Baza je ažurirana 15.04.2025.
zaključno sa NN 66/25
EU 2024/2679
MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Na temelju članka 9. stavka 5. i članka 31. stavka 6. Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu (»Narodne novine«, br. 75/13, 36/15 i 46/17), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
pročišćeni tekst NN 109/18, 58/25
I. OPĆE ODREDBE
Predmet Pravilnika
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uspostavlja se Sustav za središnju obradu tahografskih podataka (dalje u tekstu: SOTAH), uređuju se pravila i postupci prijenosa, pohrane, obrade i čuvanja tahografskih podataka, vođenje evidencije o aktivnostima vozača te uređuje sadržaj i izgled obrasca provjere na cesti.
Članak 2. (NN 58/25)
Ovim Pravilnikom u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se Delegirana Direktiva Komisije (EU) 2024/846 оd 14. ožujka 2024. o izmjeni Direktive 2006/22/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o minimalnim uvjetima za provedbu uredaba (EZ) br. 561/2006 i (EU) br. 165/2014 te Direktive 2002/15/EZ u pogledu socijalnog zakonodavstva koje se odnosi na aktivnosti cestovnog prijevoza (SL L 2024/846, 31. 5. 2024.).
Pojmovi
Članak 2.a (NN 58/25)
Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u propisima kojima se regulira radno vrijeme, obvezni odmori mobilnih radnika i uređaji za bilježenje u cestovnom prijevozu.
II. SOTAH
Evidencija o radnim vremenima mobilnih radnika
Članak 3.
(1) Kako bi se poboljšali radni uvjeti rada i sigurnost cestovnog prometa te povećala učinkovitost i djelotvornost nadzora nad provedbom Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu (»Narodne novine«, br. 75/13, 36/15 i 46/17), uspostavlja se SOTAH koji će omogućiti vođenje središnje evidencija o radnim vremenima mobilnih radnika.
(2) Evidencija o radnim vremenima mobilnih radnika iz stavka 1. ovog članka odnosi se na podatke koji se bilježe korištenjem tahografa i tahografskih kartica što uključuje, ali se ne ograničava na sljedeće:
– podatke o identitetu vozača i njegovoj tahografskoj kartici
– podatke o aktivnostima vozača
– podatke o prijeđenom putu, brzini vozila i vremenima
– podatke o identifikaciji vozila i tahograf uređaja
– podatke o kontroli, kalibraciji i popravku tahografa, uključujući identifikaciju radionice za tahografe
– podatke o kvarovima, greškama, pokušajima manipulacije i ostalim događajima vezanim uz tahograf i tahografske kartice.
(3) Pored podataka iz stavka 2. ovog članka u korištenjem SOTAH-a bilježe se informacije koji uključuju, ali se ne ograničavaju na:
– podatke koje bilježi vozač vozila opremljena analognim tahografom na tahografskom listiću, a kako je definirano u članku 33. stavak 5. Uredbe (EU) br. 165/2014
– podatke o preuzimanju tahografskih podataka i njihovom prijenosu u SOTAH
– podatke o aktivnostima vozača za razdoblje dok vozač ne upravlja vozilom i
– podatke o analizama, provjerama i drugim aktivnostima vezanim uz korištenje SOTAH-a.
(4) Prijevoznici su dužni u SOTAH prenijeti sve tahografske podatke koji se odnose na aktivnosti koje izvrši prijevoznik ili koje su izvršene za tog prijevoznika te evidentirati aktivnosti vozača za razdoblje dok vozač ne upravlja vozilom.
(5) Podaci iz stavka 4. ovoga članka uključuju podatke koje je radionica za tahografe presnimila prilikom popravka, demontaže ili zamjene tahograf uređaja na način koji je opisan u članku 18. stavak 9. Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu (»Narodne novine«, br. 75/13, 36/15 i 46/17).
(6) Vozači i prijevoznici koji ih zapošljavaju, radionice za tahografe, inspektori cestovnog prometa, policijski službenici i drugi državni službenici ministarstva nadležnog za promet po posebnom ovlaštenju ministra nadležnog za promet moći će pristupiti samo onim podacima u SOTAH-u koji se odnose na njihove aktivnosti.
