovitosti u zgradarstvu iz nadležnosti Ministarstva u suradnji s ministarstvom nadležnim za energetiku i ministarstvom nadležnim za školstvo. Surađuje s upraviteljima stambenih građevina, tijelima nadležnim za socijalnu skrb, uslužnim sektorom i objektima u funkciji razvoja turizma te zajednički sudjeluje u pripremi projekata energetske učinkovitosti i obavlja poslove izvještavanja u području energetske učinkovitosti zgrada.

U Službi za energetsku učinkovitost u zgradarstvu i registre ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:

»4.2.1.1. Odjel za rješenja i kontrolu

4.2.1.2. Odjel za registre.«.

Članak 5.

Naslov iznad članka 30. i članak 30. mijenjaju se i glase:

»4.2.1.1. Odjel za rješenja i kontrolu

Članak 30.

Odjel za rješenja i kontrolu obavlja normativne, i stručno-analitičke poslove poticanja racionalnog gospodarenja energijom i energetske učinkovitosti u zgradarstvu, kao i kontrolu izdanih energetskih certifikata zgrada, kontrolu izvješća o redovitim pregledima sustava grijanja i sustava hlađenja i klimatizacije u zgradama, te vrši kontrolu kvalitete.

Temeljem zakona kojim se uređuje gradnja i zakona kojim se uređuje energetska učinkovitost obavlja poslove koji se odnose na: ovlašćivanje fizičkih i pravnih osoba za poslove obavljanja energetskih pregleda i energetskog certificiranja zgrada, osoba koje će provoditi redovite preglede sustava grijanja i sustava hlađenja i klimatizacije u zgradama, osoba za obavljanje kontrole izdanih energetskih certifikata zgrada te izvješća o redovitim pregledima sustava grijanje i sustava hlađenja i klimatizacije u zgradama kao i davanje suglasnosti za pravne osobe koje provode Program izobrazbe za osobe će provoditi energetske preglede i energetsko certificiranje zgrada i osoba koje će provoditi Program izobrazbe i certificiranje instalatera obnovljivih izvora energije.

Odjel provodi kontrolu nad radom osoba koje imaju suglasnost za provedbu Programa izobrazbe za osobe koje se ovlašćuju za provođenje energetskog certificiranja zgrada, za provedbu redovitih pregleda sustava grijanja i sustava hlađenja u zgradama, te osoba koje imaju suglasnost nad provedbom Programa obuke za instalatere obnovljivih izvora energije. Provodi kontrolu nad ovlaštenim osobama za energetsko certificiranje zgrada i redovite preglede sustava grijanja i sustava klimatizacije u zgradama te osoba ovlaštenih za kontrolu, i obavlja kontrolu kvalitete.

Odjel daje stručna mišljenja i objašnjenja, sudjeluje u provedbi sustavnog podizanja znanja svih uključenih u provedbi politike energetske učinkovitosti. Odjel prati razvoj pravne stečevine Europske unije, planova i akcijskih planova iz područja energetske učinkovitosti, inicira mjere za unaprjeđenje gradnje i postizanje veće energetske učinkovitosti u zgradarstvu, uvođenje novih tehnologija i primjenu obnovljivih izvora energije te alternativnih sustava u zgradama.«.

Članak 6.

Naslov iznad članka 31. i članak 31. mijenjaju se i glase:

»4.2.1.2. Odjel za registre

Članak 31.

Odjel za registre priprema i prati provedbu Programa energetske obnove zgrada, sudjeluje u pripremi Nacionalnih programa energetske učinkovitosti i Nacionalnih planova energetske učinkovitosti, potiče tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravne osobe s javnim ovlastima na provedbu mjera energetske učinkovitosti, analizira postignute rezultate te priprema izvješća o realizaciji tih planova iz djelokruga nadležnosti za Europsku komisiju.

Odjel priprema i nadzire provedbu Nacionalnih planova za povećanje broja zgrada koje su gotovo nulte energije, te potiče i prati primjenu alternativnih sustava i obnovljivih izvora energije u zgradama. Provodi kampanju informiranja i sustavnog podizanja znanja građana i sudionika u građenju o energetskoj učinkovitosti, energetskom certificiranju, zakonskim pravima i obvezama. Odjel surađuje i pruža potporu županijama u izradi županijskih programa i planova energetske učinkovitosti sukladno obvezama zakona kojim se uređuje energetska učinkovitost i pruža potporu u provedbi projekta energetske učinkovitosti i potiče primjenu mjera energetske učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva u suradnji s gradovima, općinama i županijama. Odjel obavlja poslove koji se odnose na praćenje i iniciranje mjera vezanih uz povećanje kvalitete projekata i građevina, unaprjeđenje gradnje u smislu energetske učinkovitosti, i održivosti, izradu uputa o provedbi programa vezanih za energetski učinkovitu, i održivu gradnju, davanje stručnih mišljenja i objašnjenja, te obavlja druge poslove u okviru svoga djelokruga.

