Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 04/15 od 14.01.2015.:

 

MINISTARSTVO BRANITELJA

Na temelju članka 108. stavka 1. točke 12. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine« broj 174/04., 92/05., 02/07., 107/07, 65/09, 137/09, 146/10, 55/11, 140/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 33/13, 148/13 i 92/14), ministar branitelja donosi

 

PRAVILNIK O NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O OBAVLJENIM ISPLATAMA I DOSTAVI IZVJEŠĆA O UTROŠENIM SREDSTVIMA TE KONTROLI NAMJENSKOG TROŠENJA SREDSTAVA

I. OPĆA ODREDBA

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom propisuje način vođenja evidencije o obavljenim isplatama i dostavi izvješća o utrošenim sredstvima, te propisuje nadzor obračuna i isplate novčanih primanja i drugih troškova koji se isplaćuju na temelju Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (u daljnjem tekstu: Zakon) i na temelju Pravilnika o načinu isplate novčanih primanja i drugih troškova.

II. NADZOR OBRAČUNA OSOBNE INVALIDNINE I DRUGIH NOVČANIH PRIMANJA

Članak 2.

(1) Nadležni uredi državne uprave u jedinici područne (regionalne) samouprave, odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba (u daljem tekstu: prvostupanjsko tijelo), dužno je voditi evidenciju o izvršnim rješenjima kojima se priznaje status člana obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i pravo na obiteljsku invalidninu, pravo na povećanu obiteljsku invalidninu, pravo na uvećanu obiteljsku invalidninu, status člana obitelji nestaloga ili zatočenoga hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine i obiteljske mirovine, povećane obiteljske invalidnine i uvećane obiteljske invalidnine, status HRVI iz Domovinskog rata i pravo na osobnu invalidninu, doplatak za njegu i pomoć druge osobe, ortopedski doplatak, posebni doplatak, doplatak za pripomoć u kući i status osobe za pružanje njege i pomoći HRVI I. skupine.

(2) Ministarstvo nadležno za branitelje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), odnosno nadležna ustrojstvena jedinica Ministarstva, dužna je voditi propisanu uredsku evidenciju o prvostupanjskim rješenjima koja su zaprimljena radi postupka revizije, drugostupanjskog upravnog postupka ili po drugim osnovama rješavanja ili isplate.

(3) Glavno tajništvo Ministarstva, Sektor za proračun, financije, isplatu trajnih prava, informatizaciju i javnu nabavu (u daljnjem tekstu: Sektor), izrađuje mjesečna izvješća o utrošenim sredstvima Državnog proračuna Republike Hrvatske za isplatu prava navedenih u stavku 1. ovog članka prema obračunima prvostupanjskih tijela.

(4) U slučaju da se u obračunima iz stavka 3. ovog članka utvrde da su učinjeni propusti kod utvrđivanja početka ili prestanka prava, ili drugi propusti, Ministarstvo će uputiti odnosnom prvostupanjskom tijelu naputak o obvezi uklanjanja utvrđenih propusta u određenom roku. Ako prvostupanjsko tijelo ne postupi sukladno danom naputku, Ministarstvo će postupiti sukladno odredbama Zakona o sustavu državne uprave.

III. NADZOR PO IZVRŠENIM ISPLATAMA OBITELJSKE INVALIDNINE I NOVČANE NAKNADE U IZNOSU OBITELJSKE INVALIDNINE TEMELJEM ČLANKA 78. STAVKA 2. ZAKONA, PO ISPLATAMA OBITELJSKE INVALIDNINE I NOVČANE NAKNADE U IZNOSU OBITELJSKE INVALIDNINE TEMELJEM ČLANKA 78. STAVKA 6. ZAKONA I PO ISPLATAMA POSEBNOG DOPLATKA TEMELJEM ČLANKA 84. ZAKONA

Članak 3.

