Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 28/15 od 13.03.2015.:

 

HRVATSKA AGENCIJA ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA

Na temelju članka 7. stavka 8. i članka 258.a stavka 6. Zakona o alternativnim investicijskim fondovima (»Narodne novine«, broj 16/2013 i 143/2014; dalje: Zakon), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj 6. ožujka 2015. godine donosi

 

PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O VRSTAMA ALTERNATIVNIH INVESTICIJSKIH FONDOVA

Članak 1.

U preambuli Pravilnika o vrstama alternativnih investicijskih fondova (»Narodne novine«, broj 105/2013) iza riječi: »članka 7. stavka 8.« dodaju se riječi: »i članka 258.a stavka 6.«, a iza brojeva »16/2013« dodaju se brojevi »i 143/2014«.

Članak 2.

U cijelom tekstu Pravilnika riječi: »neuvrštene OTC izvedenice« zamjenjuju se riječima: »OTC izvedenice« u odgovarajućem padežu.

Članak 3.

U članku 9. stavku 1. iza riječi: »zadovoljava uvjete« dodaju se riječi: »za uređeno tržište«, a zarez i tekst iza riječi: »tog zakona« brišu se.

Članak 4.

Članak 10. mijenja se i glasi:

»(1) UAIF koji upravlja AIF-om s javnom ponudom mora, uzimajući u obzir investicijsku strategiju i ciljeve AIF-a navedene u prospektu, osigurati odgovarajući stupanj diverzifikacije rizika ulaganja.

(2) Imovina AIF-a s javnom ponudom isključivo se može sastojati od:

1. prenosivih vrijednosnih papira ili instrumenata tržišta novca:

a) koji su uvršteni ili se njima trguje na uređenom tržištu u smislu zakona koji uređuje tržište kapitala u Republici Hrvatskoj i/ili državi članici,

b) kojima se trguje na drugom uređenom tržištu u Republici Hrvatskoj i/ili državi članici, koje redovito posluje, priznato je i otvoreno za javnost,

c) koji su uvršteni u službenu kotaciju burze u trećoj državi ili kojima se trguje na drugom uređenom tržištu u trećoj državi koje redovito posluje, priznato je i otvoreno za javnost, pod uvjetom da je takvo ulaganje predviđeno prospektom AIF-a s javnom ponudom,

2. ostalih financijskih instrumenata koji su zakonom koji uređuje otvorene investicijske fondove s javnom ponudom i podzakonskim propisima donesenim na temelju tog zakona, a koji se odnose na dozvoljena ulaganja i ograničenja ulaganja UCITS fondova, određeni kao prenosivi vrijednosni papiri,

3. nedavno izdanih prenosivih vrijednosnih papira, pod sljedećim uvjetima:

a) uvjeti izdanja uključuju obvezu da će izdavatelj podnijeti zahtjev za uvrštenje u službenu kotaciju burze ili na drugo uređeno tržište koje redovito posluje, priznato je i otvoreno za javnost,

b) takvo ulaganje predviđeno je prospektom, i

c) uvrštenje će se izvršiti u roku od jedne godine od dana izdanja. U protivnom će se prenosivi vrijednosni papiri smatrati neuvrštenima,

4. udjela u sljedećim subjektima za zajednička ulaganja:

a) UCITS fondovima koji su odobrenje za rad dobili u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici te udjela drugih otvorenih investicijskih fondova koji zadovoljavaju uvjete iz članka 3. stavka 1. točke 2. podtočaka a) i b) Zakona o otvorenim investicijskim fondovima s javnom ponudom (»Narodne novine«, broj 16/13 i 143/14) koji su odobrenje za rad dobili u Republici Hrvatskoj, drugoj državi članici ili u trećoj državi, pod sljedećim uvjetima:

– takvi drugi investicijski fondovi dobili su odobrenje za rad od strane Agencije odnosno nadležnog tijela države članice ili nadležnog tijela treće države s kojima je osigurana suradnja s Agencijom, a koji podliježu nadzoru za koji Agencija smatra da je istovjetan onome propisanom Zakonom,

– razina zaštite za imatelje udjela drugih investicijskih fondova istovjetna je s onom koja je propisana za imatelje udjela UCITS fondova, te su, posebice, propisi za odvojenost imovine, zaduživanje, davanje zajmova i prodaju prenosivih vrijednosnih papira i instrumenata tržišta novca bez pokrića istovjetni zahtjevima propisanima zakonom koji uređuje osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom,

– o poslovanju drugih investicijskih fondova izvještava se u polugodišnjim i revidiranim godišnjim izvještajima kako bi se omogućila procjena imovine i obveza, dobiti i poslovanja tijekom izvještajnog razdoblja, i

– prospektom UCITS fonda ili drugog investicijskog fonda čiji se udjeli ili dionice namjeravaju stjecati predviđeno je da ukupno najviše 10% njegove neto imovine može biti uloženo u udjele ili dionice drugog UCITS fonda ili drugih investicijskih fondova,

b) AIF-ovima s javnom ponudom koji su dobili odobrenje za rad odnosno odobrenje za nuđenje malim ulagateljima od strane Agencije,

c) AIF-ovima s javnom ponudom koji su odobrenje za rad odnosno odobrenje za nuđenje malim ulagateljima dobili od strane nadležnog tijela države članice ili treće države s kojima je osigurana suradnja s Agencijom, a koji podliježu nadzoru za koji Agencija smatra da je istovjetan onome propisanom Zakonom, te čije su ovlasti vezane za ulaganja i zaduživanje jednake ili više ograničavajuće od dozvoljenih ulaganja i ograničenja ulaganja iz članaka 10. i 11. ovoga Pravilnika, pod sljedećim uvjetima:

