ZAVOD ZA VJEŠTAČENJE, PROFESIONALNU REHABILITACIJU I ZAPOŠLJAVANJE OSOBA S INVALIDITETOM
Na temelju članka 36. Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (»Narodne novine«, br. 157/13.), Upravno vijeće Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, na sjednici održanoj 27. kolovoza 2014. godine, donijelo je
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom uređuje:
– naziv, sjedište i pečat Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod)
– pravni položaj, zastupanje i predstavljanje
– djelatnost Zavoda
– ustrojstvo Zavoda i naziv, sjedište i poslovi njegovih ustrojstvenih jedinica
– tijela Zavoda i djelokrug njihova rada
– prava, obveze i odgovornosti tijela upravljanja Zavoda
– imovina Zavoda
– financiranje i financijsko poslovanje Zavoda
– obavljanje stručno-administrativnih, pravnih i njima sličnih poslova
– opći akti Zavoda
– javnost rada
– tajnost podataka
– druga pitanja značajna za obavljanje djelatnosti i poslovanje Zavoda.
Članak 2.
Zavod je osnovan Zakonom profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (»Narodne novine«, br. 157/13; u daljnjem tekstu: Zakon) radi provođenja postupka vještačenja u svrhu utvrđivanja tjelesnog, intelektualnog, osjetilnog i mentalnog oštećenja, invaliditeta, funkcionalne sposobnosti, razine potpore, radne i preostale radne sposobnosti osobe, kao i radi razvoja područja profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba s invaliditetom te je pravni sljednik Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.
Članak 3.
Zavod je pravna osoba s pravima, obvezama i odgovornošću utvrđenim Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (»Narodne novine«, br. 157/13.), Zakonom o jedinstvenom tijelu vještačenja (»Narodne novine«, br. 85/14 ; u daljnjem tekstu: Zakon o jedinstvenom tijelu vještačenja) i Statutom.
II. NAZIV, SJEDIŠTE I PEČAT ZAVODA
Članak 4.
(1) Zavod obavlja svoju djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom ZAVOD ZA VJEŠTAČENJE, PROFESIONALNU REHABILITACIJU I ZAPOŠLJAVANJE OSOBA S INVALIDITETOM.
(2) Naziv Zavoda mora se istaknuti na zgradi u kojoj je njegovo sjedište odnosno u kojoj obavlja djelatnost radi koje je osnovan.
Članak 5.
Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Andrije Hebranga 4.
Članak 6.
(1) Zavod upotrebljava pečat promjera 38 mm.
(2) U krugu pečata urezane su riječi: ZAVOD ZA VJEŠTAČENJE, PROFESIONALNU REHABILITACIJU I ZAPOŠLJAVANJE OSOBA S INVALIDITETOM, u sredini pečata riječi SREDIŠNJI URED, ispod toga riječ ZAGREB, odnosno naziv i sjedište područnog ureda.
(3) Svaki pečat ima svoj broj ispod riječi ZAGREB odnosno ispod naziva.
(4) U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište te naziv i sjedište Središnjeg ureda, odnosno naziv područnog ureda.
(5) Odlukom ravnatelja Zavoda utvrđuje se način upotrebe, broj pečata i štambilja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
III. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE ZAVODA
Članak 7.
(1) Zavod je javna ustanova koja se upisuje u sudski registar.
(2) Zavod se upisuje i u registar ili drugu evidenciju ustanova ako je to utvrđeno zakonom ili drugim propisom.
Članak 8.
Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost pod uvjetima i na način određen zakonom, drugim propisom, Statutom i drugim općim aktom Zavoda.
Članak 9.
Zavod predstavlja i zastupa ravnatelj u okviru djelatnosti upisane u sudski registar te okviru djelokruga, ovlaštenja i odgovornosti utvrđenih Statutom.
IV. DJELATNOST ZAVODA
Članak 10.
Djelatnost Zavoda je provođenje postupka vještačenja utvrđenog Zakonom o jedinstvenom tijelu vještačenja, te razvoj profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba s invaliditetom utvrđen Zakonom, a obuhvaća:
– vještačenje u prvom i drugom stupnju te za potrebe kontrolnih pregleda u postupcima radi ostvarivanja prava iz područja socijalne skrbi, mirovinskog osiguranja, zdravstva, obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba s invaliditetom, zaštite ratnih i civilnih žrtava rata, prava po osnovi rodiljnih i roditeljskih potpora, kao i radi ostvarivanja prava u drugim područjima u kojima se prava ostvaruju na temelju nalaza i mišljenja tijela vještačenja kada je to propisano Zakonom o jedinstvenom tijelu vještačenja ili posebnim propisom
– vještačenje u prvom i drugom stupnju te za potrebe kontrolnih pregleda u postupcima radi ostvarivanja prava iz područja mirovinskog osiguranja, obiteljskih davanja te davanja za majčinstvo i istovjetnih davanja za očinstvo u provedbi Uredbe Europske unije o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti i međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju
– davanje prijedloga i stručnih mišljenja vezanih uz provođenje vještačenja
– praćenje, organiziranje i unapređivanje poslova vještačenja
– izobrazba s područja vještačenja
– vođenje evidencije i dokumentacije u vezi s poslovima vještačenja
– provođenje politike razvitka i unaprjeđivanja profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba s invaliditetom
– organiziranje izobrazbe i seminara za poslodavce i stručne osobe za radno osposobljavanje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom
– kontinuirana suradnja s poslodavcima u svrhu analiziranja i utvrđivanja mogućnosti zapošljavanja osoba s invaliditetom
– isplata poticaja pri zapošljavanju osoba s invaliditetom iz članka 29. stavka 1. točke 3. i subvencija plaća iz članka 30. stavka 1. Zakona (u daljnjem tekstu: poticaji pri zapošljavanju osoba s invaliditetom)
– financiranje ili sufinanciranje programa i projekata za poticanje zapošljavanja i za održavanje zaposlenosti osoba s invaliditetom
– praćenje kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom i vođenje evidencije o poslodavcima koji su obveznici kvotnog sustava zapošljavanja osoba s invaliditetom,
– stručni nadzor nad radom centra za profesionalnu rehabilitaciju, integrativne radionice i zaštitne radionice
– druge poslove utvrđene odredbama Zakona, posebnih propisa, Statutom i aktima Zavoda.