Odjel obavlja poslove poticanja racionalnog gospodarenja energijom i energetske učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva, potiče tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravnih osoba s javnim ovlastima, sudjeluje u provedbi Nacionalnog programa i Nacionalnog akcijskog plana energetske učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva. Potiče informacijske i obrazovne aktivnosti vezane za energetsku učinkovitosti u području iz nadležnosti Ministarstva u suradnji s ministarstvom nadležnim za energetiku i ministarstvom nadležnim za školstvo.

Odjel surađuje s upraviteljima stambenih građevina, tijelima nadležnim za socijalnu skrb, uslužnim sektorom i objektima u funkciji razvoja turizma te zajednički sudjeluje u pripremi projekata energetske učinkovitosti i radi poslove izvještavanja u području iz nadležnosti Ministarstva. U Odjelu se obavljaju poslovi vođenja registara: ovlaštenih osoba; osoba ovlaštenih za kontrolu; izdanih energetskih certifikata; izdanih izvješća o provedenim energetskim pregledima zgrada i izdanih izvješća o redovitim pregledima sustava grijanja i hlađenja ili klimatizacije u zgradama sukladno zakonu kojim se uređuje gradnja.

Odjel obavlja i poslove objave podataka iz registara.

U Odjelu se prati razvoj pravne stečevine Europske unije i ostalih izvora europskog prava, te pripremaju odgovori i stručna mišljenja na upite iz svoga djelokruga, sudjeluje u sustavnom podizanju znanja svih uključenih u provedbi politike energetske učinkovitosti.«.

Članak 7.

Naslov iznad članka 32. i članak 32. mijenjaju se i glase:

»4.2.2. Služba za regulativu

Članak 32.

Služba za regulativu, prati razvoj pravne stečevine Europske unije, planova i akcijskih planova iz područja energetske učinkovitosti. Služba sudjeluje u postupku izrade i donošenja novih propisa Europske unije, priprema očitovanja na propise Europske unije, sudjeluje u stručnoj recenziji prijevoda propisa Europske unije i država članica u postupku očitovanja. Služba priprema program preuzimanja i provedbe pravne stečevine Europske unije, priprema propise i dokumente za postupak notifikacije propisa prema državama članicama, priprema očitovanja na propise drugih država članica u postupku notifikacije, kroz Informacijski sustav TRIS.

Služba sudjeluje u pripremi stručnih podloga i analiza za programske i provedbene dokumente, te sudjeluje u pripremi aplikacija za potencijalno financiranje iz programa Europske unije.

Sudjeluje u pripremi nacionalnih strateških dokumenata vezanih uz sudjelovanje u Kohezijskoj politici Europske unije i Europskom semestru; predlaže i provodi mjere vezane uz poboljšanje procesa strateškog planiranja; uspostavlja, održava i upravlja informatičkim sustavom za praćenje pripreme i provedbe sektorskih strateških dokumenata.

Sudjeluje u pripremi i provedbi Nacionalnih programa energetske učinkovitosti i Nacionalnih planova energetske učinkovitosti.

Služba priprema propise iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu i nadzire njihovu primjenu, te sudjeluje i surađuje s drugim ustrojstvenim jedinicama vezano na uvjete gradnje zgrada. Sudjeluje u informiranju i sustavnom podizanju znanja svih uključenih u procesu gradnje zgrada, te izrađuje stručna mišljenja i priprema odgovore na upite vezano na primjenu propisa iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu, te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Službi za regulativu ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:

4.2.2.1. Odjel za analize

4.2.2.2. Odjel za regulativu.«.

Članak 8.

Naslov iznad članka 33. i članak 33. mijenjaju se i glase:

»4.2.2.1. Odjel za analize

Članak 33.

Odjel za analize sudjeluje u postupku izrade i donošenja novih propisa Europske unije, priprema očitovanja na propise Europske unije, sudjeluje u stručnoj recenziji prijevoda propisa Europske unije i država članica u postupku očitovanja. Priprema dokumente u pitanjima vezanim za komunikaciju prema Europskoj komisiji. Odjel priprema program preuzimanja i provedbe pravne stečevine Europske unije, priprema propise i dokumente za postupak notifikacije propisa prema državama članicama, priprema očitovanja na propise drugih država članica u postupku notifikacije, kroz Informacijski sustav TRIS.