(1) Radi nadzora ostvarivanja uvjeta za isplatu prava na obiteljsku invalidninu i isplate prava na novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine temeljem članka 78. stavka 2. Zakona, radi nadzora za isplatu prava na obiteljsku invalidninu roditelja smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i isplate prava na novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine roditelja nestalog ili zatočenog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata koji nisu u radnom odnosu i nisu korisnici mirovine prema Zakonu ili po propisima o mirovinskom osiguranju veće od 50% proračunske osnovice, te radi nadzora po izvršenim isplatama prava na posebni doplatak u iznosu od 50% pripadajućeg iznosa osobne invalidnine, ako HRVI iz Domovinskog rata nije u radnom odnosu, ne prima mirovinu i naknadu plaće od dana stjecanja prava na profesionalnu rehabilitaciju kao i tijekom profesionalne rehabilitacije Glavno tajništvo Ministarstva će uputiti nadležnim tijelima do petog dana u svakom tekućem mjesecu, na elektronskom mediju, popis korisnika koji su u prethodnom mjesecu ostvarili navedena prava.

(2) Nadležna tijela će u roku od 10 dana od dana prijema zahtjeva, uputiti Glavnom tajništvu Ministarstva na elektronskom mediju podatke o korisnicima koji ne ostvaruju uvjete iz članka 78. stavka 2. Zakona, iz članka 78. stavka 6. Zakona i iz članka 84. Zakona, a Ministarstvo će s istim tijelima sklopiti ugovor o razmjeni i zaštiti podataka u skladu s odredbama ovog Pravilnika i drugih odgovarajućih propisa.

(3) Glavno tajništvo Ministarstva je obvezno odmah nakon dostave podataka iz stavka 2. ovog članka Pravilnika na elektronskom mediju uputiti prvostupanjskom tijelu popis korisnika koji ne ostvaruju uvjete za stjecanje prava po članku 78. stavku 2. Zakona, po članku 78. stavku 6. Zakona i po članku 84. Zakona na dalje postupanje. Popis obvezno sadrži najmanje sljedeće podatke: ime i prezime osobe, datum rođenja, iznos ostvarene mirovine u prethodnom mjesecu, te podatak o datumu zasnivanja radnog odnosa.

(4) Prvostupanjsko tijelo obvezno je do kraja mjeseca kolovoza svake godine od korisnika obiteljske invalidnine ili korisnika naknade u iznosu obiteljske invalidnine, koji je na redovitom srednjoškolskom obrazovanju ili redovitom sveučilišnom i stručnom studiju dopisom zatražiti dostavu potvrde o nastavku redovitoga srednjoškolskog obrazovanja do 10. rujna tekuće godine, odnosno nastavku redovitoga sveučilišnog i stručnog studija do 10. studenog tekuće godine.

(5) Prvostupanjsko tijelo obvezno je nakon isteka roka za dostavu podataka iz stavka 3. i 4. ovog članka Pravilnika odmah, a najkasnije do svakog 25. dana u tekućem mjesecu, poduzeti mjere za sprječavanje isplate nepripadajućih novčanih prava, odnosno provesti postupak propisan člankom 7. ovog Pravilnika.

(6) Radi kontrole korištenja prava na dopunsko zdravstveno osiguranje člana obitelji smrtno stradalog, zatočenog i nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, Ministarstvo će nadležnom tijelu Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje uputiti na elektronskom mediju popis korisnika koji su za prethodni mjesec ostvarili pravo na obiteljsku invalidninu i na naknadu obiteljske invalidnine.

IV. NADZOR PRESTANKA ISPLATA NOVČANIH PRAVA TEMELJEM SMRTI KORISNIKA

Članak 4.

(1) Prvostupanjsko tijelo obvezno je najkasnije do petog dana svakog tekućeg mjeseca zatražiti od mjesno nadležnog tijela uprave za poslove matičarstva, podatke o umrlim osobama s područja svoje mjesne nadležnosti, uključivo i podatke o osobama koje su umrle izvan područja mjesne nadležnosti tijela uprave za poslove matičarstva, a upisane su u knjige rođenih na području mjesne nadležnosti tijela uprave za poslove matičarstva.

(2) Tijelo uprave nadležno za poslove matičarstva iz stavka 1. ovog članka će podatke iz stavka 1. ovog članka za svaki prethodni mjesec, koji sadrže ime i prezime umrle osobe, ime jednog roditelja, datum smrti, datum rođenja i mjesto prebivališta umrle osobe dostaviti prvostupanjskom tijelu najkasnije do 10. dana u tekućem mjesecu.