V. USTROJSTVO ZAVODA
Članak 11.
(1) Radi nesmetanog, racionalnog i uspješnog obavljanja djelatnosti Zavoda i dostupnosti usluga korisnicima, Zavod obavlja stručne, pravne, administrativne i druge poslove u stručnim službama.
(2) Stručna služba Zavoda obavlja poslove iz svoje djelatnosti u sljedećim ustrojstvenim jedinicama:
– središnjoj ustrojstvenoj jedinici i
– područnim ustrojstvenim jedinicama.
(3) Područne ustrojstvene jedinice Zavoda su područni uredi.
(4) Ustrojstvene jedinice Zavoda obavljaju poslove iz djelatnosti Zavoda pod nazivom Zavoda i svojim nazivom pri čemu moraju navesti sjedište Zavoda i svoje sjedište.
Članak 12.
(1) Naziv središnje ustrojstvene jedinice Zavoda je SREDIŠNJI URED sa sjedištem u Zagrebu, Andrije Hebranga 4.
(2) Nazivi područnih ustrojstvenih jedinica Zavoda su:
1. Područni ured u Osijeku, sa sjedištem u Osijeku, za područje Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravske županije;
2. Područni ured u Rijeci, sa sjedištem u Rijeci, za područje Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije;
3. Područni ured u Splitu, sa sjedištem u Splitu, za područje Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske i Zadarske županije;
4. Područni ured u Varaždinu, sa sjedištem u Varaždinu, za područje Varaždinske, Međimurske, Krapinsko-zagorske i Koprivničko-križevačke županije;
5. Područni ured u Zagrebu, sa sjedištem u Zagrebu, za područje Grada Zagreba, Zagrebačke, Bjelovarsko-bilogorske, Sisačko-moslavačke i Karlovačke županije.
(3) Radi dostupnosti usluge korisnicima te obavljanja određenih poslova, područni uredi mogu obavljati poslove i izvan svoga sjedišta pri čemu se mjesto obavljanja poslova područnog ureda utvrđuje mjestom rada zaposlenika Zavoda koji radi izvan sjedišta područnog ureda. Mjesta obavljanja poslova izvan sjedišta područnog ureda utvrđuje ravnatelj odlukom.
Članak 13.
Općim aktima Zavoda o unutarnjem ustrojstvu, sistematizaciji radnih mjesta i položaja utvrdit će se, u skladu s ovim Statutom, područja rada područnih ureda prema unutarnjem ustrojstvu Zavoda, nazivi i djelokrug unutarnjih ustrojstvenih jedinica, radna mjesta, položaji, odgovornost u vezi s njihovim upravljanjem i radom, stručni uvjeti za rad, kao i druga pitanja značajna za obavljanje poslova u Zavodu.
Poslovi ustrojstvenih jedinica Zavoda
Članak 14.
U Središnjem uredu Zavoda obavljaju se sljedeći poslovi:
– koordinacija i nadzor u primjeni Zakona, Statuta i drugih općih akata Zavoda te uredbi Europske unije o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti i međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju
– utvrđivanje i provedba politike razvoja i unapređenja vještačenja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba s invaliditetom predlaganjem nadležnom ministarstvu potrebnih mjera i iniciranje donošenja odgovarajućih propisa
– izrada prijedloga općih akata Zavoda
– odlučivanje o zahtjevima za isplatu poticaja za zapošljavanje osoba s invaliditetom
– upravljanje sredstvima za poticaje za zapošljavanje osoba s invaliditetom
– kontrola namjenskog trošenja poticaja Zavoda
– poslovi vještačenja jedinstvenog tijela vještačenja u drugom stupnju te za potrebe kontrolnih pregleda radi ostvarivanja prava iz područja propisanih člankom 10., alineja 1. i 2. Statuta
– poslovi vještačenja invaliditeta u odnosu na rad u svrhu upisa u Očevidnik zaposlenih osoba s invaliditetom temeljem odredbi pravilnika kojim se uređuje sadržaj i način vođenja očevidnika zaposlenih osoba s invaliditetom, povodom prigovora na vještačenje područnog ureda
– davanje suglasnosti, prijedloga, stručnih mišljenja i uputa s području profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba s invaliditetom
– izrada i evaluacija Standarda usluga profesionalne rehabilitacije te donošenje i evaluacija Standarda kvalitete na području profesionalne rehabilitacije, Standarda osposobljavanja i znanja za stručne radnike i izvođače profesionalne rehabilitacije
– izrada Cjenika usluga profesionalne rehabilitacije
– praćenje ispunjenja kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom sukladno Zakonu i njegovim provedbenim propisima
– vođenje evidencije o poslodavcima koji su obveznici kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom, poslodavcima koji ne ispunjavaju obvezu kvotnog zapošljavanja i u obvezi su plaćanja novčane naknade, te poslodavcima koji zapošljavaju veći broj osoba s invaliditetom od propisane kvote
– stručni nadzor nad radom centara za profesionalnu rehabilitaciju, integrativnih i zaštitnih radionica
– poslovi koordinacije i nadzora nad radom područnih ureda