– razina zaštite za imatelje udjela takvih AIF-ova minimalno je istovjetna onoj koja je propisana za imatelje udjela AIF-ova iz podtočke b) ove točke, te su, posebice, propisi za odvojenost imovine, zaduživanje i davanje zajmova istovjetni zahtjevima propisanima Zakonom i ovim Pravilnikom,

– o poslovanju takvih AIF-ova izvještava se u polugodišnjim i revidiranim godišnjim izvještajima kako bi se omogućila procjena imovine i obveza, dobiti i poslovanja tijekom izvještajnog razdoblja i

– pravilima ili drugim odgovarajućim dokumentom AIF-a čiji se udjeli namjeravaju stjecati predviđeno je da ukupno najviše 15% njegove neto imovine može biti uloženo u udjele ili dionice drugih subjekata za zajednička ulaganja,

d) drugim subjektima za zajednička ulaganja koji nisu navedeni u podtočkama a) – c) ove točke,

5. depozita kod kreditnih institucija koji su povratni na zahtjev te koji dospijevaju za najviše 12 mjeseci, pod uvjetom da kreditna institucija ima registrirano sjedište u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici ili, ako kreditna institucija ima registrirano sjedište u trećoj državi, pod uvjetom da podliježe nadzoru za koji Agencija smatra da je istovjetan onome propisanim pravom Europske unije,

6. financijskih izvedenica kojima se trguje na uređenim tržištima iz točke 1. ovoga stavka ili financijskih izvedenica kojima se trguje izvan uređenih tržišta iz točke 1. ovoga stavka (OTC izvedenice) pod sljedećim uvjetima:

a) temeljna imovina izvedenice sastoji se od financijskih instrumenata obuhvaćenih točkama 1. – 8. ovoga stavka, financijskih indeksa, kamatnih stopa, deviznih tečajeva ili valuta, u koje AIF može ulagati u skladu sa svojim investicijskim ciljevima navedenim u prospektu AIF-a,

b) druge ugovorne strane u transakcijama s OTC izvedenicama su institucije koje podliježu bonitetnom nadzoru, te pripadaju kategorijama koje može propisati Agencija,

c) OTC izvedenice podliježu svakodnevnom pouzdanom i provjerljivom vrednovanju te ih je u svakom trenutku moguće prodati, likvidirati ili zatvoriti prijebojnom transakcijom po njihovoj fer vrijednosti na zahtjev AIF-a,

d) da se u navedene instrumente ulaže isključivo u svrhu zaštite imovine AIF-a ili sa svrhom postizanja ciljeva ulaganja i

e) prospektom AIF-a predviđeno je ulaganje u takve instrumente i prikazan utjecaj takvih instrumenata na rizičnost AIF-a,

7. instrumenata tržišta novca kojima se ne trguje na uređenim tržištima iz točke 1. ovoga stavka, a čije je izdanje ili izdavatelj reguliran u svrhu zaštite ulagatelja i štednih uloga, na način da:

a) izdala ih je ili za njih jamči Republika Hrvatska, jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave ili središnja banka Republike Hrvatske, jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave ili središnja banka druge države članice, Europska središnja banka, Europska unija ili Europska investicijska banka, treća država ili, u slučaju federalne države, jedna od članica koje čine federaciju, ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica,

b) izdalo ih je društvo čijim se vrijednosnim papirima trguje na uređenim tržištima iz točke 1. ovoga stavka,

c) izdao ih je ili za njih jamči subjekt koji podliježe bonitetnom nadzoru nadležnog tijela države članice u skladu s kriterijima definiranim pravom Europske unije ili subjekt koji podliježe ili udovoljava pravilima nadzora koja su prema mišljenju Agencije barem jednako stroga kao ona propisana pravom Europske unije, ili

d) izdala ih je druga osoba svrstana u kategorije koje može propisati Agencija, pod uvjetom da ulaganja u takve instrumente podliježu zaštiti ulagatelja jednakoj onoj propisanoj podtočkama a), b) ili c) ove točke, te pod uvjetom da je izdavatelj društvo čiji kapital i rezerve iznose najmanje 80 milijuna kuna i koje sastavlja i objavljuje svoje godišnje financijske izvještaje u skladu s propisima kojima se uređuje računovodstvo poduzetnika i primjena standarda financijskog izvještavanja, da je izdavatelj subjekt koji se, unutar grupe društava koja obuhvaća jednu ili nekoliko društava čije su dionice uvrštene na neko od uređenih tržišta, bavi financiranjem te grupe, ili da je izdavatelj subjekt čiji je predmet poslovanja financiranje posebnih subjekata za sekuritizaciju koja koriste bankovne kreditne linije,

8. roba kojima se trguje na robnim burzama,

9. ostalih prenosivih vrijednosnih papira i instrumenata tržišta novca koji nisu navedeni u točkama 1., 2., 3. i 7. ovoga stavka,