(7) SOTAH će omogućiti:
– prikupljanje, obradu, pohranu i čuvanje tahografskih podatka,
– pregled podataka o aktivnostima vozača,
– evidentiranje aktivnosti vozača i izdavanje potvrde o aktivnostima vozača kako bi se osigurala provedba Odluke komisije 2009/959/EU
– analizu i provjeru podataka o aktivnostima vozača za potrebe planiranja provjera i nadzora.
Uspostava SOTAH-a
Članak 4.
(1) Nositelj javne ovlasti za izdavanje memorijskih kartica digitalnog tahografa zadužen je za uspostavu i upravljanje informacijskom infrastrukturom SOTAH-a, za integraciju SOTAH-a sa sustavom digitalnog tahografa kao i za pružanje usluga vozačima, prijevoznicima, radionicama za tahografe i službenicima za nadzor.
(2) SOTAH je dio državne informacijske infrastrukture i upravljanje SOTAH-om provodi se sukladno propisima kojima je regulirana državna informacijska infrastruktura.
(3) Nositelj javne ovlasti iz stavka 1. ovog članka dužan je osigurati:
– povezivanje i preuzimanje podataka iz matičnih registara putem državne informacijske infrastrukture te osiguranje točnosti i ažurnost svih podataka u SOTAH-u
– bilježenje svih bitnih informacija vezanih uz prikupljanje, obradu i pohranu tahografskih podataka i evidentiranje aktivnosti vozača kao i svih ostalih događaja vezanih uz operativni rad i korištenje SOTAH-a
– čuvanje tahografskih podataka i evidencija o radnim vremenima mobilnih radnika kao i svih informacija koje bilježi sustav, a koje su navedene u prethodnoj točki
– poduzimanje odgovarajućih tehničkih i organizacijskih mjera kako bi se osigurala zaštita podataka i sigurnost informacijskog sustava
– stalnu raspoloživost usluga 24 sata na dan, 7 dana u tjednu te oporavak sustava u najkraćem mogućem roku u slučaju kvarova ili drugih čimbenika koji nisu pod kontrolom pružatelja usluga
– pomoć i podršku korisnicima putem telefona ili elektroničke pošte.
Pristup SOTAH-u
Članak 5.
(1) Pravo pristupa SOTAH-u mogu ostvariti vozači, prijevoznici, radionice za tahografe, inspektori cestovnog prometa, policijski službenici i drugi državni službenici ministarstva nadležnog za promet po posebnom ovlaštenju ministra nadležnog za promet, u skladu sa njihovim zadaćama i ovlastima iz ovog Pravilnika.
(2) Ovlaštenici iz stavka 1. ovoga članka ostvarivat će pristup SOTAH-u korištenjem sustava za prava pristupa.
(3) Druga tijela, nositelji javnih ovlasti i agencije mogu pristupiti SOTAH-u unutar područja njihovih ovlasti, a samo ako je to nužno radi ispunjavanja njihovih zakonski propisanih obveza.
Zaštita osobnih podataka
Članak 6.
(1) Svi osobni podaci koji su koji su sadržani u SOTAH-u obrađuju se isključivo u svrhu koja je propisana ovim pravilnikom, a sukladno propisima kojima je regulirana zaštita osobnih podataka.
(2) Podaci iz sustava SOTAH mogu se obrađivati i u statističke svrhe za potrebe strategije, planiranja projekata ili izvještavanja vodeći pritom računa da takva obrada ne omogućava identifikaciju ispitanika.
III. EVIDENTIRANJE PODATKA U SOTAH-u
Prijenos tahografskih podataka u SOTAH
Članak 7.
(1) Prijevoznici i radionice za tahografe dužni su samostalno ili u suradnji s pravnim ili fizičkim osobama-obrtnicima koji obrađuju tahografske podatke u ime i za račun prijevoznika osigurati sigurno preuzimanje podataka iz tahografa i tahografskih kartica te njihov prijenos u SOTAH.
(2) Preuzimanje podataka iz tahografa iz stavka 1 ovoga članka uključuje kopiranje zajedno s digitalnim potpisom podataka zabilježenih u memoriji tahografa i tahografske kartice te njihovu zaštitu od brisanja ili promjene, postupkom kako je definiran Uredbom (EU) br. 165/2014.
(3) Svi podaci u standardnom formatu preuzeti iz tahografa kako je navedeno u stavku 2. ovog članka prenose se elektroničkim putem korištenjem sigurnog komunikacijskog kanala u SOTAH gdje se vrši njihova provjera, obrada i analiza.