– poslovi unutarnje revizije te poslovi razvoja i koordinacije financijskog upravljanja i kontrole
– poslovi dodatne medicinske i druge obrade i provjere medicinske i druge dokumentacije te pregleda korisnika u slučajevima utvrđenim posebnim propisima
– upravljanje i raspolaganje imovinom Zavoda, obavljanje pravnih poslova u vezi s imovinom Zavoda i drugih imovinskopravnih poslova
– zastupanje Zavoda pred sudom, državnim tijelima i pravnim osobama s javnim ovlastima
– poslovi razvoja i osiguranja cjelovite informatičke podrške poslovnom sustavu Zavoda i razmjene podataka s drugim sustavima
– priprema sjednica tijela Zavoda, poslovi internog informiranja u Zavodu, davanje službenih priopćenja i komunikacija s medijima te ostali poslovi predstavljanja poslovanja Zavoda u javnosti
– planiranje rashoda za obavljanje djelatnosti Zavoda i njegovih tijela, rad stručne službe te drugih rashoda
– provedba postupka javne nabave
– provedba platnog prometa preko sustava Državne riznice
– izrada financijskih izvješća propisanih zakonom i izrada drugih izvješća potrebnih za donošenje poslovnih odluka
– administrativno – tehnički i drugi poslovi utvrđeni Zakonom i drugim propisima, Statutom i općim aktima iz članka 13. Statuta
– ostali poslovi u skladu s obvezama utvrđenim propisima.
Članak 15.
U područnim uredima Zavoda obavljaju se sljedeći poslovi:
– poslovi vještačenja jedinstvenog tijela vještačenja u prvom stupnju te za potrebe kontrolnih pregleda radi ostvarivanja prava iz područja propisanih člankom 10., alineja 1. i 2. Statuta
– poslovi vještačenja invaliditeta u odnosu na rad u svrhu upisa u Očevidnik zaposlenih osoba s invaliditetom temeljem odredbi pravilnika kojim se uređuje sadržaj i načinu vođenja očevidnika zaposlenih osoba s invaliditetom, povodom osobnog zahtjeva fizičke osobe koja ne može ostvariti upis po drugoj osnovi
– poslovi dodatne medicinske i druge obrade i provjere medicinske i druge dokumentacije te pregleda korisnika u slučajevima utvrđenim posebnim propisima
– drugi poslovi utvrđeni Zakonom i općim aktima iz članka 13. Statuta.
VI. TIJELA ZAVODA
1. Upravno vijeće
Članak 16.
(1) Zavodom upravlja Upravno vijeće.
(2) Upravno vijeće ima sedam članova koje imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske i to:
1) dva člana na prijedlog ministra nadležnog za rad
2) dva člana na prijedlog ministra nadležnog za socijalnu politiku
3) jednog člana na prijedlog Gospodarsko-socijalnog vijeća iz redova sindikata
4) jednog člana na prijedlog Gospodarsko-socijalnog vijeća iz redova poslodavaca
5) jednog člana na prijedlog udruga osoba s invaliditetom.
(3) Predsjednika Upravnog vijeća biraju članovi Upravnog vijeća iz redova članova Upravnog vijeća iz stavka 2. točke 1. ovoga članka.
(4) Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
(5) Upravno vijeće za svoj rad odgovara Vladi Republike Hrvatske.
Članak 17.
(1) Član Upravnog vijeća može biti razriješen dužnosti i prije isteka mandata ako:
– sam zatraži razrješenje
– ne ispunjava dužnosti člana
– postoji drugi važan razlog za razrješenje.
(2) Prijedlog za razrješenje člana Upravnog vijeća mogu podnijeti predlagatelji iz članka 16. stavka 2. točke 1. do 5. Statuta.
(3) Inicijativu za razrješenje člana Upravnog vijeća može dati Upravno vijeće i ravnatelj Zavoda.
Članak 18.
Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:
1) donosi Statut Zavoda i druge opće akte Zavoda
2) donosi godišnji financijski plan Zavoda i njegove izmjene
3) donosi godišnji plan rada Zavoda
4) usvaja godišnje financijsko izvješće
5) donosi izvješće o godišnjem radu i poslovanju Zavoda i podnosi ga ministarstvu nadležnom za rad i Vladi Republike Hrvatske
6) odlučuje o davanju prethodne suglasnosti ravnatelju Zavoda za stjecanje, opterećenje ili otuđenje imovine u slučajevima utvrđenim ovim Statutom
7) odlučuje o osnivanju druge pravne osobe
8) odlučuje o korištenju novčanih sredstava (dobiti) ostvarenih poslovanjem pravnih osoba koje je osnovao Zavod.
9) odlučuje o davanju prethodne suglasnosti za stjecanje, opterećenje ili otuđenje nekretnine ili druge imovine pravne osobe čiji je osnivač, u skladu s aktom o osnivanju te pravne osobe
10) osniva svoja radna tijela
11) odlučuje o naknadi za rad i naknadi materijalnih troškova članova Upravnog vijeća
12) nadzire izvršenje plana rada i financijskog plana Zavoda
13) daje upute, preporuke, smjernice za rad i mišljenja o pojedinim pitanjima ravnatelju, zamjeniku ravnatelja i Stručnom vijeću
14) donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika
15) donosi poslovnik o svome radu
16) odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom, Statutom i drugim općim aktom Zavoda.