Odjel sudjeluje u aktivnostima informiranja i sustavnog podizanja znanja svih sudionika uključenih u procesu provedbe programa energetske učinkovitosti u zgradarstvu financiranih iz sredstava Europske unije, te izrađuje stručna mišljenja i priprema odgovore na upite vezano na provedbu programa iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu financiranih iz sredstava Europske unije.

Odjel sudjeluje u pripremi strateških dokumenata vezanih uz sudjelovanje u Kohezijskoj politici Europske unije i Europskom semestru; predlaže i provodi mjere vezane uz poboljšanje procesa strateškog planiranja; uspostavlja, održava i upravlja informatičkim sustavom za praćenje pripreme i provedbe sektorskih strateških dokumenata.«.

Članak 9.

Naslov iznad članka 34. i članak 34. mijenjaju se i glase:

»4.2.2.2. Odjel za regulativu

Članak 34.

Odjel za regulativu prati razvoj pravne stečevine Europske unije i ostalih izvora europskog prava, te priprema propise iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu i nadzire njihovu primjenu, sudjeluje i surađuje s drugim ustrojstvenim jedinicama vezano na uvjete gradnje zgrada. Sudjeluje u sustavnom podizanju znanja svih uključenih u procesu gradnje zgrada, te izrađuje stručna mišljenja i priprema odgovore na upite vezano na primjenu propisa iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu. Surađuje s drugim tijelima i institucijama iz područja energetske učinkovitosti u zgradarstvu. Priprema potvrde za ovlaštene osobe za potrebe priznavanja kvalifikacija u drugim državama Europske unije; obavlja poslove priznavanja inozemnih kvalifikacija iz drugih država Europske unije, te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

Odjel priprema izvješća prema Europskoj komisiji o prijenosu i provedbi pravne stečevine Europske unije u nacionalno zakonodavstvo.«.

Članak 10 .

Naslov iznad članka 35. i članak 35. mijenjaju se i glase:

»5. UPRAVA ZA PROSTORNO UREĐENJE, PRAVNE POSLOVE I PROGRAME EUROPSKE UNIJE

Članak 35.

Uprava za prostorno uređenje, pravne poslove i programe Europske unije obavlja upravne i druge poslove koji se odnose na: prostorno uređenje Republike Hrvatske i usklađivanje prostornoga razvitka, planiranje, korištenje i zaštitu prostora, ostvarivanje međunarodne suradnje u prostornom uređenju, surađuje u izradi dokumenata prostornoga uređenja županija, gradova i općina radi osiguravanja uvjeta za gospodarenje, zaštitu i upravljanje prostorom i usklađivanja djelovanja tijela državne uprave koja sudjeluju u izradi, donošenju i provedbi dokumenata prostornoga uređenja, osiguravanje uvjeta za razvitak i unaprjeđenje poslovanja pravnih i fizičkih osoba iz područja prostornoga uređenja, uređenje naselja, uređenje i korištenje građevinskoga zemljišta, te obavlja poslove koji se odnose na sudjelovanje Republike Hrvatske u radu tijela Europske unije u navedenim područjima.

Za Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja kao nositelja izrade prostornog plana državne razine u Upravi se obavljaju stručni poslovi u vezi s nacrtom prijedloga i nacrta konačnog prijedloga prostornog plana državne razine.

Uprava obavlja pravne poslove koji se odnose na normativnu djelatnost u vezi s pripremom i izradom nacrta prijedloga zakona, drugih propisa i akata iz djelokruga Ministarstva, obavlja poslove procjene učinaka propisa s tim u vezi i koordinira provedbu propisa iz djelokruga Ministarstva te obavlja poslove nadzora nad radom i aktima tijela i osoba iz područja prostornog uređenja, graditeljstva, stambenih i komunalnih poslova.

Uprava obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na pripremu, planiranje, provedbu, financiranje, praćenje i vrednovanje strateških planova i programskih dokumenata za korištenje sredstava iz europskih strukturnih i investicijskih fondova; sudjeluje u pripremi, praćenju korištenja i vrednovanju programa i projekata Europske unije; prati međunarodne propise iz svog djelokruga, organizira seminare i edukacije potrebne za provedbu programa i projekata.

Uprava sudjeluje u izradi strateškog plana Ministarstva te definiranju pokazatelja uspješnosti i utvrđivanju rizika u okviru djelokruga Uprave. Uprava obavlja i druge poslove koje odredi pomoćnik ministra ili ministar.

U Upravi za prostorno uređenje, pravne poslove i programe Europske unije ustrojavaju se tri Sektora:

5.1. Sektor za prostorno uređenje

5.2. Sektor za pravne poslove

5.3. Sektor za programe i projekte Europske unije.«.

Članak 11.