(4) Smatra se da je prijenos tahografskih podataka bio uspješan ako SOTAH potvrdi identitet i autentičnost pošiljatelja i ako se u postupku provjere podataka preuzetih iz tahografa, kako je opisano u stavku 2. ovoga članka, utvrdi da je digitalni potpis valjan i da podaci nisu mijenjani ili brisani.
(5) Nositelj javne ovlasti za izdavanje kartica digitalnog tahografa dužan je izraditi Protokol o prijenosu i provjeri tahografskih podataka te ga javno objaviti na svojim službenim internetskim stranicama.
(6) Kod korištenja analognih tahografa u SOTAH se prenose samo oni podaci koje je na tahografskom listiću bilježio vozač vozila opremljenog analognim tahografom sukladno članku 33. stavak 5. Uredbe (EU) br. 165/2014.
(7) Preuzimanje i prijenos podataka u SOTAH provodi se u vremenskim intervalima od 28 dana ili češće vodeći računa da su u SOTAH preneseni svi podaci koji se odnose na aktivnosti koje izvrši prijevoznik ili koje su izvršene za tog prijevoznika.
(8) Prijevoznici su dužni osigurati da su u SOTAH sustav preneseni svi tahografski podaci za proteklo razdoblje od najmanje 12 mjeseci.
Čuvanje tahografskih podataka
Članak 8.
(1) Svi tahografski podaci i evidencije koji su preneseni u SOTAH po postupku koji je opisan u članku 7. ovoga Pravilnika, čuvaju se u SOTAH-u najmanje tri godine nakon isteka razdoblja na koje se odnose.
(2) Prijevoznik je dužan preuzeti i pravilno arhivirati, prema nadnevku u pojedinačnom vozilu, upotrijebljene zapisne listove te ispise koje mu je vozač predao.
(3) Prije prodaje ili uništenja vozila te u slučaju vraćanja unajmljenog vozila, zakupljenog vozila bez vozača ili testnog vozila prijevoznik je dužan sve tahografske podatke prenijeti u SOTAH, a sve zapisne listiće prenijeti iz vozila u arhivu.
(4) Zapisni listovi moraju biti čitljivi cijelo vrijeme trajanja obveze čuvanja podataka.
(5) Zapisni listovi čuvaju se kod prijevoznika najmanje tri godine nakon isteka razdoblja na koje se odnosi.
Evidencije o aktivnostima vozača
Članak 9.
(1) Prijevoznik je dužan u SOTAH sustav evidentirati aktivnosti vozača za razdoblje dok vozač nije upravljao vozilom (bolovanje, godišnji odmor, ostali izostanci i dr.) ili je upravljao vozilom koje je izuzeto od primjene Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu (»Narodne novine«, br. 75/13, 36/15 i 46/17).
(2) SOTAH će na zahtjev prijevoznika i/ili vozača generirati potvrdu o aktivnostima vozača na obrascu koji je u Prilogu 1. ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.
(3) Obrazac potvrde o aktivnostima vozača ispisuje se u dva istovjetna primjerka i potpisuje od strane vozača. Jedan primjerak potvrde zadržava vozač, a drugi primjerak ostaje kod izdavatelja potvrde.
(4) Evidencije o aktivnostima vozača unesene u SOTAH sustav čuvaju se najmanje tri godine nakon isteka razdoblja na koje se odnose.
IV. PROVJERA
Provjera
Članak 10.
(1) Provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju podataka prenesenih u SOTAH u skladu s člankom 7. ovoga pravilnika imaju isti status kao i provjere učinjene u prostorijama prijevoznika ili na cesti sukladno članku 6. stavak 5. Direktive 2006/22/EZ.
(2) Ovim se Pravilnikom ne ukidaju provjere u prostorijama prijevoznika ili na cesti, nego se provode kako je definirano propisima iz članka 1. stavka 2. ovog Pravilnika.
Provjera na cesti
Članak 11.
(1) O postupcima provjere vozača i vozila na cesti inspektori i policijski službenici popunjavaju obrazac za provjere na cesti od kojeg se jedan primjerak uručuje vozaču.
(2) Obrazac provjera na cesti tiskan je u Prilogu 2. ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.