10. nekretnina iz članka 14. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika:

a) koje se nalaze na geografskim područjima naznačenim u prospektu i/ili pravilima AIF-a,

b) za koje je UAIF od strane vanjskog procjenitelja iz članka 193. Zakona zaprimio izvještaj koji sadrži procjenu vrijednosti nekretnine, u roku od 15 dana od dana izrade istoga, a koji sadržava eventualnu opterećenost hipotekama i izjavu da bi nekretnina na zahtjev UAIF-a mogla u primjereno kratkom roku biti otuđena po procijenjenoj vrijednosti,

c) koje moraju biti stečene ili čije stjecanje mora biti ugovoreno u roku od 6 mjeseci od dana zaprimanja izvještaja iz podtočke b) ove točke i po cijeni ne većoj od 105% procijenjene vrijednosti, ukoliko upravitelju nisu poznate okolnosti koje upućuju da izvještaj iz podtočke b) ove točke više nije primjenjiv,

d) koje se mogu steći izravno ili posredstvom jednog ili više društava posebne namjene čiji je imatelj u cijelosti AIF (osim ako propisi države članice ili treće države ne predviđaju da imatelj određenog postotka udjela bude subjekt iz države članice ili treće države) i čija je jedina svrha ostvarivanje prava vlasništva nad nekretninom za račun AIF-a. Takvo ulaganje se u smislu ovoga Pravilnika smatra izravnim ulaganjem u nekretnine. Društvo posebne namjene obavlja stjecanje, otuđivanje i upravljanje nekretninom za račun AIF-a u skladu s investicijskom strategijom i ciljevima AIF-a. Kada je primjenjivo, društvo posebne namjene treba imati istog revizora i sastavljati financijske izvještaje za ista izvještajna razdoblja na isti izvještajni datum kao i AIF. Financijski izvještaji društva posebne namjene moraju se konsolidirati s financijskim izvještajima AIF-a.

(3) Ako je imovina AIF-a uložena u nekretnine iz stavka 2. točke 10. ovoga članka na odgovarajući način se primjenjuje odredba članka 13. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(4) Na imovinu iz stavka 2. točaka 1., 2., 3., 6. i 7. ovoga članka se na odgovarajući način primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih na temelju tog zakona, u dijelu koji se odnosi na dozvoljena ulaganja ulaganja i utvrđivanje vrijednosti imovine i cijene udjela fonda.

(5) Ulaganje u udjele drugih investicijskih fondova kojima upravlja isti UAIF mora biti predviđeno prospektom AIF-a s javnom ponudom.

(6) Imovina AIF-ova može se držati u novcu na računu.«.

Članak 5.

Iza članka 10. dodaje se novi članak 10.a koji glasi:

»Članak 10.a

(1) UAIF je dužan osigurati da ukupna izloženost AIF-a prema financijskim izvedenicama ni u kojem slučaju ne smije biti veća od 110% neto vrijednosti imovine AIF-a. Izloženost se izračunava uzimajući u obzir trenutačnu vrijednost temeljne imovine, rizik druge ugovorne strane, buduća tržišna kretanja i raspoloživo vrijeme za likvidaciju pozicija.

(2) Imovina AIF-a može se ulagati u financijske izvedenice u skladu s investicijskom politikom AIF-a i ograničenjima iz članka 11. stavka 1. točaka 4. i 7. te članka 12. stavka 1. točaka 4. i 7. ovoga Pravilnika, uz uvjet da ukupna izloženost prema temeljnoj imovini ne prelazi ograničenja iz članka 11. stavka 1. i članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika. Kada se imovina AIF-a ulaže u financijske izvedenice čija je temeljna imovina indeks, sastavnice indeksa ne uključuju se u izračune ograničenja iz članka 11. stavka 1. i članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Kada prenosivi vrijednosni papir ili instrument tržišta novca sadrži ugrađenu izvedenicu, ta izvedenica se uzima u obzir prilikom izračuna ukupne izloženosti.«.

Članak 6.

Članak 11. mijenja se i glasi:

»(1) Ulaganje imovine otvorenog AIF-a s javnom ponudom podliježe sljedećim ograničenjima:

1. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca jednog izdavatelja,

2. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u depozite kod jedne te iste kreditne institucije iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika, pri čemu se u obzir uzima i novac na računima iz članka 10. stavka 6. ovog Pravilnika,

3. izloženost AIF-a riziku druge ugovorne strane kod transakcija s OTC izvedenicama ne smije biti veća od:

a) 10% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

b) 20% neto vrijednosti imovine AIF-a u trenutku stjecanja, ako su ispunjeni svi sljedeći uvjeti:

– druga ugovorna strana je kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

– to je jedina OTC izvedenica u AIF-u,

– AIF ne može izgubiti više od iznosa koji je plaćen prilikom inicijalnog stjecanja izvedenice,

– ulaganjem u izvedenicu se postiže specifična struktura ili strategija ulaganja, kao što je primjerice fond sa zaštićenom glavnicom i

– u prospektu i/ili pravilima AIF-a je izričito predviđena mogućnost ulaganja u OTC izvedenice do 20% neto vrijednosti imovine AIF-a te su opisani svi rizici koji proizlaze iz takvog ulaganja i specifične strukture ili strategije ulaganja,

c) 5% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana neka druga pravna osoba,

4. neovisno o pojedinačnim ograničenjima propisanim točkama 1. – 3. ovoga stavka, ista se neće kombinirati te se najviše 20% neto vrijednosti imovine fonda smije uložiti u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista osoba,

b) depozit kod te osobe ili

c) izloženosti koje proizlaze iz transakcije s OTC izvedenicama sklopljenih s tom osobom,

5. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 35% neto vrijednosti imovine AIF– a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, druga država članica ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica,

6. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 25% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u pokrivene obveznice koje izdaju kreditne institucije koje imaju registrirano sjedište u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici koje su na temelju posebnog zakona predmetom posebnoga javnog nadzora sa svrhom zaštite ulagatelja u te obveznice. Sredstva od izdavanja takvih obveznica moraju biti uložena u skladu s posebnim zakonom u imovinu koja će do dospijeća obveznica omogućiti ispunjenje obveza koje proizlaze iz obveznica i koja bi se, u slučaju neispunjenja obveza izdavatelja, ponajprije iskoristila za isplatu glavnice i stečenih kamata iz tih obveznica. Ako je više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a uloženo u takve obveznice jednog izdavatelja, ukupna vrijednost takvih ulaganja koja čine više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a ne smije prijeći 80% neto vrijednosti imovine AIF-a,

7. ograničenja ulaganja iz točaka 1. – 6. ovoga stavka neće se kombinirati i prema tome ulaganja u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista osoba,

b) depozite kod te osobe i

c) financijske izvedenice koje je ta osoba izdala i OTC izvedenice sklopljene s tom osobom, izvršena u skladu s točkama 1. – 6. ovoga stavka,

ne smiju prijeći ukupno 35% neto vrijednosti imovine AIF-a,

8. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire i/ili instrumente tržišta novca čiji su izdavatelji osobe koje čine povezana društva u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, u skladu s propisima koji uređuju računovodstvo poduzetnika i primjenu standarda financijskog izvještavanja, te osobe koje su u odnosu uske povezanosti. Navedene osobe smatraju se jednom osobom u smislu izračuna ograničenja iz točaka 4. i 7. ovoga stavka.

9. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca iz članka 10. stavka 2. točke 9. i udjele u subjektima za zajednička ulaganja iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke d) ovoga Pravilnika,

10. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u robe iz članka 10. stavka 2. točke 8. ovoga Pravilnika,

11. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u nekretnine iz članka 10. stavka 2. točke 10. ovoga Pravilnika,

12. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u jednu nekretninu (zemljište ili građevinu) u trenutku stjecanja nekretnine, a ukupna izloženost prema toj nekretnini može se povećati na maksimalno 20% neto vrijednosti imovine AIF-a ako je to povećanje posljedica rasta vrijednosti ulaganja. Nekretnine koje su susjedne ili se nalaze u neposrednoj blizini nekretnina iz imovine AIF-a smatraju se jednom nekretninom.

13. ukupna vrijednost pozajmljenih sredstava iz stavka 2. ovoga članka, ulaganja u financijske instrumente iz članka 10. stavka 2. točke 9. i udjele u subjektima za zajednička ulaganja iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke d) ovoga Pravilnika ne smije prelaziti 20% neto vrijednosti imovine AIF-a.

(2) UAIF može u svoje ime i za račun AIF-a s javnom ponudom pozajmljivati sredstva s ciljem korištenja tih sredstava za otkup udjela AIF-a, i to pod uvjetom da novčana sredstva raspoloživa u imovini AIF-a nisu dostatna za tu svrhu, pri čemu, u slučaju takvih pozajmica, ukupni iznos obveza koje podliježu otplati iz imovine koja sačinjava AIF prema svim ugovorima o zajmu ili kreditu ili drugom pravnom poslu koji je po svojim ekonomskim učincima jednak zajmu ne smije prelaziti 10% neto vrijednosti imovine AIF-a u trenutku uzimanja tih pozajmica.

(3) UAIF može za zajednički račun ulagatelja odnosno AIF-a koristiti tehnike i instrumente vezane uz prenosive vrijednosne papire u svrhu učinkovitog upravljanja portfeljem koji uključuju, ali nisu ograničeni na repo ugovore i posuđivanje vrijednosnih papira. Na tehnike i instrumente iz ovoga stavka na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih na temelju tog zakona, u dijelu koji se odnosi na dozvoljena ulaganja i ograničenja ulaganja i utvrđivanje vrijednosti imovine i cijene udjela fonda.«.

Članak 7.

Iza članka 11. dodaju se novi članci 11.a do 11.d i naslovi iznad njih koji glase:

»Ograničenja ulaganja kod repliciranja indeksa

Članak 11.a

(1) Iznimno od ograničenja iz članka 11. stavka 1. točke 1. ovoga Pravilnika, i neovisno o ograničenjima ulaganja iz članka 11.d ovoga Pravilnika, do 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja, ako je cilj strategije ulaganja AIF-a replicirati određeni dionički indeks ili obveznički indeks koji priznaje Agencija. Repliciranje indeksa znači repliciranje temeljne imovine indeksa, a u tu svrhu dozvoljeno je i korištenje financijskih izvedenica.

(2) Indeks iz stavka 1. ovoga članka mora ispunjavati sljedeće uvjete:

a) njegov je sastav dovoljno diverzificiran na način da su sastavnice indeksa usklađene s načelima razdiobe rizika iz stavaka 1. i 3. ovoga članka,

b) predstavlja adekvatnu referentnu vrijednost tržišta na koje se odnosi,

c) da se objavljuje na adekvatan način.

(3) Iznimno od ograničenja iz stavka 1. ovoga članka, do 35% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja kada je to prijeko potrebno za repliciranje indeksa i opravdano iznimnim tržišnim uvjetima, a posebno na uređenim tržištima na kojima je određeni prenosivi vrijednosni papir ili instrument tržišta novca visoko dominantan. Ulaganje do 35% neto vrijednosti imovine AIF-a u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja dozvoljeno je samo za jednog izdavatelja.