Naslov iznad članka 36. i članak 36. mijenjaju se i glase:

»5.1. Sektor za prostorno uređenje

Članak 36.

Sektor za prostorno uređenje obavlja upravne i stručne poslove provođenja politike prostornog uređenja; provjerava prostorne planove, prati stanje u području provođenja prostornih planova, sudjeluje u izradi i daje stručna mišljenja i objašnjenja za provedbu zakona i drugih propisa, sudjeluje u radu povjerenstva za stratešku procjenu utjecaja na okoliš i prirodu, procjenu utjecaja na okoliš, sudjeluje u koordinaciji planova i projekata od značaja za državu. Prati pravnu stečevinu Europske unije i sudjeluje u radu tijela Europske unije pri izradi regulative i programa iz područja prostornog uređenja te područja vezanih za prostorno uređenje. Sudjeluje u usklađivanju nacionalnog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije iz područja prostornog uređenja. Ostvaruje međunarodnu suradnju Republike Hrvatske vezano na poslove prostornog uređenja i suradnju sa nacionalnim institucijama na poslovima prostornog uređenja.

U Sektoru za prostorno uređenje ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:

5.1.1. Služba za prostorne planove

5.1.2. Služba za planove državne razine i prostornu regulativu.«.

Članak 12.

Naslov iznad članka 37. i članak 37. mijenjaju se i glase:

»5.1.1. Služba za prostorne planove

Članak 37.

Služba za prostorne planove daje suglasnost na prostorne planove, priprema i sudjeluje u izradi stručnih podloga za izradu zakona i propisa iz područja prostornog uređenja, priprema i sudjeluje u izradi stručnih podloga za izradu zakona i propisa iz područja prostornog uređenja, sudjeluje u praćenju stanja u prostoru; daje suglasnosti za obavljanje stručnih poslova prostornog uređenja; daje mišljenja i tumačenja u vezi s provedbom zakona i propisa iz svog djelokruga; sudjeluje u radu povjerenstava za procjenu utjecaja na okoliš i stratešku procjenu utjecaja na okoliš i prirodu; sudjeluje u poslovima međunarodne suradnje; obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.

U Službi za prostorne planove ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:

5.1.1.1. Odjel za zaštićeno obalno područje

5.1.1.2. Odjel za kontinentalno područje.«.

Članak 13.

Naslov iznad članak 38. i članak 38. mijenjaju se i glase:

»5.1.1.1. Odjel za zaštićeno obalno područje

Članak 38.

Odjel za zaštićeno obalno područje daje mišljenja i objašnjenja u vezi s provedbom zakona i drugih propisa kojima se uređuje planiranje zaštićenog obalnog područja, vrši pregled prostornih planova i daje zakonom propisanu suglasnost na prostorne planove u zaštićenom obalnom području te vodi evidenciju o istom i obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.«.

Članak 14.

Naslov iznad članka 39. i članak 39. mijenjaju se i glase:

»5.1.1.2. Odjel za kontinentalno područje

Članak 39.

Odjel za kontinentalno područje daje mišljenja i tumačenja u vezi provedbom zakona i drugih propisa kojima se uređuje planiranje kontinentalnog područja; vrši pregled prostornih planova i daje zakonom propisanu suglasnost na prostorne planove u kontinentalnom području te vodi evidenciju o istom; obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.«.

Članak 15.

Naslov iznad članka 40. i članak 40. mijenjaju se i glase:

»5.1.2. Služba za planove državne razine i prostornu regulativu

Članak 40.

Služba za planove državne razine i prostornu regulativu prati pravnu stečevinu Europske unije iz područja prostornog uređenja i vezanih za prostorno uređenje; obavlja stručne poslove nositelja izrade prostornog plana državne razine u vezi s izradom nacrta prijedloga i nacrta konačnog prijedloga prostornog plana, osim same izrade tih nacrta, te administrativne poslove u vezi sa izradom i donošenjem prostornog plana; sudjeluje u koordinaciji planova i projekata od značaja za državu; sudjeluje u izradi izvješća o stanju u prostoru, strategija i prostornih planova koje donosi Hrvatski sabor; sudjeluje u usklađenju nacionalnog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije; daje suglasnost za obavljanje stručnih poslova prostornog uređenja pravnim i fizičkim osobama te vodi evidenciju o izdanim suglasnostima za obavljanje stručnih poslova prostornog uređenja, sudjeluje u postupcima međusektorskog usklađenja procedura u svrhu ubrzanja donošenja prostornih planova; sudjeluje u radu tijela Europske unije i daje mišljenja i očitovanja pri izradi propisa, strategija i akcijskih planova iz područja prostornog uređenja, te vezanih za područje prostornog uređenja; koordinira rad nacionalnih stručnih tijela prilikom izrade stajališta Republike Hrvatske vezano na regulativu Europske unije iz područja prostornog uređenja i drugih sektora vezanih uz prostorno uređenje; surađuje sa međunarodnim i nacionalnim institucijama vezano za izradu mišljenja i očitovanja na pravnu stečevinu Europske unije te usklađivanja nacionalnog zakonodavstva vezano za područje prostornog uređenja; obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.«.