Sustav ocjene rizika
Članak 12. (NN 58/25)
Inspektori i policijski službenici dužni su tvrtke s visokom ocjenom rizika nadzirati redovitije i detaljnije, a u svrhu ocjene rizika koristit će se kategorizacija prekršaja, sukladno njihovoj težini iz Priloga 3. koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanje na snagu i primjena
Članak 13.
(1) Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. rujna 2019. godine.
(2) Do stupanja na snagu ovog Pravilnika primjenjivat će se odredbe Pravilnika o prijenosu podataka i načinu vođenja evidencije iz tahografa (»Narodne novine«, broj 83/13).
Članak 6.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
PRILOG 1.
POTVRDA O AKTIVNOSTIMA
(UREDBA (EZ) 561/2006)
Ispisuje se na računalu u dva primjerka i potpisuje prije polaska
Čuvati s originalnim zapisima tahografskog uređaja
KRIVI NAVODI PREDSTAVLJAJU PREKRŠAJ!
Ispunjava poslodavac 1. Naziv tvrtke 2. Ulica, poštanski broj, mjesto
![]() 3. Telefon (sa međ. predbrojem) 4. Faks (s međ. predbrojem) |
5. E-mail adresa Ja, niže potpisani: 6. Ime i prezime 7. Funkcija u tvrtki Izjavljujem da vozač: 8. Ime i prezime 9. Datum rođenja 10. Br. vozačke dozvole/osobne isk./putovnice 11. Zaposlen u tvrtki od (dan, mjesec, godina): Za razdoblje od: 12. Od: 13. Do: 14. Bio na bolovanju: 15. Bio na godišnjem odmoru: 16. Ostali izostanci: 17. Upravljao vozilom izuzetim iz primjene 18. Obavljao druge poslove osim upravljanja vozilom: 19. Bio na raspolaganju: 20. Mjesto: Datum .................... Potpis: |
21. Ja, vozač ....................................., potvrđujem da nisam upravljao vozilom obuhvaćenim primjenom uredbe (EC)561/2006 AETR tijekom gornjeg razdoblja.
22. Mjesto: Datum
Potpis vozača:
PRILOG 2.
OZNAKE PREKRŠAJA | Uredba (EC) 561/2006=561, Uredba 165/2014=165 |
Stranica 2 | AETR: Annex=ANX, AETR Appendix1=APP1, AETR Appendix 1B=APP1B |
EU | AETR | Uredba Vijeća 561/06 – Radno vrijeme | EU | AETR-ANX | Uredba Vijeća 165/2014, 561/06 – Zapisi |
(561/2006) | (165) | (Annex) | |||
561-5 | AETR-5 | ☐ Dob vozača/ posade | 165-34-1-1 | ANX-12-2-1 | ☐ Tahografski listići nisu korišteni |
561-6-1-1 | AETR-6-1-1 | ☐ Dnevno vrijeme vožnje – više od 9 sati | 165-33-2 | ANX-11-2 | ☐ Tahografski listići nisu očuvani u dobrom stanju |
561-6-1-2 | AETR-6-1-2 | ☐ Dnevno vrijeme vožnje – više od 10 sati | 561-27 | AETR-13-1 | ☐ Vozilo nije opremljeno tahografom |
561-6-2 | AETR-6-2 | ☐ Tjedno vrijeme vožnje – više od 56 sati | 165-36 | ANX-12-7-1 | ☐ Nepredočenje tahogr. listića/ ispisa |
561-6-3 | AETR-6-3 | ☐ Dvotjedno vrijeme vožnje – više od 90 sati | 165-34-1-2 | ANX-12-2-3 | ☐ Tahografski listić korišten dulje od 24 sata |
561-7 | AETR-7 | ☐ Odmor (i) | 165-34-2-1 | ANX-12-1-1 | ☐ Korištenje oštećenih tahogr. listića |
561-8-2 | AETR-8-2 | ☐ Dnevno vrijeme odmora | 165-34-1-3 | ANX-12-2-4 | ☐ Neovlašteno izvlačenje kartice/listića iz tahografa |
561-8-5 | AETR-8-5 | ☐ Dnevno vrijeme odmora – višečlana posada | 561-6-5 | AETR-6-6 | ☐ Nepravilan ručni unos u tah. listić ili zapis dig. tahografa |
561-8-6-1 | AETR-8-4 | ☐ Tjedni odmor | 561-12 | AETR-9-1 | ☐ Nepravilan ručni unos u tah. ispis (izvanredni slučajevi) |
561-8-6-2 | AETR-8-6a | ☐ Skraćeni tjedni odmor | 165-34-6-1 | ANX-12-5 | ☐ Nepravilan unos u središnje polje na listiću |