Ograničenja ulaganja u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji su izdavatelji ili za koje jamče javna tijela

Članak 11.b

Iznimno od ograničenja iz članka 11. stavka 1. točke 5. ovoga Pravilnika, do 100% neto imovine AIF-a može se uložiti u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, druga država članica ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica, pod uvjetom da:

a) je zaštita ulagatelja u takav AIF jednaka onoj koju imaju ulagatelji u AIF čija se imovina ulaže u skladu s ograničenjima iz članka 11. stavka 1. ovoga Pravilnika,

b) se imovina AIF-a sastoji od barem šest različitih vrijednosnih papira ili instrumenata tržišta novca, ali vrijednost niti jednog pojedinog vrijednosnog papira ili instrumenta tržišta novca ne prelazi 30% neto vrijednosti imovine AIF-a,

c) u prospektu i promidžbenim sadržajima AIF-a budu jasno naznačene države članice, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treće države ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica u čije vrijednosne papire i instrumente tržišta novca se namjerava ulagati više od 35% neto vrijednosti imovine fonda.

Ograničenja ulaganja u udjele investicijskih fondova

Članak 11.c

(1) Najviše 30% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u udjele ili dionice jednog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočaka a) do c) ovoga Pravilnika, uz uvjet da najviše 40% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u investicijske fondove iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke c) ovoga Pravilnika.

(2) Imovina investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika u koji je AIF uložio ne uključuje se u izračune ograničenja ulaganja iz članka 11. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Ako se imovina AIF-a ulaže u udjele ili dionice investicijskih fondova kojima upravlja, izravno ili na temelju delegiranja, isto društvo za upravljanje ili neko drugo društvo s kojim je to društvo za upravljanje povezano zajedničkom upravom ili kontrolom, ili značajnim izravnim ili neizravnim međusobnim vlasničkim udjelom, takvo društvo za upravljanje ili drugo društvo ne smiju zaračunavati ulaznu ili izlaznu naknadu kod ulaganja AIF-a u udjele ili dionice tih drugih investicijskih fondova.

(4) Ako se značajan dio imovine AIF-a ulaže u udjele ili dionice investicijskih fondova iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika, u prospektu AIF-a, uz maksimalnu naknadu za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine samog AIF-a, mora biti jasno naznačena i maksimalna naknada za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine drugih investicijskih fondova u koje namjerava ulagati, a u revidiranim godišnjim izvještajima AIF-a mora jasno biti naznačen maksimalan postotak naknade za upravljanje koja je zaračunata iz imovine AIF-a i iz imovine drugog investicijskog fonda u koji je taj AIF uložio.

Ograničenja ulaganja radi sprječavanja značajnog utjecaja nad izdavateljima

Članak 11.d

(1) AIF s javnom ponudom može steći najviše:

a) 10% dionica s pravom glasa jednog izdavatelja,

b) 15% dionica bez prava glasa jednog izdavatelja,

c) 15% dužničkih vrijednosnih papira jednog izdavatelja,

d) 30% udjela pojedinog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovog Pravilnika

e) 15% instrumenata tržišta novca jednog izdavatelja,

f) ograničenja iz točaka c), d) i e) ovoga stavka mogu se zanemariti u trenutku stjecanja ako u tom trenutku nije moguće izračunati ukupan broj ili vrijednost instrumenata u opticaju.

(2) Ograničenja iz stavka 1. ovoga članka ne primjenjuju se na prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, druga država članica, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javna međunarodna tijela kojima pripada jedna ili više država članica.«.

Članak 8.

Članak 12. mijenja se i glasi:

»(1) Ulaganje imovine zatvorenog AIF-a s javnom ponudom podliježe sljedećim ograničenjima:

1. najviše 15% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca jednog izdavatelja iz članka 10. stavka 2. točaka 1., 2., 3., 7. i 9. ovoga Pravilnika,

2. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u depozite kod jedne te iste kreditne institucije iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika, pri čemu se u obzir uzima i novac na računima iz članka 10. stavka 6. ovog Pravilnika,

3. izloženost AIF-a riziku druge ugovorne strane kod transakcija s OTC izvedenicama ne smije biti veća od:

a) 10% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

b) 20% neto vrijednosti imovine AIF-a u trenutku stjecanja, ako su ispunjeni svi sljedeći uvjeti:

– druga ugovorna strana je kreditna institucija iz članka 10. stavka 2. točke 5. ovoga Pravilnika,

– to je jedina OTC izvedenica u AIF-u,

– AIF ne može izgubiti više od iznosa koji je plaćen prilikom inicijalnog stjecanja izvedenice,

– ulaganjem u izvedenicu se postiže specifična struktura ili strategija ulaganja, kao što je primjerice fond sa zaštićenom glavnicom i

– u prospektu i/ili pravilima AIF-a je izričito predviđena mogućnost ulaganja u OTC izvedenice do 20% neto vrijednosti imovine AIF-a te su opisani svi rizici koji proizlaze iz takvog ulaganja i specifične strukture ili strategije ulaganja,

c) 5% neto vrijednosti imovine AIF-a, ako je druga ugovorna strana neka druga pravna osoba,

4. neovisno o pojedinačnim ograničenjima propisanim točkama 1. do 3. ovoga stavka, ista se neće kombinirati te se najviše 20% neto vrijednosti imovine fonda smije uložiti u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista osoba,

b) depozit kod te osobe ili

c) izloženosti koje proizlaze iz transakcije s OTC izvedenicama sklopljenih s tom osobom,

5. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 35% neto vrijednosti imovine AIF– a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, druga država članica ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica,