(3) Prvostupanjsko tijelo obvezno je nakon zaprimanja podataka iz stavka 2. ovog članka odmah, a najkasnije do svakog 25. dana u tekućem mjesecu, poduzeti mjere za sprečavanje isplate nepripadajućih novčanih prava umrlim korisnicima prava, odnosno provesti postupak utvrđen člankom 6. ovog Pravilnika.

V. NADZOR PO IZVRŠENIM ISPLATAMA NOVČANIH PRAVA ZA KORISNIKE KOJI PREBIVALIŠTE IMAJU U INOZEMSTVU

Članak 5.

(1) Za korisnike novčanih prava koji prebivalište imaju u inozemstvu, prvostupanjsko tijelo će dva puta u kalendarskoj godini zatražiti od korisnika prava u ostavljenom roku dostavu potvrde o životu sa ovjerenim osobnim potpisom kod nadležnog tijela države u kojoj korisnik ima prebivalište. Potvrda o životu sadrži i izjavu o zaposlenju, o redovitom školovanju, o priznavanju prava na mirovinu i o zaključenju braka.

(2) Prvostupanjsko tijelo će u slučaju kada do ostavljenog roka od korisnika novčanog prava ne zaprimi potvrdu o životu iz stavka 1. ovoga članka, poduzeti mjere za sprečavanje isplate nepripadajućih novčanih prava korisnicima novčanih prava od kojih nije zaprimilo potvrdu o životu, odnosno provesti postupak utvrđen člankom 6. ovog Pravilnika.

VI. POSTUPAK POVRATA NEPRIPADAJUĆIH IZNOSA NOVČANIH PRIMANJA NA TEMELJU ČLANKA 144. ZAKONA

Članak 6.

(1) Osoba koja je ostvarila pravo ili su joj isplaćena novčana prava po Zakonu na koja nije imala pravo, dužna je naknaditi štetu za ostvareno nepripadajuće pravo, odnosno vratiti primljene iznose u skladu s člankom 144. Zakona.

(2) Prvostupanjsko tijelo će obvezno pozvati korisnika – dužnika te, ukoliko korisnik – dužnik pristane, sačiniti potpisani i ovjereni zapisnik o povratu sredstava, u kojem će osim općih podataka o korisniku – dužniku navesti razlog nastanka duga, iznos ukupnog duga, navesti da li će dug biti plaćen jednokratnom uplatom u roku od 30 dana od dana sastavljanja zapisnika, ili će dug biti plaćen u mjesečnim ratama.

U slučaju smrti korisnika – dužnika, prvostupanjsko tijelo će pokrenuti postupak radi naplate nepripadajućih novčanih sredstava sa jednog ili više tekućih računa korisnika – dužnika koji se vode kod banaka.

Korisnik – dužnik je obvezan platiti zatezne kamate sukladno članku 29. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 35/05., 41/08 i 125/11), ukoliko dug ne uplati jednokratnom uplatom na račun Državnog proračuna u roku navedenom u zapisniku o povratu sredstava. Ukoliko korisnik – dužnik u zapisniku prihvati da će dug platiti u mjesečnim ratama, prvostupanjsko tijelo obvezno će obračunati zateznu kamatu sukladno članku 29. Zakona o obveznim odnosima i obračun dostaviti korisniku – dužniku, kao i broj žiro – računa Državnog proračuna Republike Hrvatske za uplatu duga i uplatu kamata. U iznimnim slučajevima kada se zbog socijalno ekonomskih razloga koji postoje kod korisnika – dužnika (ugroženost osnovnih egzistencijalnih potreba kao što su prehrana, smještaj, komunalne usluge i slično), zbog kojih korisnik – dužnik ne može dug platiti jednokratnom uplatom ili otplatom do 12 jednakih mjesečnih rata, prvostupanjsko tijelo može odobriti plaćanje duga u primjerenom broju mjesečnih rata, a najviše do 24 mjesečne rate. Korisnik – dužnik je obvezan izvršiti uplatu mjesečne rate do 15. u mjesecu za prethodni mjesec, s tim da je korisnik – dužnik obvezan odmah po izvršenoj uplati dostaviti dokaz o istoj prvostupanjskom tijelu.