561-8-6-a | AETR-8-6b | ☐ Tjedni odmor kod povremenog obavljanja prijevoza | 561-20 | -------------- | ☐ Nepredočenje obavijesti o prekršaju |
☐ Ostalo | 165-34-5-2 | ANX-12-3-1 | ☐ Nepravilno prebacivanje u drugi način rada | ||
165-32-3 | ANX-12-8-1 | ☐ Uništavanje ili prikrivanje pohranjenih podataka | |||
165-35-2 | ANX-13-2 | ☐ Uskraćivanje i nepotpisivanje potrebnih ispisa | |||
☐ Ostalo | |||||
EU | AETR-APP1 | Uredba Vijeća 165/2014 – Analogni tahograf | EU | AETR-APP1 | Uredba Vijeća 165/2014 – Digitalni tahograf |
(165) | (Appendix) | (165) | (Appendix) | ||
165-3-a-1 | AETR-10-a | ☐ Tahograf nije instaliran | 165-3-1-d | AETR-10-d | ☐ Tahograf u vozilu nije instaliran/aktiviran |
165-3-a-3 | APP1-VI-3a | ☐ Nije izvršen dvogodišnji pregled | 165-3-1-d-2 | ANX-10 | ☐ Nepravilno umjeren tahograf |
165-12-4 165-12-a |
ANX-9-4-a |
☐ Nedostaje identifikacijska pločica ☐ Nedostaju plombe |
165-22-4-d | ANX-9-4-d |
☐ Nedostaje identifikacijska pločica ☐ Nedostaju plombe |
ANX-9-2 | 165-22-5-d | ANX-9-2-d | |||
165-3-a-1 | APP1-III-F | ☐ Tahograf neispravno kalibriran | 165-23-1-d | APP1B | ☐ Nije izvršena dvogodišnje provjera |
165-3-a-4 | APP1-VI-2 | ☐ Tahograf neispravno instaliran | 165-22-1-d | ANX-13-1-2 | ☐ Tahograf nepravilno popravljen |
165-3-a-5 | ANX-9-1 | ☐ Tahograf nepravilno popravljen | 165-33-1-3 | ANX-11-1-d | ☐ Ispis na zahtjev nije moguć |
165-15-3-2 | ANX-12-3 | ☐ Vrijeme na tahografu neispravno podešeno | 165-37-1 | ANX-13-1-1 | ☐ Tahograf neispravan dulje od dopuštenog vremena |
165-15-2-4 165-15-8-a |
ANX-11-1-a | ☐ Korištenje neodgovarajućeg tah. listića | 165-32-3-d | ANX-12-8-d | ☐ Nedopušteni zahvati i sklopke na vozilu |
ANX-12-8-a | ☐ Nedopušteni zahvati i sklopke na vozilu | ☐ Ostalo – navesti | |||
☐ Ostalo – navesti | |||||
EU | AETR | Uredba Vijeća 165/2014, 561/06 – Kartica vozača | |||
(165) | (Annex) | ||||
165-34-1-5 | ANX-12-2-2 | ☐ Vožnja bez ispravno umetnute kartice vozača | |||
165-34-4 | ANX-12-2-5 | ☐ Drugi vozač nije ispravno umetnuo karticu vozača | |||
165-32-1 | ANX-10 | ☐ Vozač nije osigurao ispravno funkcioniranje i korištenje kartice vozača | |||
165-34-7 | ANX-12-5b | ☐ Nema oznake države gdje vožnja počinje i završava | |||
165-34-2-2 | ANX-12-1-2 | ☐ Korištenje oštećene kartice | |||
165-27-2 | ANX-11-4-1 | ☐ Vozač posjeduje više od jedne kartice | |||
165-27-2 | ANX-11-4-2 | ☐ Vozač koristi karticu za koju nije ovlašten | |||
165-36-2 | ANX-12-7-2 | ☐ Nepredočenje kartice vozača | |||
165-28-1 | ANX-12-1-3 | ☐ Nije zatražena zamjenska kartice u roku 7 dana | |||
165-29-2-1 | ANX-13-3-1 | ☐ Neprijavljivanje gubitka ili krađe kartice | |||
165-29-2-2 | ANX-13-3-2 | ☐ Nije vraćena oštećena/ neispravna kartica | |||
165-32-3-d2 | ANX-12-8-2 | ☐ Korištenje krivotvorene kartice | |||
☐ Ostalo – navesti | |||||
HR | Nacionalni propisi – iznimke i izuzeća | HR | Tehnički pregledi | ||
Nastavak komentara sa strane 1: |
VAŽNO POJAŠNJENJE VOZAČU Ovaj obrazac sastavljen je sukladno članku 20. stavku 1. UREDBE (EU) 561/2006. Ovaj obrazac koristit će Vam u svim budućim provjerama poštivanja propisa u koje možete biti uključeni. Sukladno odredbi članka 20., stavka 2. UREDBE (EU) 561/2006 dužni ste ovaj obrazac predočiti na zahtjev inspektoru cestovnog prometa ili policijskom službeniku. Kopiju ovoga obrasca dužni ste dostaviti prijevozniku. |
PRILOG 3.