Članak 19.
(1) Članovi Upravnoga vijeća imaju pravo na mjesečnu naknadu za rad i pravo na naknadu putnih troškova ako zakonom ili drugim propisom nije drugačije određeno.
(2) Uvjete za stjecanje prava i visinu naknade članova Upravnoga vijeća utvrđuje Upravno vijeće.
(3) Visina naknade za rad iz stavka 2. ovoga članka ne može biti veća od iznosa određenog Odlukom Vlade Republike Hrvatske o iznosu naknade članovima nadzornih odbora i upravnih vijeća.
(4) Za sudjelovanje na sjednicama članovi Upravnoga vijeća imaju pravo na naknadu putnih troškova u skladu s Odlukom o visini dnevnice za službeno putovanje i visini naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna.
Članak 20.
(1) Upravno vijeće obavlja poslove iz svoga djelokruga na sjednicama.
(2) Upravno vijeće pravovaljano odlučuje kada je sjednici nazočno više od polovine ukupnog broja članova.
(3) Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova.
(4) U radu Upravnog vijeća sudjeluju, bez prava odlučivanja, ravnatelj, zamjenik ravnatelja i pomoćnici ravnatelja Zavoda.
(5) Predsjednik Upravnog vijeća saziva sjednice Upravnog vijeća prema potrebi, a dužan je sazvati sjednicu Upravnog vijeća ako to zatraže:
– najmanje tri člana Upravnog vijeća
– Vlada Republike Hrvatske
– ministar nadležan za rad
– ravnatelj Zavoda.
(6) Način rada, odlučivanja i obavješćivanja javnosti o radu Upravnog vijeća pobliže se uređuje njegovim poslovnikom.
2. Ravnatelj
Članak 21.
Radom Zavoda rukovodi ravnatelj koji je odgovoran za zakonitost rada Zavoda.
Članak 22.
Za ravnatelja Zavoda može se imenovati osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
– završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij iz područja društvenih znanosti ili biomedicine i zdravstva.
– sedam godina radnog iskustva u struci od čega najmanje četiri godine na poslovima upravljanja.
Članak 23.
(1) Ravnatelja Zavoda imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za rad, na vrijeme od četiri godine, a na temelju provedenoga javnog natječaja.
(2) Ravnatelj odgovara za svoj rad Vladi Republike Hrvatske i Upravnom vijeću Zavoda.
Članak 24.
Na imenovanje i razrješenje ravnatelja primjenjuju se odredbe Zakona o ustanovama.
Članak 25.
(1) Ravnatelj Zavoda je u radnom odnosu u Zavodu u kojem ostvaruje sva prava i obveze iz radnog odnosa ako zakonom nije drukčije propisano.
(2) Međusobna prava i obveze ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu koji u ime Zavoda sklapa predsjednik Upravnog vijeća.
Članak 26.
(1) Ravnatelj organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda, predstavlja i zastupa Zavod, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda i zastupa Zavod u svim postupcima pred sudom, državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima.
(2) Ravnatelja u slučaju nenazočnosti ili spriječenosti zamjenjuje zamjenik ravnatelja, a u slučaju nenazočnosti zamjenika, pomoćnik kojeg ravnatelj za to ovlasti.
Članak 27.
U vođenju Zavoda ravnatelj:
1) predlaže osnove poslovne politike, financijski plan i plan rada Upravnom vijeću
2) donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda osim onih o kojima odlučuje Upravno vijeće
3) donosi sve opće akte osim onih za koje je prema Statutu nadležno Upravno vijeće Zavoda
4) imenuje i razrješava rukovoditelje područnih ureda
5) sklapa ugovore o radu s radnicima Zavoda i odlučuje o svim pravima i obvezama iz radnog odnosa i u vezi s radnim odnosom
6) brine se o namjenskom trošenju sredstava Zavoda, djelotvornosti i zakonitosti u radu i poslovanju Zavoda te osigurava provedbu zakona, Statuta i drugih općih akata Zavoda
7) podnosi Upravnom vijeću izvješće o radu Zavoda jedanput godišnje
8) osigurava rad Upravnog vijeća i provedbu njegovih odluka
9) brine se o javnosti rada Zavoda, informiranju javnosti o obavljanju djelatnosti Zavoda te objavljivanju općih akata Zavoda
10) utvrđuje pročišćene tekstove općih akata Zavoda
11) na osnovi izvornika općeg akta Zavoda utvrđuje i objavljuje ispravke pogrešaka u objavljenom tekstu toga akta
12) obavlja druge poslove na temelju zakona, Statuta i drugih općih akata Zavoda
13) odlučuje o svim pitanjima koja nisu u nadležnosti Upravnog vijeća ili drugog tijela Zavoda
14) predlaže Upravnom vijeću Zavoda donošenje općih akata.
Članak 28.
(1) Ravnatelj ne može bez prethodne suglasnosti Upravnog vijeća poduzimati pravne poslove o stjecanju, opterećenju ili otuđenju imovine čija je vrijednost veća od 200.000,00 kuna.
(2) Pravne poslove o stjecanju, opterećenju ili otuđenju imovine čija je vrijednost veća od 1.000.000,00 kuna ravnatelj može poduzimati samo uz prethodnu suglasnost Upravnog vijeća i ministra nadležnog za rad.
(3) Pravne poslove o stjecanju, opterećenju ili otuđenju imovine čija je vrijednost veća od 5.000.000,00 kuna ravnatelj može poduzimati samo uz prethodnu suglasnost Upravnog vijeća i Vlade Republike Hrvatske.