6. iznimno od ograničenja iz točke 1. ovoga stavka najviše 25% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u pokrivene obveznice koje izdaju kreditne institucije koje imaju registrirano sjedište u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici koje su na temelju posebnog zakona predmetom posebnoga javnog nadzora sa svrhom zaštite ulagatelja u te obveznice. Sredstva od izdavanja takvih obveznica moraju biti uložena u skladu s posebnim zakonom u imovinu koja će do dospijeća obveznica omogućiti ispunjenje obveza koje proizlaze iz obveznica i koja bi se, u slučaju neispunjenja obveza izdavatelja, ponajprije iskoristila za isplatu glavnice i stečenih kamata iz tih obveznica. Ako je više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a uloženo u takve obveznice jednog izdavatelja, ukupna vrijednost takvih ulaganja koja čine više od 5% neto vrijednosti imovine AIF-a ne smije prijeći 80% neto vrijednosti imovine AIF-a,

7. ograničenja ulaganja iz točaka 1. – 6. ovoga stavka neće se kombinirati i, prema tome, ulaganja u:

a) prenosive vrijednosne papire ili instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj jedna te ista osoba,

b) depozite kod te osobe i

c) financijske izvedenice koje je ta osoba izdala i OTC izvedenice sklopljene s tom osobom,

izvršena u skladu s točkama 1. do 6. ovoga stavka, ne smiju prijeći ukupno 35% neto vrijednosti imovine AIF-a,

8. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u prenosive vrijednosne papire i/ili instrumente tržišta novca čiji su izdavatelji osobe koje čine povezana društva u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje osnivanje i poslovanje trgovačkih društava, u skladu s propisima koji uređuju računovodstvo poduzetnika i primjenu standarda financijskog izvještavanja, te osobe koje su u odnosu uske povezanosti. Navedene osobe smatraju se jednom osobom u smislu izračuna ograničenja iz točaka 4. i 7. ovoga stavka.

9. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u robe iz članka 10. stavka 2. točke 8. ovoga Pravilnika,

10. najviše 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u nekretnine iz članka 10. stavka 2. točke 10. ovoga Pravilnika,

11. najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u jednu nekretninu (zemljište ili građevinu) u trenutku stjecanja nekretnine, a ukupna izloženost prema toj nekretnini može se povećati na maksimalno 20% neto vrijednosti imovine AIF-a ako je to povećanje posljedica rasta vrijednosti ulaganja. Nekretnine koje su susjedne ili se nalaze u neposrednoj blizini nekretnina iz imovine AIF-a smatraju se jednom nekretninom.

(2) UAIF može za zajednički račun ulagatelja odnosno AIF-a koristiti tehnike i instrumente vezane uz prenosive vrijednosne papire u svrhu učinkovitog upravljanja portfeljem koji uključuju, ali nisu ograničeni na repo ugovore i posuđivanje vrijednosnih papira. Na tehnike i instrumente iz ovoga stavka na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona koji uređuje osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom i propisa donesenih na temelju tog zakona, u dijelu koji se odnosi na dozvoljena ulaganja i ograničenja ulaganja i utvrđivanje vrijednosti imovine i cijene udjela fonda.

(3) Ako UAIF namjerava uložiti više od 40% neto vrijednosti imovine AIF-a u neuvrštene prenosive vrijednosne papire, tvrtka AIF-a mora uključivati riječi 'zatvoreni AIF s javnom ponudom za ulaganje u neuvrštene prenosive vrijednosne papire'.«.

Članak 9.

Iza članka 12. dodaju se novi članci 12.a do 12.d i naslovi iznad njih koji glase:

»Ograničenja ulaganja kod repliciranja indeksa

Članak 12.a

(1) Iznimno od ograničenja iz članka 12. stavka 1. točke 1. ovoga Pravilnika, i neovisno o ograničenjima ulaganja iz članka 12.d ovoga Pravilnika, do 20% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja, ako je cilj strategije ulaganja AIF-a replicirati određeni dionički indeks ili obveznički indeks koji priznaje Agencija. Repliciranje indeksa znači repliciranje temeljne imovine indeksa, a u tu svrhu dozvoljeno je i korištenje financijskih izvedenica.

(2) Indeks iz stavka 1. ovoga članka mora ispunjavati sljedeće uvjete:

a) njegov je sastav dovoljno diverzificiran na način da su sastavnice indeksa usklađene s načelima razdiobe rizika iz stavaka 1. i 3. ovoga članka,

b) predstavlja adekvatnu referentnu vrijednost tržišta na koje se odnosi,

c) da se objavljuje na adekvatan način.

(3) Iznimno od ograničenja iz stavka 1. ovoga članka, do 35% neto vrijednosti imovine AIF-a može se uložiti u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja kada je to prijeko potrebno za repliciranje indeksa i opravdano iznimnim tržišnim uvjetima, a posebno na uređenim tržištima na kojima je određeni prenosivi vrijednosni papir ili instrument tržišta novca visoko dominantan. Ulaganje do 35% neto vrijednosti imovine AIF-a u dionice ili dužničke vrijednosne papire jednog izdavatelja dozvoljeno je samo za jednog izdavatelja.

Ograničenja ulaganja u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji su izdavatelji ili za koje jamče javna tijela

Članak 12.b

Iznimno od ograničenja iz članka 12. stavka 1. točke 5. ovoga Pravilnika, do 100% neto imovine AIF-a može se uložiti u prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, druga država članica ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica, pod uvjetom da:

a) je zaštita ulagatelja u takav AIF jednaka onoj koju imaju ulagatelji u AIF čija se imovina ulaže u skladu s ograničenjima iz članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika,

b) se imovina AIF-a sastoji od barem šest različitih vrijednosnih papira ili instrumenata tržišta novca, ali vrijednost niti jednog pojedinog vrijednosnog papira ili instrumenta tržišta novca ne prelazi 30% neto vrijednosti imovine AIF-a,

c) u prospektu i promidžbenim sadržajima AIF-a budu jasno naznačene države članice, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treće države ili javno međunarodno tijelo kojemu pripadaju jedna ili više država članica u čije vrijednosne papire i instrumente tržišta novca se namjerava ulagati više od 35% neto vrijednosti imovine fonda.