1. Skupine povreda Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća (EZ) br. 561/2006
(Vrijeme vožnje i odmora)
Br. | PRAVNA OSNOVA | VRSTA POVREDE | TEŽINA POVREDE | ||||
NTP | VTP | TP | MP | ||||
A | Posada | ||||||
A1 | Članak 5. stavak 1. | Nepoštovanje minimalne dobi vozača | X | ||||
B | Razdoblja vožnje | ||||||
B1 | Članak 6. stavak 1. | Prekoračenje dnevnog vremena vožnje od 9 sati ako produljenje na 10 sati nije dopušteno | 9 h < … < 10 h | X | |||
B2 | 10 h ≤ … < 11 h | X | |||||
B3 | 11 h ≤ … | X | |||||
B4 | Prekoračenje dnevnog vremena vožnje od 9 sati za 50 % ili više | 13 h 30 ≤ … | X | ||||
B5 | Prekoračenje produljenog dnevnog vremena vožnje od 10 sati ako je produljenje dopušteno | 10 h < … < 11 h | X | ||||
B6 | 11 h ≤ … < 12 h | X | |||||
B7 | 12 h ≤ … | X | |||||
B8 | Prekoračenje dnevnog vremena vožnje od 10 sati za 50 % ili više | 15 h ≤ … | X | ||||
B9 | Članak 6. stavak 2. | Prekoračenje tjednog vremena vožnje | 56 h < … < 60 h | X | |||
B10 | 60 h ≤ … < 65 h | X | |||||
B11 | 65 h ≤ … < 70 h | X | |||||
B12 | Prekoračenje tjednog vremena vožnje za 25 % ili više | 70 h ≤ … | X | ||||
B13 | Članak 6. stavak 3. | Prekoračenje maksimalnog ukupnog vremena vožnje tijekom dva uzastopna tjedna | 90 h < … < 100 h | X | |||
B14 | 100 h ≤ … < 105 h | X | |||||
B15 | 105 h ≤ … < 112 h 30 | X | |||||
B16 | Prekoračenje maksimalnog ukupnog vremena vožnje tijekom dva uzastopna tjedna za 25 % ili više | 112 h 30 ≤ … | X | ||||
C | Stanke | ||||||
C1 | Članak 7. | Prekoračenje neprekinutog vremena vožnje od 4,5 sati prije stanke | 4 h 30 < … < 5 h | X | |||
C2 | 5 h ≤ … < 6 h | X | |||||
C3 | 6 h ≤ … | X | |||||
D | Razdoblja odmora | ||||||
D1 | Članak 8. stavak 2. | Nedovoljno dnevno razdoblje odmora kraće od 11 sati ako skraćeno dnevno razdoblje odmora nije dopušteno | 10 h ≤ … < 11 h | X | |||
D2 | 8 h 30 ≤ … < 10 h | X | |||||
D3 | … < 8 h 30 | X | |||||
D4 | Nedovoljno skraćeno dnevno razdoblje odmora kraće od 9 sati ako je skraćivanje dopušteno | 8 h ≤ … < 9 h | X | ||||
D5 | 7 h ≤ … < 8 h | X | |||||
D6 | … < 7 h | X | |||||
D7 | Nedovoljno podijeljeno dnevno razdoblje odmora kraće od 3 sata + 9 sati | 3 h + [8 h ≤ … < 9 h] | X | ||||
D8 | 3 h + [7 h ≤ … < 8 h] | X | |||||
D9 | 3 h + [… < 7 h] | X | |||||
D10 | Članak 8. stavak 5. | Nedovoljno dnevno razdoblje odmora kraće od 9 sati u slučaju višečlane posade | 8 h ≤ … < 9 h | X | |||
D11 | 7 h ≤ … < 8 h | X | |||||
D12 | … < 7 h | X | |||||
D13 | Članak 8. stavak 6. | Nedovoljno skraćeno tjedno razdoblje odmora kraće od 24 sata | 22 h ≤ … < 24 h | X | |||
D14 | 20 h ≤ … < 22 h | X | |||||
D15 | … < 20 h | X | |||||
D16 | Nedovoljno tjedno razdoblje odmora kraće od 45 sati ako skraćeno tjedno razdoblje odmora nije dopušteno | 42 h ≤ … < 45 h | X | ||||
D17 | 36 h ≤ … < 42 h | X | |||||