(4) Iznimno od odredbi stavka 1., 2. i 3. ovoga članka, ravnatelj može poduzimati pravne poslove radi održavanja tekuće likvidnosti Zavoda do iznosa koji odobri ministar financija.
Članak 29.
(1) Ako ravnatelj smatra da je Upravno vijeće Zavoda donijelo ili namjerava donijeti opći ili pojedinačni akt koji je suprotan zakonu, drugom propisu ili Statutu, upozorit će na to Upravno vijeće.
(2) Ako Upravno vijeće ostane pri takvom aktu, ravnatelj će o tome izvijestiti ministarstvo nadležno za rad.
Članak 30.
Ravnatelj može u granicama svojih ovlasti utvrđenih zakonom i ovim Statutom dati punomoć drugoj osobi da zastupa Zavod u postupcima pred sudom, državnim tijelima i pravnim osobama s javnim ovlastima te u pravnom prometu, kao i za obavljanje pojedinih poslova iz svoga djelokruga u skladu sa zakonom i općim aktom.
Članak 31.
(1) Ravnatelj organizira i rukovodi obavljanjem poslova iz nadležnosti Središnjeg ureda Zavoda te usmjerava i koordinira rad svih ustrojstvenih jedinica Zavoda osiguravajući jedinstvo njegove stručne službe.
(2) U organiziranju i vođenju rada Zavoda ravnatelj je ovlašten davati naloge, upute i smjernice za rad zamjeniku ravnatelja, pomoćnicima i rukovoditeljima područnih ureda.
(3) Radi obavljanja određenih poslova, ravnatelj može osnovati povjerenstva ili druga radna tijela za obavljanje određenog zadatka ili za utvrđivanje prijedloga rješenja određenog pitanja.
Članak 32.
Vlada Republike Hrvatske razriješit će ravnatelja prije isteka mandata na prijedlog ministra nadležnog za rad ako:
– sam zatraži razrješenje
– nastanu razlozi koji prema posebnim propisima ili prema propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu
– ne postupa prema propisima i općim aktima i bez valjanog razloga ne provodi odluke Upravnog vijeća ili ministra nadležnog za rad ili postupa u suprotnosti s njima
– svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti te su time nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju poslova Zavoda.
Članak 33.
Ravnatelj Zavoda ima zamjenika i pomoćnike.
3. Zamjenik ravnatelja
Članak 34.
(1) Zamjenika ravnatelja imenuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za rad na vrijeme od četiri godine.
(2) Zamjenik ravnatelja odgovara za svoj rad Vladi Republike Hrvatske, Upravnom vijeću i ravnatelju Zavoda.
Članak 35.
(1) Za zamjenika ravnatelja Zavoda može biti imenovana osoba koja ima:
– završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij iz područja društvenih znanosti ili biomedicine i zdravstva
– pet godina radnog iskustva u struci od čega najmanje dvije godine na poslovima upravljanja.
(2) U slučaju kada ravnatelj Zavoda nema završen studij iz područja biomedicine i zdravstva, za zamjenika ravnatelja može biti imenovana samo osoba koja ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij iz područja biomedicine i zdravstva.
Članak 36.
(1) Zamjenik ravnatelja Zavoda je u radnom odnosu u Zavodu u kojemu ostvaruje prava i obveze iz radnog odnosa ako zakonom nije drukčije propisano.
(2) Međusobna prava i obveze zamjenika ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu koji u ime Zavoda sklapa ravnatelj.
Članak 37.
Zamjenik ravnatelja obavlja poslove koje mu odredi i povjeri ravnatelj, a u slučaju nenazočnosti ili spriječenosti ravnatelja zamjenjuje ravnatelja sa svim ovlastima i odgovornostima u obavljanju njegovih poslova te sudjeluje u organizaciji, radu i poslovanju Zavoda.
Članak 38.
Vlada Republike Hrvatske razriješit će zamjenika ravnatelja prije isteka mandata na prijedlog ministra nadležnog za mirovinski sustav ako:
– sam zatraži razrješenje
– nastanu razlozi koji prema posebnim propisima ili prema propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu
– ne postupa prema propisima i općim aktima i bez valjanog razloga ne provodi odluke Upravnog vijeća ili ravnatelja ili postupa u suprotnosti s njima
– svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti, te su time nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju poslova Zavoda.
4. Pomoćnik ravnatelja
Članak 39.
(1) Ravnatelj Zavoda ima tri pomoćnika:
– za vještačenje
– za profesionalnu rehabilitaciju
– za sustav zapošljavanja osoba s invaliditetom.
(2) Pomoćnike ravnatelja imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za rad na vrijeme od četiri godine.
(3) Pomoćnici ravnatelja odgovaraju za svoj rad Vladi Republike Hrvatske, Upravnom vijeću i ravnatelju Zavoda.
Članak 40.
(1) Pomoćnikom ravnatelja za vještačenje može biti imenovana osoba koja ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine i pet godina radnog iskustva u struci.
(2) Pomoćnikom ravnatelja za profesionalnu rehabilitaciju može biti imenovana osoba koja ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij socijalnog rada, psihologije ili edukacijsko – rehabilitacijski studij i pet godina radnog iskustva u struci.
(3) Pomoćnikom ravnatelja za sustav zapošljavanja može biti imenovana osoba koja ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij prava ili ekonomije i pet godina radnog iskustva u struci.
Članak 41.
(1) Pomoćnik ravnatelja je u radnom odnosu u Zavodu u kojem ostvaruje sva prava i obveze iz radnog odnosa ako zakonom nije drukčije određeno.