Članak 16.

Naslov iznad članka 41. i članak 41. brišu se.

Članak 17.

Iza članka 49. dodaju se naslovi iznad članaka 49.a, 49.b, 49.c, 49.d i 49.e i članci 49.a, 49.b, 49.c, 49.d i 49.e koji glase:

»5.3. Sektor za programe i projekte Europske unije

Članak 49.a

Sektor za programe i projekte Europske unije obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na pripremu, planiranje, provedbu, financiranje, praćenje i vrednovanje strateških planova i programskih dokumenata za korištenje sredstava iz europskih strukturnih i investicijskih fondova. Sektor upravlja rizicima na razini prioritetne osi;. sudjeluje u radu Odbora za praćenje; izrađuje kriterije za odabir projekata i sudjeluje u odabiru projekata, u skladu s člankom 125. stavkom 3. točkama (a) i (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013; osigurava povrat nepravilno utrošenih sredstava od strane korisnika, vodi evidenciju o povratima te dostavlja informacije o utvrđenim i izvršenim povratima; surađuje s Upravljačkim tijelom i Tijelom za ovjeravanje u postupku godišnjeg poravnavanja računa i godišnjeg zatvaranja dovršenih operacija ili izdataka Operativnog programa; provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te utvrđuje mjere za suzbijanje prijevara, uzimajući u obzir utvrđene rizike, korektivne mjere i povrate nepropisno plaćenih iznosa s kamatama; sudjeluje u aktivnostima zatvaranja Operativnog programa; u sustav iz članka 125. stavka 2. točke (d) Uredbe (EU) br. 1303/2013 prikuplja, unosi, pohranjuje i razvrstava podatke sukladno točki (e) istoga stavka; osigurava čuvanje dokumenata i evidencija o provedbi funkcija radi osiguravanja odgovarajućeg revizijskog traga; ako je ujedno i korisnik u okviru Operativnog programa, osigurava odgovarajuće razdvajanje funkcija u skladu s člankom 125. stavkom 7. Uredbe (EU) br. 1303/2013; te obavlja i druge poslove iz svoga djelokruga.

U Sektoru za programe i projekte Europske unije se ustrojavaju sljedeće Službe:

5.3.1. Služba za pripremu programa i projekata Europske unije

5.3.2. Služba za provedbu programa i projekata Europske unije.

5.3.1. Služba za pripremu programa i projekata Europske unije

Članak 49.b

Služba za pripremu programa i projekata Europske unije sudjeluje u izradi strateških programskih dokumenata za korištenje sredstava iz Programa Unije i europskih strukturnih i investicijskih fondova. Služba obavlja stručne, administrativne i upravno-pravne poslove koji se odnose na pripremu i planiranje višegodišnjih i godišnjih planova i programa rada; prikuplja, obrađuje i analizira potrebe za unaprjeđenje stanja u graditeljstvu i prostornom uređenju, te s tim u vezi predlaže smjernice i mjere u strateškim programskim dokumentima i Operativnom programu; priprema podloge i dokumentaciju za pripremu natječajne dokumentacije u skladu s donesenim Operativnim programom. Sudjeluje i koordinira rad s ostalim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva i stručnim tijelima vezanima za provedbu i praćenje projekata financiranih iz europskih strukturnih i investicijskih fondova. Izrađuje sva potrebna izvješća, analizira izvršenje i učinkovitost projekata, godišnjih i višegodišnjih planova rada. Osigurava uspostavu, održavanje i nadogradnju odgovarajućeg sustava pohrane dokumentacije, izvještavanja i informiranja. U sustav iz članka 125. stavka 2. točke (d) Uredbe (EU) br. 1303/2013 prikuplja, unosi, pohranjuje i razvrstava podatke sukladno točki (e) istoga stavka; organizira informatičku podršku; osigurava čuvanje dokumenata i evidencija o provedbi funkcija radi osiguranja odgovarajućeg revizorskog traga; sudjeluje u radu Odbora za praćenje; surađuje s Upravljačkim tijelom i Tijelom za ovjeravanje u postupku godišnjeg poravnavanja računa i godišnjeg zatvaranja dovršenih operacija ili izdataka Operativnog programa; sudjeluje u aktivnostima zatvaranja Operativnog programa. Odgovorna je za poštivanje zahtjeva Europske komisije vezanih za informiranje o programu, organizira seminare i edukacije potrebne za provedbu programa i projekata te obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.

