HRVATSKA AGENCIJA ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA
Na temelju članka 65. stavka 3. Zakona o otvorenim investicijskim fondovima s javnom ponudom (»Narodne novine« broj 16/2013, dalje: Zakon), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje: Agencija) na sjednici Upravnog vijeća održanoj 18. srpnja 2014. godine donijela je
Članak 1.
U Pravilniku o delegiranju poslova društva za upravljanje UCITS fondom (»Narodne novine« broj 100/13) u članku 1. iza riječi »od strane društva za upravljanje UCITS fondom« dodaju se riječi »(dalje: Društvo)« te se u cijelom tekstu pravilnika riječi društvo za upravljanje zamjenjuju riječju »Društvo« u odgovarajućem padežu.
Članak 2.
(1) U članku 2. stavku 1. mijenja se točka 2. i iza nje dodaje nova točka 3. tako da glase:
»2. opis poslova koji se delegiraju,
3. podatak o tome u odnosu na koje UCITS fondove se poslovi delegiraju,«
(2) U članku 2. stavku 1. točke 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10. i 11. postaju točke 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11. i 12.
Članak 3.
Iza članka 2. dodaju se novi članci 3., 4. i 5. koji glase:
»Interni akti u vezi s delegiranjem poslova
Članak 3.
(1) Društvo je dužno internim aktima propisati postupke u vezi s delegiranjem poslova.
(2) Interne akte iz stavka 1. ovoga članka čini jedan ili više dokumenata koji minimalno moraju sadržavati kriterije i postupke vezane za:
1. proces donošenja odluke o delegiranju poslova,
2. određivanje poslovnih procesa ključnih za poslovanje Društva u smislu da bi bez istih bilo onemogućeno obavljanje njegovih djelatnosti, odnosno njegovo poslovanje,
3. analizu rizika i procjenu utjecaja delegiranja poslova,
4. analizu treće osobe,
5. način odabira treće osobe,
6. proces sklapanja ugovora s trećim osobama (pregovaranje, definiranje sadržaja ugovora, odobravanje i sklapanje ugovora),
7. upravljanje ugovornim odnosima s trećim osobama,
8. nadziranje obavljanja poslova koje su predmet ugovora,
9. praćenje i izvještavanje uprave društva za upravljanje o izloženosti rizicima povezanim s delegiranjem poslova.«
»Upravljanje rizicima povezanim s delegiranjem poslova
Članak 4.
(1) Društvo je dužno uspostaviti odgovarajući sustav upravljanja rizicima povezanih s delegiranjem poslova.
(2) Opća pravila za primjenu i uspostavu sustava upravljanja rizicima u smislu Zakona i propisa donesenih na temelju Zakona moraju se primijeniti i na upravljanje rizicima koji su povezani s delegiranjem poslova.
(3) Poslovi koji su predmet delegiranja moraju na odgovarajući način biti obuhvaćeni mehanizmima unutarnjih kontrola Društva.
(4) Društvo je dužno za svaki pojedini delegirani posao definirati uloge i odgovornosti organizacijskih jedinica ili osoba zaduženih za nadzor i upravljanje delegiranim poslom kao i izlaznu strategiju Društva u slučaju prijevremenog prestanka ugovornog odnosa i/ili nemogućnosti ispunjenja ugovornih obveza.«
»Analiza rizika i procjena utjecaja izdvajanja poslovnih procesa na Društvo
Članak 5.
(1) Društvo je dužno prije donošenja odluke o delegiranju poslova analizirati rizike i procijeniti utjecaj delegiranja, među ostalim i na:
1. ispunjenje uvjeta iz članka 65. stavka 1. točke a) i f) Zakona,
2. financijske rezultate i kontinuitet poslovanja Društva,
3. troškove i solventnost Društva,
4. rizike poslovanja i upravljanje rizicima Društva,
5. kvalitetu obavljanja poslova Društva,
6. stupanj poteškoća i vremena potrebnog za odabir alternativne treće osobe ili vraćanje obavljanja tih poslova u Društvo, ako je potrebno.
(2) Društvo je dužno osim analize iz stavka 1. ovoga članka izraditi analizu pružatelja usluga koja najmanje obuhvaća analizu uvjeta iz članka 65. stavka 1. točke b), c), d) i g) Zakona.