(2) Međusobna prava i obveze pomoćnika ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu koji u ime Zavoda sklapa ravnatelj Zavoda.
Članak 42.
(1) Pomoćnik ravnatelja organizira, kontrolira i vodi poslove sektora kojim rukovodi i pruža stručnu pomoć ravnatelju u obavljanju poslova iz njegova djelokruga.
(2) U vođenju poslova iz stavka 1. ovoga članka pomoćnik ravnatelja ovlašten je davati naloge i upute za rad iz svoga djelokruga rukovoditeljima područnih ureda Zavoda i drugim radnicima Zavoda te nadležnim tijelima Zavoda predlagati organizaciju rada i uvjete za razvoj djelatnosti Zavoda.
Članak 43.
Vlada Republike Hrvatske razriješit će pomoćnika ravnatelja prije isteka mandata na prijedlog ministra nadležnog za mirovinski sustav ako:
– sam zatraži razrješenje
– nastanu razlozi koji prema posebnim propisima ili prema propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu
– ne postupa prema propisima i općim aktima i bez valjanog razloga ne provodi odluke Upravnog vijeća ili ravnatelja ili postupa u suprotnosti s njima
– svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti te su time nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju poslova Zavoda.
5. Tijela područnih ustrojstvenih jedinica Zavoda
Rukovoditelj područnog ureda
Članak 44.
(1) U područnom uredu obavljanje poslova organizira, kontrolira i vodi rukovoditelj u sklopu prava i nadležnosti utvrđenih Statutom i općim aktima Zavoda iz članka 13. ovog Statuta.
(2) Rukovoditelja u slučaju njegove nenazočnosti ili spriječenosti, sa svim ovlastima i odgovornostima u obavljanju njegovih poslova, zamjenjuje osoba koju ovlasti ravnatelj Zavoda.
Članak 45.
(1) Rukovoditelje područnih ustrojstvenih jedinica Zavoda imenuje ravnatelj.
(2) Rukovoditelji se imenuju na četiri godine.
(3) Istu osobu može se ponovo imenovati za rukovoditelja.
(4) Međusobna prava i obveze rukovoditelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu koji u ime Zavoda sklapa ravnatelj Zavoda.
Članak 46.
Za rukovoditelja područnog ureda može se imenovati osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
– završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine
– 15 godina radnog iskustva u struci.
Članak 47.
(1) Rukovoditelji područnih ustrojstvenih jedinica Zavoda imenuju se na temelju javnog natječaja koji se objavljuje u najmanje jednom javnom glasilu i u »Narodnim novinama«.
(2) U natječaju se objavljuju uvjeti koje mora ispunjavati kandidat, vrijeme na koje se imenuje, rok u kojemu se primaju prijave kandidata i rok u kojemu će prijavljeni kandidati biti obaviješteni o izboru.
(3) Rok u kojemu se primaju prijave kandidata ne smije biti kraći od osam dana od dana objave natječaja, a rok u kojemu se kandidati obavještavaju o izboru ne smije biti dulji od 45 dana od isteka roka za podnošenje prijava.
Članak 48.
(1) Unutarnja ustrojstvena jedinica Središnje službe nadležna za kadrovske poslove dužna je izvijestiti svakog prijavljenog kandidata o izboru i uputiti ga na njegovo pravo uvida u natječajni materijal te da u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti može podnijeti zahtjev za zaštitu prava Upravnom vijeću Zavoda.
(2) Odluka o imenovanju rukovoditelja područne ustrojstvene jedinice može se pobijati zbog bitne povrede odredaba postupka ili zato što izabrani kandidat ne ispunjava uvjete koji su objavljeni u natječaju.
(3) Zahtjev za zaštitu prava ne zadržava izvršenje odluke o imenovanju rukovoditelja.
Članak 49.
(1) Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
(2) Do imenovanja rukovoditelja na temelju ponovljenog natječaja imenovat će se vršitelj dužnosti rukovoditelja, ali najduže do jedne godine.
Članak 50.
(1) Ravnatelj Zavoda razriješit će rukovoditelja područne ustrojstvene jedinice Zavoda ako:
– rukovoditelj sam zahtijeva razrješenje
– nastanu razlozi koji u skladu s propisima dovode do prestanka ugovora o radu
– rukovoditelj ne postupa prema propisima ili općim aktima Zavoda ili neosnovano ne provodi odluke ili naloge tijela Zavoda ili postupa protivno njima
– rukovoditelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti zbog čega su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju poslova područne ustrojstvene jedinice.
(2) Prije donošenja odluke o razrješenju, rukovoditelju područne ustrojstvene jedinice Zavoda mora se omogućiti da se očituje o razlozima za razrješenje.
(3) U slučaju razrješenja rukovoditelja područne ustrojstvene jedinica Zavoda imenovat će se vršitelj dužnosti rukovoditelja i raspisat će se natječaj za rukovoditelja u roku od 30 dana od dana imenovanja vršitelja dužnosti.
Članak 51.
(1) Rukovoditelji područnih ustrojstvenih jedinica Zavoda stavljaju svoj mandat na raspolaganje s danom stupanja na dužnost ravnatelja Zavoda.
(2) Ravnatelj će u roku od 60 dana od stupanja na dužnost donijeti odluku o razrješenju odnosno o potvrdi mandata.
(3) Zatečeni rukovoditelji iz stavka 1. ovoga članka nastavljaju obavljati dužnost do donošenja odluke iz stavka 2. ovoga članka.