5.3.2. Služba za provedbu programa i projekata Europske unije

Članak 49.c

Služba za provedbu programa i projekata Europske unije sudjeluje u pripremi strateških programskih dokumenata za korištenje sredstava iz Programa Unije i europskih strukturnih i investicijskih fondova. Obavlja sve poslove vezane uz provedbu programa i projekata Europske unije namijenjenih graditeljstvu i prostornom uređenju sukladno strateškim dokumentima Republike Hrvatske i Europske unije. U suradnji s Posredničkim tijelom razine 2 sudjeluje u pripremi i provedbi dokumentacije i natječajnih procedura u skladu s donesenim Operativnim programom. Služba izrađuje upute za prijavitelje, surađuje s Posredničkim tijelom razine 2 u praćenju napretka provedbe projekata. Priprema procedure i dokumente za uspješnu provedbu projekata, izrađuje priručnike o internim procedurama i odgovarajućem revizorskom tragu te priprema i ostale materijale koji su potrebni za provedbu projekata. Služba upravlja rizicima na razini prioritetne osi; sudjeluje u radu Odbora za praćenje, izrađuje kriterije za odabir projekata i sudjeluje u odabiru projekata, u skladu s člankom 125. stavkom 3. točkama (a) i (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013; osigurava povrat nepravilno utrošenih sredstava od strane korisnika, vodi evidenciju o povratima te dostavlja informacije o utvrđenim i izvršenim povratima; provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te utvrđuje mjere za suzbijanje prijevara, uzimajući u obzir utvrđene rizike, korektivne mjere i povrate nepropisno plaćenih iznosa s kamatama. Koordinira aktivnosti vezane uz osiguranje financijskih sredstava za provedbu projekata; dostavlja zahtjeve za isplatu sredstava korisnicima te odobrava plaćanja te obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.

U Službi za provedbu programa i projekata Europske unije se ustrojavaju sljedeći Odjeli:

5.3.2.1. Odjel za objavu natječaja, vrednovanje i ugovaranje

5.3.2.2. Odjel za financijsko planiranje i kontrolu.

5.3.2.1. Odjel za objavu natječaja, vrednovanje i ugovaranje

Članak 49.d

Odjel za objavu natječaja, vrednovanje i ugovaranje u suradnji s Posredničkim tijelom razine 2 sudjeluje u pripremi podloga i dokumentacije za provedbu natječajnih procedura u skladu s donesenim Operativnim programom. U suradnji s Posredničkim tijelom razine 2 izrađuje upute za prijavitelje, surađuje s Posredničkim tijelom razine 2 u praćenju napretka provedbe projekata. Priprema procedure i dokumente za uspješnu provedbu projekata, te priprema i ostale materijale koji su potrebni za provedbu projekata. Izrađuje priručnike o internim procedurama i odgovarajućem revizorskom tragu; izrađuje kriterije za odabir projekata i sudjeluje u odabiru projekata, u skladu s člankom 125. stavkom 3. točkama (a) i (b) Uredbe (EU) br. 1303/2013; sudjeluje u radu Odbora za praćenje, te obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.

5.3.2.2. Odjel za financijsko planiranje i kontrolu

Članak 49.e

Odjel za financijsko planiranje i kontrolu koordinira aktivnosti vezane uz financijsko upravljanje sredstvima u skladu s Operativnim programom i obavlja poslove vezano za osiguranje financijskih sredstava za provedbu projekata, obavlja kontrolu iskorištenja sredstava u skladu s važećim propisima i procedurama, dostavlja zahtjeve za isplatu sredstava korisnicima te odobrava plaćanja. Priprema financijske analize i izvješća u svrhu praćenja iskorištenosti sredstava iz fondova Europske unije i državnog proračuna, priprema prognoze korištenja sredstava te financijskih obveza iz nacionalnog sufinanciranja te po projektima; osigurava povrat nepravilno utrošenih sredstava od strane korisnika, vodi evidenciju o povratima te dostavlja informacije o utvrđenim i izvršenim povratima; provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te utvrđuje mjere za suzbijanje prijevara, uzimajući u obzir utvrđene rizike, korektivne mjere i povrate nepropisno plaćenih iznosa s kamatama, te obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.«.

Članak 18.

