Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 26/15 od 09.03.2015.:

 

HRVATSKA AGENCIJA ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA

Na temelju članka 54. stavka 14., članka 61. i članka 234. stavka 2. Zakona o otvorenim investicijskim fondovima s javnom ponudom (»Narodne novine« br. 16/2013 i 143/2014, dalje: Zakon), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje: Agencija) na sjednici Upravnog vijeća održanoj 27. veljače 2015. godine donijela je

 

PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O ORGANIZACIJSKIM ZAHTJEVIMA ZA DRUŠTVA ZA UPRAVLJANJE UCITS FONDOVIMA

Članak 1.

(1) U članku 6. stavku 2. Pravilnika o organizacijskim zahtjevima za društva za upravljanje UCITS fondovima (»Narodne novine« br. 85/2013, 31/2014) riječ »osobe« zamjenjuje se riječima »viši rukovoditelji«.

(2) Stavak 4. mijenja se i glasi:

»(4) Društvo za upravljanje dužno je osigurati da osobe iz stavka 1. ovoga članka redovito, a najmanje jednom godišnje, primaju pisana izvješća iz područja upravljanja rizicima, interne revizije i usklađenosti s relevantnim propisima sukladno stavcima 5., 6. i 7. ovog članka, koja, između ostalog, sadržavaju podatke o eventualno poduzetim mjerama za otklanjanje nedostataka, odnosno nepravilnosti u poslovanju.«

(3) Iza stavka 4. dodaju se novi stavci 5., 6. i 7., koji glase:

»(5) Izvješća iz stavka 4. ovog članka obuhvaćaju operativna izvješća i izvješća o radu kontrolne funkcije.

(6) Operativna izvješća kontrolnih funkcija, ovisno o poslovima kontrolne funkcije, sadržavaju:

1. predmet i obuhvat obavljenih poslova, kontrola i revizija,

2. ocjenu adekvatnosti i djelotvornosti sustava unutarnjih kontrola u pojedinom području poslovanja,

3. ocjenu adekvatnosti i učinkovitosti upravljanja rizicima, uključujući informacije o izloženostima rizicima,

4. utvrđene nezakonitosti i nepoštivanje politika i postupaka društva za upravljanje ako su utvrđeni tijekom obavljanja poslova kontrolne funkcije,

5. nedostatke i slabosti u poslovanju odnosno upravljanju rizicima ako su isti utvrđeni tijekom obavljanja poslova kontrolnih funkcija,

6. prijedloge, preporuke i rokove za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti te nedostataka i slabosti,

7. osobe zadužene za provedbu prijedloga, preporuka i mjera,

8. informacije o statusu izvršenja prijedloga, preporuka i mjera za otklanjanje nezakonitosti i nepravilnosti te nedostataka i slabosti,

9. ocjenu usklađenosti društva za upravljanje s propisima, internim aktima, standardima i kodeksima.

(7) Izvješće o radu kontrolne funkcije sadržava najmanje:

1. izvješće o ostvarivanju godišnjeg plana rada,

2. popis obavljenih planiranih i izvanrednih poslova,

3. popis planiranih, a neizvršenih poslova i razloge neizvršenja plana,

4. sažetak najvažnijih činjenica utvrđenih u obavljenim kontrolama, revizijama i/ili ostalim poslovima,

5. opću ocjenu adekvatnosti i učinkovitosti sustava unutarnjih kontrola u područjima koja su bila predmet kontrole odnosno revizije,

6. opću ocjenu adekvatnosti i učinkovitosti sustava upravljanja pojedinim rizicima u društvu za upravljanje,

7. izvješće o izvršenju prijedloga, preporuka i mjera za otklanjanje nezakonitosti i nepravilnosti te nedostataka i slabosti utvrđenih tijekom kontrola odnosno revizija i razloge njihova neizvršenja.«

(4) Stavak 5. postaje stavkom 8.

Članak 2.