(3) Kada Društvo sklapa ugovor o delegiranju poslova s trećom osobom koja nije subjekt nadzora ovlaštenog nadzornog tijela države članice ili je riječ o trećoj osobi iz države s čijim nadzornim tijelom Agencija nema sklopljen ugovor o međusobnoj suradnji, tada je Društvo dužno, prije donošenja odluke o delegiranju poslova, utvrditi omogućuju li propisi države, odnosno država, u kojima treća osoba posluje Agenciji da, u svrhu postizanja ciljeva nadzora, obavi nadzor dijela poslovanja treće osobe koji ima veze ili se može dovesti u vezu s delegiranim poslovima, kao i nadzor obavljanja aktivnosti koje će biti predmet ugovora zaključenog s Društvom.«
Članak 4.
Dosadašnji članci 3., 4., 5., 6., 7., 8. i 9. postaju članci 6., 7., 8., 9., 10., 11. i 12.
Članak 5.
Dosadašnji članak 3. mijenja se i glasi:
»Suglasnost Agencije
Članak 6.
(1) Za delegiranje poslova na treće osobe u skladu sa Zakonom i ovim Pravilnikom, Društvo mora prethodno dobiti suglasnost Agencije.
(2) Društvo će u svrhu dobivanja suglasnosti za delegiranje poslova na treću osobu Agenciji podnijeti zahtjev uz koji prilaže sljedeću dokumentaciju:
1. nacrt ugovora o delegiranju poslova iz članka 2. stavka 1. ovoga Pravilnika, koji sadrži odredbu o sklapanju ugovora pod odgodnim uvjetom pribavljanja odobrenja, odnosno suglasnosti Agencije te nakon sklapanja i ugovor potpisan od strane ovlaštenih osoba ugovornih strana i ovjeren pečatom kada je to primjenjivo,
2. obrazloženje razloga zbog kojih se poslovi delegiraju i opravdanosti takvog delegiranja,
3. opis identificiranih rizika povezanih s delegiranjem poslova iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika i njihovog utjecaja na Društvo, s procjenom njihove veličine,
4. analizu pružatelja usluga iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika,
5. opis načina povezanosti treće osobe s Društvom, ako je treća osoba povezana osoba s Društvom,
6. izjavu Društva i treće osobe da će poduzeti sve potrebne mjere za sprječavanje, praćenje i upravljanje sukobom interesa u odnosu na delegirane poslove,
7. drugu dokumentaciju na zahtjev Agencije.
(3) Ako treća osoba ima sjedište i/ili posluje izvan Republike Hrvatske, a nije subjekt nadzora ovlaštenog nadzornog tijela države članice ili je riječ o trećoj osobi iz države s čijim nadzornim tijelom Agencija nema sklopljen ugovor o međusobnoj suradnji, tada je Društvo dužno, osim dokumenata iz stavka 2. ovoga članka, dostaviti i dokaz kojim se potvrđuje da propisi države, odnosno država, u kojima treća osoba posluje omogućuju Agenciji:
1. da u svrhu postizanja ciljeva nadzora obavi neposredni nadzor dijela poslovanja treće osobe koji ima veze ili se može dovesti u vezu s delegiranim poslovima, kao i izravni nadzor obavljanja aktivnosti koje su predmet ugovora,
2. pravodoban i neograničen pristup dokumentaciji i podacima koji su povezani s delegiranim poslovima, a u posjedu su treće osobe.
(4) U slučaju da se nakon dobivanja suglasnosti Agencije izmjene uvjeti iz ugovora iz članka 2. stavka 1. ovoga Pravilnika u dijelu koji se odnosi na opis poslova koji se delegiraju, ili se želi umanjiti zahtjeve Društva vezano za razinu i kvalitetu obavljanja delegiranih poslova, ili se pak mijenjaju uvjeti za raskid ili otkaz ugovora, Društvo će bez odgode Agenciji podnijeti novi zahtjev za izdavanje suglasnosti za delegiranje poslova u skladu s odredbama stavka 1. ovoga članka. U navedenim slučajevima Agencija će procijeniti je li potrebno uz zahtjev prilagati svu, ili samo određenu dokumentaciju iz stavka 2. ovoga članka.
(5) U slučaju da se nakon dobivanja suglasnosti Agencije izmjene uvjeti iz ugovora iz članka 2. stavka 1. ovoga Pravilnika u dijelu koji se odnosi na podatak o tome u odnosu na koje UCITS fondove se poslovi delegiraju, Društvo je dužno obavijestiti Agenciju o nastalim izmjenama.«
Članak 6.
U dosadašnjem članku 6. stavku 2. točka a), slovo a) zamjenjuje se brojkom 5.
Članak 7.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/13-04/40
Urbroj: 326-440-14-2
Zagreb, 18. srpnja 2014.
Zamjenica predsjednika Upravnog vijeća
Silvana Božić, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_07_88_1784.html