Okvirni broj potrebnih državnih službenika i namještenika u Ministarstvu prikazan u tablici koja je sastavni dio Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja (»Narodne novine«, broj 44/2014), zamjenjuje se Okvirnim brojem potrebnih državnih službenika i namještenika u Ministarstvu koji je sadržan u tablici tiskanoj u prilogu ove Uredbe i čini sastavni dio Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja.

Članak 19.

Ministar graditeljstva i prostornoga uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva graditeljstva i prostornoga, s odredbama ove Uredbe u roku 30 dana od dana njezina stupanja na snagu uz prethodnu suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Članak 20.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/14-03/120

Urbroj: 50301-05/05-14-2

Zagreb, 20. studenoga 2014.

Predsjednik

Zoran Milanović, v. r.

 

 

OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA MINISTARSTVA GRADITELJSTVA I PROSTORNOGA UREĐENJA

 

NAZIV UNUTARNJE USTROJSTVENE JEDINICE U SASTAVU MINISTARSTVA GRADITELJSTVA I PROSTORNOGA UREĐENJA

BROJ SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA

1.

KABINET MINISTRA

9

2.

SAMOSTALNA SLUŽBA ZA UNUTARNJU REVIZIJU

3

3.

GLAVNO TAJNIŠTVO MINISTARSTVA

1

3.1.

Sektor za ljudske potencijale, opće i tehničke poslove

1

3.1.1.

Služba za ljudske potencijale i opće poslove

1

3.1.1.1.

Odjel za upravljanje, razvoj i usavršavanje ljudskih potencijala

8

3.1.1.2.

Odjel za opće i tehničke poslove

12

3.1.2.

Služba za informatičke poslove i pisarnicu

1

3.1.2.1.

Odjel za tehničku potporu informacijskim sustavima i pisarnicu

6

3.1.2.1.1.

Pododsjek pisarnice i pismohrane

11

3.2.

Sektor za financije

1

3.2.1.

Služba za proračun i računovodstvo

1

3.2.1.1.

Odjel za pripremu i izvršavanje proračuna

5

3.2.1.2.

Odjel za računovodstvene poslove

5

3.2.2.

Služba za javnu nabavu i sigurnosne poslove

1

3.2.2.1.

Odjel za provođenje postupaka javne nabave

4

3.2.2.2.

Odjel za financijsko upravljanje, kontrole i sigurnosne poslove

5

 

Glavno tajništvo Ministarstva – ukupno

63

4.

UPRAVA ZA GRADITELJSTVO I ENERGETSKU UČINKOVITOST U ZGRADARSTVU

 

4.1.

Sektor za graditeljstvo, stanovanje i komunalno gospodarstvo

1

4.1.1.

Služba za građevno-tehničku regulativu

1

4.1.1.1.

Odjel za sustav, normizaciju i usklađenje s Europskom unijom

5

4.1.1.2.

Odjel za građevne proizvode i usluge

5

4.1.2.

Služba za stanovanje i komunalno gospodarstvo

1

4.1.2.1.

Odjel za stanovanje

5

4.1.2.2.

Odjel za komunalno gospodarstvo

5

4.2.

Sektor za energetsku učinkovitost u zgradarstvu

1

4.2.1.

Služba za energetsku učinkovitost u zgradarstvu i registre

1

4.2.1.1.

Odjel za rješenja i kontrolu

5

4.2.1.2.

Odjel za registre

5

4.2.2.

Služba za regulativu

1

4.2.2.1.

Odjel za analize

5

4.2.2.2.

Odjel za regulativu

5

 

Uprava za graditeljstvo i energetsku učinkovitost u zgradarstvu – ukupno

46

5.

UPRAVA ZA PROSTORNO UREĐENJE, PRAVNE POSLOVE I PROGRAME EUROPSKE UNIJE

 

5.1.

Sektor za prostorno uređenje

1

5.1.1.

Služba za prostorne planove

1

5.1.1.1.

Odjel za zaštićeno obalno područje

5

5.1.1.2.

Odjel za kontinentalno područje

5

5.1.2.

Služba za planove državne razine i prostornu regulativu

8

5.2.

Sektor za pravne poslove

1

5.2.1.

Služba za zakonodavstvo i međunarodno pravne poslove

1

5.2.1.1.

Odjel za normativu i koordinaciju provedbe propisa

5

5.2.1.2.

Odjel za međunarodno i europsko pravo

5

5.2.2.

Služba za žalbe i zastupanje

1

5.2.2.1.

Odjel za žalbe

5

5.2.2.2.

Odjel za zastupanje

5

5.2.3.

Služba za nadzor

8

5.3.

Sektor za programe i projekte Europske unije

1

5.3.1.