Ograničenja ulaganja u udjele investicijskih fondova

Članak 12.c

(1) Najviše 30% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u udjele ili dionice jednog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočaka a) do c) ovoga Pravilnika, uz uvjet da najviše 40% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u investicijske fondove iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke c) ovoga Pravilnika.

(2) Imovina investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika u koji je AIF uložio ne uključuje se u izračune ograničenja ulaganja iz članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Najviše 10% neto vrijednosti imovine AIF-a može biti uloženo u subjekte za zajednička ulaganja iz članka 10. stavka 2. točke 4. podtočke d) ovoga Pravilnika.

(4) Ako se imovina AIF-a ulaže u udjele ili dionice investicijskih fondova kojima upravlja, izravno ili na temelju delegiranja, isto društvo za upravljanje ili neko drugo društvo s kojim je to društvo za upravljanje povezano zajedničkom upravom ili kontrolom, ili značajnim izravnim ili neizravnim međusobnim vlasničkim udjelom, takvo društvo za upravljanje ili drugo društvo ne smiju zaračunavati ulaznu ili izlaznu naknadu kod ulaganja AIF-a u udjele ili dionice tih drugih investicijskih fondova.

(5) Ako se značajan dio imovine AIF-a ulaže u udjele ili dionice investicijskih fondova iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika, u prospektu AIF-a, uz maksimalnu naknadu za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine samog AIF-a, mora biti jasno naznačena i maksimalna naknada za upravljanje koju je moguće zaračunati iz imovine drugih investicijskih fondova u koje namjerava ulagati, a u revidiranim godišnjim izvještajima AIF-a mora jasno biti naznačen maksimalan postotak naknade za upravljanje koja je zaračunata iz imovine AIF-a i iz imovine drugog investicijskog fonda u koji je taj AIF uložio.

Ograničenja ulaganja radi sprječavanja značajnog utjecaja nad izdavateljima

Članak 12.d

(1) AIF s javnom ponudom može steći najviše:

a) 25% dionica s pravom glasa jednog izdavatelja,

b) 15% dionica bez prava glasa jednog izdavatelja,

c) 25% dužničkih vrijednosnih papira jednog izdavatelja,

d) 30% udjela pojedinog investicijskog fonda iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovog Pravilnika

e) 15% instrumenata tržišta novca jednog izdavatelja,

f) ograničenja iz točaka c), d) i e) ovoga stavka mogu se zanemariti u trenutku stjecanja ako u tom trenutku nije moguće izračunati ukupan broj ili vrijednost instrumenata u opticaju.

(2) Ograničenja iz stavka 1. ovoga članka ne primjenjuju se na prenosive vrijednosne papire i instrumente tržišta novca čiji je izdavatelj ili za koje jamči Republika Hrvatska, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, druga država članica, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave države članice, treća država ili javna međunarodna tijela kojima pripada jedna ili više država članica.«.

Članak 10.

(1) U članku 14. stavku 2. točki c) riječi: »podtočke b) ove točke« zamjenjuju se riječima: »točke b) ovog stavka«.

(2) U stavku 3. točki a) iza riječi: »ulaganja u« dodaje se riječ: »poslovne«.

Članak 11.

U članku 16. stavku 1. riječi: »Vrste AIF-ova s privatnom ponudom koje se mogu osnovati u Republici Hrvatskoj uključuju, ali nisu ograničene na:« zamjenjuju se riječima: »UAIF u Republici Hrvatskoj može osnovati AIF s privatnom ponudom bilo kakve vrste, u skladu s odredbama Zakona i odredbama uredbi Europske unije, uključujući, ali se ne ograničavajući na:«.

Članak 12.

U članku 17. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:

»Najniži iznos obveze uplate pojedinog ulagatelja u AIF s privatnom ponudom je 400.000,00 kuna ili ekvivalentna vrijednost u drugoj valuti, na način kako je propisano pravilima AIF-a.«

Članak 13.

(1) U članku 18. stavku 1. točki 4. iza riječi: »udjela« briše se ostatak teksta točke i dodaju se riječi: »ili dionica investicijskih fondova iz članka 10. stavka 2. točke 4. ovoga Pravilnika,«.

(2) U stavku 3. redni broj »21.« zamjenjuje se rednim brojem »20.«.

Članak 14.

U članku 24. stavku 3. iza riječi: »od strane AIF-a« riječ: »isključivo« briše se.

Članak 15.

(1) U članku 25. stavku 1. redni broj »4.« zamjenjuje se rednim brojem »7.«.

(2) U stavku 2. redni broj »4.« zamjenjuje se rednim brojem »7.«.

(3) U stavku 7. točki c) ispred riječi: »udjele« dodaje se riječ: »poslovne«.

Članak 16.

Iza članka 28. dodaje se nova glava IV., članci 29. – 29.f i naslovi iznad njih koji glase:

»IV. KROVNI AIF

Osnivanje krovnog AIF-a

Članak 29.

(1) UAIF u Republici Hrvatskoj može osnovati krovni AIF, koji se sastoji od dva ili više podfondova.

(2) UAIF je dužan ishoditi odobrenje Agencije za osnivanje i rad krovnog AIF-a te za osnivanje i rad svih podfondova krovnog AIF-a.