(4) Razriješenom rukovoditelju koji ne bude potvrđen na dužnost rukovoditelja ponudit će se obavljanje drugih poslova koji odgovaraju njegovoj stručnoj spremi, znanju i sposobnostima.
(5) Protiv odluke o razrješenju razriješeni rukovoditelj područne ustrojstvene jedinice Zavoda ima pravo podnijeti zahtjev za zaštitu prava Upravnom vijeću Zavoda.
Članak 52.
(1) Rukovoditelj područnog ureda organizira i vodi poslove iz djelatnosti područnog ureda te obavlja druge poslove utvrđene općim aktom Zavoda i na temelju punomoći ravnatelja.
2) Osim poslova iz prethodnog stavka rukovoditelj područnog ureda obavlja i poslove iz redovne djelatnosti područnog ureda.
VII. IMOVINA ZAVODA
Članak 53.
Zavod je nositelj prava vlasništva na imovini koju čine:
a) pokretnine (dugotrajna materijalna imovina, sredstva rada, inventar i dr.)
b) potraživanja
c) ostala imovina.
Članak 54.
Pri osnivanju ustanova, Zavod je dužan u aktu o osnivanju utvrditi ograničenje te ustanove u stjecanju, opterećenju ili otuđenju imovine preko određene vrijednosti, isključivo na temelju prethodne suglasnosti Upravnog vijeća Zavoda.
VIII. FINANCIRANJE I FINANCIJSKO POSLOVANJE ZAVODA
Članak 55.
Sredstva za financiranje poslovanja Zavoda i njegovih tijela te rada stručne službe Zavoda osiguravaju se iz državnog proračuna i drugih izvora.
Članak 56.
(1) Sredstva potrebna za pojedinu godinu i njihov raspored utvrđuju se financijskim planom Zavoda koji je sastavni dio državnog proračuna Republike Hrvatske.
(2) Financijski plan sadrži plan prihoda i rashoda za obavljanje djelatnosti Zavoda i njegovih tijela, za rad stručne službe Zavoda i druge rashode.
(3) Prijedlog financijskog plana dostavlja se radi usklađivanja ministarstvu nadležnom za rad.
Članak 57.
Financijski plan za iduću godinu donosi se do 31. prosinca tekuće godine, a može se tijekom godine mijenjati uz uvjete i na način koji je određen zakonom.
Članak 58.
Zavod podnosi polugodišnje i godišnje izvješće o ostvarenju financijskog plana za proteklo razdoblje koje zajedno s obrazloženjem dostavlja Ministarstvu financija do 31. srpnja tekuće godine, odnosno do 31. ožujka tekuće proračunske godine.
IX. OPĆI AKTI
Članak 59.
Opći akti Zavoda su Statut, pravilnici, pravila, kodeksi, poslovnici i odluke kojima se na opći način uređuju pojedina pitanja u vezi s djelatnošću Zavoda.
Članak 60.
(1) Osnovni opći akt Zavoda je Statut.
(2) Statut donosi Upravno vijeće, a potvrđuje ga Vlada Republike Hrvatske.
(3) Nakon što ga potvrdi Vlada Republike Hrvatske, Statut stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Zavoda.
(4) Na izvornike Statuta i općih akata za provedbu Zakona stavlja se pečat.
Članak 61.
Osim općih akata propisanih člankom 13. i 18. ovoga Statuta u Zavodu se donose i opći akti o pitanjima utvrđenim zakonom i drugim propisom.
Članak 62.
(1) Postupak donošenja općeg akta Zavoda pokreće se prijedlogom općeg akta.
(2) Pravo predlaganja općih akata iz nadležnosti Upravnog vijeća ima svaki član Upravnog vijeća, ravnatelj, zamjenik ravnatelja i Stručno vijeće Zavoda.
(3) Pravo predlaganja općih akata iz nadležnosti ravnatelja Zavoda ima Stručno vijeće, ravnatelj, zamjenik ravnatelja i pomoćnici ravnatelja.
Članak 63.
(1) Statut se objavljuje u »Narodnim novinama«.
(2) Statut se objavljuje na oglasnim pločama Središnjeg ureda i područnih ustrojstvenih jedinica Zavoda.
Članak 64.
Drugi opći akti Zavoda objavljuju se na oglasnoj ploči u sjedištu Zavoda i stupaju na snagu najranije na dan objave na oglasnoj ploči u sjedištu Zavoda.
X. JAVNOST RADA ZAVODA
Članak 65.
(1) Rad Zavoda je javan.
(2) O svome radu Zavod obvezno najmanje jedanput godišnje, do 30. lipnja za prethodnu godinu, izvješćuje Vladu Republike Hrvatske i ministarstvo nadležno za rad.
Članak 66.
(1) Javnost rada Zavoda osigurava se dostupnošću podataka o radu Zavoda te omogućavanjem pristupa drugim informacijama kojima Zavod raspolaže sredstvima javnog informiranja i drugim korisnicima prava na pristup informacijama na jednak način i pod jednakim uvjetima u skladu sa zakonom.
(2) Javnost rada Zavoda osigurava se i objavljivanjem Statuta u »Narodnim novinama«.
(3) Zavod može ograničiti pristup informacijama sredstvima javnog informiranja i drugim korisnicima prava na informaciju u slučajevima propisanim zakonom kojim se uređuje pravo na pristup informacijama.
Članak 67.
Obavijesti o radu i poslovanju Zavoda sredstvima javnog informiranja mogu davati samo ravnatelj Zavoda, odnosno osoba koju ravnatelj za to ovlasti i glasnogovornik Zavoda.