D18 | … < 36 h | X | |||||
D19 | Članak 8. stavak 6. | Prekoračenje 6 uzastopnih 24-satnih razdoblja nakon prethodnog tjednog razdoblja odmora | … < 3h | X | |||
D20 | 3 h ≤ … < 12 h | X | |||||
D21 | 12 h ≤ … | X | |||||
D22 | Članak 8. stavak 6.b | Nema nadoknade za dva uzastopna skraćena tjedna razdoblja odmora | X | ||||
D23 | Članak 8. stavak 8. | Redovno tjedno razdoblje odmora ili bilo koje tjedno razdoblje odmora dulje od 45 sati koje se provodi u vozilu | X | ||||
D24 | Članak 8. stavak 8. | Poslodavac ne pokriva troškove smještaja izvan vozila | X | ||||
E | Pravilo 12 dana | ||||||
E1 | Članak 8. stavak 6.a | Prekoračenje 12 uzastopnih 24-satnih razdoblja nakon prethodnog redovnog tjednog razdoblja odmora | … < 3 h | X | |||
E2 | 3 h ≤ … < 12 h | X | |||||
E3 | 12 h ≤ … | X | |||||
E4 | Članak 8. stavak 6.a točka (b) podtočka ii. | Tjedno razdoblje odmora nakon 12 uzastopnih razdoblja od 24 sata | 67 h <…<69 h | X | |||
E5 | 65 h < … ≤ 67 h | X | |||||
E6 | … ≤ 65 h | X | |||||
E7 | Članak 8. stavak 6.a točka (d) | Razdoblje vožnje između 22:00 i 6:00 dulje od 3 sata prije stanke, ako vozilo nema višečlanu posadu | 3 h < … < 4,5 h | X | |||
E8 | 4,5 h ≤ … | X | |||||
F | Organizacija rada | ||||||
F1 | Članak 8. stavak 8.a | Poduzeće za cestovni prijevoz ne organizira rad vozača na način da se vozači mogu vratiti u operativno središte poslodavca ili u svoje mjesto boravišta | X | ||||
F2 | Članak 10. stavak 1. | Veza između plaće/isplate i prijeđene udaljenosti, brzine dostave i/ili količine prevezenog tereta | X | ||||
F3 | Članak 10. stavak 2. | Rad vozača nije organiziran ili je neprimjereno organiziran, vozaču nisu dane upute prema kojima bi mogao poštovati propise ili su te upute neodgovarajuće | X |
2. Skupine povreda Uredbe (EU) br. 165/2014 Europskog parlamenta i Vijeća (Tahograf)
Br. | PRAVNA OSNOVA | VRSTA POVREDE | TEŽINA POVREDE | ||
NTP | VTP | TP | |||
G | Ugradnja tahografa | ||||
G1 | Članak 3. stavci 1., 4. i 4.a i članak 22. | Nije ugrađen ili se ne upotrebljava homologirani tahograf | X | ||
H | Upotreba tahografa, kartice vozača ili tahografskih listića | ||||
H1 | Članak 23. stavak 1. | Upotreba tahografa koji nije pregledan u ovlaštenoj radionici | X | ||
H2 | Članak 27. | Vozač ima i/ili upotrebljava više od jedne vlastite kartice vozača | X | ||
H3 | Upotreba krivotvorene kartice vozača (smatra se vožnjom bez kartice vozača) | X | |||
H4 | Upotreba tuđe kartice vozača (smatra se vožnjom bez kartice vozača) | X | |||
H5 | Upotreba kartice vozača dobivene na temelju lažnih izjava i/ili krivotvorenih dokumenata (smatra se vožnjom bez kartice vozača) | X | |||
H6 | Članak 32. stavak 1. | Neispravan rad tahografa (npr.: tahograf nije propisno pregledan, kalibriran ni zapečaćen) | X | ||