Prvostupanjsko tijelo obvezno će u zapisniku navesti da zbog prekida uplata dviju mjesečnih rata povrata duga, bez razlike da li postoje dvije uzastopne neplaćene mjesečne rate, ili dvije pojedinačne neplaćene mjesečne rate, dospijeva na naplatu cjelokupni ostatak duga, a taj ostatak duga sa zateznom kamatom, obvezan je uplatiti u roku od 30 dana od dana dospijeća prve naredne mjesečne rate.

3) Ukoliko korisnik – dužnik ne pristane da se sačini zapisnik iz stavka 2. ovog članka o čemu prvostupanjsko tijelo sačinjava službenu zabilješku, ili korisnik – dužnik ne izvrši uplatu cjelokupnog duga u roku iz stavka 2. ovog članka, ili korisnik – dužnik ne izvrši uplatu duga po mjesečnim otplatama na način utvrđen u stavku 2. ovog članka, ili ne izvrši uplatu preostalog iznosa duga u cijelosti i kamata iz stavka 2. ovog članka, dužan je iznos duga i kamata namiriti u daljem roku od 30 (trideset) dana, o čemu će prvostupanjsko tijelo pismeno obavijestiti korisnika – dužnika. Rok za uplatu povrata duga s kamatama teče od dana prijema dopisa prvostupanjskog tijela.

4) Ukoliko korisnik – dužnik ne izvrši uplatu duga u roku iz stavka 3. ovog članka, prvostupanjsko tijelo će bez odlaganja predmet povrata nepripadajućih iznosa novčanih primanja dopisom uputiti nadležnom tijelu Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, koje će poduzeti zakonom propisane radnje poradi naplate duga. Kada je ukupni iznos duga manji od 200,00 kuna, prvostupanjsko tijelo neće predmet povrata nepripadajućih iznosa novčanih primanja uputiti nadležnom tijelu Državnog odvjetništva Republike Hrvatske. Kopiju zapisnika o povratu nepripadajućih sredstava, kopije uplatnica, kopiju službene zabilješke, kao i kopije dopisa iz stavaka 3. i 4. ovoga članka, prvostupanjsko tijelo je obvezno odmah dostaviti Sektoru.

VII. GODIŠNJA IZVJEŠĆA O UTROŠENIM SREDSTVIMA ZA NOVČANA PRIMANJA I DRUGE TROŠKOVE PO ZAKONU

Članak 7.

(1) Sektor je dužan do 31. siječnja tekuće godine sačiniti godišnje izvješće o utrošenim sredstvima za novčana primanja i druge troškove za prethodnu godinu za čiju je isplatu nadležna po Zakonu.

(2) Izvješće iz stavka 1. ovog članka mora biti sačinjeno po korisničkim pravima, skupinama i stupnjevima oštećenja organizma te po srodstvu kod obiteljske invalidnine.

Članak 8.

(1) Uprave u Ministarstvu nadležne za provedbu pojedinih prava iz Zakona i prava iz provedbenih propisa donesenih na temelju Zakona, po potrebi mogu voditi vlastitu evidenciju o obavljenim isplatama koju mogu usklađivati tromjesečno, a obvezno polugodišnje s knjigovodstvenom evidencijom Sektora.

(2) Nadležne uprave u Ministarstvu temeljem vlastite evidencije i evidencije prvostupanjskog tijela izrađuju izvješća iz svog djelokruga rada za potrebe Ministarstva.

VIII. PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA

Članak 9.

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje s primjenom Pravilnik o načinu vođenja evidencije o obavljenim isplatama i dostavi izvješća o utrošenim sredstvima, te kontroli namjenskih trošenja sredstava (»Narodne novine« broj 54/08 i 155/08).

Članak 10.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/14-0002/4 Urbroj: 522-04/1-3-14-1 Zagreb, 22. prosinca 2014.

Ministar Predrag Matić, v. r.

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_01_4_83.html

Copyright © Ante Borić