Baza je ažurirana 24.04.2025.
zaključno sa NN 69/25
EU 2024/2679
1 Poslovni broj: 7 Us I-354/2023-6
REPUBLIKA HRVATSKA UPRAVNI SUD U RIJECI Rijeka, Erazma Barčića 5 |
Poslovni broj: 7 Us I-354/2023-6
U I M E R E P U B L I K E H R V AT S K E
P R E S U D A
I
R J E Š E N J E
Upravni sud u Rijeci, po sucu Antunu Žagaru, uz sudjelovanje zapisničara Vanje Vidakovića, u upravnom sporu tužitelja 1. C. C. iz R. I., T., V. x S. i 2. S. C. iz R. I., T., V. D. L., koje zastupa opunomoćenik Ž. H., odvjetnik u O. d. H. & M.j.t.d. u R., C., protiv tuženika Državnog inspektorata, Područnog ureda Rijeka, Službe građevinske inspekcije, Ispostave u Pazinu, Pazin, Prolaz Frana Matejčića 8, kojega zastupa službena osoba M. K., radi izvršenja rješenja o uklanjanju, 29. svibnja 2023.,
p r e s u d i o j e
I. Odbija se tužbeni zahtjev radi poništenja rješenja Državnog inspektorata, Područnog ureda Rijeka, Službe građevinske inspekcije, Ispostave u Pazinu KLASA: UP/I-362-02/23-02/31, URBROJ: 443-02-02-17-23-3 od 20. veljače 2023.
II. Odbija se zahtjev tužitelja za naknadu troškova ovoga spora.
i
r i j e š i o j e
Odbija se prijedlog tužitelja za određivanjem odgodnog učinka tužbe.
Obrazloženje
4.1. Stranke su na ročištu u bitnom izjavile da ostaju kod dotadašnjih navoda iznesenih u tijeku spora.
9.1. Slijedom prethodno citirane odredbe, u postupku izvršenja pa tako i u upravnom sporu koji se nastavlja na taj postupak i u kojem se ocjenjuje zakonitost rješenja o izvršenju donesenog u postupku izvršenja, ne može se osporavati zakonitost i pravilnost rješenja koje se izvršava, već se mogu štiti samo ona prava koja stranka ima u postupku izvršenja. Dakle, u ovom sporu se mogu osporavati samo vrijeme, mjesto i način izvršenja sukladno izričitoj zakonskoj odredbi iz čl. 139. ZUP-a.
9.2. Stoga navodi tužitelja koji se odnose na zakonitosti rješenja koje se izvršava (rješenje tuženika od 19. siječnja 2023.), odnosno kojima tužitelji osporavaju primjenu članka 115. stavka 1. Zakona o državnom inspektoratu, kao i ostavljeni rok u kojem su bili dužni ukloniti opisane građevine, nisu odlučni za rješenje ovog spora iz razloga što su te prigovore tužitelji jedino mogli isticati u postupku u kojem je doneseno rješenje koje se izvršava, ali ne i u ovom sporu (tako i Visoki upravni sud Republike Hrvatske u svojoj odluci poslovni broj Usž-1527/17-2 od 28. lipnja 2017.).
9.3. Uzevši u obzir prethodno navedeno Sud je odbio dokazne prijedloge tužitelja za
provođenjem očevida na licu mjesta uz sudjelovanje vještaka mjernične struke, građevinsko vještačenje, saslušanjem tužitelja te saslušanjem svjedoka, kao suvišne i neprikladne, budući da su usmjereni na dokazivanje zakonitosti rješenja o uklanjanju, a ne činjenica odlučnih u ovome sporu.
10.1. U tom smislu valja imati u vidu i članak 14.b stavak 2. Naputka o načinu rada građevinske inspekcije ("Narodne novine" broj 46/20 i 80/20, dalje Naputak o načinu rada građevinske inspekcije) kojim je propisano da su iznosi novčanih kazni izračunati na temelju članka 142. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku.
10.2. Stoga, suprotno tužbenim navodima, iznos izrečene novčane kazne je određen u skladu s člankom 142. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku u svezi s člankom 14.b. stavkom 2. Naputka o načinu rada građevinske inspekcije, jer je tužiteljima izrečena novčana kazna u iznosu od 6.636,14 € / 50.000,00 kn, koji je manji od dvije prosječne godišnje bruto plaće ostvarene u Republici Hrvatskoj u prethodnoj godini.
10.3. Imajući u vidu kako tužitelji nisu postupili sukladno izvršnom naslovu, odnosno rješenju o uklanjanju od 19. siječnja 2023., koju činjenicu tužitelji ne osporavaju, to je tuženik pravilnom primjenom članka 114. stavka 3. Zakona o državnom inspektoratu, kojom je propisano da se prije pristupanja izvršenju rješenja iz stavka 1. ovoga članka putem treće osobe izvršenika na izvršenje prisiljava izricanjem tri novčane kazne, tužiteljima izrečena prva novčana kazna u visini od 6.636,14 € / 50.000,00 kn u skladu s člankom 14.c Naputka o načinu rada građevinske inspekcije kojim su propisani iznosi novčanih kazni.
13.1. Člankom 26. stavkom 2. Zakona o upravnim sporovima propisano je da sud može odrediti da tužba ima odgodni učinak ako bi izvršenjem pojedinačne odluke tužitelju nastala šteta koja bi se mogla teško popraviti, ako zakonom nije propisano da žalba ne odgađa izvršenje pojedinačne odluke, a odgoda nije protivna javnom interesu.
13.2. Međutim, budući da je Sud u konkretnom slučaju osporenu odluku ocijenio zakonitom, prema shvaćanju Suda, ne postoje pretpostavke da bi se odredio odgodni učinak.
13.3. Osim toga, Sud smatra da tužitelji nisu dokazali da bi im izvršenjem pojedinačne odluke nastala šteta koja bi se teško mogla popraviti, jer nisu dokazali, a niti učinili vjerojatnim, pa čak niti obrazložili da bi im uklanjanjem predmetnih građevina, bio ugrožen egzistencijalni ili neki drugi interes, već će naprotiv, u slučaju da se rješenje građevinskog inspektora izvrši, a tužitelji nakon toga u žalbenom postupku uspiju u ovom upravnom sporu, tužitelji moći tražiti naknadu štete, što znači da šteta nije nepopravljiva niti teško popravljiva. Stoga je odbijen prijedlog tužitelja za određivanjem odgodnog učinka tužbe.
U Rijeci 29. svibnja 2023.
S u d a c
Antun Žagar
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ove presude dopuštena je žalba Visokome upravnom sudu Republike Hrvatske. Žalba se podnosi putem ovog Suda u tri primjerka, u roku od 15 dana od dana dostave presude. Žalba odgađa izvršenje pobijane presude (čl. 66. st. 5. ZUS-a).
Dostaviti:
- opunomoćeniku tužitelja Ž. H., odvjetniku u O. d. H. & M. j.t.d., C., R.
- tuženiku Državnom inspektoratu, Područnom uredu Rijeka, Službi građevinske inspekcije, Ispostavi u Pazinu, Prolaz Frana Matejčića 8, Pazin
[1] Fiksni tečaj konverzije 7,53450
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.