H7 | Članak 32. stavak1. i članak 33. stavak 1. | Nepravilna upotreba tahografa (npr.: namjerna, dobrovoljna ili nametnuta zlouporaba, nedostatak uputa za ispravnu upotrebu itd.) | X | ||
H8 | Članak 32. stavak 3. | Prisutnost u vozilu i/ili upotreba neovlaštenog uređaja kojim se mogu izmijeniti zapisi tahografa | X | ||
H9 | Krivotvorenje, prikrivanje, tajenje ili uništavanje podataka zabilježenih na tahografskim listićima, odnosno pohranjenih u tahografu i/ili na kartici vozača i preuzetih s njih | X | |||
H10 | Članak 33. stavak 2. | Poduzeće ne pohranjuje tahografske listiće, ispise i preuzete podatke | X | ||
H11 | Podaci koji su zabilježeni i pohranjeni nisu raspoloživi najmanje godinu dana | X | |||
H12 | Članak 34. stavak 1. | Nepravilna upotreba tahografskih listića / kartice vozača | X | ||
H13 | Neovlašteno vađenje tahografskih listića ili kartice vozača, što utječe na zapis relevantnih podataka | X | |||
H14 | Tahografski listić ili kartica vozača upotrebljava se dulje od razdoblja za koje su namijenjeni i podaci su izgubljeni | X | |||
H15 | Članak 34. stavak 2. | Upotreba prljavih ili oštećenih tahografskih listića ili kartice vozača, podaci nisu čitljivi | X | ||
H16 | Članak 34. stavak 3. | Ručni unosi ne upotrebljavaju se kad je to potrebno | X | ||
H17 | Članak 34. stavak 4. | Upotreba pogrešnog tahografskog listića ili kartica vozača umetnuta u neodgovarajući utor (višečlana posada) | X | ||
H18 | Članak 34. stavak 5. | Nepravilna upotreba prekidača | X | ||
I | Predočenje podataka | ||||
I1 | Članak 34. stavak 5. točka (b) podtočka v. | Nepravilna upotreba ili neupotreba znaka za trajekt/vlak | X | ||
I2 | Članak 34. stavak 6. | U tahografski listić nisu uneseni potrebni podaci | X | ||
I3 | Članak 34. stavak 7. | U zapisima se ne prikazuju simboli zemalja čije je granice vozač prešao tijekom dnevnog radnog vremena | X | ||
I4 | Članak 34. stavak 7. | U zapisima se ne prikazuju simboli zemalja u kojima je započelo i završilo dnevno radno vrijeme vozača | X | ||
I5 | Članak 36. | Odbijanje pregleda | X | ||
I6 | Članak 36. |
Vozač ne može predočiti ručne zapise i ispise koji se odnose na tekući dan i prethodnih 28 dana (do 30. prosinca 2024.) Vozač ne može predočiti ručne zapise i ispise koji se odnose na tekući dan i prethodnih 56 dana (od 31. prosinca 2024.) |
X | ||
I7 | Članak 36. | Vozač ne može predočiti karticu vozača, ako je ima | X | ||
J | Neispravan rad tahografa | ||||
J1 | Članak 37. stavak 1. i članak 22. stavak 1. | Tahograf nije popravljen kod ovlaštenog instalatera ni u ovlaštenoj radionici | X | ||
J2 | Članak 37. stavak 2. | Vozač nije zabilježio sve potrebne podatke za razdoblja koja tahograf, s obzirom na to da nije radio ili je radio neispravno, nije ispravno zabilježio | X |
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.