(1) U članku 7. stavak 2. mijenja se i glasi:

»(2) Društvo za upravljanje dužno je ustrojiti trajnu, učinkovitu i neovisnu funkciju praćenja usklađenosti s relevantnim propisima, zaduženu za obavljanje sljedećih poslova:

1. praćenje i redovnu procjenu primjerenosti i učinkovitosti mjera, politika i procedura iz stavka 1. ovoga članka, utvrđivanje i redovitu procjenu rizika usklađenosti kojima je društvo za upravljanje izloženo ili bi moglo biti izloženo, na način da uspostavi program praćenja koji uzima u obzir sva područja poslovanja društva za upravljanje. Program praćenja usklađenosti trebao bi odrediti prioritete temeljene na procjeni rizika usklađenosti, osiguravajući pritom sveobuhvatno praćenje rizika usklađenosti. Ovo obuhvaća, između ostalog, procjenu učinaka koje će na poslovanje društva za upravljanje imati izmjene relevantnih propisa i provjeru usklađenosti novih proizvoda ili procesa s propisima i/ili izmjenama propisa,

2. praćenje i redovnu procjenu aktivnosti društva za upravljanje koje se odnose na uočene propuste u poštivanju i pridržavanju obveza u skladu s relevantnim propisima,

3. savjetovanje uprave i drugih relevantnih osoba odgovornih za obavljanje djelatnosti društva za upravljanje o načinu primjene relevantnih propisa, što obuhvaća pružanje potpore za osposobljavanje radnika, pružanje svakodnevne pomoći radnicima i sudjelovanje u uspostavi novih politika i postupaka u društvu za upravljanje,

4. redovito izvještavanje višeg rukovodstva i, ako postoji, nadzorne funkcije, o usklađenosti u skladu s odredbama članka 6. stavka 4. ovog Pravilnika, s opisom provedbe i djelotvornosti mjera kontrole, sažetkom utvrđenih rizika i mjerama oporavka koje su poduzete ili ih je potrebno poduzeti.«

(2) Stavak 3. točka 1. mijenja se i glasi:

»(3) Društvo za upravljanje dužno je osigurati da funkcija praćenja usklađenosti s relevantnim propisima ispunjava obveze iz stavka 2. ovoga članka primjereno i neovisno, na način da:

1. osigura da relevantne osobe unutar funkcije praćenja usklađenosti s relevantnim propisima imaju potrebne ovlasti, sredstva, stručno znanje i pristup svim bitnim podacima za obavljanje poslova praćenja usklađenosti s relevantnim propisima, uključujući sve važne baze podataka, izvješća podnesena višem rukovodstvu i nadzornoj funkciji te mogućnost sudjelovanja na sastancima višeg rukovodstva i nadzorne funkcije, kada je to primjenjivo,«

Članak 3.

U članku 20. stavku 3. točka 3. mijenja se i glasi:

»3. da osoba koja obavlja delegirane poslove društva za upravljanje ili osoba ovlaštena za nuđenje udjela UCITS fondova, vodi evidenciju osobnih transakcija relevantnih osoba koje u sklopu obavljanja svojih aktivnosti mogu doći do saznanja o povlaštenim informacijama te da je na zahtjev, bez odgode, podatke o osobnim transakcijama dužna dostaviti društvu za upravljanje,«

Članak 4.

(1) U članku 24. iza stavka 3. dodaju se novi stavci 4. i 5. koji glase:

»(4) Prilikom ulaganja imovine UCITS fonda društvo za upravljanje dužno je voditi računa o likvidnosti financijskih instrumenata i njihovom graničnom utjecaju na ukupnu likvidnost portfelja UCITS fonda, a sve u smislu mogućnosti ispunjavanja Zakonom propisanih uvjeta i rokova isplate pri otkupu udjela.

(5) Društvo za upravljanje dužno je kontinuirano voditi računa o likvidnosti portfelja UCITS fonda na način da periodično procjenjuje nalazi li se u portfelju UCITS fonda dovoljno likvidne imovine kako bi moglo udovoljiti Zakonom propisanim uvjetima i rokovima isplate pri otkupu udjela UCITS fonda, upravljajući rizikom likvidnosti na način propisan člankom 24. stavkom 3. ovog pravilnika.«

(2) Stavci 4. i 5. postaju stavcima 6. i 7.

Članak 5.

U članku 36. stavak 2. mijenja se i glasi:

»(2) Društvo za upravljanje dužno je propisati i primjenjivati politike kako bi se uskladilo s obvezama iz stavka 1. ovoga članka, a kojima će odrediti, ovisno o vrsti pojedinog financijskog instrumenta, druge osobe kojima je dozvoljeno zadavati naloge za trgovanje na izvršenje.«

Članak 6.

Ovaj pravilnik stupa na snagu u roku od osam dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/13-04/10

Urbroj: 326-01-440-15-3

Zagreb, 27. veljače 2015.

Predsjednik Upravnog vijeća

Petar-Pierre Matek, v. r.

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_03_26_565.html

Copyright © Ante Borić