XI. TAJNOST PODATAKA
1. Poslovna tajna
Članak 68.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci koji su zakonom, drugim propisom ili općim aktom Zavoda utvrđeni kao poslovna tajna, planovi i mjere fizičko – tehničke zaštite objekata i imovine te mjere informacijske sigurnosti.
Članak 69.
Kao tajna čuvaju se i podaci:
– koji se kao poslovna i profesionalna tajna saznaju od tijela javne vlasti i drugih pravnih i fizičkih osoba
– koji su klasificirani stupnjem tajnosti, a odnose se na poslove koji se obavljaju s Vladom Republike Hrvatske, Ministarstvom obrane, Oružanim snagama Republike Hrvatske, Ministarstvom unutarnjih poslova, Državnim odvjetništvom i sigurnosno – obavještajnim službama
– koji sadrže ponude na natječaj, javno nadmetanje ili dražbu – do objave rezultata natječaja, javnog nadmetanja, odnosno dražbe
– koji su zakonom, drugim propisom ili općim aktom, donesenim na temelju zakona, utvrđeni kao tajni podaci od posebnog gospodarskog značenja.
2. Profesionalna tajna
Članak 70.
Profesionalnom tajnom smatraju se osobni podaci radnika, osiguranika i korisnika usluga Zavoda i drugih osoba za koje saznaju radnici Zavoda u obavljanju svoga zanimanja i svojih poslova ili za koje saznaju članovi Upravnog vijeća i drugih tijela Zavoda, a čije bi neovlašteno otkrivanje moglo štetiti interesu osobe na koju se podaci odnose ili članovima njene obitelji.
Članak 71.
(1) Zavod poduzima odgovarajuće tehničke, kadrovske i organizacijske mjere za zaštitu osobnih podataka od gubitka, uništenja, nedopuštenog pristupa, nedopuštene promjene, nedopuštenog objavljivanja i svake druge zlouporabe.
(2) Radnici Zavoda i članovi tijela Zavoda koji u sklopu svojih poslova obrađuju ili saznaju za podatke koji se smatraju profesionalnom tajnom obvezno potpisuju izjavu o povjerljivosti.
(3) Zavod će pri eventualnom povjeravanju poslova u vezi s obradom podataka drugoj pravnoj ili fizičkoj osobi ugovorom obvezati izvršitelja obrade na zakonito postupanje s osobnim podacima.
(4) Zavod je kao voditelj zbirke osobnih podataka ovlašten dati podatke na korištenje drugim primateljima u okviru zakonom utvrđene djelatnosti, prema uvjetima propisanim Zakonom o zaštiti osobnih podataka.
3. Ovlast za priopćavanje tajne i povreda obveze čuvanja tajne
Članak 72.
(1) Podatke koji se smatraju tajnom trećim osobama smije dati na uvid ravnatelj Zavoda i osoba koju ravnatelj za to ovlasti pisanom punomoći, pod uvjetima utvrđenim zakonom.
(2) Povreda dužnosti čuvanja tajne osobito je teška povreda radne obveze i osnova za naknadu eventualno pretrpljene štete.
(3) O čuvanju tajne brine se ravnatelj Zavoda.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 73.
(1) Opći akti Zavoda uskladit će se s odredbama ovoga Statuta u roku od 60 dana od dana njegovog stupanja na snagu.
(2) Područni uredi u Osijeku, Rijeci, Splitu, Varaždinu i Zagrebu započet će s radom 1. siječnja 2015. godine.
Članak 74.
Na dan stupanja na snagu ovoga Statuta prestaje važiti Statut Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom klasa: 011-04//04-01/15, urbroj: 526-08-04-8 od 5. 10. 2004. s izmjenama i dopunama klasa: 011-01/05-01/43, urbroj: 526-08-05-2 od 13. 4. 2005.; broj: 01-109/1-2006 od 20. 7. 2006.; klasa: 009-00/08-01/0021, urbroj: 0129-11-00/00-08-0001 od 29. 4. 2008.; klasa: 009-00/08-09/0003, urbroj: 0129-11-00/00-08-0001 od 20. 1. 2009.; klasa: 009-00/11-01/0001, urbroj: 0129-11-00/00-11-0001 od 12. 7. 2011.; klasa: 009-00/12-01/0004, urbroj: 0129-11-00/00-12-0002 od 14. 6. 2012.; klasa: 009-00/12-01/0004, urbroj: 0129-11-00/00-12-0003 od 18. 6. 2012.; klasa: 009-00/13-01/0005, urbroj: 0129-11-00/00-13-0001 od 13. 11. 2013.; klasa: 009-00/13-01/0005, urbroj: 0129-11-00/00-13-0003 od 5. 12. 2013. godine.
Članak 75.
Ovaj Statut, nakon što ga potvrdi Vlada Republike Hrvatske, stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Zavoda. Nakon stupanja na snagu Statut će biti dostupan na internetskim stranicama Zavoda.
Klasa: 009-00/14-01/0007
Urbroj: 0129-11-00/00-14-0007
Zagreb, 27. kolovoza 2014.
Predsjednik Upravnog vijeća Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom Krunoslav Vidić, v. r.
Ovaj Statut potvrdila je Vlada Republike Hrvatske odlukom, klasa: 022-03/14-04/341 urbroj: 50301-01/12-14-2, od 4. rujna 2014. godine.
Statut je objavljen na oglasnoj ploči Zavoda i stupio je na snagu dana 9. rujna 2014. godine.
Privremena ravnateljica Lidija Hrastić-Novak, dr. med., v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_09_110_2125.html