(3) Nakon osnivanja krovnog AIF-a, UAIF može, uz odobrenje Agencije, naknadno osnovati nove podfondove koje će uključiti u navedeni krovni AIF, pri čemu je dužan pridržavati se odredbe članka 29.b stavka 4. ovog Pravilnika.

(4) UAIF koji upravlja s najmanje dva AIF-a može osnovati krovni AIF iz postojećih AIF-ova preoblikovanjem navedenih fondova u podfondove i uključivanjem istih u krovni AIF.

(5) Na zahtjev za osnivanje te izdavanje odobrenja za rad krovnog AIF-a i podfondova na odgovarajući način se primjenjuju odredbe članka 251. Zakona.

Naziv krovnog AIF-a i podfondova

Članak 29.a

(1) Naziv krovnog AIF-a mora sadržavati naznaku da se radi o krovnom AIF-u.

(2) Naziv podfonda mora sadržavati naziv krovnog AIF-a bez naznake »krovni AIF« te naziv prema kojem se podfond jasno razlikuje od ostalih podfondova toga krovnog AIF-a.

Dokumenti krovnog AIF-a

Članak 29.b

(1) UAIF je dužan usvojiti pravila krovnog AIF-a te izraditi prospekt krovnog AIF-a kada je to primjenjivo. Za podfondove krovnog AIF-a ne usvajaju se zasebna pravila niti se izrađuju zasebni prospekti kada je to primjenjivo, nego su posebnosti svakoga pojedinog podfonda određene pravilima krovnog AIF-a, odnosno prospektom krovnog AIF-a kada je to primjenjivo.

(2) U pravilima, odnosno prospektu kada je to primjenjivo, mora biti jasno naznačeno koje odredbe vrijede za sve podfondove krovnog AIF-a, a koje se odnose samo na pojedini podfond.

(3) Pravila krovnog AIF-a moraju, uz podatke propisane člankom 212. Zakona, sadržavati jasnu naznaku da je riječ o krovnom AIF-u.

(4) Kad UAIF nakon osnivanja krovnog AIF-a osniva dodatne podfondove, treba na odgovarajući način izmijeniti i dopuniti pravila krovnog AIF-a, odnosno izmijeniti i dopuniti prospekt kada je to primjenjivo.

Imovina podfonda

Članak 29.c

(1) Imovina jednog podfonda potpuno je odvojena od imovine drugog podfonda.

(2) Obveze, odnosno potraživanja proizašla iz transakcija za račun jednog podfonda, smiju se namirivati isključivo iz imovine, odnosno u korist imovine istog podfonda.

Ulaganja podfondova

Članak 29.d

(1) Na svaki podfond krovnog AIF-a na odgovarajući se način primjenjuju odredbe ovog Pravilnika o dozvoljenim ulaganjima i ograničenjima ulaganja pojedinog fonda.

(2) UAIF može uspostavljene procese upravljanja rizicima pojedinih podfondova objediniti u zajednički proces upravljanja rizicima krovnog AIF-a, pri čemu se za pojedini podfond navode samo posebnosti upravljanja rizicima koje vrijede za navedeni podfond.

Poslovi depozitara i odvajanje imovine

Članak 29.e

(1) UAIF je dužan za račun krovnog AIF-a s depozitarom sklopiti ugovor o obavljanju poslova depozitara za krovni AIF i sve njegove podfondove.

(2) Depozitar je dužan temeljem ugovora o obavljanju poslova depozitara za krovni AIF obavljati navedene poslove za račun svakog pojedinog podfonda.

(3) UAIF i depozitar dužni su osigurati odvajanje imovine svakog pojedinog podfonda na način propisan člancima 232. i 233. Zakona.

(4) Imovina pojedinog podfonda drži se i vodi odvojeno od imovine drugih podfondova krovnog AIF-a, od imovine UAIF-a i od imovine depozitara.

Prestanak i likvidacija

Članak 29.f

(1) Krovni AIF prestaje postojati bez likvidacije kad:

a) u krovni AIF više nisu uključena najmanje dva podfonda i/ili

b) svi podfondovi krovnog AIF-a budu uključeni u drugi krovni AIF.

(2) Na postupak likvidacije krovnog AIF-a i/ili podfondova te pravne posljedice likvidacije krovnog AIF-a ili podfondova odgovarajuće se primjenjuju odredbe dijela petnaestog Zakona.

(3) Likvidacija krovnog AIF-a ili podfonda se, pored razloga navedenih u članku 261. Zakona, provodi također i u slučajevima kada:

a) UAIF donese odluku o likvidaciji,

b) nastupi slučaj koji je pravilima, odnosno prospektom kada je to primjenjivo, predviđen kao razlog za likvidaciju podfonda ili krovnog AIF-a,

c) nije moguće provesti prisilni prijenos poslova upravljanja krovnim AIF-om, uz odgovarajuću primjenu članka 85. Zakona.«.

Članak 17.

Dosadašnja glava IV. postaje glava V., a dosadašnji članci 29., 30. i 31. postaju članci 30., 31. i 32.

Članak 18.

U članku 30. stavku 2. redni broj »21.« zamjenjuje se rednim brojem »20.«.

Prijelazne i završne odredbe

Članak 19.

UAIF je dužan u roku od tri (3) mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika uskladiti ulaganja imovine AIF-a s javnom ponudom kojim upravlja s odredbama ovog Pravilnika.

Članak 20.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/13-04-41

Urbroj: 326-01-440-15-2

Zagreb, 6. ožujka 2015.

Predsjednik Upravnog vijeća

Petar-Pierre Matek, v. r.

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_03_28_601.html

Copyright © Ante Borić