Služba za pripremu programa i projekata Europske unije

8

5.3.2.

Služba za provedbu programa i projekata Europske unije

1

5.3.2.1.

Odjel za objavu natječaja, vrednovanje i ugovaranje

5

5.3.2.2.

Odjel za financijsko planiranje i kontrolu

5

 

Uprava za prostorno uređenje i pravne poslove – ukupno

71

6.

UPRAVA ZA DOZVOLE DRŽAVNOG ZNAČAJA

 

6.1.

Sektor lokacijskih dozvola i investicija

1

 

– neposredno u Sektoru lokacijskih dozvola i investicija, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

6.1.1.

Služba za izdavanje lokacijskih dozvola

1

6.1.1.1.

Odjel za infrastrukturne građevine

5

6.1.1.2.

Odjel za eksploataciju mineralnih sirovina

5

6.1.2.

Služba za investicije

8

6.2.

Sektor građevinskih i uporabnih dozvola

1

6.2.1.

Služba za izdavanje građevinskih dozvola

1

6.2.1.1.

Odjel za građevine državnog značaja

5

6.2.1.2.

Odjel za strateške i posebne projekte

5

6.2.2.

Služba za izdavanje uporabnih dozvola

8

 

Uprava za dozvole državnog značaja – ukupno

41

7.

UPRAVA ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE

 

7.1.

Sektor područnih ureda i jedinica građevinske inspekcije

1

7.1.1.

Područni ured u Zagrebu

1

7.1.1.1.

Služba Zagreb I

10

7.1.1.2.

Služba Zagreb II

10

7.1.1.3.

Služba za Zagrebačku županiju

10

7.1.2.

Područni ured u Splitu

1

7.1.2.1.

Služba Split I za Grad Split i centralno područje Splitsko-dalmatinske županije

11

7.1.2.2.

Služba Split II za ostalo područje Splitsko- -dalmatinske županije

10

7.1.3.

Služba područnih jedinica – odjeli priobalne Hrvatske

1

7.1.3.1.

Područna jedinica u Pazinu – Odjel Istarske županije

9

7.1.3.2.

Područna jedinica u Rijeci – Odjel Primorsko- -goranske županije

10

7.1.3.3.

Područna jedinica u Gospiću – Odjel Ličko- -senjske županije

5

7.1.3.4.

Područna jedinica u Zadru – Odjel Zadarske županije

9

7.1.3.5.

Područna jedinica u Šibeniku – Odjel Šibensko-kninske županije

7

7.1.3.6.

Područna jedinica u Dubrovniku – Odjel Dubrovačko-neretvanske županije

5

7.1.4.

Služba područnih jedinica – odjeli kontinentalne Hrvatske

1

7.1.4.1.

Područna jedinica u Krapini – Odjel Krapinsko-zagorske županije

5

7.1.4.2.

Područna jedinica u Varaždinu – Odjel Varaždinske županije

5

7.1.4.3.

Područna jedinica u Čakovcu – Odjel Međimurske županije

5

7.1.4.4.

Područna jedinica u Koprivnici – Odjel Koprivničko-križevačke županije

5

7.1.4.5.

Područna jedinica u Bjelovaru – Odjel Bjelovarsko-bilogorske županije

6

7.1.4.6.

Područna jedinica u Virovitici – Odjel Virovitičko-podravske županije

5

7.1.4.7.

Područna jedinica u Osijeku – Odjel Osječko- -baranjske županije

10

7.1.4.8.

Područna jedinica u Vukovaru – Odjel Vukovarsko-srijemske županije

5

7.1.4.9.

Područna jedinica u Slavonskom Brodu – Odjel Brodsko-posavske županije

5

7.1.4.10.

Područna jedinica u Požegi – Odjel Požeško- -slavonske županije

5

7.1.4.11.

Područna jedinica u Sisku – Odjel Sisačko- -moslavačke županije

5

7.1.4.12.

Područna jedinica u Karlovcu – Odjel Karlovačke županije

5

7.1.5.

Služba pripreme i nadzora izvršenja inspekcijskih rješenja

8

7.2.

Sektor središta građevinske inspekcije Republike Hrvatske

1

7.2.1.

Služba koordinacije i praćenja rada građevinske inspekcije

1

7.2.1.1.

Odjel inspekcijskog nadzora državnog značaja

7

7.2.1.2.

Odjel inspekcijskog nadzora s unapređenjem inspekcijskog postupanja

9

7.2.2.

Služba pravne podrške radu građevinske inspekcije

12

   

205

8.

SAMOSTALNA SLUŽBA ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU I INFORMIRANJE

8

   

446

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_11_137_2595.html

Copyright © Ante Borić